Diskusia

S iPhone 4 prichádzajú aj problémy. Kvôli Micro SIM

Pridať názor Diskusie už aj bez prihlásenia!
63 príspevkov
11.6.2010 00:50 / Pampuch (zive.sk) Reagovať 18 22 nahlásiť

Ked si niekto kupuje mobil za 500 eur asi ho tie 3 ojra nepolozia.. Mimochodom aj ked sa mozno apple nevyhne kritike, dobre spravili. Ved naco v mobile nocit zbytocny plast? Predpokladam ze o par rokoch bude microsim standart...

11.6.2010 06:25 / steve jobs (zive.sk) 22 31 nahlásiť

podla mna je to somarina zo strany applu o umele vyvolanie nekompatibility, kedze ten kusok plastu navyse by sa tam imho POKOJNE zmestil ak tak moc potrebuju setrit, ako to, ze si mohli dovolit tam dat 3,5mm jack, ktoreho diera tam posobi ako do stredu zeme? jaj, zeby preto, ze je to velka vyhoda zapojit si tam lubovolne sluchadla bez akejkolvek redukcie? no to snad nie...

11.6.2010 07:05 / peterV (zive.sk) 19 16 nahlásiť

ja si myslim, ze prechod na microSIM je krok vpred a uz teraz viem, ze do dvoch rokov bude vacsina mobilnych zariadeni prisposobena tomuto standardu hned ako pride iPad 3G, tak si vymenim datovu kartu na tuto mensiu a som jasny...

11.6.2010 08:32 / ehm (zive.sk) 20 11 nahlásiť

dobre, Nostradamus, chod sa hrat na piesok a neotravuj svojimi predikciami

11.6.2010 15:33 / Pampuch (zive.sk) 8 25 nahlásiť

Ja vlastne nerozumiem v com je problem... Kupim si telefon, vystrihnem alebo kupim microsim, pichnem do telefonu a a a .... a nic... Fungujem tak isto ako doteraz... Verim ze ludia co sato vymienaju sim budu mat problem ale tak si iphone nekupia a problem nemaju... A ze sa vela miesta neusetrilo? Ale lepsie ako nic nie? To sa teraz nebude do konca planety zavadzat nova technologia? Ja nerozumiem preco sa vyrobcovia na microsim nedohodli uz davno.. Neviem aky ma vyznam tam pchat vecsiu sim ked sa da v pohode vopchat aj mensia sim a cely hacik je v kusku plastu...Ked sa to uchiti tak jedina otazka bude zniet: A preco sme doteraz nepouzivali microsim ked je mensia? Alebo snad mate nejaky citovy vztah k malemu kusu plastnu? Budu vam stare sim chbybat? Hnevate sa na apple pretoze zavadza nove technologie, ale pouzivat mys, ikonky, USB, firewire, ovi, marketplace, multytouch, webkit atd vam uz neprekaza.. No ok.. Tak sa ovocnickari rozhodli ze oni budu zavadzat nove technologie a oni si odnesu kritiku nespokojnych ludi... Ale v podstate by ste mali byt vdacny.. Aspon zato ze maju odvahu.. A ak sa to neujme, nic sa nedeje.. Ak sa nova technologia ujme.. Svet je o milimetrik zasa dalej... Je zle premyslat nad buducnostou? Jasne.. Je lahsie nasadit staru overenu technologiu ale kto potom bude ten inovator? U apple si uz kazdy zvikol ze prichadza s novimi blbostami, ma sklanych fandov ktori si kupia cokolvek a ci si to chcememe alebo nechcememe priznat ostatne firmi sa casto inspiruju prave nimi... Stale nechapem co vam vadi.. Ked nevlastnim apple vyrobok, nechcem vlastnit apple vyrobok tak mam jedinu otazku: What is problem?

