3.9.2013 11:50 | MobilMania

Vysvedčenie pre operátorov: Víťazom O2, zlepšili sa všetci

Aj tento rok ste mohli známkovať operátorov. Z rekordného počtu rozdaných hodnotení sme im uzavreli vysvedčenie. Vyhodnotenie veľkej čitateľskej ankety

Anketu Vysvedčenie pre operátorov sme tento rok pripravili už štvrtýkrát. Zapojilo sa do nej od konca júna do polovice augusta rekordných 5 169 hlasujúcich, ktorí spolu rozdali 98 326 známok. Známky sa už tradične rozdávali ako v škole – najlepším hodnotením boli jednotky, najhorším pätorky. My sme pridelené známky spočítali, vyrátali priemery a pripravili pre operátorov vysvedčenia.

Podobne ako vlani, aj tento raz bolo najviac z rozdaných známok dvojok (32 173) a najmenej pätoriek (6 749). Traja najväčší operátori si známky na vysvedčeniach zlepšili a majú oproti minulému roku lepší celkový priemer.

Vysvedčenie pre Orange Slovensko

fotogaléria
  • Celkový priemer: 2,70 (prospel)
  • Najlepšia známka: 2,09 za stabilitu a funkčnosť sietí
  • Najhoršia známka: 2,98 za prehľadnosť ponuky a cenníka 

Orangeu ste spolu udelili 33 820 známok. Z vašich známok uzatvárame takéto vysvedčenie:

Predmet Výsledná známka Presný priemer známok
Základné a doplnkové služby dobrý 2,79
Dátové služby a mobilný internet dobrý 2,84
Volania do zahraničia dobrý 2,86
Roaming dobrý 2,82
Ponuka akciových telefónov a zariadení dobrý 2,90
Stabilita a funkčnosť sietí chválitebný 2,09
Starostlivosť o zákazníkov dobrý 2,85
Predajné miesta a zákaznícka linka chválitebný 2,43
Prehľadnosť ponuky a cenníka dobrý 2,98
Webový portál a kontrola spotreby chválitebný 2,46
fotogaléria

Hlasujúci udelili Orangeu tisíce známok, no i napriek tomu je už tretí rok najlepšie a najhoršie hodnotený predmet rovnaký. Aj to potvrdzuje, že naša anketa dobre upozorňuje na to, v čom operátor vyniká a kde by mal pridať.

Najlepšie hodnotenie hlasujúci Orangeu opäť udelili za stabilitu a funkčnosť siete. Na druhej strane najmenej pozitívne zákazníci vnímajú už tretí rok po sebe prehľadnosť ponuky a cenníka.

Operátora hlasujúci tento rok známkami pochválili za predajné miesta a zákaznícku linku, a tiež za webový portál a kontrolu spotreby.

Na chvoste výsledných priemerov sú volania do zahraničia a ponuka akciových telefónov a zariadení.

fotogaléria

Orange: Medziročné porovnanie výsledkov ankety

Vysvedčenie pre Slovak Telekom

fotogaléria
  • Celkový priemer: 2,58 (prospel)
  • Najlepšia známka: 2,27 za stabilitu a funkčnosť sietí
  • Najhoršia známka: 2,79 za volania do zahraničia 

Telekomu ste udelili spolu 29 590 známok, na základe ktorých mu uzatvárame takéto vysvedčenie:

Predmet Výsledná známka Presný priemer známok
Základné a doplnkové služby dobrý 2,51
Dátové služby a mobilný internet dobrý 2,64
Volania do zahraničia dobrý 2,79
Roaming dobrý 2,73
Ponuka akciových telefónov a zariadení dobrý 2,68
Stabilita a funkčnosť sietí chválitebný 2,27
Starostlivosť o zákazníkov dobrý 2,69
Predajné miesta a zákaznícka linka chválitebný 2,42
Prehľadnosť ponuky a cenníka dobrý 2,60
Webový portál a kontrola spotreby chválitebný 2,45
fotogaléria

Najlepšie a najhoršie hodnotenie je v Telekome ako cez kopirák s minulým a predminulým rokom.

