24.10.2016 20:23 | Bleskovky MobilMania.sk

Samsung pre Note7 doma žalujú stovky zákazníkov

Zdroj: redakcia

Problémy už vraj pozdržali vývoj Galaxy S8, Samsung totiž stále nepozná ich príčinu.

Spoločnosť Samsung čelí v domácej Južnej Kórei hromadnej žalobe. Proti výrobcovi sa v pondelok postavilo 527 zákazníkov, ktorí vlastnili problémový tabletofón Galaxy Note 7 , upozornila agentúra AP.

Bývalí majitelia od Samsungu žiadajú 500-tisíc juhokórejských wonov, teda asi 405 eur. „Žiadame spravodlivé odškodnenie za jednoduchú škodu, ktorú zákazníci utrpeli,“ uviedol právny zástupca žalujúcej strany Peter Young-Yeel Ko. Rovnako sa nechal počuť, že na rozdiel od podobných prípadov v USA jeho klienti nežiadajú prehnané sumy.

Galaxy Note 7 Zdroj: redakcia

Odškodnenie má zahŕňať cestovné náklady kvôli výmene zariadení, čas strávený pri čakaní na zálohu dát a psychologické ujmy spojené s používaním nebezpečného produktu. Agentúra AP pritom spomína niekoľko prípadov zákazníkov, ktorí kvôli výmene precestovali stovky kilometrov či prišli o svoje fotografie.

Problémy ovplyvnia aj Galaxy S8

Samsung oznámil výmenný program problémového telefónu 2. septembra. K definitívnemu stiahnutiu z trhu prišlo 11. októbra . Výrobca najprv z komplikácií vinil batériu zariadenia, aktuálne správy však hovoria o tom, že spoločnosť presnú príčinu stále nepozná.

Čítajte aj Samsung vraj stále nepozná príčinu výbuchov Note 7. Na vine nemusí byť batéria

Podľa zdrojov denníka The Wall Street Journal to malo za následok dvojtýždenné pozdržanie vývoja pripravovaného modelu Galaxy S8. To je v kontraste so správami spred mesiaca , ktoré hovorili, že Samsung naopak jeho príchod urýchli. To však bolo ešte predtým, ako sa prevalilo, že problémy majú aj telefóny z revidovanej distribúcie Note 7.

Všetky dôležité informácie ku kauze Note 7 nájdete aj v našom prehľadovom článku .

(1 EUR = 1 234,29 KRW)