31.12.2012 09:54 / jaaaaaaaaaaaj (zive.sk) 0 0 nahlásiť

Hodne po dlhej dobe reagujem no po naozaj hodne dlhej dobe niečí príspevok prekvapil a potešil :-) Presne tak - "v čom je problém???" ;-)

15.6.2010 19:40 / 1 0 nahlásiť

ty si jasny uz davno

23.6.2010 21:40 / Nie (zive.sk) 1 1 nahlásiť

Mne sa paci ze je to 2. najcitanejsi clanok, kazdy sem pride kydat na Apple a podla mna mensina tu sa vyjadrujucich ma iPhone. V com to bude? Ako je mozne ze to je najnenavidenejsia firma? Asi to nebude tym ze jej produkty budu uplne na h.o. B-]

11.6.2010 09:00 / Steve Wozniak (zive.sk) 2 22 nahlásiť

No nieje to celkom tak, sluchatka pripajas urcite castejsie ako vymienas SIM kartu. Preto ten 3.5kovy jack,lebo je pohodlny pri manipulacii so sluchatkami ;-)

11.6.2010 07:15 / To je jedno (zive.sk) Reagovať 6 10 nahlásiť

Prepacte ale neda mi aby som tento clanok zhodnotil ze sa opat niekomu podatilo napisat 1 A4 zbytocnosti. Robite z komara somara. Vsak existuje adapter a nestoji vela. Nepoviem keby bola uplne ina a nedala by sa dat do starsieho zariadenia. A ked sme uz pri tom. Pamatate si na casy ked v nokiach boli MMC karty alebo SD? aj potom ste pisali ake to bude hrozne s prechodom na MiniSD a Micro SD? A dnes uz okrem SE najdete Micro SD v 90% zariadeni ktore vyuzivaju pamatove karty.

11.6.2010 08:38 / ehm (zive.sk) 6 18 nahlásiť

v kazdom pripade, apple nikoho neoblafne argumentom, ze je "potreba setrit miesto" nakolko na jednej strane musis si obstarat microSim, ktoru nakoniec vlozis do fonu len vdaka adapteru, ktory jej dava povodne rozmery klasickej Sim karty...wtf??? jednoducho, apple sa musi stale v takychto ficovinach odlisovat a komplikovat zivot

11.6.2010 08:56 / tumas (zive.sk) 4 7 nahlásiť

Si myslim,ze apple to skor spravilo preto, aby ukazalo ako bude po nich opakovat konkurencia, zachvilu to bude v kazdom telefone :-) Tak ako standart diktovala davno nokia, teraz to prebera apple a nie su to len mobilne komunikacie. . . Dalsia mozno nie moc podstatna ale dolezita vec je ekologia, ked bude kazdy 3ti telefon mat len micro sim, dooost vela plastu nebude treba vyrabat

11.6.2010 09:04 / peterV (zive.sk) 0 12 nahlásiť

tak ta ekologia je sporna, ak ti tu mikroSIM daju v takom stave ako doteraz, ze rozmer karty je 85x55 mm a z nej si vylamujes tu mikroSIM...

11.6.2010 09:28 / Pavol Salgari (zive.sk) 0 8 nahlásiť

Toho plastu sa asi vela neusetri http://apcmag.com/images/micro-sim.jpg... :)

11.6.2010 09:39 / filip (zive.sk) 0 6 nahlásiť

hlavne ekologia.. ked teraz vsetci Iphoňaci si budu menit karty za nove:-D

11.6.2010 09:52 / tumas (zive.sk) 3 1 nahlásiť

No dobre, trosku som to s tou ekologiou prestrelil :-) ale keby prevzali applacke minimalisticke balenie tak dostanes len micro sim v papierku a to uz by bolo ekologicke :-) A hlavne ktoreho operatora zaujima ekologia. Ale bolo by to fajn. Aj tak za rok 2 budu uz len Micro SIM karty, tak ako z mobilov prevazuju mobily s dotykovym displayom

11.6.2010 13:16 / Jerzi (zive.sk) 2 4 nahlásiť

Ekológia alebo nie, je to blbosť. Ako často meníš sim kartu? Určite zem nezlikviduje užívateľ ktorý mení sim raz za pár rokov. Aj normálnu sim môžeš dostať v papieriku a bolo by ekologickejšie. Apple stále musí vymyslieť nejakú blbosť.

13.6.2010 14:23 / Merfi (zive.sk) 0 4 nahlásiť

Pleties sa..Jablko nieje ani nahodou prve.Lg ich predbehlo uz davno.Sice sa nepredavali u nas,ale znamena to tolko,ze opici sa jablko

23.6.2010 21:35 / Nie (zive.sk) 0 0 nahlásiť

a to ani nahodou. Nemyl si klasicky telefon s rezistivnym dotykovym s inovaciami s ktorymi dosli Apple. Nic z toho taka prada alebo ine tel. od LG neobsahovali.

