Diskusia: Koľko vám vrátia operátori, ak sa mobil nedá opraviť

Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený užívateľ.
37 príspevkov
Anonymný používateľ
Andrea
9.3.2018 13:47 | |
+0 -0
dobrý deň, pred nejakou dobou sa mi pokazil mobil z ničoho nič nešiel zapnúť iba po úvodnú bielu obrazovku s apple jablkom. Zaniesla som do predajne po nejakom mesiaci vrátili opravený. Po cca 3 týždňoch mi prestal nabíjať. Najskôr som myslela,že zlý kábel tak som kúpila nový ale po čase ani ten nešiel. Zaniesla som do predajne nech sa pozrú na port ale začali špekulovať,že sú obité roky (btw. spadol mi raz hned na začiatku pred necelými dvoma rokmi a odvtedy pohode všetko) ale nakoniec uznali a poslali do opravy. Po viac ako mesiaci sa ozvali s tým, že je opravený na predajni.Keď som vychádzala pozerám papiere a tam stálo neopravený a vraj prediskutované s vlastníkom, ze nechce vymeniť lcd obrazovku za peniaze. Ale mne nič nepovedali ani len. Hneď som sa tam vrátila,že čo to má znamenať a oni odrazu tvrdil,že lcd je pokryvené. Po výmene názorov ho znova poslali do opravy. A o týždeň volali , že sa nedá opraviť. Dnes bol preň moj ocino . Práve mi ho doniesol domov a ja pozerám ,že pri porte jeden z tých dvoch šróbov nezakrutený len nasilu nejako tam trčí a cely lcd displey sa myka a je nedobre daný plus novo obité rohy a jeden pokryvený. ALe toto vsetko nebolo dokým som ho tam nezaniesla. Jasné , ze chceli menit lcd obrazovku, ked ju sami pokazili a všetko toto sposobili. Z obycajnej opravy konektora mi vratili neopraveny a cely pokazeny mobil s nesediacou obrazovkou. Ten mobil je ešte v zaruke. A teraz čo mam robit? da sa to nejak žalovat? ked sa tam vratim určite mi neuveria ani slovo pretože si kryju svoje.Nejake rady?dakujem
Anonymný používateľ
petersson
9.12.2017 10:27 | |
+7 -1
nie je topravda,ja som reklamoval mobil kúpený v predajni Okay, táto poslalasvojmu servisu v Čechách a tí mi odpísali že je ppškodený obal /?/ a základná doska - dali foto (!) a napísali že oprava cca 150 euro ,mobil stál 120 eur. Mobil som mal pol roka a neuznali nič.
Predajna sa od toho dištancovalaabolo po funuse.....
Anonymný používateľ
Vladimír
1.4.2017 14:43 | |
+0 -0
Reklamoval som u môjho mobilného operátora moje zariadenie iPhone, pričom mi prišlo vyjadrenie, že nastala výmena swap jednotky. Nesedí mi však IMEI kód, zariadenia ktoré som odovzdal so zariadením ktoré som po reklamácií dostal. Preto som na predajni dané zariadenie neprevzal. Považujem totiž vybavenie reklamácie tak, že závadu na mojom zariadení nebolo možné odstrániť. Odvolal som sa preto priamo na pobočke operátora, na §623 Občianskeho zákonníka, kde je stanovené, že v prípade neodstrániteľnej chyby na zariadení, má zákazník právo na výmenu tovaru za nový, alebo odstúpenie od zmluvy. Vedúci pobočky predajne mi najskôr tvrdil, že ide o opravu môjho zariadenia pričom mohol byť zmenený IMEI kód, na moje naliehanie, že neide o totožné zariadenie, ktoré som odovzdal, mi odpovedal, že prečo sa sťažujem, ked´som dostal nové zariadenie. Ide totiž o to že v komentári pre §623 občianskeho zákonníka stojí, že spotrebiteľ, má právo v prípade neodstrániteľnej chyby na zariadení, vybrať si z možností, a to či chce nové zariadenie alebo požaduje vrátenie peňazí. V mojom prípade som telefón neprijal nakoľko, požadujem vrátenie peňazí. Je teda spoločnosť povinná vrátiť mi peniaze v plnom rozsahu? Alebo som si zákon zle vyložil? Aké sú ďalšie možnosti postupu? Zákon nespomína nič o nejakom repasovanom modeli, preto mi príde divné prijať repasovaný model. Podľa slovenských zákonov by mi mali zariadenie opraviť, a nie vymeniť za repas. A nakoľko sme na slovensku a tu platí Slovenská legislatíva, nestarám sa o to či sa spoločnosť Apple rozhodla opravovať alebo neopravovať svoje zariadenia.
