3.4.2014 00:40 | MobilMania

RTVS prepojí vysielanie so smartfónmi. Pozrite sa ako

Telerozhlas spúšťa interaktívnu šou. Diváci budú odpovedať na otázky cez smartfóny. Mobilnú aplikáciu sme hneď aj otestovali. Doplnené

Princíp novej súťaže RTVS, ktorá štartuje už v piatok 4. apríla, je jednoduchý. Diváci sledujú šou „Čo ja viem?“, pričom môžu cez svoj mobil či tablet odpovedať na položené otázky v reálnom čase. Ide o prvú interaktívnu televíznu reláciu na Slovensku, ktorá divákov zapojí do diania takouto formou.

Doplnené 4.4. o 11:20: Súťažiť a odpovedať na otázky v šou bude možné iba počas premiéry vždy v piatok. Počas reprízy v sobotu nebude možné aplikáciu využívať. Ak by chcela pridávať RTVS nepočuteľné značky do vysielania pre aplikáciu aj počas reprízy, musela by vlastníkovi licencie zaplatiť ďalšie finančné prostriedky, to ale telerozhlas odmietol.

Pre Android už je, pre iOS počas dneška

Aplikáciu „Čo ja viem?“ je možné od stredy stiahnuť. Nachádza sa v Google Play (Android) a v AppStore (iOS). Dostupná je v slovenčine a zadarmo. Aj napriek tomu, že existuje i verzia pre Windows Phone, RTVS bude zatiaľ bez nej.

Telerozhlas spomínané aplikácie nevyvinul, ale iba ich lokalizoval. Hotové ich získal od spoločnosti Talpa Media, ktorá licenciu na formát vlastní.

„Od predajcu licencie sme dostali iba aplikácie pre tieto dva systémy. Zatiaľ budú len pre používateľov Android a iOS, časom sa to možno zmení,“ uviedol pre MobilMania.sk šéf techniky RTVS Andrej Doležal.

Synchronizácia s vysielaním

Po zapnutí aplikácie musíte synchronizovať aplikáciu s vysielaním, a to priamo počas šou. Prebieha prostredníctvom audio watermarkingu. Vo vysielaní sa totiž nachádza nepočuteľný signál, ktorý vydá aplikácii pokyn. Na telefóne musíte mať počas toho zapnutý mikrofón.

fotogaléria
obr, 2014, SW, CJV Zdroj: Zive.sk

Aplikáciu musíte prepojiť s vysielaním

„Po synchronizácii si žije aplikácia vlastným životom a mikrofón sa už nepoužíva. Problém môže ale nastať s posunutým alebo pozastaveným vysielaním,“ spresnil Doležal.

Ak si diváci totiž pozastavia alebo pretočia vysielanie, aplikácia to nezistí. Bude tak reálne klásť iné otázky, ako sa zobrazia vo vysielaní. Telerozhlas v tomto prípade odporúča opätovne synchronizovať aplikáciu s vysielaním.

Nenáročná obsluha

Aplikácia funguje svižne a počas testovania sme sa nestretli so žiadnym „zaseknutím“. Prostredie je ladené do oranžovej a v pozadí sa celý čas zobrazuje fotografia moderátora Marcela Merčiaka známeho najmä ako športového komentátora.

Ovládanie aplikácie je intuitívne. Panel nastavení sa dá zobraziť na pravej strane. Nachádza sa tu iba profil používateľa, vysvetlivky, hodnotenia a možnosť vrátenia sa späť do hry. Na súťaženie musíte byť po celý čas pripojený k internetu s telefónom či tabletom.

Do aplikácie je potrebné zadať aj pohlavie, vekovú kategóriu či kraj, odkiaľ pochádzate. RTVS tieto informácie využije medzi kolami, kedy zverejňuje úspešnosť hráčov.

50 otázok a desať sekúnd na odpoveď

Po štarte šou a zosynchronizovaní s aplikáciou môžete začať hrať. Spolu sa vám na mobile či tablete zobrazí päťdesiat otázok. Ide o päť kôl po desať otázok. Otázky sa vám zobrazia priamo na mobilnom zariadení, pričom máte na odpoveď desať sekúnd.

fotogaléria
obr, 2014, SW, CJV Zdroj: Zive.sk

Ak na niektorú z otázok nestihnete odpovedať, pokračujete aj tak ďalej. Po každom kole sa vám zobrazí sumár o tom, na koľko otázok ste odpovedali správne, nesprávne alebo ste neuviedli odpoveď.

fotogaléria
obr, 2014, SW, CJV Zdroj: Zive.sk

Aj keď na otázku nestihnete odpovedať v časovom limite, pokračujete ďalej

Aplikácia zobrazí aj to, v ktorom kraji boli v riešení najúspešnejší, v akej boli vekovej kategórii, ale aj koľko mali rokov.

Aj s výhrami

Šou chce osloviť hlavne mladých divákov, ktorí od televízie skôr utekajú. Ak sa budú diváci pri odpovedaní snažiť, môžu aj vyhrať. Ide o zatiaľ nešpecifikované vecné výhry, ktoré bude možné získať.

Po konci hry je totiž nutné vyplniť e-mailovú adresu a dať RTVS súhlas na spracovanie údajov pre kontaktovanie v prípade výhry.

MobilMania.sk komentuje: Niekoho môže motivovať interaktivita, s ktorou relácia prichádza, ďalších možnosť získania ceny. Prepojenie vysielania a divákov so smartfónmi zatiaľ na Slovensku neuskutočnila žiadna televízia.

Bude zaujímavé sledovať, či si k obrazovkám skutočne sadnú mladí diváci a začnú odpovedať v šou na položené otázky. Je celkom prekvapujúce, že sa do takejto súťaže pustila skôr konzervatívnejšia RTVS a nie komerčné televízie, ktoré sa zameriavajú na mladých divákov viac.