Podľa výsledkov štúdie sú takéto reklamy viac obťažujúce ako užitočné.
Ak zvyknete vaše obľúbené stránky prehliadať na smartfóne, určite ste sa už stretli s odkazom na oficiálnu aplikáciu dostupnú v obchode. Buď sa vám upozornenie zobrazí v hornej časti obrazovky, alebo v horšom prípade reklama zaberie doslova celú obrazovku. Najnovší výskum od spoločnosti Google však ukazuje, že takáto propagácia je v konečnom dôsledku kontraproduktívna.
Ako uvádza portál Gizmodo, výskumníci z Googlu pri testovaní zistili, že zatiaľ čo deväť percent ľudí si aplikáciu prostredníctvom tohto odkazu naozaj stiahlo (respektíve zobrazilo v obchode), až 69 percent návštevníkov jednoducho stránku opustilo.
Výzvy na stiahnutie oficiálnej aplikácie sú dnes bežnou záležitosťou (zdroj: Matej Rumanovský)
Po odstránení reklamy na mobilnú aplikáciu sa návštevnosť mobilnej verzie stránky zvýšil až o 17 percent, pričom sťahovanosť aplikácie zostala takmer nezmenená. Výskum firma uskutočnila pomocou webovej verzie sociálnej siete Google+.
Google po tomto zistení plánuje podobné odkazy z mobilných verzií stránok postupne odstrániť, a tak spraviť mobilný web užitočnejším. Či sa ale týmto výskumom budú inšpirovať aj ostatné služby, je zatiaľ otázne.