Mobil si na dovolenku neberie 10 % Slovákov

Vyše tretina opýtaných nakupuje elektroniku na internete.

Tento text je tlačovou správou, ktorá je publikovaná v plnom znení. Redakcia nenesie zodpovednosť za jej obsah.

Približne 10 % Slovákov si chce vychutnať letnú dovolenku v absolútnom pokoji a svoj mobilný telefón preto necháva doma. Bez mobilu skôr vydržia muži (12 %), ako ženy (8 %). Asi 84 % opýtaných Slovákov si na dovolenku berie fotoaparát, 24 % i videokameru.

Vyplýva to z online prieskumu, ktorý na vzorke 1.200 respondentov zrealizovala výskumná agentúra NMS Market Research v spolupráci s nezávislým portálom Heureka.sk, ktorý porovnáva slovenské internetové obchody, ich tovary a ceny.

„Až tretina slovenskej internetovej populácie sa na dovolenke nezaobíde bez laptopu a GPS navigácie, pričom obe elektronické zariadenia sú skôr letnou doménou mužov,“ hovorí riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský.

„Elektronika je vo všeobecnosti jedným z najpredávanejších tovarov na internete. Ako vyplýva z prieskumu, úplne alebo prevažne ju v e-shopoch nakupuje 36 % online populácie,“ dopĺňa projektový manažér Heureka.sk Kamil Demuth.

Akú elektroniku si so sebou beriete na dovolenku?

Odpoveď Muži Ženy Spolu
Mobilný telefón 88 % 92 % 90 %
Fotoaparát 82 % 85 % 84 %
Laptop 34 % 31 % 33 %
GPS navigácia 34 % 25 % 30 %
Videokamera 27 % 21 % 24 %
MP3 prehrávač 17 % 24 % 20 %
Čítačka kníh 4 % 4 % 4 %

Doplnkové informácie:

Nezávislý nákupný poradca www.heureka.sk radí ľuďom pri nákupe tovaru cez internet. Na jednom mieste porovnáva približne milión produktov z takmer 4.000 slovenských internetových obchodov, pričom ide výrazne za hranice jednoduchého výpisu produktov a porovnania ich cien. Mesačná návštevnosť portálu predstavuje 850.000, čo ho robí najnavštevovanejším porovnávačom e-shopov na Slovensku. Heureka.sk patrí do rodiny webov českej spoločnosti Miton Media, a.s., ktorá na Slovensku prevádzkuje aj portály www.kauf.sk a www.zoznamtovaru.sk.

Spoločnosť NMS Market Research je výskumná agentúra, ktorá už od roku 1998 pomáha najväčším hráčom na trhu zlepšovať zákaznícky servis, ponúkať lepšie produkty a získavať nových zákazníkov. Pomocou inteligentných riešení v oblasti marketingového výskumu, ako napríklad mystery shopping, store checks a prieskumu zákazníkov, pomáha klientom lepšie rozumieť ich zákazníkom a premeniť túto znalosť v správne obchodné rozhodnutia. NMS Market je členom medzinárodnej organizácie výskumných agentúr ESOMAR. 

(tlačová správa)

 

>
Živé.sk a MobilMania.sk e-mailom Zaregistrujte si svoju e-mailovú adresu na denný odber aktuálnych článkov.
Nesprávny formát e-mail adresy
Váš e-mail bol úspešne pridaný.
ŽIVÉ.SK A MOBILMÁNIA.SK MAILOM Potvrdením tohto políčka súhlasíte so zasielaním informačných e-mailov spoločnosti Azet.sk, a.s., v súlade s platnou slovenskou legislatívou. Informačné e-maily vám budú zasielané maximálne dvakrát do mesiaca a veľkosť jednotlivých správ neprekročí 80 kB. Pokiaľ bude správa vo formáte HTML, budú grafické prvky uložené na našom serveri a nebudú zahrnuté do tela e-mailu.   Súhlasím s pravidlami newsletteru Prihlásiť sa na odber newsletteru
Nájdete nás aj na:
© Azet.sk, a.s. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich prevádzkovateľ
portálu. Spravodajská licencia vyhradená.

PRIHLÁSENIE

Ak chcete komentovať, musíte sa prihlásiť do siete médií Azet.sk.
Chcete sa prihlásiť?

Áno Nie

Ak nemáte ešte prihlasovanie meno, zaregistrujte sa.

MIGRÁCIA ÚČTOV

Pokiaľ ste využívali pôvodné prihlásenie na Živé.sk a MobilMania.sk, preneste si svoje konto - hneď po úspešnom zaregistrovaní a prihlásení pod Azet kontom.

Viac informácií o migrácii a redizajne môžete získať na tejto stránke