13.9.2012 00:00 | Bleskovky MobilMania.sk

Orange kvalitu e-mailovej komunikácie neobhájil. Najpresnejšie odpovedal O2

Operátorom s najkvalitnejšou e-mailovou podporou je O2. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MindBridge Consulting, ktorá pokračuje v hodnotení kvality e-mailovej komunikácie slovenských operátorov. Oproti výsledkom prieskumu zo zimy 2011 sa minuloročný víťaz Orange zhoršil, v priemere je však stále pred Telekomu.

O2 dokázal v letnej vlne prieskumu obhájiť kvalitu korporátnej identity, ktorá zahŕňa potvrdenie prijatia požiadavky, pozdrav alebo uvedenie kontaktných informácií. Zlepšil sa aj v presnosti odpovede.

V rýchlosti odpovede sa zase výrazne presadil Telekom. Vrátil sa na dlhoročnú pozíciu lídra. Tá mu podľa vyjadrení operátora v zime ušla kvôli technickým problémom . Podľa agentúry však na odpovede v tejto vlne čakali priemerne menej ako jeden deň.

Orange sa na prvú priečku posunul v kategórii nepovinných odpovedí. Spomedzi operátorov pribaľuje v odpovediach najviac súvisiacich informácií, ktoré si síce zákazník priamo nevyžiadal, ale k charakteru otázky ich bolo žiaduce spomenúť.

Poradie
Rýchlosť Presnosť Korporátna identita Súvisiace info
Zima 2011 Leto 2012 Zima 2011 Leto 2012 Zima 2011 Leto 2012 Zima 2011 Leto 2012
Orange 1. 3. 1. 2. 1. 2. 2. 1.
O2 2. 2. 2. 1. 1. 1. 1. 2.
Telekom 3. 1. 3. 3. 3. 3. 3. 3.

Celkovo sa teda oproti minulej vlne najviac zlepšil O2 - v presnosti odpovede a súvisiacich informáciách. Telekom sa obsahovo na konkurentov zatiaľ nedotiahol, predstihol ich však v rýchlosti. Orange síce začal do svojich odpovedí zahŕňať viac doplňujúcich informácií, zrejme však na úkor rýchlosti. Prepadol sa o dve pozície.

Prieskum prebiehal formou mystery e-mailingu na vzorke 50 nezávislých e-mailových adries. Následne boli cez kontaktné formuláre odoslané otázky všetkým trom mobilným operátorom. Zamerané boli na produkty, služby, inovácie, poradenstvo, ceny a dostupnosť.