5.6.2015 16:32 | Bleskovky MobilMania.sk
Video

Reklamná rada pokarhala O2. Operátor za rozhodnutím vidí konkurenciu

Zdroj: archív

Mobilný operátor nesúhlasí s rozhodnutím Rady pre reklamu, ktorá si myslí, že jeden spomedzi videospotov môže uviesť zákazníka do omylu.

Ilustračná snímka Zdroj: archív

Reklama O2 na darček v podobe neobmedzených volaní od zákazníka vyššieho O2 Paušálu pre klienta s nižším mesačným programom môže zmiasť ľudí. Myslí si to Rada pre reklamu, ktorá na zasadnutí arbitrážnej komisie hodnotila videospot operátora. O2 sa voči záverom ostro ohradilo.

„Tento orgán považujeme za nástroj konkurencie vzhľadom na zastúpenie vo vedení,“ uviedla pre MobilManiu hovorkyňa O2 Martina Jamrichová. „Preto sme z RPR aj vystúpili a nemusíme akceptovať predpojaté závery,“ zdôraznila.

V reklame mobilný poskytovateľ informuje o možnosti bezplatne sprístupniť nekonečné hovory ďalším štyrom klientom s akýmkoľvek O2 paušálom. „Neobmedzené volania k vášmu O2 Paušálu môžete darovať ďalším štyrom, a to do všetkých sietí,“ láka O2.

Čítajte aj Reklamná rada pokarhala O2. Operátor za rozhodnutím vidí konkurenciu

O2: Malé písmenká sme zrušili

Rada si myslí, že spotrebiteľ môže byť uvedený do omylu a domnievať sa, že ponuka nie je ničím podmienená. „Významnou podmienkou je, že neobmedzené volania môže darovať len zákazník, ktorý má platinový alebo diamantový paušál,“ píše reklamný orgán.

Mesačným poplatkom za platinový variant je 45 eur mesačne, v prípade diamantového platí klient 65 eur.

Arbitrážna komisia hodnotila tiež fakt, že pod oficiálnym videom na YouTube je uvedená informácia, že službu môže darovať len účastník s platinovým paušálom. „Túto však nie je možné považovať za úplnú,“ informuje RPR. V skutočnosti môže „neobmedzeno“ darovať aj zákazník s vyšším diamantovým variantom paušálu.

„Sme prvý operátor, ktorý zrušil malé písmenká v reklame,“ reaguje Jamrichová. „Keď sa má niekto deliť o nekonečno, je jasné, že sa delí o niečo, čo má,“ uzavrela.

Reklama, ktorá sa nepozdáva Rade pre reklamu: