18.5.2015 18:26 | Bleskovky MobilMania.sk

Špekulant oklamal Apple servis. Zarobil takmer 40 tisíc eur

Zdroj: dreamstime

Istému Angličanovi sa podarilo nájsť medzeru v systéme reklamačného strediska Apple.

Ilustračná snímka Zdroj: dreamstime

Edward Hornsey je 24-ročný študent z Veľkej Británie. S reklamačným strediskom spoločnosti Apple mal intenzívny vzťah. Pravidelne im posielal použité a kradnuté telefóny, ktoré mu vždy vymenili za nové. Na skutočnosť upozornil Dailymail.co.uk.

Edwardovi sa totiž podarilo nájsť a následne zneužiť medzeru v reklamačnom procese spoločnosti Apple. Na reklamáciu zasielal zariadenia, ktoré popisoval špeciálnou poruchovosťou. Výsledkom toho bol vždy zaslaný nový kus takéhoto smartfónu.

Ako najčastejšiu poruchovosť uvádzal občasnú stratu signálu a tým nedostupnosť zariadenia v sieti operátora. Servis Applu v niektorých krajinách takúto poruchovosť nepreveruje, nakoľko by diagnostika neurčitej chyby bola zdĺhavá a neefektívna.

Servisné stredisko si však ani neviedlo evidenciu príjmu a výdaju zariadení pre konkrétnu osobu. Vďaka tomu do servisu zaslal spolu až 51 iPhonov a to v priebehu jedného roka. Až 45 z nich bolo v evidencii odcudzených alebo stratených zariadení, čo sa mu nakoniec stalo osudným.

Páchateľovi by všetko prešlo, keby nezaslal na servis smartfón, ktorý bol spojený s trestnou činnosťou vlámania a krádeže. Britská polícia po ňom aktívne pátrala.

Trest ho neminul

  • Britská polícia našla pri domovej prehliadke mladíka plnú izbu nových iPhonov, ktoré podľa zistených informácií pochádzali zo zneužívaného reklamačného strediska
  • Mladík si finančne prilepšil o viac ako 27 tisíc libier (asi 37 tisíc eur)
  • Trestnou činnosťou sa dopustil podvodu nielen na spoločnosť Apple, ale aj na predajcov a zákazníkov, kvôli čomu mu bol vymeraný trest odňatia slobody na 6 mesiacov