6.8.2012 17:21 | Bleskovky MobilMania.sk

Naše produkty sa propagujú samé, tvrdí Apple

Keď Apple uvedie nový produkt, nepotrebuje pre neho robiť prakticky žiadnu reklamu. V ostro sledovanom a dôležitom súdnom spore medzi firmou Apple a Samsung to uviedol Phil Schiller, ktorý v Apple šéfuje marketingovému oddeleniu.

Namiesto toho sa firma sústredí na dve veci. V prvom rade ide o médiá, ktoré okolo nových produktov s logom nahryznutého jablka pravidelne vytvoria veľký rozruch. Druhým, nemenej dôležitým prvkom, je takzvaný „product placement“ výrobkov vo filmoch a seriáloch.

Vtedy sa Apple snaží o to, aby filmové či seriálové postavy používali práve zariadenia od Apple. Na túto činnosť má firma dokonca vyhradeného jedného zamestnanca, ktorý s Hollywoodom úzko spolupracuje. „Radi by sme videli, ako hviezdy používajú naše produkty,“ povedal Schiller.

Apple napríklad po uvedení prvého iPhonu v roku 2007 nejaký čas neplatil za vôbec žiadnu reklamu. „Nepotrebovali sme to,“ hovorí Schiller. Poznamenal tiež, že kvalitné a pozitívne recenzie ich produktov majú väčšiu hodnotu, ako reklama.

Ako pripomína portál BusinessInsider, táto stratégia Apple nie je vôbec žiadnym veľkým prekvapením. Je totiž všeobecné známe, že ak sa vo filme či seriály objavia napríklad počítače či mobilné telefóny, v drvivej väčšine prípadov ide o výrobky od Apple.

TIP: 9 dôvodov, prečo sú predajne Apple Store čarovné