Diskusia

Napájame mobil v teréne

56 príspevkov
3.8.2009 00:51 / - Reagovať 0 0 nahlásiť

drahá, ideme do lesa, zliezať jaskyne, nezabudni prosím ten olovený akumulátor, veď tam kam ideme neideme autom, mesiac budeme v tme (solar), nebudeme hádam kupovať 2.hý ci 3. accu do mobilu (á10€), keď tam i tak signál nie je a predsa, nosiť sebou 20ks AA batérii nie je tak praktické ako jeden 1,5kg olovený akumulátor, to dá rozum. Samozrejme, moderný človek najradšej býva na dovolenke niekde v horách, v chate bez elektriky a najlepšie mimo GSM ale za to potrebuje nonstop robiť na notebooku. Len ak tam nebude signál GSM, sakra, k čomu mi bude nabíjačka mobilu? 3-[3-[3-[ To nik nemá mobil ktorý vydrží v pohotovosti 7 až 30dní (ja také mám, 14dní v pohode)? kopec práce s článkom, úžitok nijaký (na týždňový výlet sa to neoplatí, na dlhší to i tak nevydrží)... chjoooo

3.8.2009 02:11 / AG Reagovať 0 0 nahlásiť

Jo, mam mobil co vydrzi vyse tyzdna. Mas aj GPS, ktore vydrzi vyse tyzdna? Tiez by som ale radsej bral 10 sad tuzkovych baterii, nez oloveny akumulator :-D

3.8.2009 02:40 / - Reagovať 0 0 nahlásiť

mobil + externý GPS príjimač k obom v pohode dokúpiš 2.batériu. K tomu ak ideš peši nepotrebuješ mať nonstop zapnutú navigáciu. A kto by aj týždeň chodil peši.. Len si nedokážem predstaviť byť niekde kde nie je elektrika, žiaden obchod, krčma, proste nič kde nie je zásuvka kam by som mohol mobil na cca 1,5hodiny pripojiť a nabiť. Kto ide na sibír, potrebuje notebook, tak určo vezme diesel generátor a radšej 100l benzínu. Aj Pb accu treba niekedy dobiť... Fakt, môže mi niekto napísať reálny a praktický príklad, kde využiť tento v článku popísaný zlepšovák? aj na Mount Evereste už je elektrika, do kamery na výstup vezmú sadu liIon accu. už viem - dovolenka k moru. Sice kontrola sa bude čudovať - načo sebou beriem do lietadla 2 Pb accu, ale človek nikdy nevie kam príde. no a ak sa niekde stroskotá, ako nabiť mobil, keď okolo len slaná voda?

3.8.2009 06:42 / LuboT Reagovať 0 0 nahlásiť

ste retardi! Zato ze to vy nevyuzijete to nie je kravina! Jednoducho ked ides na celodennu (alebo niekolko dni) turu do hor ci uz pesi alebo na bicykli. GPS v mobile ti vydrzi kolko? Ani turisticke GPS ti nevydrzi cely den! Pravdaze ide o pohodlie mat stale zapnute GPS ale niekedy to je skoro nutnost a zapinat kazdych 10-15 min tiez nie je vyhra! Niekomu tento clanok urcite pomoze! Predsa ked si clovek zobere za kolko si dokaze spravit vlastny a kolko da za origo znackovy zdroj s mensou kapacitou.

3.8.2009 07:10 / ii Reagovať 0 0 nahlásiť

nepotrebujes mat nonstop zapnute GPS, staci mat kompas a vediet citat dobru mapu - potom mozes obmedzit pouzivanie GPS na minimum ;)

3.8.2009 07:57 / mato Reagovať 0 0 nahlásiť

turisticke GPS (Garmin eTrex) vydrzi na 2tuzkove baterky 30 hodin. Ked si to prepocitas tak kludne 5 dnu slapania. Mam odskusane. Neviem si predstavit nosit 1,5kg pb baterku, aj na bike je to tazke.

3.8.2009 07:58 / qq Reagovať 0 0 nahlásiť

Veľmi mi to pripomína staručký vtip: Ide chlapík po námestí s dvoma ťažkými kuframi. Stretne ho známy a pýta sa koľko je hodín. Chlapík s úľavou položí kufre, vyhrnie rukáv, povie čas, dátum a ešte dodá koľko je hodín v Moskve. Známy sa začuduje: "To sú super hodinky, odkiaľ ich máš?" - "Z Moskvy, sú super, len tie baterky sú strašne ťažké!" Zdvikne kufre a teperí ich ďalej....

