Operátorovi sa darilo vo viacerých ukazovateľoch. Narástol aj zisk.
Spoločnosť O2 Slovakia dnes oznámila finančné výsledky za prvých šesť mesiacov tohto roka. Počet klientov narástol.
Výnosy boli na úrovni 118,9 milióna eur, čo je nárast o 1,6 milióna eur v porovnaní s minulým rokom .
Počet zákazníkov sa navýšil z 1,711 na 1,838 milióna. Medziročne ide o nárast o 127 tisíc klientov.
Neočistený zisk (EBITDA) bol medziročne vyšší o 4,5 percenta a dosiahol hodnotu 42,7 milióna eur.
„Najvýraznejší nárast sme zaznamenali pri zákazníkoch platiacich na základe faktúry. V nasledujúcom období sa chceme zamerať na zákaznícky komfort v podobe zvyšovania pokrytia vlastnými sieťami,“ uviedol v správe pre médiá generálny riaditeľ O2 Peter Gažík,.
Počet klientov s fakturovanými službami dosiahol 1,021 milióna – medziročne ide o nárast o viac ako 15 percent. Predplatené služby narástli o takmer štyri percentá - na 817 tisíc zákazníkov.
Priemerný mesačný výnos na klienta (ARPU) bol v prvom prípade 12,4 eur, čo je medziročný pokles o 0,3 eura. Pripredplatenkých kartách je o 0,1 eura nižší a dosiahol 5,6 eura.
So 4G na chvoste
Koncom minulého roka bola 2G sieť O2 podľa údajov samotného operátora pre 96,1 percenta ľudí a 3G pre necelých 70 percent populácie.
„Aktuálne pokrýva O2 vlastnou 4G sieťou 25 % obyvateľstva. O2 bude aj v tomto roku pokračovať v ďalšom pokrývaní Slovenska 4G sieťou až na 60 % populácie a taktiež posilňovať 3G sieť,“ oznámil operátor.
V porovnaní s ostatnými operátormi na trhu ide o výrazne najnižšiu hodnotu – Telekom už presiahol 80 percentné pokrytie , Orange je nad 70 percentami a 4ka má LTE pre 60 percent populácie. Opäť ide o výpočty od operátorov.
O2 uviedol, že dcérska spoločnosť O2 Business Services v priebehu polroka vybudovala 3,7 GHz bezdrôtovú sieť s pokrytím všetkých krajských a okresných miest. Začiatkom druhého kvartálu spustila predaj fixných služieb – internet, fixný hlas a ďalšie služby.