3.6.2017 15:45 | MobilMania
Doplnené

O2: Odškodnením za nefunkčný roaming je zľava a dátový balíček

Zdroj: Shutterstock

Týka sa to všetkých klientov, ktorí boli v čase trvania problému mimo Slovenska.

Článok zo včerajšieho dňa sme o 15:45 doplnili na vyznačenom mieste. 

Rozsiahly výpadok roamingových služieb , ktorý postihol zákazníkov operátora O2, bude spoločnosť kompenzovať v dvoch formách.

„Kompenzujeme všetkých zákazníkov, ktorí sa v čase výpadku nachádzali v roamingu, bez ohľadu na to, či ho využívali alebo či sa nachádzali počas celej doby výpadku,“ uviedla hovorkyňa O2 Tereza Molnár. 

Ilustračná snímka (zdroj: Shutterstock.com) Zdroj: Shutterstock

Zákazníci dostanú zľavu z faktúry, ktorá má byť stanovená podľa minulomesačnej faktúry zákazníka. Pri klientoch s predplatenou kartou sa má kompenzácia vypočítať podľa spotreby v minulom mesiaci – získajú ju vo forme kreditu. Presné sumy, prípadne ďalšie podmienky, ktoré vplývajú na výšku zľavy, operátor nespresnil.

Kompenzácie sa týkajú zákazníkov s programami O2 Paušál, O2 Dáta a O2 Fér. Všetci klienti majú počas dnešného dňa dostať od operátora SMS o výške zľavy z faktúry alebo o výške kreditu, ktorý im bude pripočítaný.

Čítajte aj O2: Výpadok roamingu skončil. Zasiahol 100-tisíc ľudí

Doplnené : Kým slovenské O2 ponúka iba niekoľkoeurovú zľavu a dátový balík, česká pobočka  sa rozhodla všetkým zasiahnutým zákazníkom poskytnúť poukaz vo výške tisíc českých korún (približne 38 eur). Využiť ho môžu na nákup telefónu alebo ľubovoľné príslušenstvo na predajni. Platný bude do konca augusta. Kompenzácia sa v Česku uplatňuje podľa zákona . U nás je odškodnenie na operátorovi.

Aj dáta zadarmo

Všetkých 100-tisíc zasiahnutých klientov dostane aj promo kód na dátový balíček zadarmo. Ak už majú dátový balík, dostanú rovnaký objem dát – do objemu 1 GB.

„Zákazníci bez dátového balíka dostanú promokód na aktiváciu 100 MB dátového balíčka,“ povedala Molnár. Promo kódy cez SMS začnú zákazníci dostávať postupne od zajtrajšieho dňa.

Kde bol problém?

Problém trval približne od utorka popoludnia. Týkal sa volaní do zahraničia a celej roamingovej prevádzky. O2 ho postupne vyriešilo v stredu a štvrtok dopoludnia. Dôvodom poruchy mala byť softvérová chyba na komunikačných uzloch spoločnosti CETIN, ktorá zabezpečuje pre operátora medzinárodné spojenie.

O2 vyvrátilo svoju pôvodnú hypotézu, že výpadok mohol byť zapríčinený hackerským útokom.