3.8.2009 09:46 / - Reagovať 0 0 nahlásiť

presne na tento vtip som si spomenul, len napísať som ho nevedel. Asopoň ten predtým nám mohol napísať: retardi. Síce príklad praktického využitia nenapísal ani jeden, ale už za to: retardi mu to stálo... Pb accu má význam ak má človek diesel generátor - ktorý počas prevádzky práve pb accu nabije momentálne nevyužitým prúdom. určo radšej toto, či AA, druhú, tretiu LiIon ako 1kg pb accu www.atcomp.sk ...

13.8.2009 10:14 / tuc Reagovať 0 0 nahlásiť

Tvoje technické poznatky sú značne limitované, ak nie nulové!!! Radšej si svojpomocne zhotovím túto technologickú pomôcku, ako by som mal kúpou rôznych batérií premrhať značné množstvo financií! Rozumiem, že pre teba je 1,5kg ohromne veľká záťaž, keďže tvoj mozog nedosahuje ani takúto relatívne malú hmotnosť!

13.8.2009 09:47 / technik Reagovať 0 0 nahlásiť

"HA-HA-HA" - veľmi si ma "pobavil"! Zaručne máš "technické vzdelanie"! Pre niektorých členov mužského pokolenia je naozaj 1,5kg ohromná záťaž!!! Jednoznačne si v tomto ohľade "borec v ľahkej kategórii", no bez akejkoľvek inteligencie a zmyslu pre technológiu!

4.8.2009 21:29 / JAH Reagovať 0 1 nahlásiť

Diesel generator a 100l benzinu - tak to by zarucene fungovalo... :-)

5.8.2009 03:20 / - Reagovať 0 0 nahlásiť

no hej, do auta - na cestu tam :-D, inak nebude mobilný :-P

2.9.2009 23:16 / betmenko Reagovať 0 1 nahlásiť

he he... si to nepochopil... boli casy ked som do hor chodil bez mapy... slovensky raj, teplicko adrspaske skaly, nizke tatry... atd. atd... a nebolo mi treba ani toho blbeho popisaneho papiera a vzdy som dosiel tam kde som chcel... ale doba je teraz zial ina... stale mobil, notebook a bla bla bla... straca sa romantika... a chodil som v pohode 2 tyzdne pesi a stopom.. bez mapy... bez mobilu... zial tie casy su prec... :-( ale tento clanok moze pomoct ludom ako ja ze teraz hladam kde usetrit na el. energii.. takze mam doma Pb bateriu.. mam stary motor z fenu... viem si vyrobit vrtulu a dat to na strechu.. co mam? za nocnu lampu pri tv nemusim platit bo mi ide z baterky ktoru dobija vietor... a ze cau.. ty si to zaplat ked ti je to na smiech... alebo chata total odrezana od sveta? a ze bachnes na strechu vrtulku a mas svetlo vdaka LED? alebo camp v chorvatsku? a mas svetlo? a ze bud pri sviecke alebo nos so sebou 30ks NiCd aku ked ta to bavi :-) to 1,5kg v batohu v poho odnesiem :-)

13.8.2009 09:41 / technik Reagovať 0 0 nahlásiť

Iste, kúp si 1O sád baterií, ktoré majú krátkodobú životnosť a navyše sú v takom množstve finančne náročné na kúpu. Malý, relatívne ľahký akumulátor s pohodlnou obsluhou a finančne nenáročným zabezpečením je jednoznačne lepšia voľba (pre inteligentných a praktických ľudí)!!!

