Diskusia

Vianočné operátorské štatistiky: Najviac SMS medzi 14. a 15. hodinou, 13 TB dát v Orangei

34 príspevkov
25.12.2010 17:25 / zcvzcxvzxcv Reagovať 23 6 nahlásiť

Chceme O2 statistiky mozem yebat Orange.

25.12.2010 17:30 / Testy 2 27 nahlásiť

a naucime sa citat clanok aj do konca :-)

25.12.2010 17:28 / cxbvxcbxcvb Reagovať 11 6 nahlásiť

Na to ze ma milion zakaznikov O2 a na to ze boli sms zdarma, dost malo odoslanych sprav v porovnani s Orangeom.

25.12.2010 17:41 / Testy 2 11 nahlásiť

milion nas este nie je, skor iba nieco cez 800tis., nech je zakaznikov Orange 2,8 mil., potom: zhruba 5 sms na zakaznika Orange, 7 na zakaznika O2 zhruba 0,07 mms na zakaznika Orange, 0,15 na zakaznika O2 zhruba 1,8 hovoru na zakaznika Orange, 1,7 hovoru na zakaznika O2 Akcia sa teda tradicne prejavuje skor v pocte odoslanych mms. Kazdopadne kolko tych sms chces poslat na Vianoce preboha? :) Uvidime co silvester...

25.12.2010 17:48 / Ja a Ty 10 10 nahlásiť

nepísal by som na zákazníka, ale na simku O2 má najvyššiu penetráciu simkariet na klienta, čo spôsobili rôzne benefity, ako 50% bonus pre nových, 50€ pri prenose čísla, šuflíkové a iné bonusy, rada ich klientov aj tu sa s tým chváli, že tieto bonusy využívajú na plno a majú aj 10 kariet na svoje meno.

25.12.2010 20:21 / Testy 1 0 nahlásiť

ano, mas samozrejme pravdu, ospravedlnujem sa - prepocty su nie na zakaznika ale na aktivnu sim kartu (zaokruhlene cisla odtialto)

25.12.2010 20:57 / Ja a Ty 6 3 nahlásiť

výrazne pomohla akcia správy zadarmo. Hovory neboli zadarmo a preto ich bolo málo, možno by to nezvládla sieť, alebo ešte stále pretrvávajú problémy s dostupnosťou

25.12.2010 22:46 / kostrcka 1 8 nahlásiť

hou hou hou Ja a Ty,klud, problemy s dostupnostou uz maju za sebou a nemyslim si ze by to ich siet nezvladla takze pozor na reci...vsetko co je v O2 dobre obracas naopak;-)

26.12.2010 08:30 / Ja a Ty 6 4 nahlásiť

garantujem ti, že nemajú, len problém už nepociťuje toľko ľudí ako predtým a preto to riešili. Každý kto bol a je u O2 vie, že pokiaľ problém nie je medializovaný, nesťažujú sa 10-tisíc ľudí, tak O2 daný problém nerieši. Rovnako ako moje reklamácie začalo priešiť po 1,5 roku, ked sami zistili, že je to problém a nahlasuje to viac a viac ľudí, keby ho začali riešiť hned ako som ich ja nahlásil, mohli mať menej problémov a viac času. TM a OR nie sú rýchliky, ale nepovedia, že problém nie je, nahlásia ho do investícií a za pol roka, rok ho vyriešia.

25.12.2010 22:46 / Testy 1 4 nahlásiť

V prepocte na SIM ich bolo cca rovnako ako v Orange... chces tym teda tvrdit, ze malo ich bolo aj v pripade Orange? MMS bolo 2x tolko ako pri Orangei, SMS iba o cosi viac, dane je to samozrejme akciou, kazdopadne si nemyslim, zeby sa tieto pomery bez tejto akcie velmi lisili ci uz ide o O2, Orange alebo T-Com. Zakaznik je totiz stale rovnaky, iba meni operatora podla toho, ktora volba mu aktualne vyhovuje najlepsie, inak nemeni svoje spravanie, lebo operator ma sluzit zakaznikovi, nie zakaznik operatorovi a to je myslim si spravny smer, ktorym by sa mal trh uberat. Alebo mas iny nazor?

