Diskusia

Skutočných smartfónistov je len 12 percent, tablet majú tri percentá Slovákov

PRIHLÁSENIE


Diskusia je možná už aj bez prihlásenia
Zadajte meno, pod ktorým budete vystupovať v diskusii
Pri príspevku bude uvedená vaša IP adresa v tvare: 50.16.139.***


Ak chcete diskutovať pod vaším Azet kontom:

Prihlásiť sa s Azet kontom

Ak nemáte ešte vytvorené konto
zaregistrujte sa.

Pridať názor Diskusie už aj bez prihlásenia!
34 príspevkov
25.7.2012 13:37 / Azsh (zive.sk) Reagovať 9 6 nahlásiť

"Ja som 3%" xDD A myslim ze aj tych 12% xD

25.7.2012 13:43 / 5 9 nahlásiť

a ja som 99%:-D:-D:-D

25.7.2012 14:19 / gnd (zive.sk) 0 23 nahlásiť

este jedno percento navyse a budes 4% a to ju pruser

25.7.2012 22:29 / antifag (zive.sk) 1 2 nahlásiť

sure, plna r.i.t jablk v podpise a pises z W7..

25.7.2012 13:49 / karol (zive.sk) Reagovať 3 4 nahlásiť

len? neverím...

25.7.2012 13:59 / Vzorka (zive.sk) Reagovať 9 12 nahlásiť

A kde robili ten výskum? Na hranici s Ukrajinou asi.

25.7.2012 15:04 / RVM (zive.sk) 1 20 nahlásiť

No ja som z mesta 21 km od ukrajinskej hranice a momentalne mam 3 smartphony (N8, Lumia 800 a 808 PureView), to asi moc do tvojich predstav nesedi co ?

25.7.2012 15:56 / Ja (zive.sk) 18 11 nahlásiť

3 x smartphone od Nokie? Ty priam musis byt od Ukrajinskej hranice. :))) 1. Nokia N8 - OS Symbian. Smartphone so Symbianom? Pan boh pomahaj. 2. Nokia Lumia 800 - OS Windows Phone. No aspon je to skutocny smartphone aj ked s WP7. 3. Nokia 808 PureView - OS Nokia Belle OS. Aha tak uz viem preco ide Nokia do kytek. Ako je to cisto tvoja vec ale ak ti to nevadi mozem sa opytat preco ked si kupujes smartphone zasadne si kupujes znacku ktora v smartphonoch zaspala dobu a navyse este aj "geneticke" pokusy s OS ktore nie su stavane pre smartphony (Symbian) alebo vyvoj vlastneho OS ktory dopadol este horsie ako smartphone Symbian? Nemusis odpovedat, pochopim ale vazne ma to zaujima co cloveka vedie k tomu kupit si 3 smartphony od firmy ktora stoji na hranici krachu koli tomu ako dodrbala prichod smartphonov.

25.7.2012 17:12 / Zaklinac (zive.sk) 4 14 nahlásiť

Ukazal si sa ako sluany ignorant. Aj N8, aj 808 maju Symbian Belle, ktory ABSOLUTNE v nicom nezaostava za napr Androidom, a v mnohom ho predci (vyladenost, skutocny multitask v realnom case). Ze Nokia zaspala nastup ery dotykovych smartov je vec druha.

