Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info
http://www.zive.sk/top-produkt-2014
Diskusia

Operátori stratégiu okolo LTE taja

PRIHLÁSENIE


Diskusia je možná už aj bez prihlásenia
Zadajte meno, pod ktorým budete vystupovať v diskusii
Pri príspevku bude uvedená vaša IP adresa v tvare: 54.80.198.***


Ak chcete diskutovať pod vaším Azet kontom:

Prihlásiť sa s Azet kontom

Ak nemáte ešte vytvorené konto
zaregistrujte sa.

Pridať názor Diskusie už aj bez prihlásenia!
21 príspevkov
9.5.2012 19:59 / Manobb (zive.sk) Reagovať 6 4 nahlásiť

Záhada okolo tzv. špecifického trhu (hoci aj slovenského) a tzv. konkurenčného prostredia u mobilných operátoroch konečne odhalená ? Zaujímavé čítanie: (nielen pre Hujerovcov) "Specifický trh, říká se mu oligopol" Zdroj: http://www.mobilmania.cz/clanky/specificke-telekom... ... alebo "Mobilní operátoři považují trh za vysoce konkurenční ..." Zdroj: http://www.mobilmania.cz/clanky/trh-selhal-konkure... ... P.S.: Beťári sú tí operátori .... ;-)

9.5.2012 20:43 / ... (zive.sk) 2 7 nahlásiť

zas jeden bezvyznamny vyplod...;-)

9.5.2012 21:38 / Cage (zive.sk) Reagovať 1 3 nahlásiť

PRE REDAKCIU: V zahranici sa ale nasadzuje uz LTE Advanced(cize 4G). U nas sa budu pridelovat frekvencie pre LTE(teda 3.9G). LTE Ad(4G) ma odozvy aj 10ms. Mohli by ste si to opravit..

9.5.2012 23:38 / Juraj Procházka (zive.sk) 0 2 nahlásiť

Ono je to trochu inak, takže v článku nič opravovať netreba. Áno LTE-A má impozantné parametre a pôvodne bola pre túto technológiu vyhradená skratka 4G, kým pre LTE 3,9G. Keďže tú značku (4G) operátori dostatočne sprofanovali a niektorí takto začali označovať dokonca aj HSPA+ (T-Mobile USA), ITU "zaokrúhlila" LTE na 4G. Argumentom bolo, že ide o podstatne výkonnejšiu technológiu ako HSPA, HSPA+, prípadne CDMA EV-DO od Rel.0 do Rev.B, čo je fakt. Sú to ale len marketingové hračky, preto napr. ja namiesto "generačného špekulovania" používam radšej označenie LTE a hotovo. Z hľadiska rýchlosti existuje veľký prienik medzi HSPA+ a LTE. Čo sa týka LTE Advanced, žiadne nasadzovanie nikde na svete sa neodohralo, terminály neexistujú a LTE-A je len ďalšou veľkou vecou. Zatiaľ ani 1 komerčná sieť, ale o pár rokov sa ho isto dočkáme. Začiatkom roka ITU zase otrnulo a tvrdí, že pravé 4G sú len technológie z rodiny IMT Advanced, čo bude okrem LTE-A aj WirelessMAN-Advanced. Viac detailov napr. tu: http://www.extremetech.com/mobile/114953-itu-designa... ...

9.5.2012 23:35 / Lubino (zive.sk) Reagovať 6 8 nahlásiť

Nového operátora vyhrá firma pridružená pod J&T. Bude to začiatočný krok k zavedeniu mýtu na osobných automobiloch. Telekom stratí svoje mýtne simkarty, pretože tie prejdu pod 4-tého operátora a SkyTROLL (alias J&T) si bude všetko manažovať a to uvidíte, aká bude slučka. Cestné mýto pre osobný automobily je najhoršie zlo, čo mohlo vzniknúť v 21. storočí.

