11.6.2015 06:00 | MobilMania

Aplikácia od Applu bude sledovať, aké články sa nám páčia

Zdroj: redakcia

Po multimédiách, aplikáciách a knihách chce Apple distribuovať už aj články.

Jednou z noviniek, ktoré Apple oznámil na pondelkovej vývojárskej konferencii , je aj nová aplikácia pre iOS News. Jej hlavnou funkciou je zhromažďovanie článkov od hlavných svetových, ale i lokálnych vydavateľov, ktoré následne ponúka čitateľovi v prehľadnej, vizuálne atraktívnej forme.

Apple počas prezentácie ukázal zoznam médií, ktoré sa už do projektu zapojili. Nechýbajú medzi nimi svetoznáme denníky ako The New York Times, Financial Times či The Telegraph, časopisy ako Time či The Economist ale i portály ako BuzzFeed, Ars Technica či napríklad The Verge.

fotogaléria
Prehľad partnerov, ktorí sa už do projektu Zdroj: redakcia

Kalifornská firma na svojich stránkach uvádza , že články podľa viac ako milióna rôznych tém rozdeľujú „profesionálni editori Applu a sofistikované algoritmy.“

Aplikácia bude registrovať, aké témy čitateľa najviac zaujímavú a podľa toho mu bude odporúčať nové články. Čím viac ju bude používať, tým lepšie by mala odhadnúť jeho vkus. Články bude možné ukladať a čítať offline.

News je najnovším pokusom kalifornskej firmy uspieť medzi radom ďalších existujúcich spravodajských aplikácií. Jednou z prvých je známy Flipboard vydaný krátko po uvedení prvého iPadu.

Čítajte aj Aplikácia od Applu bude sledovať, aké články sa nám páčia

Neskôr sa o niečo podobné pokúsil napríklad i Google s aplikáciou Google Currents a najnovšie Facebook s novinkou Instant Articles .

Prístupné pre všetkých

Publikovať svoj obsah cez novú platformu však nebudú môcť iba vybrané vydavateľstvá. Apple vyvíja nástroj News Publisher, cez ktorý bude môcť svoje články do aplikácie News pridávať každý.

Vydavatelia v ňom môžu sami vytvárať články a pridávať do nich interaktívne prvky ako fotogalérie, animácie či videá. News Publisher obsah následne automaticky prispôsobí pre všetky iOS zariadenia.

fotogaléria
News Publisher je možné využívať iba s Apple ID Zdroj: redakcia

Apple zatiaľ nespomenul nič o možnostiach plateného obsahu. Vydavatelia však budú môcť pridávať k článkom vlastné reklamy a ponechať si 100 % príjmu z nich, prípadne využiť reklamnú platformu iAd. V takom prípade si Apple ponechá tradičných 30 %.

Spoločnosť dodáva, že iAd obsahuje klasické funkcie reklamnej platformy ako cielenie na konkrétne skupiny používateľov a detailné štatistiky.

Zatiaľ iba RSS

Záujemcovia sa do služby môžu prihlásiť už teraz pomocou Apple ID účtu. Vytváranie článkov však zatiaľ prístupné nie je a po prihlásení sa objaví oznam informujúci, že nový formát, v ktorom budú články publikované, sa pripravuje.

fotogaléria
Nástoj na prípravu článkov ešte nie je Zdroj: redakcia

Nasleduje registrácia, pri ktorej sa uvádza názov média, kontaktné údaje či napríklad to, v akom jazyku bude obsah. Apple v dokumentácii upozorňuje, aby vydavatelia v rámci jedného média nepoužívali viac ako jeden jazyk.

fotogaléria
Apple bude registrovaných používateľov Zdroj: redakcia

Po vyplnení údajov sa objaví oznam ďakujúci za registráciu s dodatkom, že nástroj na prípravu článkov bude k dispozícii „čoskoro“. Pokiaľ má však používateľ už existujúci portál s RSS kanálom, môže ho pridať v ďalšom kroku.

fotogaléria
Aj RSS kanál si musí Apple najskôr preveriť Zdroj: redakcia

Následne je opäť potrebné zadať názov publikácie, niektoré doplňujúce údaje a uploadovať logo. Po potvrdení sa objaví oznam o tom, že Apple RSS kanál preverí a bude používateľa kontaktovať.

Čítajte aj Aplikácia od Applu bude sledovať, aké články sa nám páčia