26.12.2010 08:38 / Ja a Ty 6 5 nahlásiť

Keby OR dal SMS/MMS zadarmo, tak im skolabuje sieť, lebo by to bolo 150 a viac mil. sms, TM a OR v minulosti dávali SMS alebo volania zadarmo na silvestra a myslím, že raz aj na vianoce, sieť skolabovala. Proste BTS boli 5 násobne preťažené, a to 1 BTS vtedy zvládla viac ako 100k sms/sec. Ale líšili, ked nebola SMS vianočná akciu u O2 vychádzali 2 sms na simku, o rok dali túto akciu a už to bolo 5-7 sms na simku. Volania u TM a OR rastú u O2 stagnujú. Medzi klientom a operátorom musí byť symbióza, alebo obaja sa potrebujú, klient operátora a operátor klienta. Netreba zabúdať na minuloročné sms zadarmo, kedy chodili aj po 2 dňoch :-D Osobne nie som za nič zadarmo, lebo nikdy to nie je zadarmo, na to "zadarmo" sa zoberie niekde inde. Ja keď dám niečo "zadarmo" a postavím na tom reklamu, tak to nedávam zadarmo pre modré oči klienta, ale preto, že napr. dodávatelovi som spravil nadmerný zisk, alebo má výpredaj zásob, alebo mne to zavadzia v sklade. Dám to "zadarmo", ale vypýtam si inde. Alebo dám zadarmo takú vec, ktorá má náklady na celej zákazke asi 0,1%. Nikto ti nič zadarmo nedá!

26.12.2010 11:35 / Testy 0 8 nahlásiť

keby bolo keby... ak si dobre pamatam, ked O2 akciu na sms/mms nemalo, malo vyrazne vyssi pocet volani oproti konkurencii, ludia zvolili vhodnejsi sposob komunikacie, celkovo ale tych volani,sms,mms bolo plus minus rovnako. Clovek totiz nema potrebu posielat tie sms do aleluja, chvilu to moze byt sranda, potom je to uz iba otrava. Naozaj netusim, co chces argumentovat tym pokecom o veciach "zadarmo". Ak aj O2 tie sms/mms dokopy nic nestoja, ma ma to nejako vysostne trapit? Je hadam chleba pre zakaznikov konkurencie lacnejsi ci kvalitnejsi? Plus tie tvoje cisla su riadne strelene... nejakych 75 sms za den na aktivnu sim? to akoze ak kazdu sms pisem 30-60 sekund, stravim s tym ako priemerny poctivy klient vyse hodiny svojho casu? 100k sms/sec na 1 BTS a jej 5 nasobne pretazenie (btw to je akoze co? pokus o 500k sms/sec?)? A inak mame predstavu ako vobec funguje mobilna siet, preco by toto 1 bts nezvladla a preco su drahe bts nedostupne aj pri podstatne mensom pocte ukonov? Alebo iba strielame do prazdna cisla a vety v domneni, ze druhu stranu umlatime poctom nul podobne ako pan hovorca Orange? Volania u TM/OR mozno rastu, mozno nie, naozaj nemam chut lovit statistiky, kazdopadne vynos na zakaznika klesa (u OR to dvihaju iba data) - to akoze im operatori davaju nieco zadarmo? A co tie nekonecne minuty vo vlastnej sieti za maly poplatok (vlastne ako zadarmo)? :-)) Ak OR/TM "spadne" siet, je to dobre, lebo ludia ju vela pouzivaju, ak O2 "spadne" siet, je to zle, lebo ju ludia vela pouzivaju? WTF? :-D Aspon trochu nadhladu a objektivneho kritickeho myslenia nam dopraj, ked uz su tie Vianoce, ci ziadam privela? Ale pekne sme oddivergovali od temy, len co je pravda :-)

