4.9.2014 12:51 | Bleskovky MobilMania.sk

LTE sieť Telekomu: Problémy pri iPhone, rozšírenie na ďalšie programy

Zdroj: dreamstime

Sieť štvrtej generácie prináša niektorým zákazníkom problémy. Po prihlásení v LTE sieti sa môže zariadenie javiť ako nedostupné. 4G sieť testuje operátor aj pre ďalšie programy.

fiip covern-4g-lte Zdroj: Zive.sk

Operátor registruje problémy so zariadeniami Apple, na ktoré sa nedá v niektorých prípadoch dovolať, ak sú prihlásené v 4G sieti.

„Túto situáciu registrujeme, v prípade iPhonov to súvisí s novým nastavením výberu sietí v menu telefónu,“ uviedol hovorca pre siete a technológie Telekomu Tomáš Palovský.

Podľa našich informácií zmeny nastali v nastaveniach mobilov po odblokovaní LTE siete Telekomu spoločnosťou Apple. Pôvodne bola na výber 3G sieť a GSM alebo čisto GSM sieť.

Teraz je na výber LTE/3G /GSM alebo 3G/GSM. Používateľ si teda nemôže zvoliť iba GSM sieť. To môže robiť problém hlavne v lokalitách, ktoré sú na okraji pokrytia 3G siete – tam sa zariadenie často prelaďuje medzi 3G a 2G (GSM) sieťou. Práve to spôsobuje dočasnú nedostupnosť vybraných zariadení.

Či operátor problém rieši priamo s výrobcom, nespresnil.

4G sieť pre ďalších zákazníkov

Aktuálne je sieť štvrtej generácie dostupná pre viac ako 40 percent populácie. Využívať ju môžu bez poplatku zákazníci s programami Happy a Neobmedzeným mobilným internetom.

Telekom ale službu testuje aj pre ďalšie programy a kartu Easy minimálne vo verzii Free, čo nám potvrdili aj čitatelia. Provider sa k rozšíreniu prístupu na ďalšie programy zatiaľ nevyjadril.

Čítajte aj LTE sieť Telekomu: Problémy pri iPhone, rozšírenie na ďalšie programy

Podarilo sa vám prihlásiť do LTE siete Telekomu aj s iným programom? Napíšte nám vaše skúsenosti do diskusie.