4.12.2013 00:00 | MobilMania

Skryté ponuky operátorov: Poradíme, ako ich získať

Vybojujte si u svojho operátora zľavy. Prinášame overené postupy, ako dostať výhodnejší paušál cez retenčné oddelenie. Vianočné tipy MobilManie

fotogaléria

Rovnaký prístup našich operátorov k zákazníkom ide v istých situáciách bokom. Základom je nutnosť udržať si verného zákazníka. Kde nepomáhajú vianočné reklamy či štandardné akciové ponuky, tam nastupujú retenčné oddelenia. Celá taktika operátorov je veľmi jednoduchá – vyškolení zamestnanci sa vás snažia presvedčiť, že práve ponuka od nich je tá najlepšia. A často taká aj naozaj je.

S takzvanými retenčnými ponukami sme sa v minulosti stretli u každého z tria hlavných mobilných operátorov na Slovensku. Dohadujú sa takmer vždy telefonicky a zákazník získa niečo navyše oproti oficiálnej ponuke. MobilMania pre vás pripravila zoznam osvedčených tipov, ktoré vám budú nápomocné pri vyjednávaní s operátorom.

TIP: Vyberáte si vianočnú akciu? Začnite, čakajte do Mikuláša

1.) Ísť do predajne? Za pokus stojí všetko

Verných zákazníkov najčastejšie iniciatívne kontaktuje operátor pred skončením viazanosti. Vždy však platí – dobre si zvážte, o akú ponuku ide a či ju naozaj využijete. Nepotrebné stovky minút a správ či neobmedzené služby, hoci aj za malý peniaz, vás v skutočnosti vyjdú poriadne draho.

Z vianočnej série MobilManie: Vyberte si paušál za 20 eur: Karty zamiešali nové bonusy

Čo robiť v situácii, ak sa vám nikto neozýva a vy máte záujem o retenčnú ponuku? Prvou možnosťou je návšteva predajne operátora a diskusia s predajcom. Vyjadrite nespokojnosť. Pýtajte si zľavy a výhodnejšie mesačné poplatky. Môžete napríklad zdôrazniť, že ste verným zákazníkom už niekoľko rokov.

Vopred sa ale pripravte a naštudujte si ponuku. Ušetríte čas sebe i predajcovi. Kým vyťahuje „zo šuplíka“ iba štandardné akcie, nemusíte nič podpisovať a predlžovať. Minimálne takú dobrú ponuku takmer určite dostanete aj neskôr. Nie je vôbec pravdepodobné, že by ktorýkoľvek operátor začal v decembri okresávať svoje vianočné akcie.

TIP: Pozrite si aktuálne akcie operátorov v kocke

Niekedy predajca v systéme uvidí extra možnosť naviazanú na vašu zmluvu a ponúkne vám ju. Často ale nemá kompetenciu na to, aby ponúkol výhodnejšie zľavy. Môže však zariadiť, aby retenčný pracovník zákazníka kontaktoval. Alebo mu sám zavolá a hneď vám dá odpoveď – ale pozor, musí to byť v pracovnom čase (od 9. do približne 18. hodiny).

Ak vám v predajni neponúknu možnosť spojiť sa s týmto oddelením, za pokus stojí aj obyčajný telefonát na zákaznícku linku. Po spojení s operátorom treba formulovať svoju žiadosť o lepšiu ponuku. Opäť je ideálne telefonovať počas pracovného času – vtedy sú zamestnanci špecializovaných oddelení v práci.

2.) Prenos čísla môže zabrať. Aj „načatý“

Ponúkli vám zľavu alebo bonus, no nová ponuka operátora vám aj tak úplne nevyhovuje? Alebo máte problém zákaznícku linku presvedčiť, aby vás prepojili na retenčné oddelenie? Skúste podať žiadosť o prenesenie čísla. Nemusíte to ani myslieť úplne vážne.

Naše skúsenosti hovoria, že zákazník môže do dvoch pracovných dní – odo dňa prijatia žiadosti o prenesenie čísla – svoju žiadosť bezplatne zrušiť. V takom prípade sa celý proces prenášania čísla zastaví. Vždy si ale pre istotu overte, dokedy môžete dať „stopku“ prenosu čísla.