26.12.2010 18:24 / sadeas 2 2 nahlásiť

predposledný odstavec, to hovoríš o sebe, nie o mne, ak padne kocikomu sieť tak ich problémy ma nezaujímajú a je to vždy zlé, či je to OR, TM alebo O2. či je to z preťaženia, alebo z vetra, majú to predpokladať a zabezpečiť. Ak padne pri 3,5 tis BTS OR sieť, tak ich mali postaviť viac a nie hovoriť, lebo majú najviac klientov. Ak padne O2 sieť pri 1100 BTS, tak mali ich tiež postaviť viac. Ak si myslíš, že ich SMS v ich vlastnej sieti nič nestojí, tak to ti gratulujem a si určite podnikateľ roka. Ale garantujem ti, že keby nebola akcia u O2 nemá toľko SMS. čo dokazujú štatistiky

26.12.2010 22:38 / Testy 0 2 nahlásiť

ako o sebe? jednoducho takto na mna (a zrejme nie len na mna) dane komentare posobia. Ja neospravedlnujem ziaden vypadok ziadnej siete, tiez nemam rad dvojaky meter. Su vypadky ocakavatelne, su vypadky nepredvidatelne, na oba typy ma mat kazdy operator plan ako ich predvidat alebo aspon riesit pokial mozno okamzite (radovo do desiatok minut). SMS vo vlastnej sieti ich nestoja nic z pohladu poplatkov medzi operatormi, v pripade postavenej a naddimenzovanej siete ako takej je ta cena vlastne len cenou za nadbytocny odber elektrickeho prudu, ktoreho je naozaj minimum a pri peniazoch ake sa tocia v tomto sektore je to naozaj prakticky "nic". Ak ma operator siet poddimenzovanu, musi zvazit ci mu podobna akcia stoji za mozny pad siete alebo dalsie investicie. Alebo som snad zabudol na nieco dolezite? Tisicky cinanov rucne prepisujucich obsah sms pre SIS ci premie pre manazerov za kazdu odoslanu sms? Na "keby-bolo-keby" sa tu hrat s nikym nebudem. Radsej tiez ani nechcem vediet aka statistika preboha moze logicky dokazat ako by sa spravali ludia 24.12. "keby-bolo-keby". Drzme sa faktov, nie populistickych spekulacii...

25.12.2010 17:29 / Testy Reagovať 1 8 nahlásiť

Obom operatorom gratulujem k cislam... Ale nechapem jednemu - preboha preco posiela zhruba 40tis. zakaznikov Fibernetu viac ako 20 TB (tych 34% prevadzky navyse) vianocnych pozdravov cez mail a facebook? Bud sa snazi byt hovorca Orange vtipny ako vzdy, zije v riadne naivnom svete alebo uprimne veri, ze mu prejde kazda kravina, s ktorou pride pred media... Co si z toho vybrat? B-]

25.12.2010 17:45 / Ja a Ty 6 6 nahlásiť

skôr by som to videl tak, že cez vianoce im narástli data viac ako iné dni (sviatky,...) Alebo pozerali sociálne siete, mail klientov,... kde videli výrazný nárast štatistík. Myslím si, že nie je problém pozrieť cez akú IP koľko dnes tieklo dát. Musím povedať, že ja som tento rok neposlal ani jednu vianočnú SMS/MMS, po iné roky to bolo aj 400-500 MMS (dal som si balík na 1 mesiac). Viac som volal asi o 500%. Ale chodilo mi aj viac vianočných mailov, viac pozdravom cez sociálne siete,... vianočný futbal,...