3.8.2009 14:54 / Composite Reagovať 0 0 nahlásiť

Keby som bol zákazníkom O2, tak signál na chate nemám, resp. dávno pred ňou :-D OR pred 2 rokmi posílil GSM na plný a teraz dal 3G :-D, ako človek ani na chate nebude mať pokoj :-D. Vypnem a hotovo. 6310i mi vydrží 2 týždne ;-), ked bola nová vydržala 3 týždne (prevádzka do 100 minút a 30 sms)

3.8.2009 06:56 / Reagovať 0 0 nahlásiť

ked mam moznost odvliect niekam so sebou 12V baterku, je asi predpoklad ze na miesto idem autom a auto tam aj zostane, cize sa uplne straca pointa celeho clanku :-)

3.8.2009 07:20 / Mudrlantko Reagovať 0 0 nahlásiť

vazeny pan Homola, predpokladam, ze zajtra si precitame clanok, ako nabijat onen 12V/4,5Ah Pb akumulator. Mozem vam poskytnut zopar typov na vyrobu nabijacky, pripadne na zakupenie hotovej.... Pripadne skuste napisat ako nabijat henten 12V/4,5Ah z vacsej, napr. 44Ah autobat. (nejaky ten meničík, pripadne iny bastl) alebo sa na to radsej vyprdnite, fakt nema zmysel taketo napady publikovat. Kto sa tomu ROZUMIE ten to uz davno ma hotove, a ten kto sa NEROZUMIE, zbytocne riskuje holy zivot. Verte mi, neni to ziadna sranda, ked mantak, napr. vyuceny kuchar zoberie do ruky spajkovacku...

3.8.2009 07:24 / Crazy Ivan Reagovať 0 0 nahlásiť

Takhle mi nekdo kablem omotat "spajkovacku" tak mu urazim pracky u ramen.

3.8.2009 08:36 / ja Reagovať 0 0 nahlásiť

prweco? ja mam letovacku rovnako omotanu ;-)

3.8.2009 07:27 / itataotata Reagovať 0 0 nahlásiť

Podla mna ten clanok ma nieco do seba a mozno to niekomu pomoze!

3.8.2009 08:25 / Peter Reagovať 0 0 nahlásiť

Vdaka autorovi ze napisal celkom obsiahly, a podla mna uzitocny clanok. Niekomu sa hodi, niekomu nie. Nechapem, tie negativne vyjadrenia... Ludia, co sa nespravate ako Jehovisti? Zoberte si z clanku to co vam vyhovuje... Inak, ja na turach zasadne nepouzivam GPS, tam staci mapa a kompas. O to je to vacsi zazitok, Slovaci co chodia po Slovenskych/Ceskych horach s GPS su chudaci... A aj keby som mal do And ist, nezoberiem si GPS. GPS pouzivam zasadne iba ked jazdim autom po mestach co nepoznam, vtedy je to naozaj uzitocne aj ked kedysi nebolo GPS a dalo sa pomocou mapy dojst kdekolvek, ludia dnes su strasne pohodlni... ;-)

3.8.2009 09:50 / - Reagovať 0 0 nahlásiť

tebe sa hodil ako? už od začiatku chcem aspoň jeden praktický, reálny príklad použitia pre turistu, dovolenkára. Nikto však nenapíše. Prečo?:-O

3.8.2009 10:10 / Wajda Reagovať 0 0 nahlásiť

S nazorom na clanok suhlasim, komu sa nepaci, alebo ho nezaujima, nech ho ani necita, niekomu naopak moze pomoct. Co sa tyka turistickeho GPS, nie je to len o orientacii a pohodlnych "chudakoch". Osobne na turistiku a na bike GPS pouzivam (Garmin eTrex), nie ani tak kvoli orientacii, ale kvoli vsetkym ostatnym informaciam, ktore poskytuje. Cely cas sleduje, kadial idem, a ked pridem domov, presne viem, kolko som presiel, kolko som stupal do vysky, priemernu rychlost, maximalnu rychlost, ako dlho som oddychoval,...navyse je parada pozriet si po vylete napr. v Google Earth na 3D mape, ako som siel, vsetky kopce, stupania, klesania atd. A to nehovorim o geocachingu, ktory je tazke robit bez GPS, ci uz turistickeho, alebo akehokolvek ineho. Ja som tiez zastanca klasickej mapy, ale odkedy mam turisticke GPS, beriem ho vsade so sebou. A hlavne pokial neviem, co dokaze, tak neodsudzujem tych, ktori ho pouzivaju.