11.6.2010 10:03 / cca1 (zive.sk) 1 12 nahlásiť

JJ, su divni ako napr. v dobe ked miesto proprietarneho konektora pre pripojenie mysi a klavesnice pouzili iba USB alebo ked prestali do svojich pocitacov montovat disketove mechaniky alebo do macbooku air opticku mechaniku... Proste su to spiatocnici. :-D

12.6.2010 08:07 / 0 3 nahlásiť

do iPhone vkladas microsim card, adapter potrebujes ak chces tuto sim card pouzit v inom phone

11.6.2010 08:50 / kalimero (zive.sk) 1 3 nahlásiť

V 1997 ked som bral pausal50od Globtel-u, tak som dostal SIM kartu velkosti bankomatovej karty. Nastastie do mobilu isla len takato. Neviem co to bolo za mobil, mam ho este na povale. Druhy mobil bola Motorola D160 a tam uz isla klasicka SIM. TAk som zobral lupienkovu pilku a vyrezal som ju. Naklady na vymeno 0,-Sk.

11.6.2010 09:11 / milan.ko (zive.sk) 1 3 nahlásiť

Povodna velkost SIM karty je totiz presne velkost bankomatovej karty. Nase sucasne SIM karty su mini SIM a predavaju sa stale v spatne kompatibilnom "baleni" o velkosti bankomatovej karty, z ktorej sa daju vylomit.

11.6.2010 10:10 / 1 2 nahlásiť

Tiež som mal mobil na tebou spomínanú SIM (BLAUPUNKT) na spodnej strane bol otvor po celej šírke kde sa zásuvála SIM. :-)

11.6.2010 19:55 / 1 1 nahlásiť

Presne si pamatam o com vravis a presne ma to napadlo ked tu pisali o tom ao si podomacky mozes vyrobit tuo micro sim. V tej dobe som robil u predajcu Orange (teda vlastne Globtelu) a ked si ludia kupovali nove telefony tak som im tam na kolene vyrabal z tych velkych kariet male. Mal som v tom celkom prax, ved som to robil x krat denne. Hehe. Zaujimave spomienky. To bolo pred 12timi rokmi, zil som na strednom Slovensku, a dnes sa tvarim ze som programator v Silicon Valley

11.6.2010 08:51 / tunos (zive.sk) Reagovať 1 7 nahlásiť

"...Micro SIM (operátorom nazvanú Mini SIM)..."ked je raz nieco micro SIM tak je MICRO SIM a nie MINI SIM ( SIM karty pouzivane teraz su MINI SIM !!!! ) Urcite operator hovori o tom istom ? ;-) Neviem ako vy,ale ja si simku vlozim do telefonu raz a neriesim ! A ak si nahodou kupim telefon s inym formatom SIM kariet tak je ten najmensi problem objednat redukciu, UPLNE bezproblemovo, tak isto ako s micro SD a pod !! A ked niekto nieje LAMA tak si to oreze aj sam ;-) BTW

11.6.2010 09:10 / hovvvvvy (zive.sk) 2 0 nahlásiť

No lenže tu si na zive.sk a davno si si mohol vsimnut ze ti co pisu clanky ich len kopiruju alebo prekladaju v translatore, o nejakych znalostiach sa tu neda hovorit...

11.6.2010 09:23 / Pavol Salgari (zive.sk) 0 3 nahlásiť

Prispevok nad Vami sa pozastavuje nad tym, ze operator nazval kartu Mini SIM. V celom clanku sa pouziva jej standardne oznacenie Micro SIM (3FF). Na aky problem v clanku ste narazili Vy ak smiem vediet?

11.6.2010 11:51 / ehm (zive.sk) 0 1 nahlásiť

na ziadny... len si chcel kopnut, mysli si ze to je teraz in.

