Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Telekom odkazuje 4ke: Zaplatili ste málo a neskoro. Ani prepojenie nešlo hladko

VIDEO Spoločnosti sa na cenových podmienkach stále nedohodli. Navzájom sa ale naďalej obviňujú, kto za situáciu môže.

Štvrtý mobilný operátor po roku zaplatil za národný roaming od Slovak Telekomu. Teda za minúty, dáta či SMSky, ktoré prúdili cez sieť Telekomu, no spotrebúvali ich zákazníci operátora 4ka.

Vlastník 4ky na začiatku októbra v rozhovore pre Živé.sk avizoval žalobu na všetkých svojich konkurentov, keďže mu neposkytli roaming. Zaskočený ostal aj Slovak Telekom.

Živé.sk a MobilMania vám prinášajú ďalšie zásadné vyjadrenia k téme národného roamingu pre 4. mobilného operátora.

Ilustračná snímka Ilustračná snímka

„K dnešnému dňu (pozn. red. 3. októbra) sú z našej strany uhradené všetky sumy, na ktorých sme sa nejakým spôsobom dohodli, že ich Slovak Telekomu uhradíme,“ uviedol generálny riaditeľ Swanu Miroslav Strečanský. Pozrite si vyjadrenie na videu:

4ka: Zaplatili sme Telekomu za využívané služby v národnom roamingu

4ka chce žalovať konkurentov, že neposkytli sieť. O2: Ich záujem je špekulatívny
4ka chce žalovať konkurentov, že neposkytli sieť. O2: Ich záujem je špekulatívny

Majiteľ nováčika je pripravený sa súdiť s ďalšími operátormi. O2 hovorí, že špekuluje a ponuku dostal.

Telekom: Zaplatili málo, iba vďaka nám mohli začať

K téme národného roamingu sa prvýkrát otvorene vyjadrila aj spoločnosť Slovak Telekom. Na celú vec má iný názor a tvrdí, že síce časť peňazí od Swanu prijala, ale to neskoro a nemá ísť o peniaze za všetky poskytnuté služby.

„Swan nám zaplatil len časť sumy. Aj to až po viac ako roku, počas ktorého Swan využíval národný roaming v sieti Telekomu. Iba vďaka národnému roamingu od Telekomu mohol Swan ponúkať reálne využiteľné služby,“ uviedol pre Živé.sk a Mobilmaniu riaditeľ komunikácie Telekomu Andrej Gargulák.

Swan povedal, že platba za služby je z jeho strany prejav dobrej vôle s cieľom ukázať, že je ochotný platiť za služby v národnom roamingu – a to aj napriek tomu, že sa na cenách ešte obe strany doposiaľ nedohodli. Zároveň odmieta, že by to urobil kvôli tomu, že by sa mu Telekom vyhrážal vypnutím služby. „Nič takéto nám nehrozilo,“ dodal Strečanský.

Gargulák tvrdí, že nováčik zaplatil nižšiu sumu ako mala byť predstava Swanu, ktorú mal načrtnúť pri rokovaniach so Slovak Telekomom.

Chcú vraj ceny neodpovedajúce realite

Slovak Telekom otvorene hovorí, že nováčik požaduje od neho veľmi nízke ceny. Presné detaily k cenám ale nepresnil.

„Swan po celú dobu rokovaní požaduje neprimerane nízke ceny za národný roaming, ktoré zďaleka nezodpovedajú ekonomickým možnostiam slovenského mobilného trhu,“ tvrdí Andrej Gargulák.

Telekom: Vyhrážajú sa. Nevedeli ako funguje roaming

Zástupca spoločnosti tvrdí, že sa mu napriek serióznemu prístupu štvrtý operátor vyhrážal žalobami a ďalšími krokmi.

„Bez ohľadu na rokovania sa Swan vyhrážal žalobami, inicioval konania na telekomunikačnom aj protimonopolnom úrade s cieľom vymôcť si nátlakom nerealistické podmienky národného roamingu,“ vysvetľuje Gargulák.

Ilustračná snímka (zdroj: Shutterstock.com) Ilustračná snímka (zdroj: Shutterstock.com)

Zároveň dodáva, že Swan vraj nemal vôbec predstavu ako národný roaming funguje. „Telekom mu najprv poskytol významnú časť svojho know-how, aby sa rokovania vôbec mohli začať.“

Strečanský hovorí, že zo strany Slovak Telekomu ide „o čistý alibizmus“. Swan Mobile vraj disponuje tímom špecialistov, ktorý má tieto záležitosti zvládať. Dôkazom podľa neho je, že vybudoval novú mobilnú sieť, pripojil sa k medzinárodnému roamingu a sprístupnil ďalšie technológie vrátane VoLTE, teda hlasu po LTE sieti. Tím má byť navyše skúsený. „Takéto prepojenia nerobili prvýkrát,“ dodal Strečanský. 

