31.1.2015 15:58 | MobilMania

Od ružovej cez oranžovú k modrej a naspäť. Bezplatne!

Zdroj: dreamstime

Pomaranč, Magenta či Kyslík? Konečne nás nebude stáť výmena farieb ani cent! Ale skutočne to oceníme?

Mobilní operátori majú už mesiac opäť o niečo ťažší život. Len čo sa horko-ťažko spamätali z razantného poklesu priemerných výnosov na jedného zákazníka vďaka konkurenčnému boju, už tu majú ďalší problém.

Ilustračná snímka Zdroj: dreamstime

Ich donedávna poslušné ovečky môžu pokojne migrovať medzi konkurenčnými salašmi bez toho, aby svojmu domovskému bačovi museli zaplatiť nejaké odškodné. Áno, bolo viac-menej symbolické, ale pre niekoho sa aj tých pár eur stalo dôvodom na váhanie. Pozornejší z vás isto pochopili, že hovoríme o zrušení poplatkov za prenos čísla, ktoré boli pre niektorých možno stále posledným argumentom, aby zostali čušať u svojho operátora ďalšie desaťročie.

Po vzore okysličeného operátora teda aj zvyšní dvaja fešáci zrušili tie smiešne poplatky za to, že sme sa drzo opovážili využiť služby niekoho iného. Celkom boli absurdné, že? Zrejme si to doteraz vo svojom svedomí odôvodňovali administratívnymi úkonmi a tým, že zo šanonu OVEČKY 2014 musel niekto prácne odstrániť našu zmluvu.

Ale pozor, myslieť si, že celé to je iba o ôsmich eurových minciach, by bola chyba. Je to hlavne o zbúraní posledného kúsku berlínskeho mobilného múru. Čaká nás sloboda!

Budeme novodobí kočovníci?

Takže: čo môžeme robiť? Pamätáte si z hodín dejepisu na kmene Avarov, napádajúcich pred 1500 rokmi vtedajších Slovanov? A tie boli aké? Kočovné! Máme to teda v génoch.

Nepáči sa vám prístup, služby, signál, či primitívna reklamná kampaň (aj z vašich peňazí ) operátora? Odíďte. Budete malým výkričníkom v jeho štatistikách a možno popudom, aby svoje služby zlepšil, zlacnil. „Vy nemáte bonus? Tse tse, ale tamtí majú... Ak mi ho dáte, nepôjdem k nim, inak pápá“. A ak slečna na predajni zareaguje opovrhujúcim pohľadom, rovno sa jej spýtajte, koľko je hodín. Chcete totiž stihnúť otváracie hodiny konkurenčnej predajne na vedľajšej ulici, kde vás určite radi „prefarbia“.

Alebo pri akejkoľvek reklamácii pripíšte, že ak sa dobre nevyrieši, pôjdete bez výčitiek inde. A zoberiete so sebou aj frajerku, bratranca, prípadne ukecáte suseda Fera.

Zádrheľom síce môže byť zmluvná pokuta, ale operátori konečne už rešpektujú jej degresívne klesanie, čiže po každom uplynutom mesiaci viazanosti je menšia a menšia.

Máme konečne šancu byť bezplatne promiskuitní. Teda, ehm, tak mobilne. Nedá mi tento, tak snáď dá onen... Vlastne stačí, aby dal viac za menej. Pokojne aj viackrát ročne. Nech ich trafí šľak! Na jar budem oranžový, v lete ružový a na zimu skúsim modrú. Nech mi ladí s čapicou. Nočná mora operátorov teda nenápadne ožíva.

V oblasti mobilných služieb bolo totiž ešte pred pár rokmi nemysliteľné, aby sme operátorov striedali častejšie, než bulharský kamionista trenírky. Zrejme za to môže dlhoročné masírovanie našich mozgov teóriou, že služby operátora sa predsa musia využívať minimálne dva roky. A potom ďalšie dva. A ďalšie.

Ha, omyl. My si poskytovateľa akýchkoľvek služieb chceme a budeme vyberať. A meniť pokojne trikrát ročne. Taký je totiž trh. Raz uprednostníme čerstvé rožky zo sídliskovej pekárne za 8 centov a raz tie rozmrazované za polovicu zo superhypershopu. Je teda najvyšší čas, aby slovenský zákazník získal plnohodnotný pocit, že on rozhoduje aj o tom, kto dodá služby jeho mobilu.

Operátori sú však zatiaľ zjavne pokojní. Prečo? Majú v rukách jeden významný tromf. Oni slovenského zákazníka totiž poznajú. Vedia, že je konzervatívny. A lenivý. Namiesto študovania cenníka konkurencie sa radšej nechá zlákať na low-end za euro, ktorý mu operátor podstrčí radšej s predstihom, nech udupe jeho zajačie úmysly. A tak ovečka platí ďalších 730 dní...

Schválne, koľko vašich známych spokojne dotuje paušál, o ktorý by ste nezakopli ani v tom najhoršie tarifikovanom mobilnom sne? A vedia vôbec o tom, že tú železnú guľu pripútanú reťazou o nohu nosia vlastne zbytočne?

Šachová partia Operátor verzus Zákazník sa teda môže naplno začať. A je príjemné zistiť, že práva jedného už neznamenajú povinnosť druhého absurdne platiť odškodné za roky vernosti.