18.8.2016 00:30 | MobilMania

Nokia chce oprášiť zašlú slávu. Nasadila nové eso

Zdroj: VK.com

Fínska spoločnosť by mala ešte v tomto kalendárnom roku opäť vstúpiť medzi výrobcov smartfónov.

fotogaléria
Pekka Rantala Zdroj: Rovio

Nokiu čaká už v priebehu niekoľkých mesiacov nemalá výzva. Ide o návrat značky na trh výrobcov mobilných telefónov.

K tomuto veľkému kroku bude potrebovať rôzne zdroje, personálne nevynímajúc. „Nové personálne eso v rukáve“ má u Nokie podobu angažovania ďalšieho veterána s bohatými skúsenosťami. Je ním Pekka Rantala.

Šéfoval aj Angry Birds

Ako bolo oznámené začiatkom tohto týždňa, práve Pekka Rantala bude mať pod palcom marketing a teda aj vytváranie celkového obrazu značky v očiach odborníkov a širokej verejnosti.

Nastupuje totiž na pozíciu Chief Marketing Officer v rámci HMD Global Oy. Ide o fínsku spoločnosť, ktorá získala 10-ročnú licenciu na predaj produktov (smartfónov) pod značkou Nokia. HMD pritom založili bývali poprední predstavitelia Nokie.

Čítajte aj Nokia chce oprášiť zašlú slávu. Nasadila nové eso

Pekka Rantala sa dá označiť za skutočného veterána sveta mobilných technológií a tiež firmy Nokia, ktorá (podobne ako napríklad koncern Ericsson) stála pri rozmachu mobilných telefónov pred dekádou. U tohto fínskeho výrobcu telefónov pôsobil v rokoch 1994 až 2011. Počas tohto dlhého 17-ročného obdobia pôsobil na rôznych pozíciách, pričom z firmy odišiel ako starší viceprezident pre marketing.

Rantala potom pôsobil zhruba jeden rok ako výkonný riaditeľ v spoločnosti Rovio, ktorá je celosvetovo známa najmä sériou mobilných hier Angry Birds. V tejto (taktiež fínskej) spoločnosti pritom pôsobil v čase, keď prechádzala turbulentným obdobím. Či už išlo o znižovanie počtu zamestnancov, celkové znižovanie nákladov, ale zároveň aj razantnú expanziu značky Angry Birds v mobilnom svete.

Pretlak (nielen) čínskych značiek

Ako sa bude tomuto veteránovi a ďalší zodpovedným dariť pri faktickom „reštarte“ Nokie na trhu, je zatiaľ otázne. Ako však v nedávnom komentári uviedol kolega Ján Trangel , správne namiešaný koktail moderných technológií a „retro“ značky môže zaznamenať úspech.

Čítajte aj Nokia chce oprášiť zašlú slávu. Nasadila nové eso

Nokia však má pred sebou úlohu, ktorá je možno ešte ťažšia než pred pár rokmi, keď za pomerne nepríjemných okolností z trhu odchádzala. Do popredia sa stále viac derú čínske značky, ktoré skresávajú výrobné a prevádzkové náklady na minimum, všetko s cieľom ovládnuť trh. Odbyt smartfónov navyše klesá, žiadne skokové prírastky už nezaznamenávame. Možno však práve teraz trh čaká na akýsi „nový impulz“, ktorý by mohla priniesť práve značka Nokia. Tá sa dokáže oprieť o celé roky svojej (dnes už zašlej) slávy. 

fotogaléria
zdroj: VK.com Zdroj: VK.com

Nová generácia smartfónov z logom Nokia príde na trh aj vďaka strategickému partnerstvu s FIH Mobile. Bude nové smartfóny vyrábať. Ide o dcérsku spoločnosť Foxconn Technology, pričom práve Foxconn sa podieľal na výrobe prvého zariadenia značky Nokia, ktoré prišlo do predaja. Vtedy to však bol ešte len tablet Nokia N1. Aj ten ale vzbudil nemálo pozornosti a veľmi rýchlo sa medzi zákazníkmi rozchytal.

Čítajte aj Nokia chce oprášiť zašlú slávu. Nasadila nové eso

Ohľadne svojich nových telefónov však Nokia zatiaľ neodkryla žiadne karty. Neoficiálne sa len hovorí o predstavení hneď niekoľkých modelov, ktoré by mali pútať pozornosť minimálne technickými parametrami.

Čítajte aj Nokia chce oprášiť zašlú slávu. Nasadila nové eso

Cieľom Nokie bude odlíšiť sa od ostatných. Navyše Nokia má určitú výhodu aj v tom, že už vie, ako smartfóny s Androidom nedizajnovať – jej pokusy v podobe Nokia X, respektíve Nokia XL nedopadli práve najslávnejšie.

fotogaléria
Test Nokia X Zdroj: Ján Trangel
Čítajte aj Nokia chce oprášiť zašlú slávu. Nasadila nové eso