Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
Diskusia

Štát operátorom: Ak obídete zrušenie roamingu v EÚ, dostanete veľkú pokutu

46 príspevkov
Anonymný nick:
Odpíšte znaky z obrázku:

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
Fantinus
30.5.2017 16:47 | |
+3 -1
Reagovať
Štát by mal dať všetkým operátorom ""nôž na krk"" a v prípade akéhokoľvek porušenia podmienok ohľadne zrušenia roamingu v EÚ vyrúbiť pokutu 10.000 000€, okamžite odobrať licenciu, prepadnutie celého zisku v prospech štátu a natrvalo zakázať poskytovanie akýchkoľvek telekomunikačných služieb.
Juraj
23.5.2017 23:15 | |
+0 -0
Reagovať
Logicky si rozoberme nadpis clanku. Podla neho sa uvadza, ze pokial operatori nezakazu pouzivanie mobilu v zahranici, dostanu vysoku pokutu. Zrusenie roamingu = umoznit pouzivat sim len v domacej sieti Takze podla redaktora sa vsetci musia zariadit a la cesky Vodafone, ktory doslova zrusil roaming pri datovych programoch.
Haike
20.5.2017 12:19 | |
+17 -3
Reagovať
Od včera 4ka "TOnekonečno". Papa hnitý pomaranč.
Limpopo
21.5.2017 08:28 | |
+7 -11
Nekonecne hladanie lte signalu. Stop. Nekonecne surfovanie v GPRS sieti partnera. Stop. Nekonecne miznutie kreditu. Gigabaj dat v EU za ludovych 40 eur. Stop. Papa zdravy rozum.
zajo3
20.5.2017 00:56 | |
+14 -0
Reagovať
Dúfam, že Pomaranč dostane riadne vysokú pokutu...
0berg1no
19.5.2017 21:15 | |
+8 -0
Reagovať
V Slovenskom Orange musia mat ale riadny matros ked si "roam like at home" vysvetlili tak ze dáta v bežných hlasových paušáloch budú platiť iba na Slovensku v domácej sieti... Ako sorry ale že sa takáto kravina vôbec dostala na verejnosť a EU dokonca žiadne rozdelenie dát na domáce a bonusové nepripúšťa > na to je tam ochranný mechanizmus založený na prepočte reálnych nákladov tak, aby operátor nebol v strate. A keď už sme pri tom tak Telekom tie dáta síce rozdelil min. 50:50 resp. ešte výhodnejšie pri vyšších paušáloch ako 3GB roam + 1GB SR ,, ale stále to porušuje to čo im diktuje EU... bohužiaľ porušením podmienok to bude až 15.06. v súčasnosti keď nie sú v platnosti tak ich logicky operátor ani nemôže porušovať :-(
Chindo
19.5.2017 18:51 | |
+8 -14
Reagovať
Úplne jedno ako to dopadne s tým Orange.v Orange budem nikdy,takze má to netrápi.a ty čo ste tam tak pekne poslúchajte a teste sa aké výhody máte.a nesťažujte sa tu jak tľčikovia.ale nie vy ste neni tľci ale sr......či.
noone
19.5.2017 19:23 | |
+11 -9
A koho zaujimaju tvoje dristy?
Peter
19.5.2017 23:46 | |
+8 -13
Chindo - typicky zamestnanec Swanu, nevie to pisat, logika nikde, iba kopec zvratkov, nadávok a urovne 4.cenovej krcmy. Zdvihnut zalostnu uroven vasho operatora, to nie. Ale s takýmito muklami pozbieranými z uradov prace sa to ani daleko dotiahnut neda :)
chalanmt
19.5.2017 16:43 | |
+2 -22
Reagovať
A myslíte ze je dobre ze sa roaming zrušil? Ved ho aj tak platili hlavne bohatí ludia ktorí potrebovali telefonovať pravidelne aj v zahraničí. Keďže zisky operátorov poklesnu tak je jasne ze uz nebudu dalej znižovať ceny svojich služieb (alebo len minimálne). Ekonomika nepusti, aj vďaka roamingu mame nizke ceny doma. Bez neho by sme ich mali určite vyššie
ererer
19.5.2017 17:51 | |
+11 -2
A akeze nizke ceny to tu mame? Vsade naokolo mas vyhodnejsie pausaly a zamestnanci lacna pracovna sila. Ako to funguje, prezrad?
at-mobil
19.5.2017 19:13 | |
+7 -2
kravina, v rakusku za 14.99€/mesacne 10GB dat v EU, a k tomu neobmedzene hovory a sms v DE za 14.99€/mesiac 30GB v eu, a tiez neobmedzene hovory a sms.
kuko
19.5.2017 21:46 | |
+1 -7
Pozri sa do Europy, mas aj vyššie ceny ako u nas. Podstatné je ze vďaka roamingu mame ceny nižšie ako bez neho
noone
20.5.2017 10:26 | |
+1 -2
Ukaz mi ten nemecky pausal za 14,99 EUR s 30GB dat.. to je kravina, v tej cene dostanes maximalne flat s 2-4 GB dat! Aj to v O2/E-plus, co je tretia liga voci Telekom/Vodafone, co sa tyka pokrytia a kvality siete!
billi
20.5.2017 10:30 | |
+4 -1
podla teba len bohati ludia pouzivaju roaming? keby si sa trosku poobzeral v zahranici aj ty by si zistil, ze patrime medzi krajiny s drahsimi pausalmi, nehovoriac a datovych sluzbach... treba dat Orange najavo nas nesuhlas ze si s nami nemozu robit co sa mi zapaci.... #NesuhlasimOrange
kuko
20.5.2017 12:07 | |
+2 -1
