Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Naháňačka za novými telefónmi neustáva

Komentár 24 alebo aj 18 mesiacov. Tak často si dnes berieme nový telefón. Nie vždy to ale má zmysel.

Historicky je u nás zakorenený zvyk, že mobilný telefón sa mení každé dva roky. Väčšinou sa tak deje s podpisom zmluvy u operátora. Biznis s mobilnými telefónmi už ale nie je tak dynamický ako bol pred pár rokmi.

Nové zariadenia neprinášajú po dvoch rokoch tak razantné zmeny ako kedysi. Ustala vojna megapixlov (aspoň dočasne), displeje dosiahli kvalitatívnu úroveň dostatočnú pre väčšinu používateľov, pamäť už nie je nedostatkovým tovarom a súboj jadier procesorov je skôr lákadlom pre nadšencov, ako reálnou potrebou bežných používateľov.

Nie je čas zmeniť staré zvyky?

Obr, Testy, LG Optimus L7

Otázka teda znie: je ešte stále aktuálny dvojročný cyklus obmeny zariadení? Našou odpoveďou je, že skôr nie. Pokiaľ na chvíľočku vystúpime zo sveta technologických nadšencov a high-end zariadení, dnes dvojročné telefóny vedia uspokojiť potreby používateľov úplne rovnako, ako novšie modely. Mobilný telefón, ku ktorému sa majiteľ nespráva macošsky môže pokojne rok či dva nadsluhovať. Možno bude treba drobné investície v podobe novej batérie, to ale istotne bude stáť menej ako výmena celého terminálu.

V kontraste s týmito faktami pred niekoľkými mesiacmi prišla nová stratégia operátora O2, ktorá cyklus obnovy zariadení ešte zrýchľuje – nový telefón s dotáciou dávajú už po 18 mesiacoch. Dôsledkom podobnej naháňačky za púšťaním nových zariadení na trh je malá armáda starších, ale stále funkčných telefónov, ktorú má väčšina z nás poschovávanú v skriniach či v zásuvkách. Bohužiaľ, niektoré z nich sú lepšie a kvalitnejšie ako tie, ktoré si ako nové donesieme domov dnes.

Prehodnotťe zotrvačnosť

Hnacím motorom pre kúpu stále nových a nových telefónov je premyslený marketing výrobcov a vnútorná túžba každého z nás vlastniť niečo nové. Kombinácia týchto dvoch faktorov vedie k vymýšľaniu stále ďalších a ďalších dôvodov, prečo dané zariadenie skutočne potrebujeme.

Pokračovanie článku nižšie

Keď sa ale odlúpne pozlátko a človek si racionálne zváži východiská, mnohokrát je výhodnejšie ešte nejaký čas udržať pri živote starý telefón (aj keď o dvojročnom sa ako o starom nedá hovoriť) a vybrať si od operátora často zaujímavejší program nezaťažený dotovaným zariadením.

Mnoho používateľov paušálov najmä nižších tried, ktorí ich čo dva roky obnovujú zo zotrvačnosti, bude prekvapených, keď si detailne pozrú napríklad predplatené ponuky operátorov. Za posledné 2-3 roky spravili výrazný krok vpred a často dokážu za menej peňazí a bez viazanosti priniesť rovnakú porciu muziky.

Diskusia / 154 Fotogaléria / 2
>
Živé.sk a MobilMania.sk e-mailom Zaregistrujte si svoju e-mailovú adresu na denný odber aktuálnych článkov.
Nesprávny formát e-mail adresy
Váš e-mail bol úspešne pridaný.
ŽIVÉ.SK A MOBILMÁNIA.SK MAILOM Potvrdením tohto políčka súhlasíte so zasielaním informačných e-mailov spoločnosti Azet.sk, a.s., v súlade s platnou slovenskou legislatívou. Informačné e-maily vám budú zasielané maximálne dvakrát do mesiaca a veľkosť jednotlivých správ neprekročí 80 kB. Pokiaľ bude správa vo formáte HTML, budú grafické prvky uložené na našom serveri a nebudú zahrnuté do tela e-mailu.   Súhlasím s pravidlami newsletteru Prihlásiť sa na odber newsletteru
Nájdete nás aj na:
© Azet.sk, a.s. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich
prevádzkovateľ portálu. Spravodajská licencia vyhradená.