11.6.2010 09:08 / Reagovať 0 17 nahlásiť

cely trik micro sim je v tom ze treba orezat plast na okolo? v 21 storoci ked v podobnej velkosti sa vedia schovat 4GB dat, to je skoro az na smiech... myslel som ze to bude nova technologia, s pamatovym priestorom a nie len setrenie par mm stvorcovych

11.6.2010 09:34 / 0 1 nahlásiť

Kvoli ipadu som musel zmensovat sim kartu. Orezanie pekne podla navodu na nete a vsetko funguje. 5 minutova zalezitost, ziadny problem (jasne ze operatori nasi sa hraju nato, ze o mini sim nikdy nepoculi)

11.6.2010 11:50 / 0 1 nahlásiť

...to sa hrajú asi preto,že tlačový hovorcovia opa majú 20 rokov a o veľkej SIM karte ani netušili že existovala :-D.Lebo keď sa používala tak oni chodili ešte do prvej na ZŠ.

23.6.2010 16:58 / Mayonyx (zive.sk) 0 1 nahlásiť

Presne tak... A podobne sim uz existuju, volaju sa tusim GIGA SIM, a okrem samotnych sluzieb SIM a prihlasenia do siete opa poskytuju radovo niekolko GB na rozny multimedialny ci iny obsah... Su kompatibilne so sucasnymi SIM aj ked pre korektny pristup k pamatovemu priestoru je potrebna podpora na strane MT... Elegantne sa tak da rozsirit pamat MT bez nutnosti pamatovej karty. Ale kto to kedy videl, aby na iProduktoch bolo mozne nejakym sposobom rozsirit pamat??? Ved to by bola do neba volajuca nehoraznost...:-O

9.8.2010 08:49 / Masorad (zive.sk) 0 1 nahlásiť

Na iPhonoch sa neda rozsirovat pamat kvoli odlisnemu zapisovniu do pamate. Vacsinu prace s tabulkou totiz odvadza iTunes z coho plynie niekolko vyhod pre pouzivanie tejto pamate iPhonom, takze preto. A pochybujem o tom, ze 32GB pamate v telefone bude niekomu normalnemu malo. A komu naozaj bude malo, tak si iPhone nekupi ale kupi si iny MT a moze si tam napojit kludne aj 2TB pevny disk ak mu to ten mobil umozni.

11.6.2010 13:18 / marekv (zive.sk) Reagovať 1 5 nahlásiť

jeden z mnohych clankov ktore vznikli len aby vznikli

12.6.2010 08:39 / stefan (zive.sk) 0 0 nahlásiť

lol :)))

11.6.2010 14:24 / lubomir zavodny (zive.sk) Reagovať 0 0 nahlásiť

PROSIMVAS vedel by mi niekto povedat realnu cenu tohto iphonu ? moc prosim

11.6.2010 15:13 / Pampuch (zive.sk) 1 0 nahlásiť

Realna cena? Realne tak 200 eur.Ale cena sa bude tocit okolo 500 eur. A kolko bude stat bez pausalu? Asi tak isto ako 3Gs.. Najdi si za kolko ich dava TM a Orange... Ja som iphone kupil od tipka co mal velky pausal ale nechcel novy mobil.. Kupovat ho fungel novy za plnu cenu? No neviem neviem... :)

11.6.2010 18:58 / LOLO (zive.sk) Reagovať 1 2 nahlásiť

DOBRY DEN A CO TO JE AJFON...?

11.6.2010 20:15 / Jerzi (zive.sk) 2 0 nahlásiť

Ty si s kade spadol? Z mesiaca? iPhone je mobilný telefón s dotykovým displejom.

12.6.2010 08:12 / 0 0 nahlásiť

slovensky foneticky prepis anglickeho slova iPhone iPhone je telefon vyrabany firmou Apple skus wikipediu ak chces vediet viac

11.6.2010 21:03 / Peto (zive.sk) Reagovať 0 0 nahlásiť

Pokial viem, existuje takzvany dual-sim adapter, ktory vyuziva prave 2xMicroSIM a kedze tie adaptery predava v kazdom meste minimalne jeden bazar mobilov, ludia co sa boja orezat si to doma, urcite im radi v bazare obstrihnu SIM "specialnymi" kliestami .. to len tak OT, keby niekto potreboval tuto informaciu..

11.6.2010 21:48 / expert (zive.sk) 0 0 nahlásiť

Micro SIM sa budu vymienat zadarmo, tak je to aj teraz v GER. operator, ktory preda iphone vymeni aj sim, takze ziadny problem.

