5.1.2017 01:00 | MobilMania
Odporúčame

4ka: Chceme zlepšiť sieť a mať 500-tisíc klientov

Zdroj: redakcia

Operátor sa chce zamerať hlavne na budovanie svojej siete. Pozrite si plány.

Aj tento rok si redakcie Živé.sk a MobilMania pripravili pre svojich čitateľov sériu rozhovorov s najväčšími telekomunikačnými poskytovateľmi na Slovensku.

Už štvrtý ročník rozhovorov zverejňujeme až do tretiny januára. Čitatelia sa tak môžu tešiť na exkluzívny obsah aj počas tohto obdobia.

Minulý rok zhodnotil hovorca 4ky Tomáš Stupavský. Uviedol aj, čo operátor chystá.

. Zdroj: redakcia

Aké novinky ste klientom počas minulého roka priniesli?

Zásadnou produktovou novinkou bolo uvedenie produktovej rady TO., ktoré vyvrcholilo predstavením TO.∞, teda prvým produktom, ktorý prináša na Slovensko premiérovo balík neobmedzených dát, hlasu i SMS.

Technologickou novinkou nielen pre Swan Mobile, ale pre celý trh mobilnej komunikácie bolo spustenie technológie VoLTE. 4ka ju spustila nielen ako prvá, ale dodnes aj ako jediná na Slovensku.

Čítajte aj 4ka chcela byť s VoLTE prvá za každú cenu

Z pohľadu zákazníckeho komfortu je zásadnou novinkou možnosť automatického dobíjania a servis našej zákazníckej zóny. V porovnaní s existujúcou paušálovou praxou sme priniesli zákazníkom obrovskú mieru voľnosti, slobody, ale najmä úspory financií.

Počas minulého roka všetci operátori budovali LTE siete. Plánujete výrazne zvyšovať rýchlosti? Môžete uviesť, aké pokrytie by mohla 4G sieť na konci tohto roka dosiahnuť?

V roku 2017 sa chceme, tak ako aj v roku 2016, zamerať na dva základné ciele:

1. takzvané „zahusťovanie“ existujúceho pokrytia pre zvýšenie kapacity a individuálnej rýchlosti dát pre zákazníkov v oblastiach s vysokým využívaním našich služieb, ako aj pre zlepšenie pokrytia vo vnútri budov.

2. Zvýšenie pokrytia na 80 percent populácie do konca tohto roka.

Čítajte aj 4ka má 300-tisíc zákazníkov. 4G pre 66 percent ľudí

Aké novinky plánujete pri mobilných službách? Plánujete počas tohto roka spustiť službu Voice over Wi-Fi (pripojenie mobilu do vašej siete cez Wi-Fi)?

Nevylučujeme takýto krok.

Plánujete počas tohto roka ponúknuť plnohodnotnú interaktívnu mapu pokrytia? Rokujete s niektorým operátorom ohľadom zdieľania siete?

Plánujeme sa zamerať primárne na vylepšenie pokrytia, následne vylepšíme mapu. Rokovania ohľadom zdieľania sietí nekomentujeme.

Čítajte aj O2: Budúci rok sa zameriame na pevné LTE a televíziu

EÚ rozhodla, že od polovice tohto roka by mali čiastočne skončiť roamingové poplatky v celej únii. Uvažujete o tom, že všetky takéto poplatky zrušíte ešte v prvej polovici tohto roka?

Naša propozícia je už v súčasnosti najlepšia na trhu. Pri prípadných úpravách našich produktov budeme postupovať v súlade s reguláciou.

Čítajte aj 4ka: Nové balíky s obrovským množstvom dát. Na rok a s routerom

Plánujete rozširovať svoje portfólio služieb zo sféry informačno-komunikačných technológií (ICT), respektíve služieb mimo mobilnej a fixnej komunikácie?

Po uvedení prémiových a platobných SMS v roku 2016 sa v tomto roku plánujeme zamerať na ďalšie rozšírenie portfólia našich mobilných služieb aj o ďalšie doplnkové služby.

Čítajte aj Orange: Spustíme volania cez 4G i Wi-Fi. Príjmy budú rásť najmä z dát

Aký bol rok 2016 (z pohľadu vývoja trhu, zákazníkov, nových služieb, finančnej situácie na trhu a zmien)?

Sme veľmi spokojní s vývojom 4ky: mimoriadne nás teší nielen viac ako 300-tisíc predaných SIM, ale najmä vysoká miera spokojnosti našich zákazníkov s našimi hlasovými a predovšetkým dátovými balíkmi a produktami TO.

Tento rok predpokladáme dosiahnutie méty 500-tisíc predaných SIM ako aj veľa ďalších indikátorov rastu 4ky.

Čítajte aj Telekom: Výnosy operátorov stále klesajú. VoLTE asi budúci rok

Plánujete sa počas budúceho roka spustiť do nových odvetví? Máme na mysli najmä zdravotníctvo, bankovníctvo, riešenia pre špecifické typy firemných zákazníkov a pod.

Presné plány rozvoja služieb nebudeme v tejto chvíli špecifikovať.

Čítajte aj 4ka: Neobmedzené volania, správy aj dáta za 30 eur. Aj v sieti Telekomu

Kde vidíte potenciál na rast výnosov u zákazníkov? Môže ísť stále o klasické telefonovanie, SMS? Nakoľko vedia rásť dáta? Alebo pôjde skôr o nové služby a produkty?

Ako vyzývateľ trhu vidíme veľký priestor na rast aj v hlasových aj v dátových službách. Tak isto plánujeme rozšíriť ponuku telefónov a ich financovania, ako aj zaujímavých kombinácií zariadení a služieb v podobnom štýle ako TO.naRok.