4.6.2014 15:16 | Bleskovky MobilMania.sk

Telekom zavádza s reklamou na Easy, rozhodla Rada pre reklamu

Zdroj: archív

Zákazník si podľa rady môže myslieť, že získa internet zadarmo na celý rok. Telekom sa bráni, že podmienky akcie komunikuje zrozumiteľne.

Televízny spot „Easy karta je fér“ od Telekomu porušuje reklamný kódex. Rozhodla o tom Arbitrážna komisia Rady pre reklamu.

„Priemerný spotrebiteľ môže byť uvedený do omylu a domnievať sa, že po dobití získa aj internet v mobile zadarmo na obdobie jedného roka, čo nie je pravda,“ píše sa v rozhodnutí rady.

Telekom totiž propaguje v jednom spote platnosť kreditu po dobu jedného roku a bezplatný internet (so spomalením po prenesení 500, resp. 1000 MB) po každom dobití, ktorý však platí v závislosti od výšky dobitej sumy 7 až 15 dní.

Operátor rozhodnutie rešpektuje, no nesúhlasí s argumentáciou rady. „V rámci spotu komunikujeme ‚S Easy ti platí kredit celý rok‘ a zároveň ‚Internet v mobile máš zadarmo po každom dobití‘. Tieto informácie sú oddelené a sú takto komunikované úmyselne. Platnosť internetu v mobile sa preto nespája s platnosťou kreditu,“ obhajuje spot hovorca Telekomu Martin Vidan.

Sťažovateľovi pôvodne na spote prekážalo dehonestujúce zobrazenie konkurencie. Podľa rozhodnutia rady ale reklama konkurenčných operátorov neznevažuje. V spote sa objavujú odkazy na bublinu a pomaranč, čiže symboly, ktoré používa O2 a Orange.

Komisia na zasadaní riešila aj ďalšie dva podnety na Telekom a jeden na spot O2. Vo všetkých prípadoch ale rozhodla, že reklamy kódex neporušujú.

Rada pre reklamu je samoregulačný orgán. Z rozhodnutí nevyplýva žiadny postih ani pokuta.