Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Orange: LTE chceme výrazne rozšíriť. Spustíme VoLTE

Budovanie rýchlej siete je pre operátora priorita. Dôležitá má byť aj užívateľská skúsenosť. Rozhovory na Živé.sk.

Pozrite si už vydané články zo série:
Orange Orange (pevná)
Telekom mobilné / fixné služby
ikona O2 O2
Satro Satro
ikona skylink Skylink
UPC UPC
DSI Data DSi Data
Antik

Antik

štvorka Štvorka
. Slovanet

Aj tento rok si redakcia Živé.sk pripravila pre svojich čitateľov sériu rozhovorov s najväčšími telekomunikačnými poskytovateľmi na Slovensku. Posledné dva články zo série vám prinášame dnes.

Plány Orangeu pri fixných službách sme priniesli ešte v decembri, teraz nasleduje časť k mobilným službám. Rozprávali sme sa s hovorkyňou Alexandrou Piskunovou.

Mobilný poskytovateľ vo veľkom budoval svoju 4G sieť a do konca roka ju sprístupnil takmer pre 65-percent populácie. Vo viacerých mestách ponúkol rýchlejšie 4G+. Pre klientov v skupine Navzájom zadarmo začal poskytovať internet so zľavou 7 eur na rok, respektíve základný 2 Mbit/s DSL program zadarmo na rok – oboje pri dvojročnej viazanosti.

Aké novinky ste priniesli klientom počas minulého roka?

Zameriavali sme sa predovšetkým na ponuky pre našich zákazníkov, keďže chceme, aby vedeli, že si ich vernosť vážime a aby to pocítili aj na konkrétnych výhodách a odmenách, ktoré im poskytujeme.

Našou kľúčovou ponukou, ktorá nás odlišuje od konkurencie, je Navzájom zadarmo, ktorú sme v uplynulom roku rozšírili popri vzájomných bezplatných hovoroch aj správach o bezplatný internet do domácnosti. Ďalším novinkou bolo predstavenie aplikácie Orange výhody, v ktorej si zákazníci môžu nájsť výhody a zľavy ušité im na mieru.

Počas minulého roka všetci operátori budovali LTE siete. Na aký aspekt pri mobilných sieťach sa zameriate tento rok? Plánujete výrazne rozširovať dostupnosť siete, alebo chcete skôr zvyšovať rýchlosti? Môžete uviesť, aké pokrytie by mohla 4G sieť na konci tohto roka dosiahnuť?

Pri budovaní mobilných dátových sietí sa primárne orientujeme na užívateľskú skúsenosť. Chceme, aby ju zákazníci v Orangei mali čo najlepšiu a mohli mobilné dáta využívať v dostatočnej kvalite všade kde sa nachádzajú.

Nebudujeme len percentuálne pokrytie (percentá sa dajú vykázať jednoducho), ale sieť aj zahusťujeme a venujeme sa aj jej kapacite. Preto sme popri budovaní LTE siete veľa investovali aj do 3G a do career aggregation.

. Minulý rok bol pre Orange jeden z najnáročnejších, čo sa týka výstavby, keďže sme rozšírili LTE pokrytie pre viac než tretinu populácie. Nové LTE pokrytie pribudlo v ďalších 112 mestách a 308 obciach, čo znamená, že LTE pokrytie bolo na konci roku 2015 dostupné už pre takmer 65 percent populácie. Okrem pokrývania nových lokalít sme v minulom roku začali pracovať aj na vylepšovaní kvality existujúceho pokrytia a zvyšovaniu zákazníckeho komfortu.

Koncom minulého roka sme sprístupnili v niektorých veľkých mestách nadstavbu LTE-A využitím sieťovej agregácie existujúceho pásma 2 600 MHz s pásmom 800 Mhz. Práve táto kombinácia prinesie našim zákazníkom okrem zvýšenia maximálnej teoretickej rýchlosti na 225 Mbit/s, aj významné zlepšenie pokrytia LTE signálom vo vnútri budov. V minulom roku sme taktiež spustili LTE roaming, ktorý sme otvorili s takmer 30 zahraničnými partnermi.

Kliknite pre zobrazenie kompletne odpovede

V tomto roku chceme pokračovať hlavne v rozširovaní LTE pokrytia, ako aj vylepšovaní kvality siete. Zároveň budeme pokračovať v ďalšej modernizácii 2G/3G sietí, ktorá začala minulý rok.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Očakávate, že tento rok bude rásť dátová spotreba zákazníkov? Uvažujete nad zvyšovaním objemov dátových balíčkov?

