Diskusia

Test LTE od O2: Najrýchlejšia mobilná sieť v praxi

Pridať názor Diskusie už aj bez prihlásenia!
81 príspevkov
8.8.2012 00:07 / Reagovať 2 51 nahlásiť

vyborne vysledky. uz nech je tender a zacne sa s budovanim lte aj na slovensku.

8.8.2012 01:16 / 4 37 nahlásiť

To druhe rande by mohlo byt so smartfonom podporujucim LTE :-)

8.8.2012 02:38 / je (zive.sk) 35 19 nahlásiť

neboj, oficialne sa O2 bude chvalit ze siet uz maju a budovat to velmi tuho nebudu, profiluju sa ako low cost a to cakat zazrak v podobe masoveho rozsirenia inovativnych rieseni velmi cakat nemozes

8.8.2012 03:21 / pfff (zive.sk) 25 15 nahlásiť

na tento rok ohlásili pokryť 50% obyvateľstva s 3G... pri uvedení LTE oznámili že budú testovať a vyhodnocovať, viac 3G zatiaľ nerozšíria a potom sa rozhodnú či 3G alebo LTE... (3G sa dá podľa potreby ľahko upgradovať na LTE - to o2cz uviedla pred rokmi keď im sieť dodával Siemens Nokia Networks) takže koho nepokryjú tento rok a bude sa pýtať kedy pokryjú aj jeho obec, dostane univerzálnu odpoveď - prebiehajú testy LTE, potom možno LTE alebo 3G, viac informácii na webe tak všetci ktorí by boli inak nespokojní, budú sa tešiť na ešte lepšie LTE - ktoré celkom možno do ich obce zavedie až iný operátor

8.8.2012 09:29 / indeks salmiakki bek (zive.sk) 1 17 nahlásiť

indeks salmiakki bekheir kotrčka : Zaujala nás stabilita pripojenia a nízke odozvy, vďaka ktorým nie je používateľ obmedzovaný vo využívaní internetových služieb. Síce menej dôležité, ale zato zaujímavé sú maximálne rýchlosti. Download okolo 40 Mbit/s naplnil očakávania, upload s priemerom okolo 25 Mbit/s ich však výrazne prekonal. Ende. Auf wiedesehen.

8.8.2012 09:41 / bekheir (zive.sk) 21 1 nahlásiť

40 mega v nevytazenej sieti je sklamanie, aj ked by si napisal opak aj 100x. a odozva je fajn, ale napisal som inzsie, preco je to to posledne, co ma zaujima.

8.8.2012 09:58 / bekheir kotrčka (zive.sk) 1 14 nahlásiť

indeks salmiakki bekheir kotrčka : Zaujala nás stabilita pripojenia a nízke odozvy, vďaka ktorým nie je používateľ obmedzovaný vo využívaní internetových služieb. Síce menej dôležité, ale zato zaujímavé sú maximálne rýchlosti. Download okolo 40 Mbit/s naplnil očakávania, upload s priemerom okolo 25 Mbit/s ich však výrazne prekonal. Ende. Auf wiedesehen. Pukni. žiadne sklamanie.

8.8.2012 10:55 / pfff (zive.sk) 11 13 nahlásiť

napísať že možno boli jediný v danej chvíli pripojený na sieť a sieť z 100mbit/s dala 40mbit/s pri plnom signále nie je sklamanie a ty to kopíruješ, pukáš od nadšenia, je ťažký fail dosiahnúť len 40% a byť pritom pripojený sám, je fail jak hovado aby pochopili aj menej rozvinutí: pri nevyťaženosti sa očakáva prenos na úrovni 80-90% kapacity (čo prezentovalo samotné o2sk na tlačovke - 83mbit/s) ak je to len 40%, potom je možné očakávať mizerné rýchlosti pri súčasnom napojení viacerých odberných jednotiek, nie je to 100mbit (tak sa tvári) ale reálne teoretických 50mbit/s (taký podáva výkon) a menej, čo je veľmi zlé

8.8.2012 11:13 / 4 14 nahlásiť

chalan nic v zlom ale ty mas nejaky vazny psychicky problem. dopraj si viac spanku

8.8.2012 11:31 / pfff (zive.sk) 11 1 nahlásiť

skús k veci, jááj, nič v zlom, na to nemáš mentálnu kapacitu ani vedomosti na vyjadrienie sa k téme

8.8.2012 12:40 / MAJAK (zive.sk) 2 4 nahlásiť

redakcia alebo niekto by mal skusit tahat z ftp://ftp.energotel.sk/files/ cez download managera pomocou napriklad osmich alebo sestnastich spojeni sucasne (stacili by aj styri sucasne) a vtedy by som bol zvedavy ako by sa to "vyzralo" a ci by graf isiel tak stabilne a ako by sa linka tvarila pohladom pingov...