25.7.2012 17:39 / RVM (zive.sk) 2 20 nahlásiť

Nabuduce, ked sa budes snazit niekoho zosmiesnit, sprav to tak, aby si nezosmiesnil sam seba. Najskor si nastuduj, co to vlastne smartfone je. Nasledne zistis, ze Nokia priamo stala pri zrode smartfonov, uz v druhej polovici 90tych rokov. Medzi prve smartfony sa zaraduje seria komunikatorov (9000, 9210 atd.) od Nokie. Definicia smartfonu nie je sice nijako viazana na dotykove ovladanie, ale aj tak spomeniem dotykovy smartfon z roku 2004, Nokiu 7710. --- Dokaz, ze v tychto veciach si uplne mimo je tvoje tvrdenie o WP, ked pises ze je to aspon "skutocny smartfon" narozdiel od Symbianu. Symbian samozrejme je tiez "skutocny smartfon" a dokonca splna moju, narocnejsiu definiciu "mobilneho pocitaca" (skutocny multitasking, plnohodnotny pristup k suborom, moznost pripojenia k roznym inym zariadeniam a inych zariadeni k nemu, bez nutnosti vyuzivat dodatocny software (ako napr. iTunes ci Zune na PC), podpora beznych standardov (videokodeky, konektory atd.)).Tuto definiciu splna prave Symbian a Android, ale nesplna ju iOS (ciastocne splna po JB) ani WP vo verzii 7.5. --- K tvojej otazke: kupil som len 2 zo spominanych telefonov: N8 a 808, Lumiu som dostal. Dovodov kupovat smartfony od Nokie so Symbianom mam viacero. Vyhovuje mi ich otvorenost, pristup k suborom, bezprecedentna konektivita (pentaband 3G, HDMI, USB on-the-go, FM vysielac, NFC atd.), velmi dobra vydrz baterie, fakt ze tento system poznam velmi dobre a ze sa nemusim ucit na inom vsetko odznova, zdaleka najlepsie integrovane fotaky (na turistike mi N8 a teraz 808 defacto nahradila kompakt ako fotodokumentacne zariadenie), dalej fakt ze ide o jedinu europsku firmu v tomto biznise (preco podporovat azijsky ci americky pokrok?), ze za OS nestoji jeden zo styroch velkych "smirakov" (Apple, Facebook, Google, Microsoft) a tak trochu aj kvoli mojim sympatiam k Finsku (najma v hudobnej oblasti).

25.7.2012 16:00 / Ja (zive.sk) 3 5 nahlásiť

BTW vzorka asi reagoval na tie tri percenta pouzivatelov tabletov. Ani 3 nokie kvazi smartphony nespravia jeden tablet takze co si tym chcel povedat?

25.7.2012 14:01 / Reagovať 2 11 nahlásiť

Ach tieto agentúry... kto ich platí? Nedal by som za to ani 5 korún :-/

25.7.2012 14:31 / Zaklinac (zive.sk) Reagovať 3 20 nahlásiť

Milujem reakcie typu, ze ten prieskum robili na hranici s Ukrajinou a podobne. Vazeni, uvedomte si, ze DRVIVA vacsina ludi ani len netusi, aky OS ma v telefone a ci ma vobec nejaky, pretoze akurat telefonuju a obcas poslu sms. Pozrite si najpredavanejsie telefony, ktore kazdy mesiac zverejnuje konkurencny portal a uvidite, ze prvych miestach su VZDY najlowcostovejsie Nokie a Samsungy za par eur. Mozno je to ludom, ktori sa o telefony zaujimaju nepochopitelne, ale treba vyjst von a pozriet sa, co ludia drzia v rukach. Nezriedka este 3310ny a podobne.

25.7.2012 15:08 / pdoric (zive.sk) 2 11 nahlásiť

Však sa tu bežne zarába 300 euri, čo by si iné čakal?

25.7.2012 15:12 / Jarko (zive.sk) Reagovať 12 6 nahlásiť

Ja si už neviem predstaviť deň bez tabletu ,priznam sa že s ním aj spim.

25.7.2012 15:40 / pfff (zive.sk) 3 4 nahlásiť

manželka manželovi: ty si stále s tým mobilom, že hádam budeš chcieť mať s ním aj sex. manžel: si nemysli že som to neskúšal ona: hm????

25.7.2012 16:15 / Ja (zive.sk) 3 4 nahlásiť

Normalka. Strcim pod vankus a rano ked vstanem tak pozriem noviny, pocasie, maily... Ved na to to je. Tiez tablet pouzivam denne. Dokonca ako navigaciu alebo prehrvac filmov do auta pre dceru. Chvilu som dokonca hladal obal ktory by bol zaroven penazenkou na platobne karty a doklady aby som nemusel nosit dve veci naraz. Sranda je ze v podstate mam vzdy zo sebou 2 mobilne pripojenia na net lebo v smartphone mam internet v pausale (firemne) a v tablete mam strcenu simku od Orange. Chcem to zrusit lebo ak potrebujem net tak mi staci wifi hotspot v telefone. Zacinal som na iPad 1 32GB s 3G. Chcem prejst na Android (Asus TF201 alebo zrovna ohlaseny Lenovo IdeaTab S2110) ale zaroven cakam na Windows 8 ci naozaj nebude lepsie mat to ako druhy notebook (zalozny alebo ultramobily) aj na pracu. iOS uz nechcem. Narozdiel od OS X to na mna posoby rozporuplne ale najme strasne uzavrete. Clovek si s tym nemoze ani prdnut. O pristupe na filesystem ala Android mozem snivat.