Snaha o prechod s číslom je pre operátora jasným signálom, aby z talónu vytiahol to najlepšie, čo vie ponúknuť. Ak teda chcete iba skúsiť, či vám operátor zavolá a ponúkne ešte niečo „nad rámec bežných akcií“, žiadosť o prenesenie čísla môžete podať bez akéhokoľvek rizika. Musíte si však dať pozor a dodržať lehotu, počas ktorej sa dá prenos čísla zrušiť.

TIP: Bonusy za prenos čísla: Najlepšie tipy, ako ich využiť | Telekom zvyšuje odmenu za prenos čísla. Bezplatnými mesiacmi

3.) Vianoce? Ten pravý čas

Práve počas predvianočného obdobia smeruje k operátorom najviac zákazníkov, aby podpísali novú zmluvu či zohnali telefón pod stromček. Operátori majú špeciálne ponuky a Slováci sú zvyknutí práve v tomto období predlžovať paušály. Aj preto mnohým zákazníkom v tomto období končí viazanosť.

Práve najbližšie týždne sú zaujímavé z pohľadu dostupných retenčných ponúk. Hoci aktivita operátorov po Vianociach mierne ustúpi, aj počas roka sa zákazník môže dostať k dobrým retenčným ponukám. Boj o klienta je veľmi vyostrený – dnes už prakticky vymizla skupina ľudí v produktívnom veku bez mobilného telefónu.

4.) Vyjednávajte

S retenčnými oddeleniami máte možnosť vyjednávať. Nezabudnite argumentovať lepšou ponukou od konkurencie či množstvom služieb, ktoré máte aktivované. Alebo faktom, že nechcete akciový telefón, hoci je v službe zahrnutý.

Na druhej strane – ani retenčný pracovník nie je všemocný. Výhody, ktoré môže zákazníkovi ponúknuť, ovplyvňuje priemerná výška faktúry, ako dlho zákazník služby operátora využíva, či platí faktúry načas, či má u operátora aktivované aj iné paušály a podobné kritériá.

Nežiadajte preto nemožné alebo príliš veľa. Rozumná je istá percentuálna zľava alebo bonusová služba zadarmo, no nie neexistujúci variant služby ani zložitá kombinácia mnohých „minivýhod“.

Ste ochotný akceptovať viazanosť? O to väčšia šanca na zľavu pre vás, pretože operátor bude mať zaistený príjem. Orange a Telekom majú klasickú zmluvnú viazanosť dva roky. V O2 sa zaviažete na 18 mesiacov, ale reálne môžete zmluvu kedykoľvek vypovedať a len doplatiť zostávajúcu sumu za telefón. Aj pri Orangei a Telekome sa môžete z viazanosti „vykúpiť“ – otázna je výška zmluvnej pokuty, ktorá môže zákazníka odradiť.

TIP: Najlepší akciový mobil za euro: Čo ponúknu operátori?

fotogaléria

Zostávajú vám dokonca viazanosti už len posledné mesiace? Nedajte sa odradiť a skúste kontaktovať retenčné oddelenie aj v takomto prípade. Možno vám umožní predčasné predĺženie zmluvy – opäť treba zvoliť ráznu argumentáciu a zdôrazňovať vernosť operátorovi či veľké mesačné poplatky, ktoré pravidelne platíte.

5.) Výhody sú utajené

Operátori neprezrádzajú konkrétne retenčné výhody – márne by ste ich v hľadali v cenníku či kdekoľvek na oficiálnom webe. Je to vlastne aj logické, keďže iba neradi priznávajú, že neplatí úplne rovnaký meter na všetkých a existuje časť zákazníkov, ktorú nechcú stratiť, a tak jej ponúkli lepšie podmienky. Pomôže tak len váš vlastný prieskum a zisťovanie, čo všetko navyše sa dá získať.

Máte skúsenosti s retenčnými ponukami? Napíšte do diskusie, aké podmienky operátori ponúkli  práve vám.