Anonymný používateľ
fero
7.4.2017 12:36 | |
+0 -0
Moze byt, ze tvoj telefon bol opravitelny a napriek tomu si dostal novy NAD RAMEC povinnosti poskytovatela zaruky (lebo apple to tak ma vo zvyku). V takom pripade sa nemas na co stazovat a tvoja reklamacia bola vybavena spravne.
Ak bol neopravitelny, mas pravo si vybrat tovar novy alebo odstupit od zmluvy.
Mas moznost ist s vecou na sud a zaplatit si znalca, ktory posudi, ci bolo zariadenie opravitelne alebo nie.
Anonymný používateľ
Paul
31.3.2017 11:14 | |
+0 -0
Ahojte, ja som kupil mobil z druhej ruky, este je v zaruke. Mobil bol kupovany cez eshop. Stalo sa co som nechcel mobil blbne. Volal som do eshopu ci mi to zreklamuju aj ked je na fakture ine meno ako moje. Odpovedali, ze ano, ale po tretej reklamacii tej istej vady nemam narok na peniaze, iba na opravu. Musel by som sa spojit s tym prvym kupujucim, poslat mobil z jeho adresy, na ktoru nasledne poslu opraveny mobil. A tymto sposobom by poslali po tretej reklamacii aj peniaze. Je to dost na hlavu, ked mam mobil v zaruke a nemozu mi vratit peniaze. Mate s tym niekto skusenost?
JozefBlavak300
28.3.2017 20:01 | |
+6 -7
Je choré brať mobil od operátora.
Anonymný používateľ
fero
7.4.2017 12:39 | |
+0 -0
To si snad musi kazdy uvazit sam, nie? Ty hodis vsetkych, ktori si kupia mobil od operatora do jedneho vreca. Chorym by som nazval tvoj nazor.
Anonymný nick
28.3.2017 19:18 | |
+4 -4
ja som takto raz nabural auto, a tiez mi reklamaciu neuznali....
Anonymný používateľ
hmmmm
28.3.2017 08:29 | |
+6 -14
ja si kupujem mobily z ciny, a ***m im na ich zaruky radsej si kupim tel za 150€ z http://aliexpress.goldway.online kvalitna cina sa len tak nepokazi..
priklad znamej padol samsung j5 ci kery ***. zo stolika cca 40cm na koberec, displey mrtvy, nie ze by sa sklo rozbilo, ale proste cely digitalizer ci kera maria proste zhasnuty bez znamky poskodenia ani svetielko na nom. Reklamacia v tcome? mechanicke poskodenie dovidenia... naco si priplacat 100€ za 2 rocnu zaruku?
tak kde sme toto?
Anonymný nick
28.3.2017 09:25 | |
+12 -3
reklamacia padnuteho telefonu?
Anonymný používateľ
Peter
28.3.2017 10:35 | |
+8 -4
hmmmm - sudiac podla tvojho prispevku, ty by si nemal mat k dispozicii ani obciansky preukaz, nieto este telefon...
wolf143
3.4.2017 08:04 | |
+1 -0
hmmmmm reklamácia sa vzťahuje na chyby spôsobené výrobcom. Na nefunkčnosť spôsobenú svojou nemotornosťou si musíš platiť poistenie.
Anonymný používateľ
Antares
28.3.2017 07:53 | |
+16 -7
Zo zásady NIKDY nekupujem mobil od operátora ale v značkovej predajni s elektronikou.
JozefBlavak300
28.3.2017 20:02 | |
+2 -4
Múdro
Anonymný používateľ
fero
7.4.2017 12:43 | |
+1 -0
A co teraz? Ja mam s reklamaciami zariadeni kupenych v telekome len a len dobre skusenosti. Dokonca, v pripade problemov s DSL modemom mi ho "vyreklamovali" napriek tomu, ze uz nebol v zaruke a nemal som zarucny list.