25.7.2012 18:18 / hehe (zive.sk) 0 1 nahlásiť

len aby si nebol sklamaný

27.7.2012 06:43 / 0 2 nahlásiť

kazdemu vyhovuje nieco ine...kazdy sme iny... rovnako ako gui rozneho sw je iny... niekto je sklamany z androida, niekto z ios a niekto z wm/wp...

25.7.2012 15:37 / pfff (zive.sk) Reagovať 1 10 nahlásiť

ďalší zjednodušený prieskum s chybnými závermi bomba je: "Skutočných smartfónistov je len 12 percent" prečo? lebo niekto si povedal že smartphone nie je smartphone pokiaľ s ním nie ste nonstop na internete doteraz som bol v tom, že smartphone je mobil s otvoreným op. systémom v ktorom je možné používať natívne aplikácie 3. strán a dokáže sa pripojiť na internet rovnako ako x nesmarphonov a rozdiel je práve v tých aplikáciach takže som zvedavý čo bude nabudúce - to asi bude, len 3% užívateľov mobilov je mobilistov, pretože sú pripojený na internet, zvyšok nepoužíva mobil ako mobil, lebo s ním len telefonuje, píše sms, počúva hudbu, zahrá hru ale nemajú dáta od operátora napr. ja mám niekoľko symbian mobilov, nemám na nich internet pretože je zbytočný mám však v nich office aplikácie, údaje prenášam z pc, mám nainštalovaný budík, prehrávať, pdf, office, mapy, heslá, poznámky, upravu foto, export sms ale podľa Martina Kuchára nie som skutočný smarphonista že woooow potom aj miliony počítačov na svete bez pripojenia k internetu nie sú skutočné počítače aj keď vyzerajú ako počítače, fungujú ako počítace, používajú sa ako počítače, ale kedže nie sú nonstop online, nie sú to skutočné počítače... wow

25.7.2012 22:38 / antifag (zive.sk) 0 1 nahlásiť

ironia je, ze podla tvojej definicie nie je ani android smartfon, kedze aplikacie su tam bud v html5 alebo pre dalvik, co je virtualna masina a teda to nie su nativne linuxove aplikacie :)

26.7.2012 00:15 / pfff (zive.sk) 0 0 nahlásiť

veď to to :-D:-D:-D no to čo píšu na stránke... a že sa to objavilo tu na mm.sk ... uf

25.7.2012 22:59 / petocervik (zive.sk) 0 1 nahlásiť

Ja som ten článok pochopil skôr tak, že ľudia si kúpia telefón s tým, že nevedie, že ide o telefón s kategórie smartphone a medzi 12% sa zaraďujú aj ľudia, ktorí síce vedia, že vlastnia smartphone, ale aj napriek tomu z neho len volajú a posielajú sms. Ja mám Xperiu Neo V a bežne sa pripájam na net cez wifi. Asi na 3 mesiace som mal aj net, ale zrušil som si ho. Bohate mi stačí sa pripájať cez wifi doma, resp. v škole, nepotrebujem byť online všade. Ináč s tebou úplne súhlasím, smartphone nepotrebuje byť nonstop online aby spĺňal svoju podstatu, ale wifi na ňom príde dosť praktické.

25.7.2012 23:59 / pfff (zive.sk) 0 1 nahlásiť

ono je to tak napísané že ani boh nevie o čo im šlo (sami nevedia čo treba zisťovať) skutočných smartfónistov tam definujú ako ľudí čo sú nonstop pripojený na net "Skutoční smarfónisti sú tí, ktorí využívajú svoj telefón nielen na telefonovanie a posielanie správ, ale sú s ním aj online a využívajú rôzne aplikácie napojené na internet." = nie si online, nie si skutočný smartphonista kecy, zdôvodnenia, neznalosť, hlúpe závery - o tom je celý ten prieskum už len predpoklad - ak pripojený k internetu = smartphone je... oh

25.7.2012 15:48 / pfff (zive.sk) Reagovať 2 2 nahlásiť

Takmer tridsať percent Slovákov deklaruje, že vlastní mobil s pripojením na internet. Za skutočných „smartfónistov“ však môžeme označiť len menej ako polovicu z nich. chápe to niekto? je x nesmarphonov ktoré majú wifi, dajú sa pohodlne pripojiť do internetu, také pekné S40 Asha, populárny Samsung Star a iné... rozlíšili koľko z tých 30% je smarphonov a koľko nie? sú údaje koľko je smartov a koľko nesmartov alebo je nutné všetko tak zjednodušovať, neuviesť presné údaje, tipovať, hádať a len publikovať nepresný, zavádzajúci článok bez konkétnych čísiel okrem "obrovského" počtu "až" 1000 opýtaných z 5,4 mil.?