12.6.2010 09:39 / PiSO (zive.sk) 0 0 nahlásiť

pouzovam dual sim adapter a velkost mojich orezanych simiek je mensia ako vyzera na obrazku micro sim. Moj strih zasahoval az do medenych plosok. Takze si myslim, ze je to uplne iny rozmer a ja moje simky do iPhone4 nedam, lebo budu mensie. a cely dual sim adapter sa tam nezmesti, fnuk :-(

11.6.2010 22:52 / stefan (zive.sk) Reagovať 2 6 nahlásiť

Mikro sim je uplne zbytocna novinka, a z hladiska cele generacie mobilov nemali problem sa prisposobyt klasickej simke, teraz niekto vymisli nieco nove, vdaka comu sa mu bude sipat do vrecka, lebo ludia budu po vacsine si to znovu zakupit. Je to jednoducho o peniazoch. Kto si mysli nieco ine, pohoda. Ale takto sa veci maju. B-]

9.8.2010 08:52 / 0 0 nahlásiť

Keby si okrem toho, ze si poterbujes vyliat zlost pozistoval aj nejake informacie tak vies, ze ti takuto simkartu operator vymeni zadarmo, alebo si ju mozes vyrezat sam, takze by som v tom moc velky problem nevidel

12.6.2010 08:04 / Reagovať 2 8 nahlásiť

Typicka slovenska natura vo vsetko novom vidiet iba to zle. Zijem 3 roky v UK a predobjednal som si iPhone 4 u operatora O2. Poslali mi VOPRED novu micro sim card s mojim povodnym cislo a microsim adapter GRATIS. Hned ako to bude mozne, poslu mi moj novy iPhone 4 a ja si do neho vlozim novu microsim card s mojim povodnym cislom. Stara , klasicka SIM card bude deaktivovane hned ako bude v sieti aktivovana nova micro sim. Aky problem ? To len na Slovensku si vsetci za vsetko nechaju platit a robia paniku. Presne ako v bankach. Tu mam ucet v bake Barclays zadarmo, vsetky prevody, vsetky operacia, debit card aj credit card GRATIS.... ziadne poplatky za vedenie uctu a operacie.

12.6.2010 08:34 / stefan (zive.sk) 0 6 nahlásiť

Dobre, som tiez v uk a ako aj mnohy ostatny, pozname tie vyhody. Ale tu je Slovenska diskusia so Slovenskymi "vyhodami" ktore su zatial ake su a takmer vsetky novinky prinasaju vzdy nove vydavky. Nieje tu pointa ist v ustrety zakaznikom, ale ako ich zodrat aj napriek tomu ze platia vzhladom na ich prijmi nehorazne poplatky. Jednoducho, v UK mas lepsi zarobok, vacsie vyhody. Na Slovensku je to naopak. Riesenie: Vymenit vladu od zakladu a cakat na zazrak, ze ta nova co sa zvoli bude aspon o nieco rozumnejsia a namiesto riesenia a rozoberania uplnych blbosti sa budu zaojimat ako ist v ustrety obcanom aby si ten zivot mohli nielen prezit v starostiach o kazdy cent, ale sa aj tesit z neho ako to vidno aj inde.

12.6.2010 08:41 / 5 0 nahlásiť

neviem neviem Stefan, myslim, ze Slovaci na Slovensku maju presne taku vladu aku si zasluzia. Vacsina nechce nic urobit, vacsina tu len pinda pri pive a na vsetko sa stazuju. Ak sa vam nieco nepaci povedzte to nahlas, chodte do ulic a bojujte za svoje prava. Presne ako spotrebitelia mozete bojovat za svoje prava. Stale je moznost volby. Ja som si zvolil iny stat :-D A hned ako splnim kriteria poziadam o anglicke obcianstvo.

12.6.2010 23:09 / stefan (zive.sk) 0 9 nahlásiť

Som tu cez pat rokov a idem naspat domov. Rodina pre mna znamena viac nez toto tu... Tak sa tam maj fajne

14.6.2010 14:13 / fas (zive.sk) 0 2 nahlásiť

tebe bude stačiť anglické občianstvo? nebolo by lepšie britské???:-D:-D:-D

12.6.2010 20:11 / iqlogic (zive.sk) 0 0 nahlásiť

no neviem ci nam nejaka ina vlada pomoze ... ta predchadzajuca nemala vsetko rozpredat a teraz stat nema pomaly ziadne prijmy ked ani v jednom strategickom podniku nie je stat vacsinovym vlastnikom ... a ak pride pravicova vlada cakaju nas urcite vyssie poplatky v zdravotnictve a spoplatnenie skolstva tiez vidim ako velmi blizku buducnost ... no ale klud :D ... v UK maju jednu nespornu vyhodu, stat reguluje co len moze no u nas si kazdy robi co chce ... nova vlada by mala zaviest hlavne regulacie nenazrancov typu Slovak Telekom, Orange, atd ...

