Vlajková loď Samsungu mala už po týždni predaja takmer jednopercentný podiel. Dve tretiny z toho boli aktivované „za veľkou mlákou“.
Smartfón Samsung Galaxy S5 mal už po prvom týždni predaja podiel 0,7 percenta medzi všetkými aktívnymi smartfónmi s operačným systémom Android, informuje server Localytics.com.
V porovnaní s Apple iPhone 5S a iOS však novinka stráca štyri desatiny percenta - smartfón s nahryznutým jablkom v logu mal po týždni podiel 1,1 percenta medzi aktívnymi iPhonmi.
Treba však dodať, že Androidov je v porovnaní s iPhonmi oveľa viac. Vyrába ich veľké množstvo značiek a navyše existujú v rôznych cenových kategóriách.
Nejaký ten podiel si určite ukrojili aj najväčší konkurenti „es-päťky“ – smartfóny HTC One M8 a Sony Xperia Z2 . Spomínané modely však prichádzajú na svetové trhy oveľa pomalším tempom ako Galaxy S5, ktorého predaj odštartoval už v 125-tich krajinách vrátane Slovenska.
Najpopulárnejší v USA
Napriek tomu, že Samsung je kórejskou značkou, jeho smartfón Galaxy S5 je najpopulárnejší za „veľkou mlákou“. Z celkového podielu 0,7 percenta bolo totiž najviac aktívnych kusov práve v Spojených štátoch, konkrétne 64 percent. Len pre porovnanie, pri predchodcovi to bolo 51 percent.
S veľkým odstupom nasleduje Európa s podielom 23 percent, čo znamená pokles o päť percent oproti predchodcovi. Vo zvyšných častiach sveta sa nachádzalo len 13 percent všetkých aktívnych kusov.