25.7.2012 16:02 / pfff (zive.sk) Reagovať 2 2 nahlásiť

dám ešte jeden, tentoraz zo stránky uvedenej v článku "Takmer 30 percent ľudí na Slovensku deklaruje, že vlastní mobilný telefón, z ktorého je možné pripojiť sa na internet." - to je pekné že deklaruje, ale okrem 10-20€ mobilov sa dokážu pripojiť všetky či takmer všetky - či už gprs, edge, 3G, wifi "Na Slovensku sa pravidelne pripája na internet z mobilu 12 percent ľudí." + "Avšak iba menej ako polovicu z tejto skupiny môžeme označiť ako "skutočných smartfónistov". Ide o približne 12 percent obyvateľov Slovenska, ktorí sú so svojim smartfónom online, teda využívajú kľúčové výhody inteligentného telefónu." = nemáte smartphone, nepripojíte sa k internetu... ááá ku-va! takže ten jimm na S40 vlastne neexistuje, chudák Asha "Skutoční smarfónisti sú tí, ktorí využívajú svoj telefón nielen na telefonovanie a posielanie správ, ale sú s ním aj online a využívajú rôzne aplikácie napojené na internet.Inteligentný telefón má okrem zaujímavého dizajnu, dotykového displeja a množstva funkcií, ako napríklad fotoaparát, navigácia, multimediálny prehrávač a podobne svoje naozajstné opodstatnenie práve vtedy, keď sa z neho spotrebitelia pripájajú na internet. V tom momente totiž spĺňa ten najzaujímavejší benefit slobody a nezávislosti, kedy je spotrebiteľ na modernom technologickom zariadení za krátky čas online a má podľa potreby prístup k informáciám, online komunikácii alebo sociálnym sieťam nezávisle od toho, kde sa práve nachádza," hovorí Rastislav Kočan." hovorí Rastislav Kočan. --- - ou jééé - som neskutočný smartphonista! moja najobľúbenejšia Nokia N95 sa nepripája na internet, má v sebe cez 50 programov, z toho 20 používaných ale nie je internet = nie je to smartphone a ja smarphonista iný člen domácnosti má N5800, aktívne používa navigáciu, sem tam si zahrá hry, pustí hudbu ale nepripája sa - nie je smarphonista - nemáš smartphone - nemáš fotoaparát, nepripojíš sa k internetu, nie si nezávislý hlavne všade génius... bože nesmarphone s ktorým sa podľa Kočana nepripojíte, nebudete nikdy online, nemá nič zaujímavé http://www.nokia.com/global/products/phone/ash... ...

25.7.2012 16:36 / Ja (zive.sk) 2 1 nahlásiť

"to je pekné že deklaruje, ale okrem 10-20€ mobilov sa dokážu pripojiť všetky či takmer všetky - či už gprs, edge, 3G, wifi" - Jedna vec je telefon technologicky vybaveny na pripojenie na internet a druha vec ci zakaznik plati pripojenie na internet. Teda z tej vety sice jasne vypliva ze vlastnia telefon ktory disponuje technologiou pripojenia na internet ale mozno tym myslia skor kolko % ludi ma v pausali aj pripojenie na net alebo je tu druha moznost a to ze sice okrem 10 az 20 Eurovych mobilov su sice vsetky vybavene tymito technologioami ale aj tak si absolutna vacsina ludi kupuje prave tie lacne non-internet telefony. "ou jééé - som neskutočný smartphonista! moja najobľúbenejšia Nokia N95 sa nepripája na internet, má v sebe cez 50 programov, z toho 20 používaných ale nie je internet = nie je to smartphone a ja smarphonista iný člen domácnosti má N5800, aktívne používa navigáciu, sem tam si zahrá hry, pustí hudbu ale nepripája sa - nie je smarphonista - nemáš smartphone - nemáš fotoaparát, nepripojíš sa k internetu, nie si nezávislý" To co robis je obycajne chytanie za slovicka. Autor clanku sice pise velmi neobratne ale ak by mal pisat tak aby ho ludia ako ty nechytali za slovicka tak skonci na psychiatrii. Princip smartphone nie je internet ale aplikacie cez ktore si vyskladas zariadenie tak ako chces ty. Aplikacie casto potrebuju internet a aby si sa k aplikaciam dostal legalnou cestou potrebujes internet aby si sa dostal do apstore/marketu. Cize smartphone bez internetu je IMHO blbost. Nejde o to byt cool ale free. Proste Android/WP7/iOS bez internetu su ako bezzuby dedko. Tvoja oblubena Nokia N95 je oznacovana ako smartphone http://sk.wikipedia.org/wiki/Nokia_N95... aj ked je myslim urazkou smartphonov ked sa medzi ne dostane smartphone postaveny na Symbian S60. Tvoja oblubena Nokia N95 ma podporu vsetkych standardov potrebnych pre internet v mobile, GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA/HSUPA aj WiFi. http://www.mobil.sk/katalog/... To ze v nej nemas pausal s internetom neznamena ze v nej nemoze internet byt. To mas to iste ako ked si kupis Trebars HTC One X a nemas v pausali net akurat v Nokii N95 to prezijes lebo pocet aplikacii pre tento Symbian S60 smartphone sa da spocitat na prstoch jednej ruky nesikovneho granatometcika kdezto v HTC One X Androdie budes ako chromy...Preto je vlastne divne ze N95 oznacuju ako smartphone.

