U operátora výrazne rastie spotreba dát u zákazníkov. V novej sieti už prebieha takmer polovica prenosov.
Mobilný operátor Orange oznámil, že k 31. marcu využívalo jeho služby 2,87 milióna mobilných zákazníkov, čo predstavuje pokles o približne 10-tisíc klientov v porovnaní s koncom roka 2016.
Počet zákazníkov fixných zákazníkov dosiahol 186-tisíc. 71-tisíc z nich využíva digitálnu TV – pred tromi mesiacmi ich bolo o tri tisíc viac.
„Počet zákazníkov mobilných dátových služieb narástol o 7 percent na 1,36 milióna a počet zákazníkov pevného internetu, či už prostredníctvom FTTH alebo DSL, sa zvýšil na 163 tisíc,“ uviedol Orange.
V porovnaní s minulým štvrťrokom to v prípade internetu to predstavuje nárast o dve tisíc zákazníkov.
V 4G sieti pretieklo 46 percent dát
Výrazne rástla podľa Orangeu mobilná dátová prevádzka. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka preniesli klienti o tretinu viac dát. Až 46 percent z celkového objemu 4,7 milióna gigabajtov bolo prenesených v LTE sieti.
Do Orangeu si číslo prenieslo 14-tisíc klientov, čo má byť o 41-percent viac ako v uplynulom roku. „Naproti tomu, počet zákazníkov, ktorí si svoje číslo preniesli k inému operátorovi, sa medziročne zvýšil len o 3,7 percenta,“ tvrdí Orange.
Pokles výnosov
Počas prvých troch mesiacov dosiahli výnosy Orange 134 miliónov eur – pred rokom to bolo o 1,3 milióna eura viac. Viac ako 22 percent z tejto sumy mali tvoriť výnosy z mobilných dátových služieb. Spolu išlo o hodnotu 23,4 milióna eur.
„Stále významnejšiu časť výnosov tvoria výnosy z fixných služieb. Na celkových výnosoch tvoria takmer 5 percent a medziročne sa zvýšili o 3 percentá na 6,4 milióna eur,“ uvádza Orange.
Priemerný mesačný výnos na zákazníka dosiahol 11,9 eura – v porovnaní s koncom roka 2016 poklesol o 0,3 eura.