Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Vlakový lístok a rezervácia už aj cez infolinku. S veľkým obmedzením

Cestovanie predražuje telefonát na kontaktné centrum. Novinku nepodporuje štvrtý mobilný operátor.

Železničná spoločnosť Slovensko spustila nové telefonické služby pre kúpu a rezerváciu cestovných lístkov. Stačí kontaktovať nonstop linku na čísle 18 188. Zákazníci si tak môžu doklady zaobstarať aj bez internetového pripojenia alebo na poslednú chvíľu pred príchodom na stanicu.

Novinku však môžu využiť iba cestujúci s nárokom na bezplatnú prepravu a majitelia predplateného sieťového dokladu Maxi Klasik.

Doručenú správu treba potvrdiť

Ilustračná snímka Ilustračná snímka Dôchodcovia a študenti si zavolaním okrem miestenky môžu zabezpečiť i samotný lístok. Kúpa sa dá uskutočniť na všetky vlaky s výnimkou kategórií EuroCity a SuperCity.

Pracovníkovi na linke len uvedú vybraný vlak a typ lístka, registračné číslo preukazu na bezplatnú prepravu a číslo mobilného telefónu, na ktoré dostanú informačnú SMS správu. Doručenú správu treba do 10 minút potvrdiť prázdnou SMS. Až následne spoločnosť zašle SMS lístok, s ktorým človek môže nastúpiť na spoj.

Novinka platí taktiež pri prestupoch. V rýchlikoch, regionálnych rýchlikoch, expresoch a EuroNightoch len na konkrétnom vlaku. Keď si človek napokon vyberie iný spoj, musí znova zavolať na zákaznícke centrum, doklad zrušiť a získať nový lístok.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Pozor na poplatky, len cez tri siete

Ilustračná snímka Ilustračná snímka Cestovanie však nebude zadarmo, ale za 80 eurocentov. Ak sa zákazník zároveň rozhodne pre miestenku, priplatí si štandardnú cenu – jedno euro.

Keďže Maxi Klasik ponúka neobmedzené cestovanie po celom Slovensku, držitelia si cez telefón môžu rezervovať iba miesto na sedenie. Takisto stojí jedno euro a postup je rovnaký ako v prípade skupiny s preukazmi na bezplatnú dopravu.

Dôležité je však pripomenúť, že telefonáty na linku 18 188 nie sú zadarmo. Sadzby závisia od operátora. Služba pritom funguje výhradne v sieťach Orange, Telekom a O2 Slovakia.

SMS lístok SMS lístok Najlacnejšie vyjdú hovory z Orangeu – niečo cez 14 eurocentov za minútu. Pri O2 stojí spojenie 0,15 eura a za volanie z Telekomu záujemca zaplatí vyše 0,16 eura. Ak máte niektorý zo starších, najmä v súčasnosti nepredávaných produktov, cena volania môže byť aj vyššia.

Priame SMS len obmedzene

Pripomeňme, že firma sprístupnila aj priamy nákup lístkov cez SMS pre všetky skupiny zákazníkov a tiež batožinu, prípadne bicykel. No majú vzdialenostné a časové obmedzenie. Preto slúžia pre prípady, keď na stanici lístky nepredávajú alebo človek nestíha čakať v rade.

Každá stanica má pridelené špeciálne číslo pre odoslanie správy. Nákup ale zjednodušuje nedávno vydaná mobilná aplikácia.

SMS lístky sa zatiaľ dajú využívať len na troch traťových úsekoch Trnava – Kúty, Čadca – Makov a Humenné – Stakčín. S rozšírením do ďalších regiónov počíta poskytovateľ po vyhodnotení pilotnej prevádzky.

Zaregistrujte si svoju e-mailovú adresu na denný odber aktuálnych článkov.
Živé.sk a MobilMania.sk e-mailom Zaregistrujte si svoju e-mailovú adresu na denný odber aktuálnych článkov.
Nesprávny formát e-mail adresy
Váš e-mail bol úspešne zaregistrovaný.
Pre dokončenie prosím kliknite na odkaz v e-maili, ktorý ste obdržali na Vami zadanú e-mailovú adresu.
ŽIVÉ.SK A MOBILMÁNIA.SK MAILOM Potvrdením tohto políčka súhlasíte so zasielaním informačných e-mailov spoločnosti Azet.sk, a.s., v súlade s platnou slovenskou legislatívou. Veľkosť jednotlivých správ neprekročí 80 kB. Pokiaľ bude správa vo formáte HTML, budú grafické prvky uložené na našom serveri a nebudú zahrnuté do tela e-mailu.   Prihlásiť sa na odber newsletteru
Nájdete nás aj na:
© Ringier Axel Springer Slovakia, a.s. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich
prevádzkovateľ portálu. Spravodajská licencia vyhradená.