10.5.2012 09:52 / Peter (zive.sk) 2 2 nahlásiť

Už nie je socializmus, kde bolo všetko zadarmo. Na druhej strane mali diaľnice dokopy možno 100 km. Cesty by mal platiť ten, kto ich používa. V súčasnosti to tak nie je. Ak niekto denne prejde po diaľniciach 200 km, zaplatí za to 50 EUR ročne. Ak niekto 5 x ročne prejde po diaľnici po 50 km, zaplatí 5x 10 EUR, teda rovnako. Je to spravodlivé? Určite nie! Spravodlivým riešením by bolo, keby si každý platil toľko, koľko prejazdí. Napr. ak by kilometer stál 1 cent, ten prvý by zaplatil 200 km x cca 200 dní x 1 cent = 400 EUR a ten druhý 50 km x 5 dní x 1 cent = 2,50 EUR. To by bolo spravodlivé. Ale na to treba nejaký systém mýta. Chorvátsky systém je nákladný, pretože treba mýtnice. Systém GPS+GSM je nenákladný, ak to nepredraží dodávateľ - ako v prípade slávneho tendra. Kľudne nech sa to rozšíri aj na cesty 1. a 2. triedy. Samozrejme za nižšie ceny ako pri diaľniciach. To, že by to mohlo byť v správe jedného z finančných žralokov ma samozrejme neteší, ale to je iný problém.

10.5.2012 23:36 / Jaa2 (zive.sk) 1 3 nahlásiť

Sorry ale nesuhlasim. Pausal u operatora si mozem sice vybrat ale ak si zoberiem 50 minut a miniem len 30 tak platim stale rovnako. Tak isto internet. Ci ho pouzivam raz mesacne alebo nonstop tak platim nasim operatorom stale rovnako. Dalej sa pytam preco ked uz raz je zdaneny moj plat...moje auto...moje pohonne latky atd tak mam platit este aj za cesty? Cely tento system je proste chory!

11.5.2012 00:48 / Peter (zive.sk) 0 1 nahlásiť

Plat je zdanený rovnako ako zisk podnikateľa a to je OK. Alebo by mal byť zdaňovaný len podnikateľ a zamestnanec nie? Aká by to bola rovnosť? Cestnú daň platia iba podnikatelia a to je choré. Vlastne nahrádza mýto. Za autá nad 3,5 tóny potom platia 2x. Bežný človek neplatí za použivanie ciest a mal by - pokiaľ používa auto. Predstavme si, že som investor a postavím cestu. Chcem, aby sa mi investícia aspoň vrátila, tak na ceste budem vyberať mýto. Dane firiem a občanov na to nemôžu byť použité, tie sú predsa určené na iné veci. Ten príklad s mobilom kríva na obe nohy. Veď predsa máme programy, kde sa neplatí nič, pokiaľ sa netelefonuje. Internet tak isto. Samozrejme, pokiaľ sa niečo používa viac, nastupujú množstevné zľavy, to je logické.

11.5.2012 07:54 / RastislavJ (zive.sk) 0 0 nahlásiť

„Plat je zdanený rovnako ako zisk podnikateľa a to je OK." Podľa tvojej rovnostárskej teórie nie je. Podľa nej by mal by byť : a) zamestnanec zdaňovaný zo zisku (teda plat - reálne náklady na život) alebo b) podnikateľ z výnosov a to vrátane tých čo majú podniky v daňových rajoch „Bežný človek neplatí za použivanie ciest a mal by - pokiaľ používa auto." nie nemal by, on totiž spravidla jazdí podstatne menej ako podnikové auto a nemôže si to dať do nákladov. "Predstavme si, že som investor a postavím cestu. Chcem, aby sa mi investícia aspoň vrátila, tak na ceste budem vyberať mýto. Dane firiem a občanov na to nemôžu byť použité, tie sú predsa určené na iné veci." štát, ako investor, dosahuje návratnosť investícii do ciest nepriamo. To už vedela Rímska ríša. A dane nie sú určené na iné veci ale aj na iné veci. „Za autá nad 3,5 tóny potom platia 2x.“ za autá pod 3,5 tóny sa platí diaľničná známka.

