Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Regulátor: 4. operátor si licenčné podmienky splnil. O licenciu nepríde

DOPLNENÉ

Regulačný úrad opätovne preveril splnenie licenčných podmienok 4. operátora.

Najvyšší súd Slovenskej republiky ešte na konci októbra rozhodol, že splnenie licenčných podmienok 4. mobilným operátorom – Swanom, ktorý niektoré služby prevádzkuje pod značkou 4ka, majú preveriť znovu.

Regulačný úrad (RÚ) teraz rozhodol, že podmienky operátor splnil.

Predstavitelia Swanu komentujú rozhodnutie štátneho regulátora. Foto: MobilMania.sk/Ján Trangel Predstavitelia Swanu komentujú rozhodnutie štátneho regulátora. Foto: MobilMania.sk/Ján Trangel „RÚ rozhodol o zastavení konania o zrušení individuálneho povolenia (licencie) spoločnosti Swan,“ informoval hovorca Roman Vavro.

Podľa úradu Swan splnil povinnosť „začať používať pridelené frekvencie na povolený účel a v určenom územnom rozsahu do 6 mesiacov od právoplatnosti povolenia.“

Proti rozhodnutiu o zastavení konania nie je možné podať rozklad, ale je preskúmateľné súdom.

Rozhodnutie je podľa Swanu „jasným dôkazom, že snaha operátorov odňať Swanu licenciu nemala reálny základ a stála na hlinených nohách. Veríme, že rozhodnutie raz a navždy ukončilo zbytočné, špinavé praktiky niektorých hráčov na telekomunikačnom trhu,“ komentuje výkonný riaditeľ Swanu Martin Mosný v správe médiám.

Čo uviedol RÚ podľa Swanu: „RÚ konštatuje, že vykonanou fyzickou kontrolou a následnými technickými meraniami dostatočne preukázal, že elektronická komunikačná sieť spoločnosti Swan bola do šiestich mesiacov od pridelenia frekvencií v prevádzke, rádiové zariadenia, ktoré ju tvoria používajú pridelené frekvencie na povolený účel, čím považuje povinnosť určenú v rozhodnutí za splnenú. Zároveň RÚ odmieta akékoľvek spochybňovanie dôveryhodnosti vykonaných kontrol.“

Video: Swan o opätovnom rozhodnutí regulátora aj budúcnosti národného roamingu:

O čo v kauze išlo

O opätovné preverovanie žiadala na najvyššom súde krajská prokuratúra. Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb mal licenciu Swanu vziať, ak by bolo záverom, že frekvencie nezačal využívať na povolený účel do šiestich mesiacov od získania licencie.

Sporné bolo aj to, či operátor začal poskytovať služby konečným spotrebiteľom do spomínaného obdobia. Doplnené o 15:10: Úrad to ale napokon vôbec neskúmal. Z technického hľadiska považuje frekvenciu za používanú, ak je jej prostredníctvom vysielaný rádiový signál. Podľa úradu tak „nie je možné dospieť k záveru, že v danom prípade mala spoločnosť Swan, a.s. povinnosť poskytovať verejné elektronické komunikačné služby,“ tvrdí 4. operátor.

Doplnené o 15:35: Či si Swan bude nárokovať škodu dôsledkom podaní na súd alebo neposkytnutia národného roamingu ostatnými operátormi, ešte firma zváži. Aktuálne to podľa výkonného riaditeľa Martina Mosného právne analyzuje.

. . Národný roaming je poskytnutie siete iného domáceho operátora pre služby zákazníkom a Swan mal na neho nárok po tom, čo splnil licenčné podmienky. Ostatní operátori ale so Swanom rokovali, no na podmienkach sa nedohodli. Od marca zároveň platí predbežné opatrenie súdu, podľa ktorého Orange dočasne národný roaming nemusí poskytnúť.

Swanu aktuálne pre zákazníkov poskytuje sieť Slovak Telekom. Dohodu o cenách s ním však firma ešte nemá, priznal Mosný. Využívanie cudzej siete operátor povoľuje v prípade produktov pod značkou 4ka, nie pri 100 GB internete za 5 eur mesačne pod vlastnou značkou Swan.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Swan sa odňatia nebál

4. mobilný operátor ešte v októbri uvádzal, že sa kontroly o splnení licenčných podmienok nebojí a podpísané zmluvy má uschované. Riaditeľ Swanu Miroslav Strečanský vtedy povedal, že argumentom prokuratúry boli aj neúspešné objednania služby konkurenciou na pobočke v Bratislave. Zákazníka však mali následne obslúžiť v Trnave. Operátor uvádzal, že vie dokázať aj to, že všetky technológie na poskytovanie služieb mal.

Bližšie stanoviská úradu a ostatných mobilných operátorov zisťujeme.

Čo sme zistili v marci:

V roli bežného zákazníka sme skúšali službu získať na konci februára a začiatku marca tohto roka. Teda v čase pred spustením hlavného produktu so 100 GB dát, ktoré prišlo 13. marca.

V opakovaných telefonátoch do väčšiny predajní Swanu – náhodne vybraných – aj pri dvoch návštevách na pobočke v Trnave nám bolo povedané, že služba ešte nie je k dispozícii pre bežných zákazníkov. V prípade trnavskej predajne s dodatkom, že ju už testujú zamestnanci, novinári, odborníci a niektorí klienti.

Pri tretej návšteve trnavskej predajne v roli bežného zákazníka sme už uspeli (detaily celého testu). Swan predošlé neúspešné pokusy odôvodnil komunikačným nedorozumením.

Či Swan služby poskytoval, štátny regulátor napokon vôbec neskúmal.

Živé.sk a MobilMania.sk e-mailom Zaregistrujte si svoju e-mailovú adresu na denný odber aktuálnych článkov.
Nesprávny formát e-mail adresy
Váš e-mail bol úspešne zaregistrovaný.
Pre dokončenie prosím kliknite na odkaz v e-maili, ktorý ste obdržali na Vami zadanú e-mailovú adresu.
ŽIVÉ.SK A MOBILMÁNIA.SK MAILOM Potvrdením tohto políčka súhlasíte so zasielaním informačných e-mailov spoločnosti Azet.sk, a.s., v súlade s platnou slovenskou legislatívou. Veľkosť jednotlivých správ neprekročí 80 kB. Pokiaľ bude správa vo formáte HTML, budú grafické prvky uložené na našom serveri a nebudú zahrnuté do tela e-mailu.   Prihlásiť sa na odber newsletteru
Nájdete nás aj na:
© Ringier Axel Springer Slovakia, a.s. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich
prevádzkovateľ portálu. Spravodajská licencia vyhradená.