13.2.2013 08:00 | MobilMania

Orange spustil Expert linku zadarmo. Na webe

Zákazníkom chce Orange poradiť s nastavením a používaním smartfónov či tabletov. Ide o alternatívu predraženej linky, zatiaľ je prázdna.

Radiť zákazníkom cez internet chce aj Orange. Rozbehol webovú expertnú linku , ktorá je rozdelená na dve časti. V jednej sú zhrnuté všetky praktické informácie o mobilných telefónoch, modemoch, tabletoch, notebookoch a set-top boxoch, ktoré Orange predáva.

„Sekciu Expert linka sme sprístupnili začiatkom novembra 2012. Návštevníci tak majú možnosť bezplatne na webe získať odpovede a nájsť riešenia v prípade technických otázok. Aktuálne túto sekciu navštívi niekoľko desiatok tisíc používateľov mesačne,“ uviedla hovorkyňa Orangeu Alexandra Piskunová.

fotogaléria

Zákazník si v tejto sekcii môže zobraziť parametre konkrétneho zariadenia, zaslať konfiguračné nastavenia pre internet či MMS alebo stiahnuť slovenský manuál. Pri set-top boxoch nechýbajú odkazy na PDF návody s popisom inštalácie. Niektoré sekcie sú však prázdne, napríklad tablety značky Apple.

Fórum je zatiaľ prázdne

Druhá časť webovej Expert linky obsahuje klasické diskusné fórum, kde chce Orange radiť klientom s predávanými zariadeniami a službami. Na otázky môžu odpovedať administrátori operátora, ale aj ostatní používatelia.

Vo fóre zatiaľ veľa otázok ani odpovedí nie je, väčšinou reagujú radoví členovia fóra. Odpovede administrátorov sú skôr všeobecné a strohé. Orange zatiaľ výraznú propagáciu Expert linky nechystá. „Novú sekciu sme odpromovali na našom webe, na Facebooku, pri zavolaní na Expert linku 14 905,“ doplnila Piskunová.

Orange má už takmer tri roky v prevádzke práve spomínanú telefonickú Expert linku na čísle 14 905. Ide o nadštandardnú linku, kde operátor poskytuje informácie o nastaveniach smartfónov a iných zariadení a tiež umožňuje spojenie so živým operátorom. To je ale spoplatnené sadzbou 0,60 eura za minútu (so stropom 10 eur na hovor). Bez spojenia s operátorom je hovor bezplatný.

Konkurencia: Fórum či najčastejšie otázky

Systém podpory pre smartfóny, iné zariadenia a služby má i konkurencia. Na webe O2 už niekoľko rokov beží O2 Fórum , kam aktívne prispievajú zamestnanci operátora a odpovedajú na otázky. Fórum ale na rozdiel od Orangeu nie je žiadnym spôsobom na hlavnej stránke členené, zobrazia sa príspevky zo všetkých sekcií.

fotogaléria

O2 má tiež takzvanú Guru sekciu, čo je v podstate YouTube kanál operátora s videami o nastavení telefónu, služieb či používaní aplikácií. Na stránkách O2 je tiež možnosť zaslania nastavení MMS a wapu cez SMS.

Telekom ponúka na svojich stránkach sekciu s otázkami a odpoveďami, podobnú Orange Expert linke. Týka sa však skôr služieb na pevnej sieti, rady ku smartfónom a mobilným službám chýbajú.

fotogaléria

Na druhej strane, pri mobilných službách sa nachádza viac informácií aj priamo v ich hlavnom popise. Hovorca Telekomu pre služby a financie Michal Korec na margo našich zistení dodáva, že pri službách pevnej siete zaznamenali väčší dopyt po detailnejšom rozpracovaní.

Telekom ponúkne namiesto zaslania konfiguračných údajov k internetu či MMS iné riešenie. Klient nájde priamo na webe operátora informácie k základným nastaveniam telefónu a prípadne aj manuál. Takáto možnosť ale nie je dostupná pri všetkých zariadeniach.