13.8.2009 09:52 / technik Reagovať 0 0 nahlásiť

Súhlas!!! GPS poskytuje široké spektrum dôležitých a nanajvýš užitočných informácií! Článok je vskutku užitočný a vykryštalizoval sa v ňom originálny nápad! :-))

2.9.2009 23:22 / betmenko Reagovať 0 0 nahlásiť

osobne GPS v horach pouzivam asi 4 dni a aj to len ked idem po geocache :-) inac idem na blink.. ved dolukopec a potok ma niekam dovedie :-) nezavidim tym ludom co potrebuju este aj techniku aby trafili niekam...

3.8.2009 09:43 / Stefan Reagovať 0 0 nahlásiť

Podla mna je tento clanok dobrou radou a tipom ako si pomoct v urcitych pripadoch. Dobra pracicka a ked sa niekomu nepaci, nech necita. A ked uz precita, nech sa to nesnazi komentovat hlupimi pripomienkami....

3.8.2009 09:48 / - Reagovať 0 0 nahlásiť

aspoň jeden príklad určitého prípadu uveď prosím.

3.8.2009 09:52 / ja Reagovať 0 0 nahlásiť

vsetci sa obuli do tych velkych baterii ale dobijat AA clankami moze byt uzitocne

3.8.2009 10:09 / - Reagovať 0 0 nahlásiť

príklad by som mal. v minulosti, keď kempy boli bez elektriky, sa vozili sebou ČB TV merkúr, ktoré boli na 12V Pb accu prispôsobené. Teraz ale už sú LCD TV Tiež prípadne mini chladnička. Ale bežný čitateľ mm.sk, zive.sk asi sebou nebude nosiť 1,5kg záťaž kvôli nabitiu mobilu. keby som si mal vybrať - test solár nabíjačiek, LiIon zásobníkov by sa mi páčil. AA články využiješ vo foťáku, prenosnom rádiu, na nabitie mobilu, baterke a pod - článok však bol o výrobe Pb zásobníka:-/

3.8.2009 11:28 / capo Reagovať 0 0 nahlásiť

no ja napr mam stary notas s vymlatenymi baterkami, vydrzia cca 30 min, max hodku, a tak nebudem kupovat za 2000 novu baterku, mal som nazvys dake 12V 8Ah baterky z ups, nabijacku na notas do auta tak som uz len dokupil za babku (mozno 200sk) nabijacku na tu Pb baterku a ked sa trepem par hodin vo vlaku tak ficim na tom, vydrzi to v pohode celu cestu cca 5h, to ze ma baterka 2kg abo mozno aj viac ma az tak netrapi lebo ked mam velky ruksak a este dalsiu tasku tak sa to tam strati ;) a na mobily s usb som teraz videl u kamosa pripojene napriamo na konektor 4xAA baterky, ziadna elektronika nic a nabijalo to

3.8.2009 12:10 / - Reagovať 0 0 nahlásiť

o môj bože! radšej si nájdem brigádu, odmakám pár hodín, kúpim ASUS Eee PC. Za cca 250€ výdrž 7-9hodín v 1,1kg hmotnosti. Ale aspoň viem čo študáci nosia v tých pyramídach. Starý notebook a sem tam nejaký Pb akumulátor. Ja však radšej nosil oblečenie, knihy, jedlo. Nepíšuc o tom - v IC už sú aj zástrčky na elektriku... a tí chytrejší zvesili v starom vlaku svetlo, napojili na NTB 12V... A tí z top level radčej skúšali connecting na opačné pohlavie.. Za 5-6hodín sa čo to dalo zvládnuť:-)

6.8.2009 12:57 / pardal Reagovať 0 0 nahlásiť

ee? fuuj, na to sa mozem E E !

3.8.2009 17:55 / Štefan Reagovať 0 0 nahlásiť

Príklad? Dobijanie s AA bateriami je dobrá vec keď nieje el. Prúd po ruke. Stavím sa že nie každý to pozná. Alias, nie každý je dokonalý ako Ty :D...