Ano, hlavne bohatí ludia ho platia. Chudobnejsi nepotrebuju na dovolenke volat domov. Ked uz chcu komunikovať všade je wifi. Neviem ake % zisku tvoria prijmy z roamingu ale ak by ho nemali tak co by im bránilo o toto % zvýšiť ceny domácich služieb? Poslanci v Bruseli možno dostali skvelý nápad ho zrušiť aby nemuseli platit operátorom 200-300 eurove faktúry
edwardlassal
21.5.2017 12:12 | |
+5 -4
Takže som bohaty,ked chodim na zahranicne pracovné cesty? Logika proletara z Oravy..
Dan78
22.5.2017 07:52 | |
+2 -0
Neviem ako to skonci. Ale ak si zahranicny operator moze uctovat 9.2e za 1 GB dat u mojho operatora za minute data v roamingu. Tak asi operator musi nieco spravit ked napr. v 4ke stoji u nas 1GB dat 1e.
Trautenberk
19.5.2017 16:19 | |
+4 -5
Reagovať
Ciste jazykove: obchazeni pravidel neznamena jejich porusovani, ale hledani cesty v ramci toho, co neni zakazano. Jednoduse receno je bila zona, seda zona a cerna zona (cerna = poruseni). Ti nejlepsi hlavy ted hledaji cesty do sede zony. Az narodni regulator nalezne poruseni regulace, musi toto poruseni operatorovi prokazat, coz neni tak jednoduche.
ererer
19.5.2017 16:46 | |
+1 -0
Alebo vydaju pravnu upravu az sa im tu z toho zamota hlava a budu upravovat pausaly kazdy mesiac.
5555
19.5.2017 15:57 | |
+7 -0
Reagovať
Stanovisko Europskej komisie: https://ec.europa.eu/slovakia/news/statement_roam_like_at_home_sk Okrem ineho uvadza: "Pokiaľ ide o Slovensko, momentálne skúmame ponuky, s ktorými vyšli operátori v súvislosti s novými pravidlami roamingu, a sme v kontakte s národným regulačným orgánom, ako aj s operátormi. Ak budú praktiky niektorého slovenského operátora porušovať roamingové pravidlá, slovenský regulačný orgán bude musieť zasiahnuť a požiadať takéhoto operátora, aby dodržiaval nové pravidlá."
Joses
21.5.2017 18:54 | |
+5 -0
Ujo Čančarič nás zase chcel obtiahnuť aj o tých pár MB dát. Rýchlo pochopili, že to čo priniesli je odsúdené na zánik. Snáď sa zvyšní traja poučili na nenažranosti a vychcanosti pomaranča
Eric
19.5.2017 15:22 | |
+6 -1
Reagovať
Čo iné to je ako obchádzanie nariadenia EU. To nech hovoria komu chcú všetci to vedia iba štát sa tvári, že to nieje pravda. Kde to žijeme, to fakt s nás budú robiť bláznov donekonečna ?
Donnato
19.5.2017 15:10 | |
+2 -8
Reagovať
Jozko im poradi ako to o*ebat a Kali zariadi ze skutok sa nestal :D Plna penazenka nes***i :D
Hakim
19.5.2017 15:09 | |
+0 -3
Reagovať
Co myslíte, paušál bez mobilu na dva roky za 28eur. Neobmedzene volania a sms v eu 5gb dat v eu Oplati sa zobrat? https://www.kpn.com/mobiel/sim-only/zorgeloos-standaard/2-jaar
noone
19.5.2017 15:50 | |
+4 -1
Ak mas adresu pobytu v Holandsku (a doklad od policie/uradu o tom), tak si to mozes zriadit.. a mimochodom, tych 5GB mozes mimo NL minut bez priplatku max. 60 dni v roku.
5555
19.5.2017 16:01 | |
+1 -0
Musel by si splnit niekolko podmienok. Po prve, musis splnit aspon jednu z podmienok byt aspon polovicu dni v Holandsku, alebo mat aspon polovicu spotreby v Holandsku (ak splnis jednu, druhu nemusis). V opacnom pripade ti operator moze zacat uctovat roamingoev priplatky. Spotreba sa pritom sleduje dlhodobo za obdobie aspon styroch mesiacov, cize v jednom mesiaci moze byt pomer iny. Po druhe, pri datach plati v roamingu FUP - neviem aku maju v Holandsku DPH, ale vychadza mi to ze by mala byt +- tych 5 GB. No a napokon, pri aktivacii programu moze operator pozadovat preukazanie ze mas vazby na Holandsko - bud tam zijes, alebo pracujes, alebo studujes a podobne...
Hakim
19.5.2017 19:15 | |
+0 -0
Byvam v holandsku aj ucet mam a na slovensko chodim maximalne na 3 mesiace v roku, takze to by mslo byt v poriadku. Akurat si ma nepotesil s tymi 60dnami za rok, je to naisto tak? Musim sa ist zajtra spytat do kpn
noone
19.5.2017 19:18 | |
+0 -0
.. a operator (KPN) bude kontrolovat a vyzadovat oficialny pobyt v Holandsku, ak budes viac ako 60 dni mimo KPN siete. Ak si niekto mysli, ze nemecky/francuzsky operator sa bude inak spravat, keep dreaming :-) mimochodom, v Polsku maju pruser - tam zavadzaju este vacsie limity na datovy roaming v EU zahranici.. ani sa necudujem pri ich stlacenych cenach!
5555
20.5.2017 18:43 | |
+0 -0
