9.8.2012 16:16 | MobilMania

Mobil si na dovolenku neberie 10 % Slovákov

Vyše tretina opýtaných nakupuje elektroniku na internete.

Približne 10 % Slovákov si chce vychutnať letnú dovolenku v absolútnom pokoji a svoj mobilný telefón preto necháva doma. Bez mobilu skôr vydržia muži (12 %), ako ženy (8 %). Asi 84 % opýtaných Slovákov si na dovolenku berie fotoaparát, 24 % i videokameru.

Vyplýva to z online prieskumu, ktorý na vzorke 1.200 respondentov zrealizovala výskumná agentúra NMS Market Research v spolupráci s nezávislým portálom Heureka.sk, ktorý porovnáva slovenské internetové obchody, ich tovary a ceny.

„Až tretina slovenskej internetovej populácie sa na dovolenke nezaobíde bez laptopu a GPS navigácie, pričom obe elektronické zariadenia sú skôr letnou doménou mužov,“ hovorí riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský.

„Elektronika je vo všeobecnosti jedným z najpredávanejších tovarov na internete. Ako vyplýva z prieskumu, úplne alebo prevažne ju v e-shopoch nakupuje 36 % online populácie,“ dopĺňa projektový manažér Heureka.sk Kamil Demuth.

Akú elektroniku si so sebou beriete na dovolenku?

Odpoveď Muži Ženy Spolu
Mobilný telefón 88 % 92 % 90 %
Fotoaparát 82 % 85 % 84 %
Laptop 34 % 31 % 33 %
GPS navigácia 34 % 25 % 30 %
Videokamera 27 % 21 % 24 %
MP3 prehrávač 17 % 24 % 20 %
Čítačka kníh 4 % 4 % 4 %

Doplnkové informácie:

Nezávislý nákupný poradca www.heureka.sk radí ľuďom pri nákupe tovaru cez internet. Na jednom mieste porovnáva približne milión produktov z takmer 4.000 slovenských internetových obchodov, pričom ide výrazne za hranice jednoduchého výpisu produktov a porovnania ich cien. Mesačná návštevnosť portálu predstavuje 850.000, čo ho robí najnavštevovanejším porovnávačom e-shopov na Slovensku. Heureka.sk patrí do rodiny webov českej spoločnosti Miton Media, a.s., ktorá na Slovensku prevádzkuje aj portály www.kauf.sk a www.zoznamtovaru.sk .

Spoločnosť NMS Market Research je výskumná agentúra, ktorá už od roku 1998 pomáha najväčším hráčom na trhu zlepšovať zákaznícky servis, ponúkať lepšie produkty a získavať nových zákazníkov. Pomocou inteligentných riešení v oblasti marketingového výskumu, ako napríklad mystery shopping, store checks a prieskumu zákazníkov, pomáha klientom lepšie rozumieť ich zákazníkom a premeniť túto znalosť v správne obchodné rozhodnutia. NMS Market je členom medzinárodnej organizácie výskumných agentúr ESOMAR.