Hlasujúci dali opäť operátorovi najlepšie známky za stabilitu a funkčnosť sietí, vďaka čomu má Telekom na vysvedčení pri tomto predmete najlepší priemer známok.

Do trojice najlepšie hodnotených predmetov hlasujúci zaradili ešte predajné miesta a zákaznícku linku a s tretím najlepším priemerom skončili webový portál a kontrola spotreby.

Najhoršia známka na vysvedčení je aj tento rok za volania do zahraničia.

TIP: Volania do cudziny: Oplatia sa čoraz viac

fotogaléria

Telekom: Medziročné porovnanie výsledkov ankety

Vysvedčenie pre Telefónica Slovakia (O2)

fotogaléria
  • Celkový priemer: 2,10 (prospel)
  • Najlepšia známka: 1,73 za volania do zahraničia
  • Najhoršia známka: 2,68 za ponuku akciových telefónov a zariadení 

Z 32 930 známok, ktoré ste dali O2, uzatvárame takéto vysvedčenie:

Predmet Výsledná známka Presný priemer známok
Základné a doplnkové služby chválitebný 1,89
Dátové služby a mobilný internet chválitebný 2,46
Volania do zahraničia chválitebný 1,73
Roaming chválitebný 2,05
Ponuka akciových telefónov a zariadení dobrý 2,68
Stabilita a funkčnosť sietí chválitebný 2,45
Starostlivosť o zákazníkov chválitebný 1,98
Predajné miesta a zákaznícka linka chválitebný 2,01
Prehľadnosť ponuky a cenníka chválitebný 1,76
Webový portál a kontrola spotreby chválitebný 1,93
fotogaléria

Najlepšie hodnotenie získala O2 od hlasujúcich za volania do zahraničia.

Pravdepodobne za to operátor vďačí tomu, že v rámci všetkých hlavných produktov ponúkol automaticky a bez dodatočných poplatkov volania a SMS do celej Európskej únie za ceny ako na Slovensku .

Najlepšie priemery majú už tradične prehľadnosť ponuky a cenníka, ale aj základné a doplnkové služby.

Na chvoste hodnotenia sú zasa predmety, za ktoré operátor dostal horšie známky aj v minulých ročníkoch ankety - stabilita a funkčnosť sietí, dátové služby a mobilný internet či ponuka akciových telefónov a zariadení.

fotogaléria

O2: Medziročné porovnanie výsledkov ankety

fotogaléria
fotogaléria
fotogaléria

Značkoví operátori: Dvojku má len Tesco mobile

V ankete nechýbalo ani hodnotenie značkových operátorov. Funfón, Tesco mobile a Swan Mobile od vás dostali spolu 1986 známok. Hodnotenia dostávali v jednej sumárnej známke, ktorá spája názor hlasujúcich na sadzbu za minútu hovoru, cenu SMS a MMS správ, ponuku špeciálnych benefitov, dátové služby a vnímanie marketingových aktivít.

fotogaléria

Značkoví operátori: Medziročné porovnanie výsledkov ankety

Najlepší výsledný priemer známok tento rok sme z vašich známok vypočítali značkovému operátorovi Tesco mobile. Ako jedinému mu uzatvárame výslednú dvojku za priemer 2,39. FunFón si oproti minulému roku trochu pohoršil a s priemerom 2,65 mu už uzatvárame výslednú trojku.

Swan Mobile má síce priemer lepší ako v dvoch predchádzajúcich ročníkoch, no i napriek tomu mu za priemer 3,42 uzatvárame trojku. Tento značkový operátor už dlho neponúkol žiadnu významnejšiu novinku, to bol pravdepodobne dôvod, prečo neboli hlasujúci motivovaní k lepším hodnoteniam.

fotogaléria
fotogaléria
fotogaléria

Najlepšie známky i priemer má O2

Najlepšie známky ste aj v štvrtom ročníku ankety uzavreli Telefónike. V ôsmich z desiatich predmetov  sme jej uzavreli najlepší priemer zo všetkých operátorov. Na vysvedčení má len jednu trojku za ponuku akciových telefónov a zariadení. Všetky ostatné známky sú dvojky.