Hakim: To je v poriadku. 60 dni do roka je nezmysel. Kym budes dlhodobo vacsinu spotreby aj pobytu mat v Holandsku, roamingove priplatky neplatis. Operator moze ale uplatnovat FUP na data, podla regulacie (nie ako si zmysli). | Noone: Ak ma operator nizke ceny dat, ma aj nizsiu FUP podla regulacie, cize tento rozmer prakticky problemom nie je.
Peter
19.5.2017 14:34 | |
+4 -11
Reagovať
Obcania EU platia darmozracom v europarlamente miliony eur na ich nezasluzene vysoke platy, aby vymysleli hlupost, ktora ma diery a operator to lahko vyuzije. To znamena, ze si nesplnili ulohu svojej prace a mali by vratit plat aj s odmenami, pripadne byt prepusteni. Lenze statni zamestnanci su chranena zver. Ani do prace nechodia, nechaju si klepnut prichod a idu na cely den na kavicky, nakupy a jachty. Darmo budete nadavat na operatorov.
5555
19.5.2017 16:03 | |
+6 -0
Keby mala diery, vyuzivaju ich operatori po celej EU. To sa nedeje a so skripajucimi zubami to dodrzuju. Problem nie je v regulacii, problem je v Orangi ktory regulaciu planuje porusovat, co uz EK riesi s regulatorom. Vsimni ze samotny Orange uz zmenil niektore formulacie ktore pouziva a ludom po novom tvrdi ze aj pre Orange Go pravidla prestavi az blizsie k 15. junu, t.j. ze sucasne nie su definitivne. Ocividne je teda problem najma v tom Orangi.
noone
19.5.2017 19:22 | |
+3 -0
Velki operatori v zapadnych krajinach s vyssim ARPU to nemusia tak okato robit (a nas*at zakaznikov).. ale vychodne kolonie, ktore zivia zapadne matky, to tak musia robit, predsa majitel nebude znizovat zisky! Uz aj cesky T-Mobile ohlasil podobne kroky - bud budes mat zvyhodneny pausal a plateny datovy eu roaming alebo standardny cenikovy pausal a datovy eu roaming v cene :-)
jonbon
19.5.2017 14:05 | |
+9 -6
Reagovať
Este dobre, ze Orange nevlastni ujo Kalinak... vtedy by im to preslo
mato
19.5.2017 14:01 | |
+9 -0
Reagovať
pisal som uz 16.5.13:50 vychcanci ... europske smernice by mali byt jednoznacne a pokusy jak to obist a znevyhodnit obcana trestane vyraznymi - vynimocnymi pokutami operatorov aby ani nepomysleli na dasie okradanie zakaznikov EU
Szekeres
19.5.2017 13:12 | |
+4 -2
Reagovať
A variantu, ked si operator vypadok ziskov ktory mu vznikne zrusenim roaming.popl. premietne do poplatkov neroamingovych sluzieb urad vyhodnoti tiez ako obchadzanie pravidiel?
klm987654321
19.5.2017 14:01 | |
+5 -0
Aký vypadok? Však všetci Slováci si dajú lacný paušál z Poľska s kopou dát a ten Poľský operátor bude platiť našim operátorom za tie dáta minuté na Slovensku. Naši operátori na tom ešte aj zarobia. Alebo sa mýlim? :D
ererer
19.5.2017 14:10 | |
+4 -1
@klm987654321: ano uplne skaredo sa mylis, presne toto je v tej smernici osetrene. Preto si orange stale moze dovolovat to co si dovoluje s tichou pomocou ostatnych operatorov.
Dano
19.5.2017 12:50 | |
+5 -11
Reagovať
EU bude rozdávať vysoké pokuty no tak na to doplatí len zákazník.Operátori nedodrzia romingovu dohodu a radsej zaplatia pokuty ktore nokoniec zaplati zakaznik cez faktury. A kolotoc pokracuje.Lebo zisky budú o mnoho vyzsie ako pokuty.
5555
19.5.2017 12:58 | |
+4 -0
Pokuta je stanovena ako percento obratu. Ak prenesies pokutu na zakaznika (vyssie ceny), budes mat vyssi obrat a dalsia pokuta bude zas vyssia.
ererer
19.5.2017 13:59 | |
+4 -0
Fakt si si isty ze zisk dosiahnuty tymi pausalmi co predviedli bude viac ako 5% OBRATU? Ja nie. Som si 100% isty ze ak by ti taketo podmienky nahodili na existujucu zmluvu tak mozes bez problemov odist.
orind%u017E
19.5.2017 12:47 | |
+2 -4
Reagovať
Jój, bojím, bojím ...
mtcmtc
19.5.2017 12:40 | |
+25 -1
Reagovať
Myslim, ze tento desatrocny beh EU o zrusenie poplatkov v roamingu sa nemoze skoncit nijakym vitazstvom operatorov, akokolvek by sa o to snazili. EU si uz nezoberie na triko ze tolko rokov sa o nieco snazi a nejaki marketeri budu hladat dieru v regulacii a ***u to. Do dvoch dni bude na stole uprava v Europskej komisii, ktora ju zaplata, ak pojde o umyselne obchadzanie. Proste skoncili sa casy multimiliardovych ziskov, je z coho rozdavat spotrebitelom.
radusz
19.5.2017 12:40 | |
+7 -0
Reagovať
Hajzlici,nic sa nezmeni,Lobisti funguju na najvyssej urovni..Podmienky mali byt jasne definovane ohladne dat v EU a nie toto co sa deje..
5555
19.5.2017 13:00 | |
+7 -4
Podmienky jasne definovane su. Vsetko je na stranke EK. Ze to jeden operator vyslovene ignoruje je druha vec, ktoru zrejme bude musiet riesit regulator.

