13.10.2015 14:00 | MobilMania

4ka: Kedy spustí e-shop a dobíjanie kreditu na webe

Zdroj: redakcia

Operátor chystá aj služby na faktúru či ponuku pre firmy. Kedy ich ponúkne, nechce prezradiť.

Štvrtý mobilný poskytovateľ na Slovensku predáva služby iba niekoľko dní a niektoré základné služby ešte nie sú dostupné. To sa má do konca mesiaca zmeniť.

Ak si chcete zakúpiť SIM kartu nového poskytovateľa, aktuálne ju môžete získať iba na pobočkách Slovenskej pošty. Rovnaké je to aj v prípade aktivácie balíka internetu. Ešte do konca mesiaca predstaví operátor zákaznícku zónu a e-shop.

Čítajte aj 4ka: Kedy spustí e-shop a dobíjanie kreditu na webe

Objednávky a aktivácie cez web

fotogaléria
Ilustračná snímka Zdroj: dreamstime

4ka spustí objednávky SIM kariet prostredníctvom internetu ešte do konca tohto mesiaca. Nepôjde o jediné úkony, ktoré bude možné realizovať na webe.

„E-shop a e-care plánujeme spustiť na konci októbra. Prostredníctvom webu bude možné si aktivovať dátový balíček, dobiť kredit, ako aj objednať si SIM kartu,“ uviedla vedúca oddelenia marketingu Zuzana Hánová. Približne od konca tohto mesiaca sa bude dať balík dát aktivovať aj cez SMS.

Postupne chce pridať aj ďalšie formy dobíjania kreditu, nasadenie ďalších možností má nasledovať podľa rokovaní s partnermi. Do konca mesiaca bude možné získať aj rezervované číslo z webu. Nováčik nevylučuje, že akciu s výberom čísla zopakuje.

Čítajte aj 4ka: Kedy spustí e-shop a dobíjanie kreditu na webe

4ka plánuje cez internet predávať mobilné telefóny, príde k tomu až po rozšírení ponuky zariadení. V novembri plánuje operátor oznámiť aj to, kedy sprístupní mobilné aplikácie na spotrebu. Dovtedy firma odporúča používať web. „Nakoľko má však naša webstránka má responzívny dizajn, zobrazuje sa korektne aj na mobilných zariadeniach,“ dodala Hánová.

4ka: Problémy na chate? Mrzí nás to

Viacerí záujemcovia poskytovateľa sa sťažovali na online chat , kde bolo nutné dlho čakať, prípadne pracovníci nechceli odpovedať na viaceré otázky a radšej ho ukončili. 4ka ho ešte minulý týždeň vypla.

fotogaléria
chat bol offline Zdroj: redakcia

„Ospravedlňujeme sa za tieto skúsenosti spôsobené veľkým dopytom zákazníkov po našich službách a korešpondujúco vysokým zaťažením, až preťažením nášho kontaktného centra,“ spresnila zástupkyňa operátora.

Čítajte aj 4ka: Kedy spustí e-shop a dobíjanie kreditu na webe

Aktuálne 4ka rieši posilnenie tímu a v priebehu budúceho týždňa chce chat na webe opäť spustiť.

Poskytovateľovi vraj každý deň pribúdajú tisícky klientov. Presný počet zákazníkov neuvádza, Hánová však tvrdí, že ide o päťciferné číslo.

Možno pribudne blokovanie dát od Telekomu

Operátor má aktuálne svoju sieť pre 40 percent populácie, na zvyšnom území sú dostupné dáta cez 2G sieť Telekomu. 1 MB dát stojí 4 centy. Ak si objednáte balík za jedno euro mesačne, získate 1 GB dát. Balík je však možné využívať iba vo vlastnej sieti.

4ka nevylučuje, že umožní blokovanie dát cez sieť konkurenta, aby klienti predišli vysokým účtom za internet. „Na základe podnetov od zákazníkov zvažujeme zavedenie kontrolného mechanizmu. Zákazníkom, ktorí sa momentálne na takúto možnosť dopytujú, odporúčame vypnúť na telefóne dátové prenosy v roamingu,“ povedala Hánová.

fotogaléria
zmätočné informácie na webe Zdroj: redakcia

4ka cez svoju sieť neblokuje žiadne videoslužby, ani P2P služby.

Paušálne programy operátor pripravuje

Nováčik sa aktuálne pripravuje na spustenie ponuky služieb na faktúru. Kedy paušálne programy prídu, nechce zatiaľ poskytovateľ uviesť. V rovnakom čase chce predstaviť ponuku pre firemných klientov.

Čítajte aj 4ka: Kedy spustí e-shop a dobíjanie kreditu na webe

4ka však nechce ponúkať balíky k predplatenej službe. „Zatiaľ neevidujeme zásadný dopyt našich zákazníkov po takýchto balíčkoch, v prípade, že k nemu dôjde, určite uvedenie balíčkov zvážime, ale tak, aby bola zachovaná transparentnosť našej ponuky a našich cien,“ dodala Hánová.

Mobil s 3G bez 3G siete

Nováčik má v ponuke zariadenie Huawei Y360 , ktoré podporuje iba 3G sieť. Operátor pritom buduje iba 2G a 4G sieť. Poskytovateľ to vysvetľuje najmä tým, že chcel ponúknuť aj lacné zariadenie a ide o klientov, ktorí skôr využívajú Wi-Fi siete.

„O tom, že telefón nepodporuje 4G, informujeme v našich marketingových materiáloch, vrátane cenníka zariadení. O tejto skutočnosti tiež informujeme prostredníctvom zamestnancov Slovenskej pošty, na webe a aj na zákazníckej linke 4ky,“ dodal Hánová.

Čítajte aj 4ka: Kedy spustí e-shop a dobíjanie kreditu na webe