Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Telekom zareagoval na 4ku. Využil všetky jej atribúty

KOMENTÁR

Operátor sa rozhodol ponúknuť alternatívu k novému poskytovateľovi, ktorý nie je na trhu ani pol roka.

Juro Na konci minulého týždňa oznámil vstup na telekomunikačný trh produkt Juro, ktorého prevádzkuje a vlastní Telekom. Je to predplatená karta s vlastnou komunikáciu v štýle ďalšieho mobilného operátora. Značka Telekomu sa pri ňom takmer nepoužíva.

Dalo by sa povedať, že ide o priamu reakciu na 4. plnohodnotného operátora na Slovensku. Juro od neho prevzal ideu „stláčania základných cien“ bez iného typu cenových zvýhodnení, pričom sumy znížil na polovicu 4ky. Aspoň dočasne, na tri mesiace.

4ka sa snažila upriamiť pozornosť na to, že je slovenská a má slovenských majiteľov. Na vlasteneckú nôtu hrá aj Juro, ktorý sa má podobať na Jánošíka. Značkový operátor tomu prispôsobil aj štýl komunikácie a napríklad na webe sa tak viackrát objaví napríklad „bisťu“ alebo „šuhaj“.

Rovnako ako 4ka chce Juro lákať na „ľudové ceny“. Do polovice mája ponúka akciu, s ktorou je možné volať, písať a surfovať na internete za trhovo bezkonkurenčné dva eurocenty. Podmienkou je mesačné dobíjanie aspoň 5 eurami. Inak sa cena výrazne navýši a za minútu hovoru, správu a 1 MB dát zaplatíte 5 eurocentov.

Zameranie na konkrétnu cieľovku

Telekom si uvedomuje, že kvôli ziskovosti nemôže stlačiť ceny na minimum pri všetkých službách. Juro má teda nalákať najmä ľudí, ktorí volajú a píšu správy. Tým aktuálne ponúka atraktívne ceny. Ponuka ale nie je pre ľudí, ktorí chcú viac surfovať.

Operátor dáva najavo, že tí, ktorí chcú dáta, majú využiť služby „veľkého Telekomu“. Firma, ktorú vlastní Deutsche Telekom, očividne nechce ísť pri svojej modernej LTE sieti pod cenu ani spájať ju s low-cost značkou. Preto klientov Jura do nej ani nepustí – vystačiť si musia s 2G a 3G.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Juro je na zmysluplnejšie surfovanie navyše drahý. Pozrime sa na trhovú situáciu. 1 GB dát stojí vo 4ke jedno euro – v jej 2G a LTE sieti alebo 4 eurá v sieti Telekomu. Polovičný objem dát vyjde v Tesco mobile a FunFóne na 5 eur. O2 si za 500 MB vypýta 6 eur. 700 MB v Orangei stojí 8 eur, 1000 MB v Telekome 5,99 eura.

A čo Juro? Ten v prepočte na pol giga dát ponúka cenu 10 eur pri akcii a až 25 eur po jej konci. Takže ak patríte medzi tých, ktorí veľa dátujú, ponuka pre vás jednoducho nie je určená.

Ak si budete chcieť s kartou Jura pozrieť odchádzajúci spoj, zaplatíte asi tie dva centy. Za sledovanie videa na YouTube alebo dlhšie zdržanie sa na sociálnej sieti ale môžete zaplatiť aj niekoľko eur. Operátor neuplatňuje žiadnu inú dátovú poistku než minutie kreditu.

Reakcia sa dá čakať aj od ostatných

Niekoľko mesiacov doterajší operátori na ponuku 4ky, s výnimkou jednej novinky pri FunFóne, nereagovali. Po predstavení novej značky od Telekomu s pomerne agresívnymi cenovkami sa dá očakávať, že už reagovať budú.

Netreba ale očakávať veľmi markantné znižovanie cien. Operátori si totiž musia zachovať dostatočnú ziskovosť – pre akcionárov a aj kvôli budúcim investíciám do sietí a služieb. Dá sa predpokladať, že ceny môžu spadnúť práve pri základných cenách, kde už teraz prebieha slušný cenový boj, kým dáta môžu ostať naďalej drahšie.

Operátori zatiaľ na dátovú ponuku 4ky veľmi nereagujú, keďže v lokalitách, kde nemá sieť, fungujú dáta v pomalej 2G sieti Telekomu. Vlastnú sieť má operátor pre polovicu populácie (nie územia). Platí pritom, že sa buď pripojíte do veľmi rýchlej 4G alebo, naopak, pomalej 2G siete.

Živé.sk a MobilMania.sk e-mailom Zaregistrujte si svoju e-mailovú adresu na denný odber aktuálnych článkov.
Nesprávny formát e-mail adresy
Váš e-mail bol úspešne zaregistrovaný.
Pre dokončenie prosím kliknite na odkaz v e-maili, ktorý ste obdržali na Vami zadanú e-mailovú adresu.
ŽIVÉ.SK A MOBILMÁNIA.SK MAILOM Potvrdením tohto políčka súhlasíte so zasielaním informačných e-mailov spoločnosti Azet.sk, a.s., v súlade s platnou slovenskou legislatívou. Veľkosť jednotlivých správ neprekročí 80 kB. Pokiaľ bude správa vo formáte HTML, budú grafické prvky uložené na našom serveri a nebudú zahrnuté do tela e-mailu.   Prihlásiť sa na odber newsletteru
Nájdete nás aj na:
© Ringier Axel Springer Slovakia, a.s. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich
prevádzkovateľ portálu. Spravodajská licencia vyhradená.