18.6.2013 07:00 | Orange
Video

Orange: Volanie a správy zadarmo. Cez aplikáciu Libon

Orange ponúka bezplatnú možnosť komunikácie pre všetkých cez dátové pripojenie. Voľné využívanie Libonu je súčasťou jedného z nových paušálov.

Orange má vlastnú komunikačnú platformu, ktorá využíva dátové pripojenie namiesto klasických predplatených minút. Bezplatná aplikácia Libon je odpoveďou na známe komunikačné platformy ako WhatsApp , Viber , Skype či Tu Me od O2. Rovnako ako konkurencia umožní prostredníctvom internetu telefonovať a posielať textové či multimediálne správy. K paušálom Delfín orientovaných na študentov je navyše dostupný bez dátových obmedzení, a to pre platformy iOS i Android.

Orange už dlhší čas v rámci balíka služieb Orange Go ponúka funkciu Orange Chat. Táto služba však nie je veľmi rozšírená a trpí hlavne na obmedzenú dostupnosť, keďže operátor ju ponúka len k svojím dátovým programom. Aplikácia Libon zašla čo do komfortu používania i funkcionality podstatne ďalej.

Hlas, správy a pokročilé odkazy

Libon je nenáročný na pamäť, inštalácia tak prebehne expresne rýchlo. Po spustení prichádza na rad registrácia za pomoci telefónneho čísla a e-mailovej adresy. Telefónne číslo je nutnosťou – kvôli SMS autentifikácii. Pri prvom spustení treba zadať 4-miestny kód, ktorý bude doručený práve SMS správou. Následne je možné povoliť aplikácii synchronizáciu kontaktov z telefónneho zoznamu, push notifikácie či zisťovanie polohy. Pripomíname, že aplikácia nie je obmedzená len na zákazníkov Orangeu. Registrácia funguje s akýmkoľvek mobilným telefónnym číslom.

fotogaléria
obr 2013 sw libon photo 17.6.2013 23 23 52 Zdroj: Zive.sk
fotogaléria
obr 2013 sw libon photo 17.6.2013 23 24 33 Zdroj: Zive.sk
fotogaléria
obr 2013 sw libon photo 17.6.2013 23 24 39 Zdroj: Zive.sk

Úvodná obrazovka ponúka voľby personalizácie. Vieme sem napríklad pripnúť obľúbené kontakty. Tento spôsob implementácie nápadne pripomína Chatheads , ako ich poznáme z Facebooku. Jednotlivé kontakty sú teda zastúpené kruhovou ikonou s fotografiou kontaktu zo sociálnych sietí, ktoré je možné na domácej obrazovke presúvať v preddefinovanej mriežke. Ďalej na úvodnej obrazovke nájdeme zložku najnovších správ, kontakty, hovory, správy, nastavenia účtu, zdieľanie prostredníctvom sociálnych sietí či pomocníka.

fotogaléria
obr 2013 sw libon 1.png Zdroj: Zive.sk
fotogaléria
obr 2013 sw libon 3 Zdroj: Zive.sk

Libon okrem hovorov v HD kvalite ponúka možnosť textovej komunikácie v rámci používateľskej základne aplikácie. Po synchronizácii sú v rámci aplikácie prístupné aj SMS konverzácie. Pokiaľ vybraný kontakt používa Libon, je možné odoslať správu prostredníctvom aplikácie. K dispozícií je aj možnosť poslať štandardnú SMS správu, pokiaľ kontakt aplikáciou nedisponuje. Do jednotlivých textových správ dokáže vkladať obrázky, či dokonca hlasové správy s dĺžkou obmedzenou na 30 sekúnd. Celá komunikácia je prehľadne zoradená do konverzácií. V nich vidíme tiež spomenuté hlasové správy, ktoré je možné spätne prehrať. Rozpísané, ale neodoslané správy sa automaticky ukladajú medzi koncepty.

Personalizácia na každom kroku

Libon však vo svojej funkcionalite zašiel ďalej, ako býva zvykom. V prípade hlasových správ je dostupná transkripcia do textovej podoby a naopak. Môžeme si okrem toho nastaviť vlastnú uvítaciu správu do hlasovej schránky, ktorá sa ozve, ak momentálne nie je používateľ dostupný. Prvých 30 dní používania tejto funkcie je v skúšobnej prevádzke zadarmo. Následne je služba spoplatnená sumou 2,99 eura mesačne. Prémiová verzia aplikácie ponúka aj 60 minút volaní do mobilných a pevných sietí v takmer 40 krajinách. Tento bonus však nie je dostupný pre slovenských používateľov.

fotogaléria
obr 2013 sw libon 2 Zdroj: Zive.sk
fotogaléria
obr 2013 sw libon 4 Zdroj: Zive.sk
fotogaléria
obr 2013 sw libon 5 Zdroj: Zive.sk

Vlastnú správu môžeme zadať v textovej podobe a následne zvoliť predčítanie do hlasovej podoby. Pripomíname však, že predčítavanie či transkripcia nie sú podporované v slovenskom jazyku. Medzi dostupnými jazykmi nájdeme iba angličtinu, francúzštinu a španielčinu. Rovnako sú obmedzené aj vlastné privítania v odkazovej schránke.

Vlastné uvítacie hláškysa dajú priradiť jednotlivým používateľom či skupinám. Ich dĺžka je obmedzená na 30 sekúnd. Po synchronizácii s Facebookom alebo Twitterom vie Libon zvoliť posledný status či tweet ako odkaz v hlasovej schránke. O nových odkazoch môžu informovať aj e-mailové notifikácie, v ktorých nájdete priloženúhlasovú správu vo formáte MP3.

Počas testovania bola aplikácia stabilná a nestretli sme sa s akýmkoľvek spomalením či výpadkami služby. Hlasový prenos bol subjektívne vo výbornej kvalite. Aplikácia na prenos hlasu používa kodek SILK , ktorý bol vyvinutý „konkurenčným“ tímom Skype. Kodek SILK podporuje dátové prenosy s bitratom v rozmedzí 6 – 40 kbit/s, takže aplikácia je relatívne nenáročná na dátovú spotrebu. Napríklad pri hypotetickom priemere 23 kbit/s si „vezme“ 172,5 kilobajtov za minútu, čo je okolo 10 megabajtov za hodinu.

fotogaléria
obr 2013 sw libon photo 17.6.2013 23 25 02 Zdroj: Zive.sk
fotogaléria
obr 2013 sw libon photo 17.6.2013 23 25 11 Zdroj: Zive.sk
fotogaléria
obr 2013 sw libon photo 17.6.2013 23 25 19 Zdroj: Zive.sk
fotogaléria
obr 2013 sw libon photo 17.6.2013 23 25 43 Zdroj: Zive.sk

Libon je vhodnou alternatívou k štandardnej komunikácii prostredníctvom operátorských hlasových služieb. Najmä v spojení s neobmedzenými dátami v rámci paušálu Delfín. Problémom môže byť hlavne nižšia penetrácia medzi používateľmi, kde vedú známejšie služby ako Skype, Viber či WhatsApp. Možnosti telefonovania prostredníctvom dátových prenosov spustil pre slovenských používateľov nedávno aj Facebook .

VIDEO: Pohľad na aplikáciu a jej funkcie

Názov Operačný systém Stiahnutie Cena
Libon Android Google Play Zadarmo
Libon iOS App Store Zadarmo