Dátová spotreba našich zákazníkov rastie každým rokom, pretože poskytujeme zákazníkom stále viac možností na sledovanie videa, počúvania hudby, streamovania obsahu. Predaj vhodných zariadení a rozširovanie pokrytia mobilnou dátovou sieťou tvoria vhodne podmienky na neustále sa zvyšujúce sa využívanie mobilného dátového pripojenia.

Kliknite pre zobrazenie kompletne odpovede

Využívanie mobilných dát zákazníkmi vyhodnocujeme a v prípade potreby pripravíme úpravy ponúk, ktoré budú zohľadňovať ich nároky na dátovú spotrebu.

Aké novinky plánujete pri mobilných službách tento rok? Dočkáme sa zníženia nákladov pre zákazníkov, najmä základnej ceny za minútu a SMS?

Tak ako každý rok, aj pre tento rok máme prichystaných niekoľko noviniek. Vzhľadom na to, že pôjde vo väčšine prípadov o ponuky, ktorými sa chceme odlíšiť od konkurencie, tak ich zatiaľ nechceme bližšie konkretizovať.

Čo sa týka trendov vývoja cien a očakávaní zákazníkov, tak na trhu vidíme rastúci podiel zákazníkov, ktorým záleží na pomere primeranej ceny a kvality poskytovaných služieb. Pri posudzovaní výhodnosti ponuky z pohľadu zákazníkov je popri samotných cenách za minúty a správy dôležité aj ďalšie častokrát podstatnejšie výhody. V našom prípade je to ponuka Navzájom zadarmo, vďaka ktorej si môže skupina 5tich zákazníkov volať a posielať správy úplne zadarmo. Je to naša kľúčová konkurenčná výhoda ktorú chceme ďalej rozvíjať aj v tomto roku.

V oblasti mobilných dát prinesieme v tomto roku významnejšie pokrytie sieťou LTE, ale aj LTE+. Prinesieme nove atraktívnejšie a rýchlejšie zariadenia, s ktorými bude surfovanie ešte flexibilnejšie.

Plánujete počas tohto roka spustiť službu VoLTE?

Áno, plánujeme.

Na trh vstúpil 4. mobilný operátor. Ako vás nováčik ovplyvnil? Budete reagovať na jeho ponuku?

. Operátorov s obmedzenou ponukou pre špecifické zákaznícke segmenty máme na Slovensku viacero už dlhšie. Patria medzi nich napríklad aj značkoví operátori alebo tzv. virtuálni operátori. Z tohto hľadiska teda uplynulý rok výraznejšie zmeny na trhu nepriniesol. Naše služby určujú predovšetkým zákaznícke potreby.

Konkurencia zas pomáha skvalitňovať služby na celom trhu. Aj vďaka tomu máme na Slovensku napríklad mobilné siete, ktoré sú z hľadiska kvality špičkou aj v Európe.

Naďalej budeme rozširovať a skvalitňovať rýchly mobilný internet, ktorý je dostupný už pre viac ako 93 % Slovákov, transparentne komunikovať mapu pokrytia aj naše plány do budúcnosti a ďalšej rozširovať už aj v súčasnosti bohaté elektronické možnosti komunikácie, aby naši zákazníci nemuseli chodiť na predajné miesta.

EÚ rozhodla, že od roku 2017 by mali skončiť roamingové poplatky v celej únii. Uvažujete o tom, že všetky takéto poplatky zrušíte ešte počas budúceho roka?

V Orangei už dlhodobo ideme nad rámec európskej regulácie a zákazníkom umožňujeme aj v zahraničí komunikovať za ceny ako doma. Napríklad pri službe „V Čechách ako doma“ a „V Európe ako doma“ sme dali zákazníkom bezplatne prichádzajúce hovory a ceny na úrovni domácich cien, tieto balíky ešte chceme viac vylepšiť.

Živé.sk a MobilMania.sk e-mailom Zaregistrujte si svoju e-mailovú adresu na denný odber aktuálnych článkov.
Nesprávny formát e-mail adresy
Váš e-mail bol úspešne zaregistrovaný.
Pre dokončenie prosím kliknite na odkaz v e-maili, ktorý ste obdržali na Vami zadanú e-mailovú adresu.
ŽIVÉ.SK A MOBILMÁNIA.SK MAILOM Potvrdením tohto políčka súhlasíte so zasielaním informačných e-mailov spoločnosti Azet.sk, a.s., v súlade s platnou slovenskou legislatívou. Veľkosť jednotlivých správ neprekročí 80 kB. Pokiaľ bude správa vo formáte HTML, budú grafické prvky uložené na našom serveri a nebudú zahrnuté do tela e-mailu.   Prihlásiť sa na odber newsletteru
Nájdete nás aj na:
© Azet.sk, a.s. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich
prevádzkovateľ portálu. Spravodajská licencia vyhradená.