Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

O2 sa ospravedlnilo za zrušenie EÚ flatu. Pre nespokojných má riešenie

Operátor uviedol, že na programoch prestal zarábať a mnohí programy zneužívali.

Na začiatku tohto mesiaca O2 oznámilo, že napevno upravuje podmienky využívania dát v EÚ pri dvoch najvyšších dát a v zahraničí bude možné presurfovať iba 1 GB mesačne.

Pri predstavení novinky pritom operátor tvrdil, že sa nebude pozerať na mesačnú spotrebu a nič sa nemá stať, ak napríklad celý objem dát miniete v zahraničí počas dovolenky. Časť klientov ale mala program využívať najmä v zahraničí – vraj preto prišlo k úprave podmienok.

ilustračná snímka ilustračná snímka

„Trojmesačná prax ukázala, že s podmienkami, aké sme nastavili, nie je možné, aby sme taký objem prenesených dát v roamingu ekonomicky utiahli. Museli sme preto pristúpiť k obmedzeniu množstva dát v rámci dátového roamingu pri Platinovom a Diamantovom Paušále na 1 GB v zahraničí,“ uviedol operátor.

O2: Málo sme hovorili o podmienkach

Šéf marketingu O2 Igor Tóth uviedol, že pri príprave ponuky si brali príklad zo zrušenia roamingu v Česku, kde síce mali narásť náklady, operátor ich ale mal zniesť. Pri spomínanej ponuke vraj počítali s podobným scenárom.

„Nárast spotreby bol enormný. Dôvodom bolo najmä to, že zákazníkmi oboch paušálov sa stali ľudia zdržiavajúci sa dlhodobo v zahraničí. Pre tých však Platinový ani Diamantový O2 Paušál nebol určený,“ povedal Tóth.

Operátor počítal s tým, že zákazníci minú iba 20 percent dát v zahraničí. Skutočnosť však mala byť opačná.

O2 zároveň uviedlo, že si uvedomuje, že toto pravidlo málo zdôrazňovalo a pre niektorých klientov bolo prekvapením.

Kompenzácia pre klientov

Pre klientov, ktorí sa cítia podvedení, má operátor riešenie. Niektorí si totiž prenášali číslo k O2 od konkurencie, prípadne si brali aj mobil.

„Tým, že k nám prišli a chceli by teraz odstúpiť od zmluvy, priznávame, vznikli by im isté náklady. Napríklad niektorých sme ,vykúpili’ z viazanosti u iného operátora a dali bonus na zariadenie, no aj tak sme im nesplnili to, kvôli čomu prišli,“ tvrdí O2.

Operátor umožní zrušenie paušálu bez sankcií aj pre tých, ktorí využili vykúpenie z viazanosti – pri odchode nebude žiadať vrátenie tejto sumy.

V prípade, že ste si vzali od operátora mobil, môžete ho bez sankcií vrátiť. „Pri vrátení zariadenia nebudeme požadovať žiadne dodatočné poplatky,“ dodal operátor.

Živé.sk a MobilMania.sk e-mailom Zaregistrujte si svoju e-mailovú adresu na denný odber aktuálnych článkov.
Nesprávny formát e-mail adresy
Váš e-mail bol úspešne zaregistrovaný.
Pre dokončenie prosím kliknite na odkaz v e-maili, ktorý ste obdržali na Vami zadanú e-mailovú adresu.
ŽIVÉ.SK A MOBILMÁNIA.SK MAILOM Potvrdením tohto políčka súhlasíte so zasielaním informačných e-mailov spoločnosti Azet.sk, a.s., v súlade s platnou slovenskou legislatívou. Veľkosť jednotlivých správ neprekročí 80 kB. Pokiaľ bude správa vo formáte HTML, budú grafické prvky uložené na našom serveri a nebudú zahrnuté do tela e-mailu.   Prihlásiť sa na odber newsletteru
Nájdete nás aj na:
© Ringier Axel Springer Slovakia, a.s. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich
prevádzkovateľ portálu. Spravodajská licencia vyhradená.