Fínsky výrobca v najbližšej dobe nevyrobí vlastné zariadenie. Spoločnosť sa však nebráni prepožičaniu svojej značky inej firme.
Po mnohých špekuláciách , ktoré priamo podporila aj samotná Nokia, výkonný riaditeľ spoločnosti Rajeev Suri oznámil , že fínsky výrobca v súčasnosti neplánuje predstaviť vlastný smartfón. Nokii však naďalej zostávajú iné možnosti, ako dostať svoju značku na mobilné zariadenia, informuje portál Nokiapoweruser.com.
Napriek odmietnutiu správ o návrate spoločnosti na trh sa Rajeev Suri nechal počuť, že z dlhodobého hľadiska sa značka Nokia opäť objaví na trhu s produktmi a službami pre širokú verejnosť.
„Značka Nokia je stále veľmi silná a vidíme značný záujem o jej licencovanie. Budeme sa o to snažiť,“ zaznelo z úst nového lídra spoločnosti.
To potvrdzujú aj materiály prezentované na podujatí Nokia Capital Markets 2014. Známa firma údajne patrí do prvej stovky najlepších svetových značiek, jej hodnota je približne 3,2 miliardy eur.
Už čoskoro?
V súvislosti s touto informáciou spoločnosť „nenápadne“ podotýka, že Microsoft vlastní desaťročnú licenciu na názov zariadení len v segmente „hlúpych“ telefónov. Smartfóny môže Nokia vyrábať pod svojím menom od posledného kvartálu roku 2016 a na „iné“ zariadenia, ako napríklad tablety, má firma práva už dnes.
V časti prezentácie zaoberajúcej sa kľúčovými investičnými oblasťami sa objavilo aj spomínané licencovanie značky. Okrem priemyselného a softvérového dizajnu to zahŕňa aj ODM manažment, teda spoluprácu s hardvérovými partnermi. Naďalej tak nie je vylúčený návrh vlastných zariadení, ktoré by následne vyrobila spoločnosť, akou je napríklad čínsky Foxconn, ktorý dodáva smartfóny pre Apple. Dokonca sám Suri priznáva, že by nešlo o zložitú úlohu.
Podľa vyjadrení firmy je však nateraz reálnejší scenár, podľa ktorého by nové zariadenia predstavil iný výrobca a názov Nokia by si len prepožičal prostredníctvom licencie. Nový CEO však naznačil, že v podobnej situácii by išlo o dobre premyslené rozhodnutie. Zlý výber partnera by totiž v takomto prípade mohol poškodiť dobré meno spoločnosti.