3.8.2009 18:01 / - Reagovať 0 0 nahlásiť

komentáre písať už vieš, teraz už len popracovať na čítaní článkov... "Napájame mobil v teréne Dlhodobé a finančne nenáročné nabíjanie elektronických zariadení v teréne riešia Pb akumulátory. Nízka cena, jednoduchá výroba a možnosť nabiť si elektronické zariadenie naozaj všade. Podrobný návod" alebo na inteligencií:-)

3.8.2009 18:29 / - Reagovať 0 0 nahlásiť

ešte niečo pre tých, ktorý nechápu prečo chcem príklad použitia. O čom vlastne ten článok je: "Núdzová nabíjačka na AA batérie výdrž mobilného telefónu predĺži, ale nosiť so sebou 10 – 20 kusov AA akumulátorov nie je ideálne mobilné riešenie. Východiskom z danej situácie sú olovené akumulátory" "My sme zvolili 12 V akumulátor s kapacitou 4,5 Ah. Je možné ho zakúpiť za cca 10 eur. Vyznačuje sa výborným pomerom cena/kapacita. Nami zvolený akumulátor má kompaktné rozmery 90 × 70 × 100 mm. Jeho hmotnosť je 1,5 kg." Takže miesto testu nových, moderných nabíjačiek, technológii (solárne nabíjačky bez accu www.agem.sk ... 15€ , so zabudovaným accu www.dealextreme.com ... 44.50$, alebo iON Power Bank www.atcomp.sk ... či iné spôsoby (dynamo)) nám článok odporúča použiť to čo je neekologické (olovo), najmenej efektívne ale lacné, desiatky rokov staré (i keď uplatnenie stále má). Jedine čo mal článok spoločne s dobíjaním pomocou AA článkov bol odkaz na článok z minulého roku. K tomu moja kritika. Článok napísaný dobre, len o nepraktickej, pre drtivú väčšinu nezaujímavej, nevyužiteľnej možnosti. V roku 1999 by bol ok, nie v roku 2009. 1,5kg accu na dobitie 90g mobilu miesto "nepraktických" 10-20 článkov AA:-/ uff

3.8.2009 09:46 / alternator Reagovať 0 0 nahlásiť

Myslim, ze kazdy normalny clovek siahne napriklad po www.nokia.sk ...

3.8.2009 11:58 / Fido Reagovať 0 0 nahlásiť

Ja osobne pouzivam sice drazsi ale asi lepsi reseni. A sice skladaci solarni panel v tenkem plastovem kufru. Jedna se o panel s vykonem cca 15 W a vystupem s konektorem autozapalovace. Panel jsem doplnil 20 ks NiMH clanku s kapacitou 4 Ah. Celkem mam tedy 8 Ah pri 12 V. Cely kufr vcetne aku ma cca 1 kg a rozmery 30x40x4 cm. Snadno se vejde do batohu. Vhodne napr. pro kempovani v mistech, kde neni elektrina atd. Staci kufr otevrit a aku se dobijeji. Porizovaci cena kufru se solarnimi panely cca 1600 Kc, akumulatory jsem ziskal z nejakych akupacku zdarma. Cena novych aku je cca 40 Kc za kus (to uz se asi nevyplati).

3.8.2009 12:12 / - Reagovať 0 0 nahlásiť

veď to! toto mali otestovať a nie riešenia ktoré boli zaujímavé max. pred 10-20rokmi...

3.8.2009 14:03 / ldx Reagovať 0 0 nahlásiť

ale porizovaci cena takoveho zarizeni je 10x vetsi nez to co bylo v clanku. kdyz tohle ukradnou ze stanu, zase nic tak moc se nedeje :-)

3.8.2009 14:23 / - Reagovať 0 0 nahlásiť

ale za to ho rýchlo spoznáš :-D:-D:-D:-D

4.8.2009 12:21 / Fido Reagovať 0 0 nahlásiť

Ano je to drahe ale da se tim nabit i notebook. Jinak samotny kufr bez aku ma hmotnost cca 0,5 kg takze neni problem ho odnest (aku jsem si do nej doplnil sam kvuli moznosti nabijeni treba v noci nebo moznosti na to svitit). Provoz jen na solarni panely pro nabijeni mobilu postacuje i pokud neni vylozene zatazeno.

3.8.2009 14:51 / Composite Reagovať 0 0 nahlásiť

Predám ruský mobil. Zn. Aj s podvozkom ;-)

3.8.2009 15:41 / Miro73 Reagovať 0 0 nahlásiť

Autor píše "6 V akumulátor: Zložitejšie riešenie". V skutočnosti stačí zaradiiť na zníženie napätia bežnú a lacnú kremíkovu diódu, na ktorej je úbytok napätia typicky 0,7 V. Cena typicky 0,1 €. GPS je dobrá vec - napríklad na hrebeni Nízkych Tatier, keď prídu oblaky (hmla) nevidno na 10m. Potom hľadaj cestičku k útulni Ďurková podľa mapy a kompasu .....