4ka: VoLTE sme mali nasadené už dlho. Čakali sme na zariadenia
4ka: VoLTE sme mali nasadené už dlho. Čakali sme na zariadenia

Nováčik obhajuje, prečo prišiel s volaniami cez 4G sieť už teraz. Ďalšie zariadenia majú pribúdať.

Za čo chce žalovať Slovak Telekom a ďalších?

Do konca roka chce Swan Mobile zažalovať Orange Slovensko, O2 Slovakia a Slovak Telekom za to, že mu neposkytli národný roaming. K poskytnutiu sa zaviazali v LTE aukcii, ktorej sa zúčastnili. Týkať sa to má aj Slovak Telekomu, ten mu ale službu poskytuje.

„Slovak Telekom nám začal poskytovať národný roaming až na základe predbežného rozhodnutia, ktoré prišlo asi o trištvrte roka na to, ako im táto povinnosť vznikla. Druhým aspektom je, že do dnešného dňa nemáme komerčnú dohodu, ktorú by sme boli ochotní a schopní akceptovať,“ hovorí zástupca nováčika.

Swan Mobile nechce uviesť, akú sumu za minútu hovoru pri národnom roamingu navrhuje, respektíve akú ponuku mu dal Telekom. Pri otázke, či by to mohlo byť na úrovni cien pri značkovom operátorovi Juro, ktorého Telekom prevádzkuje, odpovedá, že takto sa na vec pozerajú aj oni.

Juro ponúka cenu na úrovni 2 eurocentov pri pravidelnom dobití. Bez DPH teda ide o hodnotu 1,6 eurocentu za minútu.

Odkaz pre O2: S iným sme sa dohodnúť vedeli

Na rokovania so Swanom sa sťažovalo O2, ktoré uvádza, že prístup z jeho strany mal byť nekonštruktívny a špekulatívny. Samotné rokovania vraj muselo iniciovať práve O2.

„To čo hovoria oni na nás, môžem hovoriť aj ja na nich. Vieme to podložiť jednoznačnými skutočnosťami. So Slovak Telekomom sme boli schopní technicky sa dohodnúť v priebehu dvoch mesiacov, kým s ostatnými dvoma nie je možné špecifikovať technické požiadavky, čo o niečom hovorí,“ tvrdí Strečanský.

Vylučuje aj to, že by Swan Mobile neposkytol konkurenčným operátorom nejaké podklady, keďže ako tvrdí, keď ich dodal Slovak Telekomu, mohol ich sprístupniť aj ďalším konkurentom. Aj napriek technickému sprístupneniu národného roamingu sa na rokovania stážuje aj Slovak Telekom.

ilustračná snímka ilustračná snímka

„Priebeh (pozn. red. rokovaní) výrazne komplikovali opakované omeškania zo strany Swanu pri dodávaní informácií potrebných pre špecifikáciu technického riešenia a jeho následnej implementácie,“ uvádza k téme riaditeľ komunikácie Telekomu Andrej Gargulák.

S O2 a ostatnými operátormi chce ale Swan podľa Strečanského naďalej rokovať. A to nie iba o národnom roamingu, teda prístupu do siete pre zákazníkov, ale aj o zdieľaní stožiarov. Ponuku mal dať všetkým konkurentom.

Očakáva sa, že regulačný úrad rozhodne o cenách pri národnom roamingu v najbližších týždňoch.

Živé.sk a MobilMania.sk e-mailom Zaregistrujte si svoju e-mailovú adresu na denný odber aktuálnych článkov.
Nesprávny formát e-mail adresy
Váš e-mail bol úspešne zaregistrovaný.
Pre dokončenie prosím kliknite na odkaz v e-maili, ktorý ste obdržali na Vami zadanú e-mailovú adresu.
ŽIVÉ.SK A MOBILMÁNIA.SK MAILOM Potvrdením tohto políčka súhlasíte so zasielaním informačných e-mailov spoločnosti Azet.sk, a.s., v súlade s platnou slovenskou legislatívou. Veľkosť jednotlivých správ neprekročí 80 kB. Pokiaľ bude správa vo formáte HTML, budú grafické prvky uložené na našom serveri a nebudú zahrnuté do tela e-mailu.   Prihlásiť sa na odber newsletteru
Nájdete nás aj na:
© Ringier Axel Springer Slovakia, a.s. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich
prevádzkovateľ portálu. Spravodajská licencia vyhradená.