Mr.Shadow60
28.3.2017 00:53
Príspevky používatela boli zablokované z dôvodu porušenia pravidiel diskusie.
Anonymný používateľ
Peter
28.3.2017 07:40 | |
+14 -2
existuju a su ich statisice. stale su zvyknuti na to, ze predsa kazde dva roky maju narok na mobil za evro.
Anonymný používateľ
Maco333
28.3.2017 10:28 | |
+5 -3
Firma mi plati pausal + ma lepsie ceny u operatora + prispieva na telefon. Bol by som hlupy ak by som to nevyuzil. Takych ludi je dost.
Anonymný používateľ
kjkszpj
28.3.2017 10:34 | |
+4 -1
Maco: Z celkoveho poctu ludi co beru takto mobil ako je to smet. Zvysni to strsne preplacaju...
Anonymný používateľ
cico
29.3.2017 09:39 | |
+3 -0
zas pri niektorych mobiloch sa to oplati ...telekom ponukal Lumie na pausal tak o 25 percent nizsie so splatkami ako by vysiel v e-shope-ze som viazany som neriesil, lebo som mal zaujimave zlavy aj na sluzby...tak si to treba vzdy porovnat a preratat ci sa oplati fon od opa...
wolf143
3.4.2017 08:08 | |
+1 -0
Jak si chceš kúpiť nejak low-end model 2 roky starý 5. cenovej kategórie za 200€ tak to kup rovno z číny. Ale ak chceš nejakú vlajkovú loď, ktorá práve vyšla, u opa je to lepšie. A pri takých modeloch za 800€ zákazník nerieši, či v e-shope ušetrí 10-20€
Anonymný používateľ
Michal
3.4.2017 22:57 | |
+1 -0
no existujú a je ich vela aj ja som jeden z nich S6 som bral 2 roky dozadu a a mobil spolu s paušálom HAPPY XL ma vyšiel za 24 mesiacov 745€ no takže sa to isto oplatí a služobný som tiež bral P8 lite no ten už zadara aj s paušálom :)
Anonymný používateľ
Jarda
28.3.2017 00:24 | |
+6 -0
Otázne je ako budú pristupovať teraz k iPhone refubrished nakoľko Apple neopravuje, ale mení kus za kus. Podľa zákona ak si to dobre výkladám je pri výmene kus za kus možnosť spotrebiteľa pri neopraviteľnom pôvodnom zariadení si zvoliť či chce kus za kus alebo aj odstúpenie od zmluvy. Zatiaľ moja skúsenosť negatívna. Ani len predĺženie záruky po reklamácii ročného modelu a výmene za refubrished.
Anonymný používateľ
Antares
28.3.2017 07:58 | |
+6 -1
POZOR!!! V prípade záručnej výmeny kus za kus u iPhone nedostaneš automaticky nový kus ale REPASOVANÝ KUS!!!!!
Anonymný používateľ
Tukabel
28.3.2017 09:30 | |
+6 -0
To platí aj o Sony Xperia, Nexus, LG Gx a Samsung Galaxy Sx. Všetky tieto série sú po výmene repas :) To som ťa prekvapil, čo? :)
Anonymný používateľ
Tukabel
28.3.2017 09:33 | |
+3 -0
Len či vieš čo je repas :) Repas je zariadenie, ktoré bolo spätne vzaté a bol v ňom vymenený vadný komponent. Taktiež sa mení aj kompletne batéria :) Aspoň tak to robí Apple
Anonymný používateľ
Tukabel
28.3.2017 09:45 | |
+2 -1
K Jarda. Legislatíva vraví správne. Mal by byť výber, vrátenie peňazí alebo výmena kus za kus. Pri výmene zariadenia pokračuje záruka u predajcu normálne predĺženú o dobu reklamácie. Už sa nepredlžuje o 2 roky nanovo pri výmene kus za kus. Prvý rok je možné v Apple Authorized Service Provider (napr. CCC s.r.o. v BA) alebo v Apple Store (tie obchody tu nemáme) reklamovať zariadenie. Bežne to trvá do 24 hodín. Pokiaľ je oprava zložitejšia alebo ide o výmenu kompletného dielu, ktorý na sklade nemajú, trvá to logicky dlhšie. U Apple je medzinárodná záruka prvý rok, druhý rok zato už plne zodpovedá predajca zariadenia.