18.2.2015 08:48 | MobilMania

Operátori vás môžu navštíviť doma. Zisťovali sme prečo

Zdroj: dreamstime

Mobilní poskytovatelia oslovujú ľudí aj priamo v domácnostiach. Robia to napríklad pri rozšírení služieb.

fotogaléria
Ilustračná snímka Zdroj: dreamstime

Mobilní operátori Telekom, Orange a O2 potvrdili, že zákazníkov navštevujú aj u nich doma s cieľom predaja služieb. Robia tak prostredníctvom agentúr alebo vlastných predajcov.

Návštevy v domácnosti operátori realizujú najmä v miestach, kde zlepšili pokrytie alebo v prípade, že chcú posilniť pozíciu v určitých lokalitách. S podobnými praktikami sa stretávame aj pri poskytovateľoch pevných služieb.

Telekom: Špeciálny tím aj agentúra

„Door-to-door predajný kanál využívame už niekoľko rokov. V minulosti sme ho realizovali iba prostredníctvom externých agentúr. V roku 2014 sme pod hlavičkou Telekom Doma vytvorili vlastný tím predajcov,“ potvrdil hovorca Telekomu Martin Vidan.

Pre svojich podomových predajcov má operátor vytvorenú špeciálnu stránku . Na predajcov tu nájdete kontakt a každý z nich má vytvorený aj vlastný profil s lokalitou, kde služby predáva. Okrem toho Telekom stále využíva aj služby externých agentúr na predaj služieb.

fotogaléria
Telekom Doma Zdroj: redakcia

„Zákazníkov oslovujeme predovšetkým v tých lokalitách, v ktorých sme začali poskytovať nové služby,“ spresnil Vidan. Telekom takto napríklad ponúka internetové služby cez VDSL. Oslovuje ale aj ľudí v pokrytí optiky, kde vidí potenciál na predaj.

„Veľa zákazníkov oceňuje, že im zástupca spoločnosti sprostredkuje informáciu o novom pokrytí.“ Telekom

„Veľa zákazníkov oceňuje, že im zástupca spoločnosti sprostredkuje informáciu o novom pokrytí.“
Telekom

Pracovníci navštevujú ľudí väčšinou počas pracovného týždňa od 13. do 19. hodiny. Niekedy ale aj počas soboty do 15. hodiny. Ak zákazník predajcu odmietne, väčšinou ho vraj už v budúcnosti nenavštívi. Operátor ale nevedie zoznam ľudí, ktorí nemajú záujem o kontaktovanie priamo v domácnosti.

„Veľmi veľa zákazníkov oceňuje, že im zástupca spoločnosti sprostredkuje informáciu o novom pokrytí, o možnosti mať rýchlejší internet alebo lepšiu televíziu,“ dodal zástupca operátora. Zároveň hovorí, že veľa ľudí nevie o dostupných službách vo svojej lokalite.

Telekom má v pláne rozširovať tento predajný kanál, keďže v ňom vidí potenciál. Podľa našich informácií vybudoval sieť vlastných predajcov kvôli občasne zlým skúsenostiam s agentúrami.

Orange posiela svojich zamestnancov

Služby priamo u potencionálnych zákazníkov predáva aj Orange, ktorý týmto spôsobom väčšinou predáva internet, pevnú linku alebo televíznu službu.

„Zákazníkov takto kontaktujeme spravidla prostredníctvom zamestnancov spoločnosti.“
Orange
fotogaléria
ikona Orange Zdroj: dreamstime

„Zákazníkov takto kontaktujeme spravidla prostredníctvom zamestnancov spoločnosti, ktoré prevádzkujú naše značkové predajne formou franšizingu,“ uviedla hovorkyňa Orangeu Ivica Hricová.

Komunikácia s predajcami predajní je podľa Orange adresnejšia a osobnejšia ako spolupráca s externými spoločnosťami. Návštevy predajcov prebiehajú najmä popoludní do 18. hodiny ale aj počas dňa.

Predajcu od operátora môže zákazník odmietnuť iba osobne, keď ho navštívi v domácnosti. Operátor totiž nekontaktuje klientov menovite, ale „naslepo“ podľa lokality, kde je služba od Orangeu dostupná.

O2: Robíme to aj my

Na nové služby sa snaží zákazníkov osloviť priamo doma aj O2. Nerobí to prostredníctvom svojich zamestnancov. Vraj ale navštevuje iba tých, ktorí mu to dovolili.

„Priamo oslovujeme len tých zákazníkov, ktorí nám na to dali súhlas či už telefonicky alebo osobne.“
O2
fotogaléria
ikona O2 Zdroj: archív

Zákazníkov operátor oslovuje pomocou externej agentúry. A to „len tých zákazníkov, ktorí nám na to dali súhlas či už telefonicky alebo osobne,“ uviedla hovorkyňa O2 Martina Jamrichová. O2, tak v domácností navštívi iba tých, ktorí o to majú záujem.

O2 spresnilo, že agentúra klienta navštívi na základe dohody s ním a nevie tak presne povedať, kedy návštevy prebiehajú.

Predajcovia prídu aj znovu

Ak vás kontaktuje predajca Orangeu a nebudete doma alebo nebudete mať čas, môžete sa s ním dohodnúť na neskoršej návšteve. Predajcovia totiž väčšinou nechávajú v schránkach aj letáčiky so svojim kontaktom – môžete sa tak dohodnúť na konkrétnom termíne návštevy.

Rovnaké praktiky potvrdzuje aj O2, ktoré hovorí, že kontakt na predajcu nájdu na letáku – zákazník sa tak môže s predajcom dohodnúť.

Podpis zmluvy neprebieha v prípade Orangeu na mieste, ale predajca si pri prvej návšteve vyžiada potrebné údaje a odchádza. Zmluvu následne operátor spracuje a predajca opäť navštívi klienta, kvôli podpisu dokumentov.

Telekom momentálne neumožňuje dohodnúť si individuálnu návštevu u zákazníka, ak mu to vyhovuje v iný čas. „V súčasnosti nie, ale do budúcnosti takúto možnosť nevylučujeme,“ spresnil Vidan. Ak vás operátor v domácnosti navštívi, podpis zmluvy prebieha priamo u zákazníka.

Zmluvu podpíšete priamo na mieste aj pri O2. Službu si vyberie priamo zákazník a hneď je aj aktívna.

Okrem mobilných operátorov navštevujú zákazníkov priamo doma aj ďalší provideri- najmä poskytovatelia internetových a televíznych služieb.