23.1.2015 00:00 | MobilMania

Operátori: Zvýšili sme dostupnosť mobilov, odmeňujeme viac vlastných

Zdroj: anc

V druhej časti operátorského hodnotenia sa mobilní poskytovatelia venujú hardvéru či zákazníckej starostlivosti.

Väčší výber mobilných telefónov, výhodnejšie dotácie či výhody pre vlastných zákazníkov. To sú kroky, ktoré zdôrazňujú mobilní operátori pri hodnotení minulého roka.

Už skôr sme vám priniesli hlavné sumarizačné články – jeden zameraný na technológie i siete a druhý v podobe redakčného výberu TOP udalostí . Teraz vám s odstupom prinášame bilancovanie v oblasti ponuky hardvéru a tiež doplnkov – či už ide napríklad o zákaznícku starostlivosť alebo mobilné aplikácie.

Ponuka hardvéru

fotogaléria
ikona orange Zdroj: dreamstime

  Cieľom operátora sme bolo rozšírenie ponuky modelov s podporou LTE . „Aj v budúcnosti budeme uprednostňovať modely s podporou 4G,“ zdôrazňuje hovorkyňa Alexandra Piskunová. Orange zároveň sám priznával problémy s dodávkami nového iPhonu, za tými však stojí Apple.

Stratégiou operátora je mať časť zliav dostupných len v online forme – napríklad ide o odpustenie prvého mesačného poplatku za paušál. „Na predajných miestach sa veľkému úspechu teší splátkovanie zariadení,“ dodáva Orange s tým, že ponuka zahŕňa nulové navýšenie splátkovanej sumy.

fotogaléria
ikona Telekom Zdroj: archív

Operátor zdôrazňuje, že v minulom roku bolo prioritou, aby si aj zákazníci nižších či stredných paušálov mohli zakúpiť nové generácie smartfónov či vyššie modely za dostupné ceny. Platba za telefón je rozložená na úvodný poplatok a mesačné príplatky.

Takýto model je, podľa slov operátora, stále atraktívny pre záujemcov o vlajkové lode. „Ale aj množstvo úspešných modelov v strednej triede, kam patrí napríklad Sony Xperia M2 či Sony Xperia Z1 Compact alebo Samsung Galaxy S4 mini a S5 mini,“ popisuje hovorca Michal Korec.

fotogaléria
ikona O2 Zdroj: archív

Bonusy od O2 sú v rámci novej schémy dotácií od leta vyššie o 33 percent – operátor však súmerne zvýšil dobu splácania, a to z 18 mesiacov na dva roky. Zároveň platí možnosť rozdeliť si dotáciu na nákup telefónu i ďalších zariadení – napríklad tabletu či hernej konzoly.

„Poslednou novinkou je možnosť využiť bonus od O2 na akýkoľvek tovar v desiatich predajniach Nay Elektrodom po celom Slovensku,“ vraví hovorkyňa Martina Jamrichová.

Doplnky

(aplikácie, vernostné systémy, zákaznícka starostlivosť)

fotogaléria
ikona orange Zdroj: dreamstime

Hovorí, že pozornosť chce venovať verným klientom. „Vo všeobecnosti vládne medzi zákazníkmi telekomunikačných operátorov názor, že napriek niekoľkoročnej vernosti im operátori neposkytujú žiadne výhody,“ upozornila Piskunová. Pre zákazníkov sú dostupné napríklad vernostné zľavy na telefón či služby mobilného internetu.

fotogaléria
ikona Telekom Zdroj: archív

Poukazuje na mobilné aplikácie od tretích strán, ktoré sprístupnil v minulom roku so zvýhodnením pre svojich zákazníkov. Ide napríklad o poznámkovú službu Evernote , hudobný Deezer , Wunderlist či Magisto.

„Snažíme sa aj o neustále zlepšovanie aplikácie Telekom,“ dodal Korec. V závere roka operátor predstavil tiež nový časopis Applikácie , ktorý má pomôcť ľuďom práve s prehľadom vo svete aplikácií.

fotogaléria
ikona O2 Zdroj: archív

Vernostný portál O2 Extra výhody pokračuje naďalej – v posledných mesiacoch ponúkal napríklad zlacnené lístky na festival Grape či zľavy na tankovanie. V réžii O2 pribudol web určený pre zákaznícke nápady adresované operátorovi.

„Aj mobilná aplikácia Moje O2 prešla vylepšeniami,“ poukázala Jamrichová.