7.4.2014 12:00 | MobilMania

Výskum: Smartfóny menia názor spoločnosti na digitálne hry

Z nového výskumu Ericsson ConsumerLab vyplýva, že nové zariadenia, rastúci záujem a lepšia stabilita internetu, menia svet hier.

Digitálny herný priemysel sa mení ako nikdy predtým. Podľa správy „New ways to play games“, ktorú priniesol Ericsson ConsumerLab, sa hry stávajú spoločensky prijateľnými a vďaka rozšíreniu smartfónov a tabletov ešte viac dostupnými. Spotrebitelia stále viac vyhľadávajú inovatívne zariadenia a nástroje, ktoré neustále posúvajú hranice ich zážitku z hrania.

„Rozšírenie personalizovaných, viacúčelových zariadení ako sú smartfóny, ako aj používanie aplikácií, umožňuje hrám oslovovať omnoho širšie publikum ako kedykoľvek predtým,“ hovorí Niklas Heyman Rönnblom z Ericsson ConsumerLab. Množstvo dnešných hier využíva internet, najmä pre hranie zo skutočnými protivníkmi v reálnom čase. Výskum preukázal, že hráči za kľúčové považujú kvalitné internetové pokrytie a spoľahlivú a výkonnú sieť. V prípade nestability siete totiž prichádzajú o samotný zážitok z hry.

Správa Ericsson ConsumerLab vychádza z odpovedí 8000 online respondentov vo veku 16 – 59 rokov v USA, Južnej Kórei a Brazílii. Súčasťou výskumu boli aj hĺbkové rozhovory zo 60 hráčmi v spomínaných krajinách, analytikmi a zástupcami akademickej obce.

Závery výskumu „v kocke“:

Profil hráča sa mení. Výskum Ericssonu ukázal, že hry na rôznych zariadeniach (počítače, mobily, tablety) hrá 85 % opýtaných v Južnej Kórei, 75 % v USA a 53 % v Brazílii. Rozdelenie hráčov podľa pohlaví je približne vyrovnané, v Brazílii je medzi používateľmi zastúpených nepatrne viac mužov. 50 % hráčov v USA je starších ako 34 rokov, zatiaľ čo v Južnej Kórei je 50 % používateľov vo veku 40 a viac rokov. Naproti tomu takmer 60 % hráčov v Brazílii je naopak mladších ako 30 rokov.

Nie je to šírka pásma, ktorá je najdôležitejším aspektom pre hranie hier, ale skôr stabilita a spoľahlivosť siete. Prerušenie súvislého herného procesu je pre hráčov frustrujúce.

Hry sa stávajú bežnou súčasťou života a používatelia si zvykajú na sofistikovanejšie zariadenia. Táto skúsenosť bude mať vplyv na rozšírenie hier do ďalších oblastí ako je vzdelávanie a osobný rozvoj.

Kompletnú štúdiu „New ways to play games“ nájdete TU .

Fotografie v tlačovej a videá vo vysielacej kvalite si môžete stiahnuť tu: www.ericsson.com/press

Broadcast room: www.ericsson.com/broadcast_room

O Ericssone

Ericsson je popredným medzinárodným dodávateľom telekomunikačných technológií a služieb. Prostredníctvom riešení fungujúcich v reálnom čase vytvára prepojenú spoločnosť, ktorá umožňuje študovať, pracovať a slobodnejšie žiť v trvalo udržateľných spoločnostiach po celom svete.

Ponuku Ericssonu tvoria služby, software a infraštruktúra informačných a komunikačných technológií určených telekomunikačným operátorom a iným odvetviam. V súčasnosti sa v sieťach od Ericssonu uskutočňuje viac než 40% celosvetovej mobilnej komunikácie, spoločnosť zabezpečuje servis sietí s viac než 2 miliardami používateľov.

Ericsson pôsobí v 180 krajinách a zamestná viac než 100 000 pracovníkov. Spoločnosť bola založená v roku 1876 a sídli v Štokholme vo Švédsku. V roku 2013 tržby Ericssonu dosiahli 227,4 miliárd švédskych korún. Ericsson je zapísaný na štokholmskej burze NASDAQ OMX a newyorskej burze NASDAQ.