Telefóny bude operátor sám testovať. Predajne by sa mali stať multimediálnymi centrami, no zatiaľ nie u nás.
Každý smartfón v predajni operátora Orange má mať onedlho grafické označenie vhodnosti pre jednotlivé typy použití. K dispozícii má byť aj radcovské rozhranie, ktoré vyberie telefón podľa zamýšľaného použitia a preferencií.
Nový koncept sa už používa v dvoch krajinách, kde operátor pôsobí, v ďalších šiestich sa začína s testami. Že príde aj na Slovensko, potvrdil pre MobilManiu corporate affairs manager Peter Tóth.
Radca má za cieľ vybrať telefón po zodpovedaní niekoľkých jednoduchých otázok. „Chcete veľký displej? Potrebujete batériu, ktorá dlho vydrží? Koľko plánujete minúť?,“ načrtol operátor v prezentácii.
Nakoľko je telefón vhodný pre jednotlivé činnosti, má určiť testovanie v laboratóriách Orangeu. Následne ju má ovplyvňovať aj spätná väzba od používateľov. Akou formou, operátor nespresnil.
Aplikácia má byť najprv k dispozícii na predajniach operátora. Podľa dnešnej prezentácie ale funguje online a cez internet, takže neskôr môže prísť aj na web.
Prekopú aj predajne
Začiatkom roka 2015 operátor Orange zmení v troch krajinách štýl predajní. Mali by sa stať miestami, kde si ľudia v prostredí pripomínajúcom domovy či kancelárie budú môcť vyskúšať zariadenia a ľahšie si ich vybrať. Novinku predstavila firma dnes na podujatí v Paríži.
Predajne firma podľa vlastných slov zredizajnuje, aby zvýšili pohodlie zákazníka, ale aj pre vyššiu efektivitu predaja. Majú byť delené na zóny "domácnosť", "zábava" a "kancelárie". V každom má zákazník nájsť aj odbornú pomoc.
Novinka sa v prvej polovici roka objaví v Poľsku, Rumunsku a Španielsku. Opravené: V lete 2015 by sa malo pridať aj Francúzsko. Či príde aj na Slovensko, zatiaľ nevedno.
Cestu a pobyt redakcie na prezentácii v Paríži hradí spoločnosť Orange.