5.12.2014 07:00 | MobilMania

Vybojujte si od operátora viac: Ako získať skryté ponuky

Zdroj: profimedia.sk

Zľavy či výhody navyše. S tým vedia prísť mobilní poskytovatelia, ak vyjadríte nespokojnosť. Poradíme, ako ich dostať.

Aktualizovaný článok

Rovnaký prístup našich operátorov k zákazníkom ide v istých situáciách bokom. Základom je nutnosť udržať si verného zákazníka. Kde nepomáhajú vianočné reklamy či štandardné akciové ponuky, tam nastupujú retenčné oddelenia.

Celá taktika operátorov je veľmi jednoduchá – vyškolení zamestnanci sa vás snažia presvedčiť, že práve ponuka od nich je tá najlepšia. A často taká aj naozaj je.

S takzvanými retenčnými ponukami sme sa v minulosti stretli u každého z tria hlavných mobilných operátorov na Slovensku. Nemusia byť dostupné vždy – keď máte malú spotrebu alebo operátor nedá zelenú pre podobné riešenia, možno neuspejete. No oplatí sa to skúsiť.

Tieto akcie sa takmer vždy dohadujú telefonicky a zákazník získa niečo navyše oproti oficiálnej ponuke. MobilMania pre vás pripravila zoznam TOP5 osvedčených tipov , ktoré vám budú nápomocné pri vyjednávaní s operátorom.

1.) Ísť do predajne? Za pokus stojí všetko

Verných zákazníkov najčastejšie iniciatívne kontaktuje operátor pred skončením viazanosti. Vždy však platí – dobre si zvážte, o akú ponuku ide a či ju naozaj využijete. Nepotrebné stovky minút a správ či neobmedzené služby, hoci aj za malý peniaz, vás v skutočnosti vyjdú poriadne draho.

Čo robiť v situácii, ak sa vám nikto neozýva a vy máte záujem o retenčnú ponuku? Prvou možnosťou je návšteva predajne operátora a diskusia s predajcom. Vyjadrite nespokojnosť. Pýtajte si zľavy a výhodnejšie mesačné poplatky. Môžete napríklad zdôrazniť, že ste verným zákazníkom už niekoľko rokov.

Vopred sa ale pripravte a naštudujte si ponuku. Ušetríte čas sebe i predajcovi. Kým vyťahuje „zo šuplíka“ iba štandardné akcie, nemusíte nič podpisovať a predlžovať. Minimálne takú dobrú ponuku takmer určite dostanete aj neskôr. Nie je vôbec pravdepodobné, že by ktorýkoľvek operátor začal v decembri okresávať svoje vianočné akcie.

Niekedy predajca v systéme uvidí extra možnosť naviazanú na vašu zmluvu a ponúkne vám ju. Často ale nemá kompetenciu na to, aby ponúkol výhodnejšie zľavy. Môže však zariadiť, aby retenčný pracovník zákazníka kontaktoval. Alebo mu sám zavolá a hneď vám dá odpoveď – ale pozor, musí to byť v pracovnom čase (od 9. do približne 18. hodiny).

Ak vám v predajni neponúknu možnosť spojiť sa s týmto oddelením, za pokus stojí aj obyčajný telefonát na zákaznícku linku . Po spojení s operátorom treba formulovať svoju žiadosť o lepšiu ponuku. Opäť je ideálne telefonovať počas pracovného času – vtedy sú zamestnanci špecializovaných oddelení v práci.

2.) Prenos čísla môže zabrať. Aj „načatý“

Umelý prechod? Zaujímavá možnosť

Ak odídete od svojho operátora a o pár dní sa do jeho siete vrátite, finančný bonus za prenos čísla by ste mali dostať, potvrdzujú skúsenosti čitateľov aj MobilManie. V takom prípade je ale pravdepodobné, že aj retenčné oddelenie na vás bude nazerať inak ako na verného zákazníka, ktorý nikam neodišiel.