11.5.2012 08:58 / Peter (zive.sk) 0 2 nahlásiť

Sorry, ale to je trochu socialistické myslenie. To prvé je samozrejme nezmysel. Pretože zamestnanec na 99% používa výrobné prostriedky zamestnávateľa. Ak by si musel sám platiť nástroje, stroje a materiál, potom by to platilo. Ale platí to zamestnávateľ - podnikateľ. Náklady na život má jeden aj druhý. Pritom ani ten podnikateľ si ich nedáva do účtovníctva - stravu, bývanie, dovolenky, ... Samozrejme, niektorí podvádzajú a dávajú si do nákladov aj svoje výlety, ale to robia aj zamestnanci so služobnými autami. Alebo chcel by si, aby si si musel platiť všetky pracovné nástroje, s ktorými v práci prichádzaš do styku? "jazdí podstatne menej ako podnikové auto a nemôže si to dať do nákladov" - Nechápeš, že "dať si do nákladov" neznamená "mať zadarmo". Podnikateľ tým ušetrí max. 19% z ceny. "za autá pod 3,5 tóny sa platí diaľničná známka" - ano, ale aj cestná daň

11.5.2012 11:17 / RastislavJ (zive.sk) 2 0 nahlásiť

"reálne náklady na život" nie sú "výrobné prostriedky" Na to aby si mohol pracovať musíš investovať do seba a ako zamestnanec si to dať do nákladov nemôžeš. Podnikateľ si náklady na podnikanie dať môže. Môžeš uviesť kde som písal, že by to malo znamenať, že to má zadarmo? ""za autá pod 3,5 tóny sa platí diaľničná známka" - ano, ale aj cestná daň" a?

11.5.2012 11:39 / Peter (zive.sk) 0 1 nahlásiť

Mám z teba pocit, že závidíš podnikateľom. Tak podnikaj - nech sa páči. Založ si firmu, zaplať si školenia - napr. na servis kotlov alebo elektrospotrebičov. Školné si daj do nákladov. Pokiaľ nezískaš prvú zákazku a nebudeš mať prvý príjem, náklady sa ti nemajú od čoho odčítavať. Ani tú 19%-nú zľavu teda na školnom nezískaš. Podnikateľ začína s istým know-how - vedomosti a prax, ktoré mu už nikto nezaplatí. Musel do seba investovať predtým. Podobne je to pri zamestnancovi, ten navyše často dostane školenia zadarmo po nástupe do práce - uhradí ich jeho zamestnávateľ. Navyše má nárok na platenú dovolenku, maródku, odstupné, resp. výpovednú lehotu, ... Na nič z toho podnikateľ nárok nemá. A zisk nemá nikdy istý. " ano, ale aj cestná daň" a? Podnikatelia platia vždy cestnú daň a to je podstatné. A platia ju rovnako, či prejazdia 1 km alebo 1000 km. Občania cestnú daň neplatia. To je choré. Samozrejme, že som za zrušenie cestnej dane a za zavedenie mýta. V princípe je totiž jedno, či si televízor kúpim do firmy alebo domov. Má istú cenu a tá je rovnaká v oboch prípadoch a treba ju zaplatiť. Tak isto je rovnaká cena budovania a správy ciest bez ohľadu na to, či po nich jazdia podnikatelia alebo občania.

11.5.2012 19:49 / RastislavJ (zive.sk) 2 0 nahlásiť

„Mám z teba pocit, že závidíš podnikateľom.“ Lebo som dotiahol ten tvoj zvrhlí model do konca a ten sa ti už nepáči? „Podnikatelia platia vždy cestnú daň a to je podstatné. A platia ju rovnako, či prejazdia 1 km alebo 1000 km.“ Nuž podnikateľ, ktorý má auto na nejazdenie, to má ako daň z luxusu alebo blbosti. Cena televízora je rovnaká ale to je aj cena auta. Poplatky za používanie tej televízie je však rozdielna.