3.8.2009 22:04 / Stojka Dezider Reagovať 0 0 nahlásiť

U nas v osade šetky ťeľevizory idú na to a dobre idú! A nabijačky mobiľov nemame, gadžovia ich nenosja a nenosja! dyk rasisti!

4.8.2009 09:38 / Mudrlantko Reagovať 0 0 nahlásiť

a mate ťam aj DIGi-TV obcas, ked je za 1,-€ akcia.... zavesenu na konari pri chatrci

4.8.2009 21:15 / Stojka Dezider Reagovať 0 0 nahlásiť

Mame aj notbúka aľe sa vybýja - ňemate radu ako ho nabyť keď ňemame ňi eľektriki ňi nabijački - da sa to s tych AAbaterii? Tych mame ešťe poľ kamioňa. Poraďte abi sme mohľi ďalej ďiskutovat. Digi tv mame, aj celkom nové vrtačky - ňekupiš gadžo? Lacno! Každy ďeň pred Baumaxom! Dame 4 roki garanciova!

12.8.2009 13:56 / starec Reagovať 0 0 nahlásiť

Skús to pelendrekom !

6.8.2009 09:25 / Misiak.pb Reagovať 0 0 nahlásiť

Staci si cez eBay kupit z honkongu solarku s integrovanou bateriou za 10 libier a je pokoj .... Vsetlo je hadam vsade ....

6.8.2009 11:19 / Stojka Dezider Reagovať 0 0 nahlásiť

A mi mame dinamo z bycygla čo nechaľi oprety! A dobyja!

6.8.2009 21:51 / bedabeda Reagovať 0 0 nahlásiť

Naozaj, riešenie, ktoré ponúka autor, je to posledné, čo by ma napadlo. Logika, s ktorou autor šermuje je až úsmevná. Zobrať so sebou niekoľko AAA batérií je nepohodlné, no očividne mu nerobí problém ťahať 2kg akumulátor ??? Riešení je viacero, buď solárnu nabíjačku, alebo nabiť si viac batérií, ktoré vymeníme priamo v mobile.

6.8.2009 23:38 / - Reagovať 0 0 nahlásiť

ale tým by taký záujem okolia nezískal:-D:-D:-D:-D

13.8.2009 10:08 / technik Reagovať 0 0 nahlásiť

Autor sa určite neuveriteľne ťažko namáha po technickej stránke (nápad, zhotovenie, testy) i po kompozičnej stránke (spracovanie údajov do článku) len preto, aby si "získal záujem okolia"... Si v poriadku? Som presvedčený, že nie! Autor pracuje na tom, aby poskytol ostatným nové informácie a poradil im, ako najúspornejšie zveľaďovať ich technologické vybavenie. Tvoja reakcia je neadekvátna a zároveň odhaľuje tvoju "silnú povahovú črtu" - závisť!

13.8.2009 09:34 / technik Reagovať 0 0 nahlásiť

"Bedabeda" - Tvoja logika mi je totálne usmevná!!! Je to maximálne pohodlné vziať si so sebou malý 1,5kg akumulátor, ktorý je ako malá krabička. Navyše je spoľahlivý a finančne dostupný pre kohokoľvek. Som zvedavý, koľko by stála tá "úchvatná" solárna nabíjačka. A viac batérií? Si v poriadku? Kúp si desiatky batérií a nejaký ten mech na ne a hor sa do terénu. Iste máš dostatok financií na takéto mrhanie! Chápem, že tebe by nikdy nenapadlo niečo tak dômyselné, ako sa to úspešne podarilo autorovi.

12.8.2009 12:13 / technik Reagovať 0 0 nahlásiť

Je to jednoznačne najkvalitnejší a najpraktickejší článok, aký tu bol v poslednej dobe zverejnený. Iste si to vyžadovalo veľa času skompletizovať všetky údaje a odborne ich spracovať. Je to výborná a nanajvýš dôvtipná technická pomôcka. V tomto článku je badateľné spojenie odbornosti, kvality a úžasného nápadu. Následnou pozoruhodnosťou je i finančne nenáročné zabezpečenie a vyhotovenie. Vrúcna vďaka! Prajem mnoho úspechov a s úpenlivosťou očakávam Vaše ďalšie kompozície!