13.6.2010 08:24 / Jozef Remen (zive.sk) 2 1 nahlásiť

regulacia je najvacsia blbost, aka moze byt. Volny trh sa reguluje sam. Mas na vyber, mozes ist k inemu operatorovi. Nemusis pouzivat mobil. Daj to najavo, co si myslis SLOBODNYM VYBEROM!!! Stat nema ziadne prijmy po predaji?!! Kde zijes clovece? Zisk z SPP pred predajom – cca 100 milionov Sk rocne. Zisk po predaji – cca 70 miliard rocne! Tie predane podniky vari statu NEPLATIA DANE?! Ale no tak, tomu snad neveris, ci? A v SPP ma stat stale vacsinovy podiel, takze maju este aj prijmy z divident. A takychto podnikov je kvantum. Myslis si seriozne, ze tieto podniky neplatia dane? Prave v minulosti, ked to vlastnil stat, tak to bolo zle. Vid Cargo, vid Statne Lesy, vid Letisko, vid nemocnice atd. Pretoze politicky nominovany „riaditel“ nema zaujem o prosperovanie spolocnosti. Zaujima ho len, ako firmu tunelovat. Zato sukromny vlastnik ma eminentny zaujem ochranit svoju investiciu a zveladovat podnik. Ved to da rozum! Ked nieco nie je moje tak aky k tomu mam vztah?! Ked vyska mojho prijmu nezavisi od prosperity podniku. Ked moja pozicia nezalezi od akciovej rady, ktora mi pri problemoch firmy vyslovi nedoveru. Tak aky zaujem potom moze taky clovek mat o to, aby statny podnik dobre fungoval? NULOVY.

13.6.2010 11:09 / RastislavJ (zive.sk) 2 1 nahlásiť

"Volny trh sa reguluje sam." A tu o Karkulke nám nepovieš? Najväčšia blbosť je práve neregulovať. To len niektorý považujú stanovenie ceny z brucha za reguláciu. "Pretoze politicky nominovany „riaditel“ nema zaujem o prosperovanie spolocnosti." Akýkoľvek riaditeľ má taký záujem, aký má záujem vlastník. A preto politický zástanca tej tvojej myšlienky bol vo vláde, ktorá predala štátny podnik inému štátnemu podniku patriacemu inému štátu a teraz je veľmi úspešný, len patrí inému štátu. Rozmýšľajúci človek by si položil otázku, ako chce politik vládnuť štátu, ak nevie vládnuť vybraným podnikom?

13.6.2010 17:08 / Jozef Remen (zive.sk) 0 1 nahlásiť

ten podnik stale patri nadpolovicnou vacsinou SR. To po 1. Po druhe, stat ma z neho daleko vyssie prijmy ako ked ho riadili politicke figurky typu Ducky. Myslim, ze to bohate staci. Pravym opakom su spolocnosti ako Cargo, lesy ci slavna STV. Marazmus, plytvanie, rozkradanie, neschopnost. Dosadene uradnicke figurky NIKDY nebudu u nas schopne a ochotne riadit podniky. Pretoze v prvom rade maju prikaz ZHORA rozkradat pre stranu, ktora ich tam dosadila. A potom maju zaujem rozkradat pre seba. Len hlupak si moze mysliet, ze u nas moze nieco statom vlastnene realne a dobre fungovat. Nebude. Nikdy. Preto radsej ked to ma cudzi vlastnik, ktory sa stara o vysoke prijmy a plati vysoke dane a zamestnava vela ludi ako niekto, kto podnik rozkradne a ludi prepusti na ulicu. A co sa tyka regulacie, ako som povedal, uplne VOLNY trh, bez akehokolvek zasahu statu (okrem zakladnych pravidiel) bude fungovat skvele. Pretoze cim viac regulacii, tym viac prekazok pre vstup novych subjektov na trh (napr. pridelovanie licencii operatorom, kde sa diali a deju nehorazne odrby). A ked na trh nemoze vstupit dalsi hrac, chyba konkurencia. A kde nie je konkurencia, nie je slobodny vyber a nizsie ceny a lepsie sluzby. Pozri sa na USA, kde regulovali (az kym nedosiel socialista Obama) minimum veci a zdanovali v minimalnej miere. Maximalne volny trh, kde sa kazdy sikovny hrac mohol uzivit. A co take skolstvo? Tam sa vlada serie v minimalnej miere. Chces sukromnu skolu? OK, spravime audity, splnis podmienky, mas licenciu. Najvacsie a najuspesnejsie firmy, vynalezy atd. financuju prave sukromne univerzity.