Celkovo najlepší výsledný priemer v niektorom z hodnotených predmetov spomedzi všetkých operátorov uzatvárame Telefónike za volania do zahraničia (priemer 1,73). S odstupom troch desatín má O2 druhú najlepšiu výslednú známku za prehľadnosť ponuky a cenníka (priemer 1,76). V tom istom predmete je protipólom najhorší výsledný priemer ankety, ktorý sme uzavreli Orangeu (priemer 2,98).

fotogaléria

Porovnanie priemerných známok operátorov v jednotlivých predmetoch

Zlepšili sa všetci

I keď Orange a Telekom nezvíťazili, potešiť ich môže to, že si aj oni medziročne zlepšili celkový priemer. Neraz ich delí len pár desatín, čo podčiarkuje, aká je medzi nimi vyrovnanosť. V dvoch predmetoch sa ich priemer líši o jedinú desatinku a pri hodnotení ponuky akciových telefónov a zariadení sú finálne priemery rovnaké.

Pomyselnú druhú priečku za celkový priemer 2,58 získava Telekom. Výsledný priemer Orangeu, ktorému patrí tretia priečka, je 2,7. Najväčší operátor si i napriek tomu vychutnáva cenné prvenstvo v predmete stabilita a funkčnosť sietí. Za pridelené známky ho získal už tretí rok po sebe.

fotogaléria

Výsledné aritmetické priemery – medziročné porovnanie

Zaujímavosti na záver

  • U všetkých troch operátorov sa zhodujú predmety, za ktoré čitatelia „uzavreli“ najhoršiu známku v minulom aj súčasnom ročníku ankety (Orange - prehľadnosť ponuky a cenníka; Telekom – volania do zahraničia; O2 – ponuka akciových telefónov a zariadení).
  • V troch po sebe nasledujúcich ročníkoch sa zhoduje najlepšie a najhoršie hodnotený predmet Orangeu (najlepšia známka za stabilitu a funkčnosť sietí, najhoršia známka za prehľadnosť ponuky a cenníka) aj Telekomu (najlepšia známka za stabilitu a funkčnosť sietí, najhoršia známka za volania do zahraničia).
  • Vo všetkých ročníkoch je najväčší rozdiel medzi operátormi v predmete prehľadnosť ponuky a cenníka. Najhorší výsledný priemer má v tomto predmete už štvrtý rok po sebe Orange, najlepší v tomto predmete bol vždy O2.
  • V ankete hlasoval tento rok historicky najvyšší počet hlasujúcich. I napriek tomu sa však medziročne výsledné priemery zásadne nemenili - pozitívne aj negatívne stránky operátorov sa prejavili veľmi podobne.

Výsledky ankety nám opäť poskytujú zaujímavú informáciu o tom ako vidíte mobilných operátorov na Slovensku. Formát ankety sme nemenili, vďaka čomu sa nám aj v medziročných porovnaniach potvrdzuje, že vnímanie najsilnejších a najslabších stránok operátorov sa u našich čitateľov bez zmeny na strane operátora tiež nemení. Aj to môže byť pre operátorov signálom, že v daných oblastiach by mali pouvažovať o zlepšení sa, alebo že v tých pozitívnych robia veľmi dobrú prácu, ktorú verejnosť oceňuje.

Všetkým čitateľom, ktorí sa zapojili do ankety, ďakujeme!

Mená výhercov a záznam zo žrebovania nájdete na tejto adrese . Ak sa zaujímate aj o ďalšie detaily o známkach a hlasujúcich, nájdete ich v samostatnom článku .