25.12.2010 20:09 / M2 0 8 nahlásiť

Poznam pripad, kde znamy ma fibernet a stiahol vsetky serie Dr. House, Lie to Me a niekolko filmov (A nasledne napalil a dal rodine pod stromcek) - len unho to mohlo urobit dobrych 35 - 50 GB (tahal hlavne DVD/BR) Nedivil by som sa, ak by to robilo viac ludi, vsak samotny orange proklamuje "stiahnutie pesnicky za sekundu" ci "stiahnutie filmu za minutu" :-D

25.12.2010 20:27 / Testy 0 7 nahlásiť

samozrejme, ved to je jedine mozne vysvetlenie takeho trafficu - download multimedialneho obsahu. Lenze "klienti stiahli desiatky TB multimedialneho obsahu prevazne ilegalneho povodu" sa asi dost zle obhajuje v tlacovej sprave, takze tvarme sa radsej, ze to boli len vianocne pozdravy :)

25.12.2010 21:54 / ja 3 3 nahlásiť

som neposlal ani jednu SMS-ku ani MMS-ku , čo teraz???

25.12.2010 22:53 / Testy 0 2 nahlásiť

chvalis sa alebo stazujes? osobne som poslal 3 sms a bolo mi fakt jedno, co stoja. statistiky mas aj od toho, aby si aspon ako-tak vedel porovnavat 2 podobne mnoziny bez ohladu na ich velkost za cenu nepresnosti pri niekolkych extremoch. Ak mas lepsiu metodiku, podel sa, osobne som zvedavy i na jej vysledky...

25.12.2010 18:09 / lubomir2 Reagovať 0 9 nahlásiť

Tými štatistikami sa chvália, alebo sťažujú? :-D

25.12.2010 19:57 / . 0 13 nahlásiť

To je predsa uplne jedno, podstatne je, ze ten, kto posielal, urobil radost tomu druhemu na druhom konci ;-) a naopak B-]

25.12.2010 22:06 / jojo Reagovať 6 4 nahlásiť

A o2 nedal statistiku prenesenych dat ? :D 1 GB ? :D

25.12.2010 22:34 / Rustynko Reagovať 2 3 nahlásiť

Hmmm...O2....mám u nich dve čísla-..... pred pol hodinou mi zrazu nezáväzne na sebe "padli" obe karty v dvoch telefónoch..... sekundárne číslo pred chvíľou nabehlo no to čo používam ako primárne vypisuje "SIM invalid" .... :-( Čo to má znamenať? Podotýkam že obe karty sú pravidelne dobíjané..... Zasa niečo k ich posledným výpadkom? Vie mi dakto poradiť? :-(

25.12.2010 22:48 / kostrcka 2 3 nahlásiť

ja som volal s niekolkymi ludmi s O2 cislom a z roznych miest a nik nemal ziadny problem...odporucam miesat cas lyzyckou nie mobilom :-D;-)

26.12.2010 08:40 / Ja a Ty 7 2 nahlásiť

jasné, ty nemáš problém, tak ho nemá ani 0,8 mil. simkariet. Odporúčam sa zamyslieť! x-krát sa ukázalo, že ten akože nie problém pár klientov, ktorí ostatní O2 fans, nemali sa nakoniec ukázal ako veľký problém, ktorý O2 ututlával. Toto sa ukázalo nie raz! čiže, ak má problém 1 klient, má ho isto aj viac, ale pre O2 musí mať tento problém aspoň 10-100k klientov a musí to byť rozmazané aspoň na mm.sk až potom rieši. Proste O2 a ich prozákaznícky servis je úbohý, to lepší má TC a to je odpad

25.12.2010 22:55 / Testy 1 3 nahlásiť

restart mobilu a ak nepomoze, volat 949, ci azda cakas, ze si ta call centrum najde samo? ;-)

26.12.2010 08:49 / 1 6 nahlásiť

nie, on si myslel ze mu tu poradi docent bukakeorange Kostrcka :-D:-PB-]

26.12.2010 12:02 / Manobb Reagovať 0 3 nahlásiť

Je mi jedno, ktorý operátor obslúžil koľko požiadaviek na odoslanie SMS, či MMS. Každý z nás však tie štatistiky môže ovplyvniť, či už pozitívne alebo negatívne. Stále viac som presvedčený o tom, že blahoželania cez MMS/SMS sú blbosť. Oveľa väčšiu cenu má osobný kontakt a keď to nejde, tak aspoň priamy telefonát. Je to totiž o prejave úcty k druhej strane. SMS/MMS je veľmi neosobná ... ... aj preto som tento rok znížil počet SMS o 90 % a väčšinu blahoželaní som vybavil už v predstihu osobne ... ;-)