13.6.2010 21:45 / RastislavJ (zive.sk) 2 2 nahlásiť

1) SR má v tom podniku 49% a nemecký podnik 51% 2) Duckého museli najprv zlikvidovať, aby sa nemohol brániť. 3) Pred tvrdením o výnosoch si najprv prečítaj, ako sa prevádzali zisky prvé roky po predaji. 4) Jeden spôsob by bol: všetky nároky politikov (plat, na asistenta, na kancelárie,...) platiť z dividend po započítaní zmeny výšky základného majetku. A uvidel by si ako rýchlo by sa prestali tie podniky rozkrádať. Ale v jednom máš pravdu : nestane sa tak, práve pre tebou prezentované názory. Miesto toho, aby si vyžadoval od politikov nápravu. 5) Ani úplne voľný trh nebude fungovať skvele. Regulácia neznamená automaticky prekážku vstupu. Skôr naopak. Stačí si porovnať vývoj MNT a GSM. Ak by mali operátory tie isté možnosti pri GSM ako pri MNT tak tu máme podstatne vyššie ceny mobilov a hovorov. (v MNT sieti operátory diktovali parametre mobilom ohľadom frekvencii) 6) A práve USA spôsobili túto krízu. Na tú súkromnú školu najprv musíš mať peniaze. A keď sú taký schopný, čo im tak dlho trvalo upchať tú ropu. Však vyvŕtať im to išlo.

14.6.2010 09:26 / Jozef Remen (zive.sk) 1 2 nahlásiť

1.) Je to presne naopak, v SPP ma podiel 51 % stat, 49 % zahranicny vlastnik. Napriek tomu ma ale rozhodovacie pravomoci (aby nerozhodovali nasi uradnickovia) 2.) Duckeho zlikvidovali pre jeho zmenky a pravdepodobne to bol Meciar, kto ho dal zlozit. 3.) Ano to viem. To nic nemeni na tom, ze zisky boli katastrofalne nizke, zato kadejakych sub nastrcenych firiem kvantum (to iste valcovne kosice) 5.) Prave preto som myslel zakladnu regulaciu. Samozrejme len v zmysle prideleneho frekvencneho pasma. To da rozum. Nie eldorado vo frekvencnom pasme 6.) Krizu sposobili USA. Ale akym sposobom? Regulaciou. Pozicku na byvanie mohol dostat kazdy bezdomovec, inak to nebolo socialne. Kto s tym zacal? Ujo Clinton. Kto mu v tejto oblasti robil poradcu? Obama. A tak sa stalo, ze sa spravili Fannie Mac a Fannie Mae (ci jak sa to pise), od bank sa nepozadovalo dosledne preklepnutie prijmov ziadatela. Uvery bolo lahke ziskat aj pre tucnu hlupanu z karavanu s 5 detmi. Ceny nehnutelnosti teda leteli hore. Lenze zrazu, ked sa ozvali banky, ze chcu splacat, nemal kto splacat. A uz to islo… CIm teda vznikla kriza? Statnymi zasahmi. A k rope: BP je BRITISH PETROL. Anglicka spolocnost. Nie je vlastnena vladou USA! ONI mali mat riadne zabezpecene potrubie pre pripad poruchy. Oni sa starali o ropny vrt. Zvalovat to na USA je zaslepenost a hlupost. Staty USA ako Lousiana su OBET, NIE VINNIK. Tym je British Petrol. Vidis tam to slovko British? CHapes, ze to je sukromna spolocnost?

