2.10.2014 17:45 | Bleskovky MobilMania.sk

Orange prinesie radcu výberom smartfónov, zmení predajne

Zdroj: Reprofoto: Živé.sk

Telefóny bude operátor sám testovať. Predajne by sa mali stať multimediálnymi centrami, no zatiaľ nie u nás.

Každý smartfón v predajni operátora Orange má mať onedlho grafické označenie vhodnosti pre jednotlivé typy použití. K dispozícii má byť aj radcovské rozhranie, ktoré vyberie telefón podľa zamýšľaného použitia a preferencií.

Nový koncept sa už používa v dvoch krajinách, kde operátor pôsobí, v ďalších šiestich sa začína s testami. Že príde aj na Slovensko, potvrdil pre MobilManiu corporate affairs manager Peter Tóth.

fotogaléria
Ukážka rozhrania aplikácie na (pomerne Zdroj: Orange
fotogaléria
Rozhranie beží aj na mobiloch Zdroj: Reprofoto: Živé.sk

Radca má za cieľ vybrať telefón po zodpovedaní niekoľkých jednoduchých otázok. „Chcete veľký displej? Potrebujete batériu, ktorá dlho vydrží? Koľko plánujete minúť?,“ načrtol operátor v prezentácii.

Nakoľko je telefón vhodný pre jednotlivé činnosti, má určiť testovanie v laboratóriách Orangeu. Následne ju má ovplyvňovať aj spätná väzba od používateľov. Akou formou, operátor nespresnil.

Aplikácia má byť najprv k dispozícii na predajniach operátora. Podľa dnešnej prezentácie ale funguje online a cez internet, takže neskôr môže prísť aj na web.

Prekopú aj predajne

Začiatkom roka 2015 operátor Orange zmení v troch krajinách štýl predajní. Mali by sa stať miestami, kde si ľudia v prostredí pripomínajúcom domovy či kancelárie budú môcť vyskúšať zariadenia a ľahšie si ich vybrať. Novinku predstavila firma dnes na podujatí v Paríži.

Predajne firma podľa vlastných slov zredizajnuje, aby zvýšili pohodlie zákazníka, ale aj pre vyššiu efektivitu predaja. Majú byť delené na zóny "domácnosť", "zábava" a "kancelárie". V každom má zákazník nájsť aj odbornú pomoc.

fotogaléria
Predstava Orangeu, ako by o pár mesiacov mohli Zdroj: Reprofoto: Živé.sk

Novinka sa v prvej polovici roka objaví v Poľsku, Rumunsku a Španielsku. Opravené: V lete 2015 by sa malo pridať aj Francúzsko. Či príde aj na Slovensko, zatiaľ nevedno.

Cestu a pobyt redakcie na prezentácii v Paríži hradí spoločnosť Orange.