PRIHLÁSENIE


Diskusia a pridávanie do fóra sú možné už aj bez prihlásenia
Zadajte meno, pod ktorým budete vystupovať v diskusii a vo fóre


Ak chcete diskutovať pod vaším Azet kontom:

Prihlásiť sa s Azet kontom

Ak nemáte ešte vytvorené konto
zaregistrujte sa.

Živé.sk a MobilMania.sk e-mailom Zaregistrujte si svoju e-mailovú adresu na denný odber aktuálnych článkov.
Nesprávny formát e-mail adresy
Váš e-mail bol úspešne zaregistrovaný.
Pre dokončenie prosím kliknite na odkaz v e-maili, ktorý ste obdržali na Vami zadanú e-mailovú adresu.
ŽIVÉ.SK A MOBILMÁNIA.SK MAILOM Potvrdením tohto políčka súhlasíte so zasielaním informačných e-mailov spoločnosti Azet.sk, a.s., v súlade s platnou slovenskou legislatívou. Veľkosť jednotlivých správ neprekročí 80 kB. Pokiaľ bude správa vo formáte HTML, budú grafické prvky uložené na našom serveri a nebudú zahrnuté do tela e-mailu.   Prihlásiť sa na odber newsletteru
Nájdete nás aj na:
© Ringier Axel Springer Slovakia, a.s. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich
prevádzkovateľ portálu. Spravodajská licencia vyhradená.