11.5.2012 21:45 / Peter (zive.sk) 0 2 nahlásiť

Tak ešte raz. Čítaj pomaly a prápadne 2x: Podnikaj - nech sa páči. Založ si fimu, zaplať si školenia - napr. na servis kotlov alebo elektrospotrebičov. Školné si daj do nákladov. Pokiaľ nezískaš prvú zákazku a nebudeš mať prvý príjem, náklady sa ti nemajú od čoho odčítavať. Ani tú 19%-nú zľavu teda na školnom nezískaš. Podnikateľ začína s istým know-how - vedomosti a prax, ktoré mu už nikto nezaplatí. Musel do seba investovať predtým. Podobne je to pri zamestnancovi, ten navyše často dostane školenia zadarmo po nástupe do práce - uhradí ich jeho zamestnávateľ. Navyše má nárok na platenú dovolenku, maródku, odstupné, resp. výpovednú lehotu, ... Na nič z toho podnikateľ nárok nemá. A zisk nemá nikdy istý. "Nuž podnikateľ, ktorý má auto na nejazdenie, to má ako daň z luxusu alebo blbosti." Bože, zase si nepochopil. To bol len obraz. Samozrejme nikto neprejazdí ročne 1 km. Ale niekto prejazdí mesačne 200 km a niekto 3000 km. Nedá sa povedať, že ten prvý má auto zbytočne. Nemusí mať nutne auto za 30000 EUR. Niekto sa živí dopravou, niekto používa auto len na vybavovačky na úradoch a jednanie s obchodnými partnermi. Neviem, aké poplatky za používanie TV máš na mysli. Ak to výpalné menom "koncesionársky poplatok", tak ten by som zrušil. Inak neviem, či si firma môže platiť za nejaké TV programy - skôr výnimočne - povedzme ak má zubár v čakárni TV pre pacientov. Skôr sa tu hodí prirovnanie s mobilmi. Jednému podnikateľovi stačí 10 EUR mesačne, iný si platí paušál za 60 EUR. A to isté platí aj pre občanov. Z akého dôvodu by mal platiť každý podnikateľ či občan rovnako??? Podobne s internetom.

12.5.2012 21:52 / RastislavJ (zive.sk) 1 0 nahlásiť

To, že niektorý podnikateľ nemá výnosy z ktorých by odpočítal daň je len jeho problém, tak isto ako by to bolo u zamestnanca, ktorý by nemal dostatočný plat na odpočítanie reálnych životných nákladov. "Podnikateľ začína s istým know-how - vedomosti a prax, ktoré mu už nikto nezaplatí." takže podniká sústavne v strate? lebo inak mu to zaplatí zákazník. Že je niečo luxus, ešte neznamená, že to má zbytočne. A pokiaľ viem, žiadny podnikateľ nemusí platiť cestnú daň za svoje súkromné vozidlo, za ktoré nepožaduje zníženie dane, ktorú má platiť ako podnikateľ. A nik mu nebráni takéto vozidlo pri podnikaní používať. Ani s tým prirovnaním k mobilom si to netrafil. Pri mobiloch nemusíš vrážať do systému na vyhodnocovanie spotreby % toľko, ako pri cestnej doprave.

13.5.2012 08:43 / Peter (zive.sk) 0 1 nahlásiť

1. Vidím, že veľa znalostí o daňovom systéme nemáš. Daň sa neodpočítava (alebo neráta) z výnosov, ale zo zisku. 2. "Platom" podnikateľa je zisk, znížený o daň a odvody. Zisk sa však často čiastočne vracia späť do podnikania. 3. "Podnikateľ začína s istým know-how - vedomosti a prax, ktoré mu už nikto nezaplatí." Áno, nezaplatí mu to nikto rovnako ako občanovi. Vrátia sa mu však ako výhoda pri podnikaní, alebo zamestnaní. Nechápem teda, prečo by mal štát platiť vzdelávanie občanov kedykoľvek a kdekoľvek. Nestačí ti, že platí základné, stredné a vysoké školy a tiež školenia nezamestnaných na úrade práce? 4. Prečo zasa miešaš súkromné a firemné vozidlo? Súkromné používa na súkromné účely, feremné na podnikanie. Tiež si môže na súkromné písať "cesťáky". Ale tu ide skôr o to, v akom meradle zaťažuje cesty a tu by sme naozaj nemali byť rovnostári, aby každý platil rovnako, ale každý toľko, koľko ich využíva. 5. To je len mylná predstava. To, že je terajší systém predražený, je len vďaka slávnemu tendru. Nie je problém spraviť systém relatívne lacný. Stačí na to relatvne lacné zariadenie do každého auta, ktoré z príncípu nemôže stáť viac ako 100 EUR, a ktoré si každý majiteľ auta zaplatí. Toto zariadenie bude robiť 2 veci - snímať cca každých 10 minút polohu cez GPS a odosielať ju cez GSM (GPRS) - to je minimum dát. A na druhej strane pár serverov, ktoré to budú vyhodnocovať, pár správcov, pár fakturantiek a pár pracovníkov helpdesku. Myslím, že je to lacnejšie ako správa mobilnej siete. Myslím, že na slovensku je cca 1 milión vozidiel. Každé nech prejde denne priemerne 10 km, to je ročne 10 x 365 x 1000000 = 3 650 000 000 km a ak rátame 1 cent za km, tak to bude 36 500 000 EUR ročne výnos systému. A to už je pekné číslo. Navyše, ten denný priemer bude asi vyšší. Za mesiac bude odoslaných cca 50 bajtov x 6 x 24 x 30 x 1 000 000 = cca 200 GB cez operátorov a to je cca 500 EUR pri bežných cenách, pri takejto prevádzke skôr polovica, teda ročne cca 3000 EUR operátorom, žiže oproti výnosom mále náklady na túto položku. Tie objemy nie sú nijak vysoké, takže ani náklady na servre nebudú nijak vysoké. Programy sú relatívne jednoduché - toto zvládne malá programátorská firma.

