16.1.2016 12:30 | Bleskovky MobilMania.sk

Xiaomi spomaľuje. Potrebuje nový vlajkový model, ktorý priláka zákazníkov

Zdroj: miui.com

Spoločnosť v roku 2015 nepredstavila žiaden výraznejší model, porovnateľný s konkurenč-nými špičkami. Odrazilo sa to na jej raste.

Ešte pred rokom bolo Xiaomi považované za jednu z najdravších čínskych firiem, ktorá mala potenciál zamiešať kartami na trhu so smartfónmi. Uplynulý rok bol však pre spoločnosť skôr rokom stagnácie. Vyplývajúc z údajov uverejnených na sociálnej sieti Weibo, firma v roku 2015 distribuovala iba 70 miliónov inteligentných telefónov.

Očakávania pritom boli oveľa vyššie. Podľa predpovedí analytikov sa Xiaomi dokonca malo dotknúť stomiliónovej hranice. To sa naopak podarilo jeho hlavnému konkurentovi, čínskemu výrobcovi Huawei .

Stĺpcový graf ukazuje objem distribuovaných Zdroj: Fonearena.com

Xiaomi síce stále rastie, ale v porovnaní s medziročným nárastom o 227 percent a 160 percent z rokov 2014 a 2013, je ten tohtoročný, 14-percentný, skôr symbolický. Štatistiky ukazujú na veľkú kolísavosť trhu, kde aj jeden dobrý alebo naopak zlý vlajkový model môže priniesť významnú zmenu postavenia danej spoločnosti.

A práve Xiaomi v roku 2015 neprišlo so žiadnym výrazným modelom, ktorý by sa mohol porovnávať so špičkami od konkurencie, hoci jeho produkty v nižšom segmente boli zaujímavé . Návrat k vyššiemu rastu by tento rok mohla zaistiť chystaná vlajková loď Mi 5 , ktorej predstavenie môžeme očakávať už tento mesiac. Uvedenie na trh sa má následne uskutočniť v prvej polovici budúceho mesiaca.