19.9.2016 06:53 | MobilMania
Aktualizované

Problémy s Note 7: Všetky informácie na jednom mieste

Zdroj: redakcia

Čo sa vlastne stalo? Ako sa k problému postavil Samsung? Uvidíme ešte Note 7 v predaji? Všetko dôležité v prehľadnej podobe.

Článok bol naposledy aktualizovaný 12. októbra 2016.

Samsung aktuálne čelí veľkému škandálu. Problémy s batériou tabletofónov Note 7 celý september zapĺňali titulné strany odborných aj všeobecných médií. Samsung reagoval veľkou výmennou akciou. Avšak ani to nestačilo a horiace batérie sa objavili aj vo vymenených kusoch. Samsung nakoniec výrobu aj predaj modelu Note 7 úplne ukončil .

V tomto veľkom sumarizačnom článku ponúkame na jednom mieste všetky dôležité informácie o problémoch s Note 7.

Čítajte aj Poznáme podrobnosti o výmene Note 7 na Slovensku. Dá sa vybrať iný model

Kedy sa začali objavovať prvé informácie, že s Note 7 by mohlo byť niečo v neporiadku?

Prvé informácie sa v médiách začali šíriť ešte v polovici augusta, avšak vtedy im málokto prikladal pozornosť. V tom čase bolo v obehu iba minimum kusov a aj z nich väčšia „predprodukčných“ vzoriek. V prvom masívne medializovanom prípade z druhej polovice augusta všetko nasvedčovalo tomu, že vina za výbuch padala skôr na použitie neoriginálnej koncovky než na problém s hardvérom samotného telefónu.

V čom vlastne spočívali problémy Note 7?

Jednoducho povedané, telefón môže počas nabíjania vybuchnúť. Batéria sa nafúkne a prasne. Vyprodukované teplo spáli plastový zadný kryt.

fotogaléria
Note 7 mal byť jedným z najúspešnejších modelov Zdroj: redakcia

Prečo k problémom dochádzalo?

Samsung bol pri vysvetľovaní príčin veľmi stručný. Priznal, že za prípady samovznietenia zariadení je zodpovedná batéria. Konkrétne dochádza ku styku anódy a katódy, ktoré navzájom prudko reagujú. Často bolo medializované, že k vznieteniu dochádzalo iba počas pripojenia na nabíjačku, nie je to ale pravda. Zaznamenané a dobre zdokumentované boli aj prípady, kedy sa problém objavil na telefóne, ktorý nebol pripojený na nabíjačku.

Detaily ohľadom chyby, ktorá neželaný styk súčastí lítium-iónových akumulátorov umožňuje, ale výrobca neuviedol.

Koľko zariadení bolo postihnutých?

Podľa prvotného vyjadrenia juhokórejského výrobcu bolo rizikových len 24 zariadení z každého vyrobeného milióna „sedmičiek“. Ako sa ale ukázalo, problémom trpelo omnoho viac zariadení.

Čítajte aj Test Samsung Galaxy Note 7: Výnimočne múdry zápisník

Koľko prípadov bolo zaznamenaných?

Začiatkom septembra Samsung hovoril o 35 hlásených prípadoch. Odvtedy však bolo medializovaných hneď niekoľko ďalších .

Celkový počet zlyhaní aktuálne nie je známy, americký spotrebiteľský úrad Consumer Product Safety Commission však počas septembra priniesol ďalšie oficiálne čísla Samsungu . V USA vraj bolo zaznamenaných 92 hlásení, pri 26 z nich došlo k bližšie nešpecifikovaným popáleninám, v 55 prípadoch bola spôsobená škoda na majetku.

V októbri sa navyše objavili ďalšie prípady, ktoré sa týkajú už vymenených kusov. Viac sme o nich písali v samostatnom článku .

Týka sa problém aj iných smartfónov značky Samsung?

Nie, netýka. Výrobná vada, kedy dochádza k nadmernému množstvu zlyhaní, je špecifická pre Galaxy Note 7. To ale neznamená, že niečo podobné sa čas od času neprihodí ani inému telefónu od Samsungu či ďalšieho výrobcu.

Naopak, prípady horiacich batérií sa zriedka objavili u nejednej poprednej značky. Spomeňme nedávny prípad českého majiteľa iPhonu 6 . Svoje však o podobných nepríjemnostiach vie aj HTC, LG, Sony, Nokia, Motorola, Asus, OnePlus či čerstvo už aj čínske Xiaomi.

fotogaléria
Batéria bola jedným z hlavných lákadiel Zdroj: redakcia

Ako sa Samsung rozhodol situáciu riešiť?

Samsung začiatkom septembra pozastavil predaj Note 7 , odsunul tiež jeho uvedenie na slovenský trh. Po objavení sa podozrení, že problémy ostránené neboli a týkajú aj vymenených kusov, Samsung pozastavil predaj zariadenia , ako aj prebiehajúci výmenný program.

V utorok 11. októbra padlo definitívne rozhodnutie o úplnom ukončení výroby, distribúcie a predaja Note 7. Majitelia (aj už vymenených zariadení) budú môcť požiadať o vrátenie zaplatenej sumy, prípadne o výmenu za iný model Samsung.

Mám Galaxy Note 7, môžem ho ďalej používať?

Nie. Je vhodné ho prestať používať. Bez ohľadu na to, z ktorej distribúcie pochádza.

Hoci Samsung najprv tvrdil (najmä v Európe), že používanie telefónu je bezpečné a riziko sa týka len zanedbateľného percenta kusov, neskôr zmenil rétoriku a všetkým majiteľom Note 7 odporúčil , aby zariadenie vypli a do jeho výmeny využili náhradné zariadenie.

fotogaléria
Výmena zariadení na Slovensku začína 19. septembra Zdroj: redakcia

Výmenný program skončil, aké mám teda možnosti?

Výrobca ponúka výmenu telefónu za iný model z jeho produkcie. Zákazník si môže u predajcu, u ktorého zariadenie zakúpil, vybrať medzi Galaxy S7 a Galaxy S7 Edge . Podrobnosti ohľadom procesu výmeny však zatiaľ neboli oficiálne potvrdené. Predpokladá sa, že Samsung dorovná cenový rozdiel medzi modelmi. Možnosť výmeny tiež bude záležať od toho, či má daný predajca predmetné telefóny v ponuke.

V opačnom prípade môžu zákazníci odovzdať zariadenie predajcovi a požiadať ho o vrátenie peňazí . Mal by vrátiť peniaze aj za akékoľvek originálne príslušenstvo určené špecificky pre Note 7.

V prípade, že predajca odmietne vrátiť peniaze za telefón, Samsung odporúča kontaktovať jeho bezplatnú infolinku na čísle 0800 726 786.

Čítajte aj Stylus žije! Toto dokáže v Samsungu Galaxy Note 7

Kedy sa začne oficiálny predaj na Slovensku?

Oficiálny predaj mal pôvodne na Slovensku odštartovať 16. septembra. Po úvodnom odložení termínu však výrobca distribúciu zariadenia úplne ruší, na našom ani žiadnom inom trhu tak Note 7 viac neuvidíme.

Prečo v teste na MobilMania.sk dostal Note 7 také pozitívne hodnotenie, keď s ním má Samsung takéto trápenie?

V čase písania testu neboli žiadne problémy s Note 7 známe a náš testovací kus nevykazoval žiadne známky problému . Do testu sme ale po publikovaní pridali odkaz na tento článok s informáciami o problémoch Note 7.

Článok bol naposledy aktualizovaný 12. októbra 2016.