17.5.2012 00:00 | Bleskovky MobilMania.sk

Google zmení pri nových Androidoch stratégiu, posilní priamy predaj

Spoločnosť Google, stojaca za mobilným operačným systémom Android, pripravuje do blízkej budúcnosti dôležité zmeny. Budú sa týkať distribúcie i spôsobu uvádzania jednotlivých produktov s Androidom „pod kapotou“.

Podľa informácií denníka Wall Street Journal sa spoločnosť chystá predovšetkým zmeniť svoju doterajšiu prax pri uvádzaní tzv. vlajkových lodí na trh. V rámci nej si vždy vybrala jedného „hlavného“ partnera, ktorý následne vyprodukoval telefón postavený na najnovšej verzii operačného systému Android. Napríklad Galaxy Nexus, ktorý ako výrobok Samsungu bol prvou „lastovičkou“ medzi smartfónmi postavenými na verzii 4.0 alias Ice Cream Sandwich.

fotogaléria
fotogaléria
fotogaléria
fotogaléria

TIP: Test Samsung Galaxy Nexus: Nový Android mu pristane

Až po predstavení prvého produktu Google ponúkol svoj softvér ďalším výrobcom, ktorí následne začali prinášať vlastné produkty založené na danej verzii systému.

Nová stratégia už počíta so zapojením viacerých firiem, resp. výrobcov, ktorí získajú skorý prístup k novej verzii systému a následne prinesú na trh hneď niekoľko progresívnych zariadení súčasne. Zmena by mala nastať hneď od ďalšej verzie systému Android – ide o líniu 5.0, ktorá je známa pod kódovým označením Jelly Bean. Príchod spomínanej verzie softvéru sa podľa dostupných zdrojov očakáva v druhej polovici roka. Často sa skloňuje Deň vďakyvzdania a americký Čierny piatok, spojený najmä s nákupnou horúčkou. Zariadenia však majú naďalej vystupovať pod značkou „Nexus“.

Popri uvedení hneď viacerých zariadení s Jelly Bean súčasne chce Google posilniť priamy predaj svojich produktov. Čiže ponuku neblokovaných a nebrandovaných telefónov priamo zákazníkom, bez nutnosti získania telefónu cez rôzne mobilné kontrakty.

Priamy predaj zariadení cez webovú stránku Google sa plánuje pre USA, Áziu aj Európu. Posilnenie priameho predaja však ani zďaleka nie je len o „zbavení sa jarma“ z blokovaného mobilu. Pre Google ide v prvom rade o biznis. Pomocou priameho predaja by mali napríklad odpadnúť situácie, že určité aplikácie alebo služby na daných zariadeniach nefungujú. Zároveň Google získa lepší dosah na predaj obsahu (knihy, hudba, hry, aplikácie) a môže z jeho distribúcie – pod vlastnou taktovkou - generovať väčšie zisky.

Spoločnosť Google zatiaľ správy nekomentovala.