Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nokia chce oprášiť zašlú slávu. Nasadila nové eso

Fínska spoločnosť by mala ešte v tomto kalendárnom roku opäť vstúpiť medzi výrobcov smartfónov.

Pekka Rantala Pekka Rantala Nokiu čaká už v priebehu niekoľkých mesiacov nemalá výzva. Ide o návrat značky na trh výrobcov mobilných telefónov.

K tomuto veľkému kroku bude potrebovať rôzne zdroje, personálne nevynímajúc. „Nové personálne eso v rukáve“ má u Nokie podobu angažovania ďalšieho veterána s bohatými skúsenosťami. Je ním Pekka Rantala.

Šéfoval aj Angry Birds

Ako bolo oznámené začiatkom tohto týždňa, práve Pekka Rantala bude mať pod palcom marketing a teda aj vytváranie celkového obrazu značky v očiach odborníkov a širokej verejnosti.

Nastupuje totiž na pozíciu Chief Marketing Officer v rámci HMD Global Oy. Ide o fínsku spoločnosť, ktorá získala 10-ročnú licenciu na predaj produktov (smartfónov) pod značkou Nokia. HMD pritom založili bývali poprední predstavitelia Nokie.

Pekka Rantala sa dá označiť za skutočného veterána sveta mobilných technológií a tiež firmy Nokia, ktorá (podobne ako napríklad koncern Ericsson) stála pri rozmachu mobilných telefónov pred dekádou. U tohto fínskeho výrobcu telefónov pôsobil v rokoch 1994 až 2011. Počas tohto dlhého 17-ročného obdobia pôsobil na rôznych pozíciách, pričom z firmy odišiel ako starší viceprezident pre marketing.

Rantala potom pôsobil zhruba jeden rok ako výkonný riaditeľ v spoločnosti Rovio, ktorá je celosvetovo známa najmä sériou mobilných hier Angry Birds. V tejto (taktiež fínskej) spoločnosti pritom pôsobil v čase, keď prechádzala turbulentným obdobím. Či už išlo o znižovanie počtu zamestnancov, celkové znižovanie nákladov, ale zároveň aj razantnú expanziu značky Angry Birds v mobilnom svete.

Pretlak (nielen) čínskych značiek

Ako sa bude tomuto veteránovi a ďalší zodpovedným dariť pri faktickom „reštarte“ Nokie na trhu, je zatiaľ otázne. Ako však v nedávnom komentári uviedol kolega Ján Trangel, správne namiešaný koktail moderných technológií a „retro“ značky môže zaznamenať úspech.

Nokia však má pred sebou úlohu, ktorá je možno ešte ťažšia než pred pár rokmi, keď za pomerne nepríjemných okolností z trhu odchádzala. Do popredia sa stále viac derú čínske značky, ktoré skresávajú výrobné a prevádzkové náklady na minimum, všetko s cieľom ovládnuť trh. Odbyt smartfónov navyše klesá, žiadne skokové prírastky už nezaznamenávame. Možno však práve teraz trh čaká na akýsi „nový impulz“, ktorý by mohla priniesť práve značka Nokia. Tá sa dokáže oprieť o celé roky svojej (dnes už zašlej) slávy. 

zdroj: VK.com zdroj: VK.com

Nová generácia smartfónov z logom Nokia príde na trh aj vďaka strategickému partnerstvu s FIH Mobile. Bude nové smartfóny vyrábať. Ide o dcérsku spoločnosť Foxconn Technology, pričom práve Foxconn sa podieľal na výrobe prvého zariadenia značky Nokia, ktoré prišlo do predaja. Vtedy to však bol ešte len tablet Nokia N1. Aj ten ale vzbudil nemálo pozornosti a veľmi rýchlo sa medzi zákazníkmi rozchytal.

Ohľadne svojich nových telefónov však Nokia zatiaľ neodkryla žiadne karty. Neoficiálne sa len hovorí o predstavení hneď niekoľkých modelov, ktoré by mali pútať pozornosť minimálne technickými parametrami.

Cieľom Nokie bude odlíšiť sa od ostatných. Navyše Nokia má určitú výhodu aj v tom, že už vie, ako smartfóny s Androidom nedizajnovať – jej pokusy v podobe Nokia X, respektíve Nokia XL nedopadli práve najslávnejšie.

Nokia X: Toto nevyšlo... Nokia X: Toto nevyšlo...

Živé.sk a MobilMania.sk e-mailom Zaregistrujte si svoju e-mailovú adresu na denný odber aktuálnych článkov.
Nesprávny formát e-mail adresy
Váš e-mail bol úspešne zaregistrovaný.
Pre dokončenie prosím kliknite na odkaz v e-maili, ktorý ste obdržali na Vami zadanú e-mailovú adresu.
ŽIVÉ.SK A MOBILMÁNIA.SK MAILOM Potvrdením tohto políčka súhlasíte so zasielaním informačných e-mailov spoločnosti Azet.sk, a.s., v súlade s platnou slovenskou legislatívou. Veľkosť jednotlivých správ neprekročí 80 kB. Pokiaľ bude správa vo formáte HTML, budú grafické prvky uložené na našom serveri a nebudú zahrnuté do tela e-mailu.   Prihlásiť sa na odber newsletteru
Nájdete nás aj na:
© Ringier Axel Springer Slovakia, a.s. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich
prevádzkovateľ portálu. Spravodajská licencia vyhradená.