26.12.2010 19:51 / Manobb 1 2 nahlásiť

Počty SMS ....... 2008/2009/2010/rozdiel 2010-2008 OR ................. 18,05 mil./16,89 mil./14,85 mil./- 3,2 mil. TM ................. 11,59 mil./10,1 mil./9,21 mil./- 2,38 mil. O2 ................. 1,25 mil./3,28 mil./5,76 mil./+ 4,51 mil. Spolu SMS 2008: 30,89 mil. Spolu SMS 2009: 30,27 mil. Spolu SMS 2010: 29,82 mil.

26.12.2010 22:42 / Testy 0 2 nahlásiť

Sice pekne cisla, ale co z nich vobec mozno objektivne odvodit?

26.12.2010 14:24 / Antiorangutan Reagovať 5 5 nahlásiť

S Orangutanom na večné časy a nikdy viac...:-P

26.12.2010 23:03 / Rychlost Reagovať 0 2 nahlásiť

Posielal som asi 40 SMS, niektore sli podla vypisov o doruceni aj dva dni. Najviac meskali do T-mobile, o cosi menej do O2, do Orange takmer vobec - tam to do par minut bolo dorucene. To bolo posielane z Orange cisla. Dalsie SMS sli z T-mobile cisla - dorucenie vo vlastnej sieti takmer okamzite, do Orange takmer okamzite do O2 niektore aj den. O2 karty mam len v sufliku - neposielal som z nich nic.

30.12.2010 12:17 / cheap ugg boots Reagovať 1 0 nahlásiť

Pre vaše rodina a priatelia kúpiť najlepší novoročný darček ponúka dopravu zadarmo, najnižšia cena, 100% zárukou kvality, s žiadnu príležitosť ujsť. Máte nejaké otázky, prosím Kontaktujte ma Naše predajne http://www.cheap-ugg-boots-spain.com... http://www.cheap-uggboots-canada.com... http://www.cheap-uggbootsireland.com... http://www.cheapuggs-boots-uk.com... S pozdravom,

Udajte dôvod prečo je príspevok nevhodný:
Nahlásiť
Udajte dôvod zablokovania uživateľa:
Živé.sk a MobilMania.sk e-mailom Zaregistrujte si svoju e-mailovú adresu na denný odber aktuálnych článkov.
Nesprávny formát e-mail adresy
Váš e-mail bol úspešne pridaný.
ŽIVÉ.SK A MOBILMÁNIA.SK MAILOM Potvrdením tohto políčka súhlasíte so zasielaním informačných e-mailov spoločnosti Azet.sk, a.s., v súlade s platnou slovenskou legislatívou. Informačné e-maily vám budú zasielané maximálne dvakrát do mesiaca a veľkosť jednotlivých správ neprekročí 80 kB. Pokiaľ bude správa vo formáte HTML, budú grafické prvky uložené na našom serveri a nebudú zahrnuté do tela e-mailu.   Súhlasím s pravidlami newsletteru Prihlásiť sa na odber newsletteru
Nájdete nás aj na:
© Azet.sk, a.s. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich prevádzkovateľ
portálu. Spravodajská licencia vyhradená.

PRIHLÁSENIE

Ak chcete komentovať, musíte sa prihlásiť do siete médií Azet.sk.
Chcete sa prihlásiť?

Áno Nie

Ak nemáte ešte prihlasovanie meno, zaregistrujte sa.

MIGRÁCIA ÚČTOV

Pokiaľ ste využívali pôvodné prihlásenie na Živé.sk a MobilMania.sk, preneste si svoje konto - hneď po úspešnom zaregistrovaní a prihlásení pod Azet kontom.

Viac informácií o migrácii a redizajne môžete získať na tejto stránke