14.6.2010 22:02 / RastislavJ (zive.sk) 0 0 nahlásiť

1) čo s tým má SPP 2) a potom si si zaspieval „Dnes som rozriešil ďalšiu záhadu, ustal som a tak idem rýchlo, rýchlo spať :-) 3) A pred predajom tie obchody neboli. 5) Tie frekvencie mali pridelené. Problém bol v tom, že aj pri tej istej základnej frekvencii si nemohol (vo všeobecnosti) použiť telefón z iného štátu. 6) A čo spravila tá úžasná neviditeľná ruka trhu? Zdvihla úroky aj tým čo platili. Tým sa veľká časť dlžníkov, ktorý by to pôvodne splatiť dokázali, dostala do platobnej neschopnosti. Ich majetok stratil na hodnote a tak aj banky „utreli hubu“. Proste perfektne fungujúca samoregulácia trhu. Ak by ten zákon nespravil Clinton s Obamom, tak by to spravil niekto iný. Lebo to bola požiadavka trhu. Však Buš ml. mal 2 volebné obdobia na ukončenie zákona. „od bank sa nepozadovalo dosledne preklepnutie prijmov ziadatela.“ To čo je za trh kde si banka nepreverí klienta, ak to nemá zakázané? 7) Tvrdím snáď niečo z toho?

12.6.2010 10:21 / Reagovať 2 2 nahlásiť

no boze, 5 euro tu riesite.. asi mate slabe vyplaty alebo co..... Ked uz si kupim za 7kil MT tak nebudem riesit dakych 5euri...

12.6.2010 20:05 / iqlogic (zive.sk) Reagovať 0 4 nahlásiť

ja som sa tomu potesil ... niekto zacat s MicroSIM zacat musel a podla mna je aj dobre, ze prave Apple ... a ako prve ma napadlo ako budu ludia rezat svoje stare SIM, aby ich napchali do noveho iPhonu :D len nechapem preco trapny T-Mobile ju premenoval na MiniSIM ... ta firma je uplne mimo ... 3-[

9.8.2010 08:55 / 0 0 nahlásiť

Kedysi som bol zastanca t-mobilu ale naozaj je uplne mimo. Uz to ze blokuju vsetky telefony ako jediny operator u nas je trochu zcestne. Preto mam Orange :D

14.3.2011 10:23 / Yuri Oz (zive.sk) Reagovať 0 0 nahlásiť

Apple to mohol elegantne vyriesit tak ze by k iphonu dodaval aj mini rezacku na klasicke sim karty.

2.7.2013 18:20 / Michaela (zive.sk) Reagovať 0 0 nahlásiť

zdravím, ja by som sa chcela informovat. mala som sim kartu Tcom a teraz som presla na O2 a kartu mi nejde akceptovat. neviete mi s tym pomoct prosim :-|

Udajte dôvod prečo je príspevok nevhodný:
Nahlásiť
Udajte dôvod zablokovania uživateľa:
Živé.sk a MobilMania.sk e-mailom Zaregistrujte si svoju e-mailovú adresu na denný odber aktuálnych článkov.
Nesprávny formát e-mail adresy
Váš e-mail bol úspešne pridaný.
ŽIVÉ.SK A MOBILMÁNIA.SK MAILOM Potvrdením tohto políčka súhlasíte so zasielaním informačných e-mailov spoločnosti Azet.sk, a.s., v súlade s platnou slovenskou legislatívou. Informačné e-maily vám budú zasielané maximálne dvakrát do mesiaca a veľkosť jednotlivých správ neprekročí 80 kB. Pokiaľ bude správa vo formáte HTML, budú grafické prvky uložené na našom serveri a nebudú zahrnuté do tela e-mailu.   Súhlasím s pravidlami newsletteru Prihlásiť sa na odber newsletteru
Nájdete nás aj na:
© Azet.sk, a.s. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich prevádzkovateľ
portálu. Spravodajská licencia vyhradená.

PRIHLÁSENIE


Diskusia je možná už aj bez prihlásenia
Zadajte meno, pod ktorým budete vystupovať v diskusii
Pri príspevku bude uvedená vaša IP adresa v tvare: 54.242.18.***


Ak chcete diskutovať pod vaším Azet kontom:

Prihlásiť sa s Azet kontom

Ak nemáte ešte vytvorené konto
zaregistrujte sa.