20.8.2015 06:00 | MobilMania

Presmerovanie hovorov: Ako ho nastaviť cez kód, na čo je dobré

Zdroj: dreamstime

Vieme, ktoré sieťové kódy môžete využiť, aby ste jednoducho presmerovali hovory na iné telefónne číslo.

Tento text patrí do špeciálnej rubriky Nastavenia mobilu a služieb.

Ak plánujete využiť službu presmerovania hovorov na iné telefónne číslo či odkazovú schránku, nastaviť si ju bezplatne dokážete priamo zo svojho telefónu. Postačia na to jednoduché sieťové kódy.

Ako to funguje?

Nezabúdajte, že hovory presmerované na iné čísla sú spoplatňované pre obe strany – aj ak vám niekto volá. Volajúci platí štandardný poplatok za hovor na pôvodné číslo. Volaný naopak platí poplatok za „hovor“ medzi jeho pôvodným číslom a číslom, na ktoré bol hovor presmerovaný.

Poznáme dva základné druhy presmerovaniaokamžité a podmienené . Pri využití okamžitej voľby sú všetky hovory automaticky presmerované na zvolené číslo.

Podmienené presmerovanie naopak ponúka možnosti, ako si vybrať, v ktorých situáciách k presmerovaniu dôjde.

Aké sú obmedzenia pre predplatenky?

  • Orange neponúka majiteľom predplatených kariet Prima (rôzne varianty), Click či Funfón presmerovanie vôbec – s výnimkou presmerovania do odkazovej schránky.
  • Operátor O2 ponúka podmienené presmerovanie len zákazníkom fakturovaných služieb. Neplatí teda pre O2 Fér s dobíjaním kreditu ani staršie typy predplateniek.
  • V prípade Tesco Mobile platí rovnaké obmedzenie ako u O2. Podmienené presmerovanie tak využijú len zákazníci s programom tri100.
  • Telekom možnosti presmerovania pri Easy a Fix nijakým spôsobom neobmedzuje.

Nastavenie okamžitého presmerovania

Akcia Kód
Nastavenie okamžitého presmerovania **21*(telefónne číslo)# (spustiť hovor)
Deaktivácia okamžitého presmerovania ##21# (spustiť hovor)
Zistenie aktuálneho stavu *#21# (spustiť hovor)

Nastavenie podmieneného presmerovania

Poznáme hneď niekoľko druhov podmieneného presmerovania , ktoré pokrýva najbežnejšie situácie, v ktorých sa používateľ môže ocitnúť.

1. Presmerovanie v prípade, že volaný neodpovedá

Akcia Kód
Nastavenie podmieneného presmerovania (neodpovedá) **61*(telefónne číslo)# (spustiť hovor)
Deaktivácia podmieneného presmerovania (neodpovedá) ##61# (spustiť hovor)
Zistenie aktuálneho stavu *#61# (spustiť hovor)

2. Presmerovanie v prípade, že je volané číslo obsadené (alebo je hovor odmietnutý)

Akcia Kód
Nastavenie podmieneného presmerovania (obsadené) **67*(telefónne číslo)# (spustiť hovor)
Deaktivácia podmieneného presmerovania (obsadené) ##67# (spustiť hovor)
Zistenie aktuálneho stavu *#67# (spustiť hovor)

3. Presmerovanie v prípade, že je volaný nedosiahnuteľný (mimo dosahu alebo vypnutý)

Akcia Kód
Nastavenie podmieneného presmerovania (mimo dosahu) **62*(telefónne číslo)# (spustiť hovor)
Deaktivácia podmieneného presmerovania (mimo dosahu) ##62# (spustiť hovor)
Zistenie aktuálneho stavu *#62# (spustiť hovor)

Zrušenie všetkých druhov presmerovaní je možné pomocou jedného kódu - ##002# (spustiť hovor) .

Služba sa dá nastaviť aj priamo cez zákaznícku linku operátora , čo môže byť užitočné v situácii, keď si používateľ svoj telefón zabudol alebo sa mu vybil. V prípade O2 môžete volať na číslo 0949 949 949, Orange má infolinku 0905 905 905 a u Telekomu ide o číslo 0800 123 456.