12.8.2009 14:19 / mob Reagovať 0 0 nahlásiť

Súhlas - naozaj kvalitný a prepracovaný článok!

29.8.2009 16:22 / palecsl Reagovať 0 0 nahlásiť

No mládenci (predpokladám), urobili ste si z tohto článku srandu, ale auto to myslel dobre. Chodíme na chatu bez elektriky do lesa už 30 rokov. Je nás tam 4 - 9 ľudí. Predtým, t.j. dávnejšie pre érou mobilov (to bol oddych!!!) sme vystačili aj PB bombou na svietenie večer, lebo však na iné nebolo treba. Teraz v ére mobilov, notebookov, GPS a iných drobných vymožeností techniky je PB bomba už nanič. Pred pár rokmi som si kúpil v Lidli Pb Power 7 Ah, ktorý má nastavený rozsah napätia od 3 V - 12 V, vrátane autozásuvky i možnosti priameho napojenia (pri potrebe viac ako 10 A). Nabíjam tým všetko (napr. aj akuvrtačku), dokonca pomocou tejto energie aj denne svietíme 8 W neónovou žiarivkou (pracovná lampa do auta) a je to neporovnateľne silnejšie svetlo ako tá predošlá PB lampa. Teraz som k tomu dokúpil ďalšií Pb akumulátor 7 Ah (dorobil som k nemu autozásuvku) a najmä solárnu nabíjačku 12 V/6W. To bohate stačí na potreby viacerých ľudí na dva týždne. Aproppo, čo sa týka používania GPS pre tých čo majú radšej mapu a kompas - skúste ísť na bicykli niekoľko hodín po lese a orientujte sa podľa kompasu a mapy!!!. GPS je tu presné, spoľahlivé, praktické a rýchle. Je pravda (mám ho v mobile N958GB-v teréne používam SmartComGPS software), že batéria v mobile vydrží len jeden výlet (pre istotu mám aj alternatívne dobíjanie pomocou AA batérie), ale na chate si ho dobijem hocikedy a rýchlo práve pomocou Pb akumulátora, rovnako dobijem mobily, notebook, svietidlá a kadečo iné aj ostatným dovolenkujúcim. Takže pre mňa je Pb akumulátor veľmi užitočné zariadenie.

Udajte dôvod prečo je príspevok nevhodný:
Nahlásiť
Udajte dôvod zablokovania uživateľa:
Živé.sk a MobilMania.sk e-mailom Zaregistrujte si svoju e-mailovú adresu na denný odber aktuálnych článkov.
Nesprávny formát e-mail adresy
Váš e-mail bol úspešne pridaný.
ŽIVÉ.SK A MOBILMÁNIA.SK MAILOM Potvrdením tohto políčka súhlasíte so zasielaním informačných e-mailov spoločnosti Azet.sk, a.s., v súlade s platnou slovenskou legislatívou. Informačné e-maily vám budú zasielané maximálne dvakrát do mesiaca a veľkosť jednotlivých správ neprekročí 80 kB. Pokiaľ bude správa vo formáte HTML, budú grafické prvky uložené na našom serveri a nebudú zahrnuté do tela e-mailu.   Súhlasím s pravidlami newsletteru Prihlásiť sa na odber newsletteru
Nájdete nás aj na:
© Azet.sk, a.s. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich prevádzkovateľ
portálu. Spravodajská licencia vyhradená.

PRIHLÁSENIE

Ak chcete komentovať, musíte sa prihlásiť do siete médií Azet.sk.
Chcete sa prihlásiť?

Áno Nie

Ak nemáte ešte prihlasovanie meno, zaregistrujte sa.

MIGRÁCIA ÚČTOV

Pokiaľ ste využívali pôvodné prihlásenie na Živé.sk a MobilMania.sk, preneste si svoje konto - hneď po úspešnom zaregistrovaní a prihlásení pod Azet kontom.

Viac informácií o migrácii a redizajne môžete získať na tejto stránke