6.4.2014 00:00 | MobilMania

Aký bol interaktívny program na RTVS?

Zdroj: Zive.sk

Živá diskusia RTVS nazbierala odvahu a priniesla do slovenského televízneho éteru inovatívny formát, ktorý prepája klasické vysielanie s modernou technikou.

RTVS včera odvysielala prvý diel svojej interaktívnej vedomostnej relácie, kde diváci nemusia byť iba pasívnymi prijímateľmi, ale aktívne sa vedia zapojiť do tipovania správnych odpovedí. A netreba na to nič viac, iba smartfón so stiahnutou správnou aplikáciou. Tá sa po zapnutí synchronizuje priamo so šou prostredníctvom audio watermarkingu. Vo vysielaní sa nachádza nepočuteľný signál, ktorý vydá aplikácii pokyn. Na telefóne musíte mať počas toho zapnutý mikrofón. Oslovila vás nová relácia? Čo si myslíte o tomto formáte a RTVS celkovo v poslednom období?

Aplikáciu musíte prepojiť s vysielaním

Živá diskusia je špeciálny formát Živé.sk a MobilMania.sk, v ktorom prinášame názory redaktorov na určitú kontroverznú či atraktívnu tému. Najdôležitejší je ale váš hlas, napíšte nám do diskusie!

Filip Maxa: Konečne!

Presne to som si povedal po tom, ako mi pred pár týždňami prezradil šéf techniky RTVS to, že chystajú prepojenie novej relácie s chytrými zariadeniami. Vďaka „Čo ja viem?“ sa môžu ľudia súťaže priamo zúčastniť a otestovať si svoje vedomosti pred televízorom v obývačke s mobilom či tabletom.

Najťažšou úlohou bolo pre telerozhlas presvedčiť mladých, aby si aplikáciu stiahli a sadli si pred televízor. Pri prvej časti sa jej to podarilo, keď šou priniesla nadpriemernú sledovanosť a pozerali ju mladí aj starší diváci. Teraz môže ľudí naďalej presviedčať o tom, že už nejde o skostnatenú telku a vo viacerých oblastiach prekonáva komerčné stanice, ktoré doteraz určovali trendy na trhu.

Peter Steigauf: Pozrel som si to so záujmom

Sympatická šou so zapojením moderných technológií. Nič lepšie pre mladú generáciu divákov RTVS vymyslieť ani nemohla. Je dobrou správou, že sa realizácie chopil práve telerozhlas. V pozícii verejnoprávnej inštitúcie dodal programu sčasti vedomostnú myšlienku.

Úprimne, po dlhom čase sa v telke objavilo niečo, čo som si so záujmom pozrel aj ja. Mobilná aplikácia je integrovaná nenásilne, takže sa zaobídete prípadne i bez nej. Keď hovoríme, že televízie dnes prichádzajú o mladých divákov, práve toto je cesta, ako ich získať naspäť.

Ján Trangel: Takto sa dá pritiahnuť mladý divák

Už sú to roky, čo ma nejaká televízna relácia dokázala pritiahnuť k obrazovke na hodinu bez toho, aby ma prenasledoval neodbytný pocit, že potrebujem súčasne robiť aj niečo iné. A keďže o hluché miesta vo vysielaní televízií nebýva núdza, zväčša sa sledovanie mení na browsovanie po webe s občasným zameraním pozornosti na televízor. RTVS sa to však teraz s reláciou Čo ja viem? podarilo.

Tlieskam, že verejnoprávna televízia našla dostatok odvahy prísť s interaktívnym a navyše dobre pripraveným konceptom takéhoto razenia. Otázky boli rozumne dávkované a náročnosť nebola nastavená na úroveň materskej školy. Jediným slabým miestom bol výber „celebrít“, kde dvaja iba trápne sekundovali. Toto sa ale dá vyriešiť veľmi jednoducho. Úprimne verím, že tento formát nebude po 3-4 opakovaniach nahradený kvôli nejakej štatistike z peoplemetrov.