25.7.2012 21:18 / quazak (zive.sk) 1 3 nahlásiť

Ak je symbian s60 urazkou smartphonov, tak ty si urazkou druhu homo sapiens... (hlavne toho druheho slova)

26.7.2012 00:44 / pfff (zive.sk) 0 0 nahlásiť

klikni na link v článku, prečítaj originál - sám zistíš že ten kto to vypracoval nemá ani šajnu čo presne zistovali, čo mali zisťovať, ale len potrebovali o tom napísať dlhé nič na záver pikoška prečo je ten ta tlačová správa tak hrozná: - prieskum pre banky :-D "Zistenia pochádzajú zo štúdie FMDS, ktorá kontinuálne mapuje hlavné parametre retailového bankového trhu. Reprezentatívny prieskum vzhľadom na celú populáciu Slovenska sa realizoval metódou CAPI (face 2 face) v máji 2012 na vzorke 1000 respondentov vo veku 15 až 79 rokov"

25.7.2012 17:58 / wtf (zive.sk) Reagovať 1 3 nahlásiť

Mna sa nikto nic nepytal :-). A podla toho, aky pausal a aky mobil som si u operatora bral, to brat nemozu, lebo mobil som uz vymenil :-). Jedine zeby scan-ovali IMEI a podla toho zistovali model telefonu, kto aky pouziva :-)

25.7.2012 23:54 / hellwet (zive.sk) Reagovať 0 0 nahlásiť

aj ja som 3% aj 12% :-D

26.7.2012 05:14 / sofar (zive.sk) Reagovať 1 0 nahlásiť

veľkoobchodná najnižšia cena 1080p Full HD Android 4.0 Multi-Media Player televízneho prijímača s pamäťou 4 GB, WiFi / LAN pripojenie, vysoká kvalita, najlepšie pre nás, nenechajte si ujsť: http://www.chinagadgetland.com/1080p-full-hd-android-40-... ...

26.7.2012 09:40 / T (zive.sk) Reagovať 1 2 nahlásiť

1 000 ludi z 5 000 000 je taka vzorka, ze vyde chybna statistika.... Azetova mobilmania ma aspon primitivny clanok..... V lete na tablete...:-D

26.7.2012 09:40 / T (zive.sk) Reagovať 3 0 nahlásiť

1 000 ludi z 5 000 000 je taka vzorka, ze vyde chybna statistika.... Azetova mobilmania ma aspon primitivny clanok..... V lete na tablete...:-D

Udajte dôvod prečo je príspevok nevhodný:
Nahlásiť
Udajte dôvod zablokovania uživateľa:
Živé.sk a MobilMania.sk e-mailom Zaregistrujte si svoju e-mailovú adresu na denný odber aktuálnych článkov.
Nesprávny formát e-mail adresy
Váš e-mail bol úspešne pridaný.
ŽIVÉ.SK A MOBILMÁNIA.SK MAILOM Potvrdením tohto políčka súhlasíte so zasielaním informačných e-mailov spoločnosti Azet.sk, a.s., v súlade s platnou slovenskou legislatívou. Informačné e-maily vám budú zasielané maximálne dvakrát do mesiaca a veľkosť jednotlivých správ neprekročí 80 kB. Pokiaľ bude správa vo formáte HTML, budú grafické prvky uložené na našom serveri a nebudú zahrnuté do tela e-mailu.   Súhlasím s pravidlami newsletteru Prihlásiť sa na odber newsletteru
Nájdete nás aj na:
© Azet.sk, a.s. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich prevádzkovateľ
portálu. Spravodajská licencia vyhradená.