14.5.2012 21:42 / RastislavJ (zive.sk) 1 0 nahlásiť

1) ako sa vypočítava zisk? 2) a? 3) zaplatí v marži. 4) vadí ti, že platí cestnú daň? Však nemusí. Je to len na ňom. A čo poplatok, že tie cesty vôbec sú a teda ich môže využívať? A daj v akom meradle zaťažuje cesty jedna jazda : - ak sa nevykoná - autom do 3,5t - autom nad 3,5t plne naložené podľa normy - autom nad 3,5t preťažené 5) tu nejde o SK mýtny systém, ale o to, že systém na sledovanie pohybu áut musíš vybudovať (a je jedno či to bude cez mýtne stanice s rampami, mýtne brány so snímačmi/vysielačmi, alebo GPS systémom) len kvôli nemu samotnému. Pri mobiloch žiaden zvláštny systém budovať nemusíš, len doplniť APV

10.5.2012 10:38 / pRo_lama (zive.sk) Reagovať 0 0 nahlásiť

Nepoznáte náhodou nejakú dobrú literatúru kde sa podobne píše O LTE ??? Preferoval by som SK/CZ jazky. Diky :-))

10.5.2012 10:58 / indeks (zive.sk) 0 1 nahlásiť

http://goo.gl/3WWKg... :-D:-D:-D:-D:-D

10.5.2012 11:21 / pRo_lama (zive.sk) 0 0 nahlásiť

Myslel som seriózny zdroj informácií a nie nejaké omáčky.

29.5.2012 10:15 / Ferdo (zive.sk) 0 0 nahlásiť

SK/CZ seriozne neviem - ak uz nieco citas po sk/cz v technologii tak je to indikator ze technologia uz je zastarala... odporucam amazon daj vyhladavat LTE

Udajte dôvod prečo je príspevok nevhodný:
Nahlásiť
Udajte dôvod zablokovania uživateľa:
Živé.sk a MobilMania.sk e-mailom Zaregistrujte si svoju e-mailovú adresu na denný odber aktuálnych článkov.
Nesprávny formát e-mail adresy
Váš e-mail bol úspešne pridaný.
ŽIVÉ.SK A MOBILMÁNIA.SK MAILOM Potvrdením tohto políčka súhlasíte so zasielaním informačných e-mailov spoločnosti Azet.sk, a.s., v súlade s platnou slovenskou legislatívou. Informačné e-maily vám budú zasielané maximálne dvakrát do mesiaca a veľkosť jednotlivých správ neprekročí 80 kB. Pokiaľ bude správa vo formáte HTML, budú grafické prvky uložené na našom serveri a nebudú zahrnuté do tela e-mailu.   Súhlasím s pravidlami newsletteru Prihlásiť sa na odber newsletteru
Nájdete nás aj na:
© Azet.sk, a.s. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich
prevádzkovateľ portálu. Spravodajská licencia vyhradená.