Všetko si treba hlavne dobre zvážiť – bonusy za prenos čísla významne zasiahli do vianočných akcií. Pokiaľ sa retenčné oddelenie neozve, môžete nechať prenos čísla dokončiť a následne sa vrátiť k pôvodnému operátorovi aj so štedrým bonusom.

Skúste len naznačiť

fotogaléria
ikona mobil vseobecna Zdroj: dreamstime

Ponúkli vám zľavu alebo bonus, no nová ponuka operátora vám aj tak úplne nevyhovuje? Alebo máte problém zákaznícku linku presvedčiť, aby vás prepojili na retenčné oddelenie? Skúste podať žiadosť o prenesenie čísla. Nemusíte to ani myslieť úplne vážne.

Naše skúsenosti hovoria, že zákazník môže do dvoch pracovných dní – odo dňa prijatia žiadosti o prenesenie čísla – svoju žiadosť bezplatne zrušiť. V takom prípade sa celý proces prenášania čísla zastaví. Vždy si ale pre istotu overte, dokedy môžete dať „stopku“ prenosu čísla.

Snaha o prechod s číslom je pre operátora jasným signálom, aby z talónu vytiahol to najlepšie, čo vie ponúknuť. Ak chcete iba skúsiť, či vám operátor zavolá a ponúkne ešte niečo „nad rámec bežných akcií“, žiadosť o prenesenie čísla môžete podať bez akéhokoľvek rizika.

3.) Vianoce? Ten pravý čas

Práve počas predvianočného obdobia smeruje k operátorom najviac zákazníkov, aby podpísali novú zmluvu či zohnali telefón pod stromček. Operátori majú špeciálne ponuky a Slováci sú zvyknutí práve v tomto období predlžovať paušály. Aj preto mnohým zákazníkom v tomto období končí viazanosť.

Práve tieto týždne sú zaujímavé z pohľadu dostupných retenčných ponúk. Hoci aktivita operátorov po Vianociach mierne ustúpi, aj počas roka sa zákazník môže dostať k dobrým retenčným ponukám.

Boj o klienta je veľmi vyostrený – dnes už prakticky vymizla skupina ľudí v produktívnom veku bez mobilného telefónu.

4.) Vyjednávajte

S retenčnými oddeleniami máte možnosť vyjednávať. Nezabudnite argumentovať lepšou ponukou od konkurencie či množstvom služieb, ktoré máte aktivované. Alebo faktom, že nechcete akciový telefón, hoci je v službe zahrnutý.

Nepreháňajte s požiadavkami: Inými slovami, zľava 25 percent z ceny paušálu, alebo 20 percent a menší dátový balík zadarmo sú u zákazníka s faktúrou povedzme 25 – 30 eur v poriadku. Na 10 gigabajtov zadarmo alebo zľavu 60 % príliš nepomýšľajte.

Na druhej strane – ani retenčný pracovník nie je všemocný. Výhody, ktoré môže zákazníkovi ponúknuť, ovplyvňuje priemerná výška faktúry, ako dlho zákazník služby operátora využíva, či platí faktúry načas, či má u operátora aktivované aj iné paušály a podobné kritériá.

Nežiadajte preto nemožné alebo príliš veľa. Rozumná je istá percentuálna zľava alebo bonusová služba zadarmo, no nie neexistujúci variant služby ani zložitá kombinácia mnohých „minivýhod“.

5.) Výhody sú utajené

Operátori neprezrádzajú konkrétne retenčné výhody – márne by ste ich v hľadali v cenníku či kdekoľvek na oficiálnom webe.

Je to aj logické, keďže iba neradi priznávajú, že neplatí úplne rovnaký meter na všetkých a existuje časť zákazníkov, ktorú nechcú stratiť, a tak jej ponúkli lepšie podmienky. Pomôže tak len váš vlastný prieskum a zisťovanie, čo všetko navyše sa dá získať.

Máte skúsenosti s retenčnými ponukami? Stále platí naša výzva, aby ste sa podelili o výhody, ktoré ste si vybojovali. Už čoskoro prinesieme zosumarizovaný prehľad podobných ponúk.