Problémy už vraj pozdržali vývoj Galaxy S8, Samsung totiž stále nepozná ich príčinu.
Spoločnosť Samsung čelí v domácej Južnej Kórei hromadnej žalobe. Proti výrobcovi sa v pondelok postavilo 527 zákazníkov, ktorí vlastnili problémový tabletofón Galaxy Note 7 , upozornila agentúra AP.
Bývalí majitelia od Samsungu žiadajú 500-tisíc juhokórejských wonov, teda asi 405 eur. „Žiadame spravodlivé odškodnenie za jednoduchú škodu, ktorú zákazníci utrpeli,“ uviedol právny zástupca žalujúcej strany Peter Young-Yeel Ko. Rovnako sa nechal počuť, že na rozdiel od podobných prípadov v USA jeho klienti nežiadajú prehnané sumy.
Odškodnenie má zahŕňať cestovné náklady kvôli výmene zariadení, čas strávený pri čakaní na zálohu dát a psychologické ujmy spojené s používaním nebezpečného produktu. Agentúra AP pritom spomína niekoľko prípadov zákazníkov, ktorí kvôli výmene precestovali stovky kilometrov či prišli o svoje fotografie.
Problémy ovplyvnia aj Galaxy S8
Samsung oznámil výmenný program problémového telefónu 2. septembra. K definitívnemu stiahnutiu z trhu prišlo 11. októbra . Výrobca najprv z komplikácií vinil batériu zariadenia, aktuálne správy však hovoria o tom, že spoločnosť presnú príčinu stále nepozná.
Podľa zdrojov denníka The Wall Street Journal to malo za následok dvojtýždenné pozdržanie vývoja pripravovaného modelu Galaxy S8. To je v kontraste so správami spred mesiaca , ktoré hovorili, že Samsung naopak jeho príchod urýchli. To však bolo ešte predtým, ako sa prevalilo, že problémy majú aj telefóny z revidovanej distribúcie Note 7.
Všetky dôležité informácie ku kauze Note 7 nájdete aj v našom prehľadovom článku .
(1 EUR = 1 234,29 KRW)