8.8.2012 13:09 / pfff (zive.sk) 6 1 nahlásiť

a tiež vyskúšať aj iné zariadenie, down majú 40 up 30, pričom prvý modem menili pre jeho chybu, má problémy so signálom (alebo že by to bola tak zle urobená lte keď nedokážu pokryť ani jednu obec poriadne?) vraj v niektorej z tých obcí je aj 3G, tak keď už majú ten 2G/3G/4G modem mohli pomerať všetko (vrámci o2sk i konkurencie, 3-4 riadky naviac) - urobiť rovno test aj toho modemu - i keď nádej tu je "Pokiaľ sa vám tento test zdá neúplný, nehaňte nás, prosím. Naše rande s LTE ešte určite nekončí a čoskoro prinesieme aj ďalšie testy, ktoré pôjdu viac do hĺbky." byť na ich mieste, nadšený by som bol max. tak po urobení komplet testov, analýz, nie po relatívnych nepodarkoch

8.8.2012 14:17 / 1 10 nahlásiť

v predchadzajucom clanku si zaryto tvrdil ze sa jedna o testovaciu prevadzku co znamena ze testuju, skusaju, ladia za pochodu.. teraz pises ze to je fail ak to slo na 40% co znamena ze uz netvrdis ze sa jedna o TESTOVACIU prevadzku... si naozaj ubohy a chodis prispievat len do diskusii k O2. Ja mam taky pocit ze to robis asi z pomsty voci O2, kedysi davno si sa asi nemohol dovolat z O2 siete tak si im vyhlasil vojnu... mier s tebou chlape

19.8.2012 13:53 / jk (zive.sk) 0 1 nahlásiť

Moje prve skusenosti: Ivanka Pri Dunaji, Router , download 4 - 7 Mbit, upload 0.3- 0.7. Sila signalu max 1 palicka v dome aj v sirsom okoli do 40 Mertrov - uplne sklamanie!

8.8.2012 03:14 / pfff (zive.sk) Reagovať 43 15 nahlásiť

sme úplne úúúúúúú, je to: 1. určená iba hŕstke obyvateľov 2. "prenosové rýchlosti v LTE sú od kvality signálu výrazne závislé" 3. "Miesta s jednou paličkou zápasili o holé pripojenie, prenos dát bol prerušovaný a rýchlosti vhodné maximálne pre nenáročné prehliadanie webu." (byť na mieste redakcie, pýtam iné zariadenie, to môže byť spôsobené zlou citlivosťou modemu, ta ale čo už, sme nanaržaní) 4. "sieť takto krátko po spustení a v čase obeda určite nebola vyťažená a vôbec by sme sa nečudovali, keby sme pri niektorých meraniach boli jediným pripojeným účastníkom." 5. "Samozrejme, podmienky pilotnej prevádzky majú ďaleko od masového nasadenia v centrách veľkých miest, základný obraz nám ale umožňujú spraviť." to tažko, výrobcovia spomínajú rýchlosti cca 20mbit/s pri real prevádzke 6. "Download okolo 40 Mbit/s naplnil očakávania, upload s priemerom okolo 25 Mbit/s ich však výrazne prekonal." že super! 100mbit/s sieť a 40mbit/s naplnilo očakávania pri nevyťaženej sieti, keď na prezentácii bolo 83mbit/s? :-O + "Počas nášho testovania sme v obciach našli miesta s výborným signálom a aj také, kde sme sotva „ulovili“ poslednú paličku." ???!!! v obci, malej obci nie je všade plný signál, sotva ste ulovili poslednú paličku???!!! super! Záver: "Tieto merania teda potvrdzujú, že O2 má momentálne najrýchlejšiu mobilnú dátovú sieť. Síce iba na fliačiku územia, ale má a pripisuje si čestné prvenstvo." SUPER! ale stihla oznámiť: - stop rozširovaniu 3G - žiadne rozširovanie 1800MHz LTE - budeme zisťovať či pokračovať v budovaní 3G alebo LTE - kto si zakúpi 15€ LTE data balík, v obci kde už sem tam ledva chytí signál a chce byť mobilný, nech si kúpi ešte aj 2G/3G balík, veď jedna firma, plaťte 2x, v 15€ vám nedáma ani MB mimo LTE - v prípade budovania siete zmeníme ceny kto by bol strašne happy z o2sk LTE, odpísal 3G: hspa+ dokáže ponúknuť až 168/22mbit /s - je to 3G, budú fungovať aj staré 3G mobily, vo svete 3G a 4G siete budú a fungujú súbežne, len o2sk na SK buduje pomalú 14,4mbit/s a snáď pokryje tento rok aspoň 50% obyvateľstva (licenciu získalo priveľmi výhodne v roku 2006 - 100mil.Sk za všetko, kým or a tm po 1,5mld.Sk len za 3G) a už plánujú nepokračovať v tom - možno vybudovať LTE na 800MHz (pokryje veľké územie = viac ľudí nasosnutých na jednu základovku), testovacia je na 1800MHz (ako z článku vidno, musí byť hustá seť = o základovku sa delí menej ľudí ako pri 800Mhz), 3G je na 2100MHz... dáte to do súvislosti a zistíte že jediné o čo ide, je "elegantne" ukončiť budovanie 3G (2100) v mene akože testov, rozhodovania, čakanie na 800MHz a ak získajú licenciu, vybudovať riedku (800) LTE miesto hustejšej LTE (1800MHz) 3G (2100MHz), kt. btw sa dá upgradovať na LTE (aspoň tie od Nokia Siemens Networks) a ak nezískajú, tak lamentovať, žiadať o sprístupnenie sietí konkurencie - pričom LTE podľa ich vyjadrení môžu budovať už teraz na 1800MHz - pokryť BA, okresné, krajské mestá... ale nie, budeme wow z lte a oni pekne krásne zastavia/li rozširovanie 3G a nebudú rozširovať min. rok ani LTE HSPA+ vs LTE: Which one is better? http://www.androidauthority.com/hspa-vs-lte-which-one-is-... ... nedajte sa oklamať! 800MHz má byť rozdelených medzi 3-4 operátorov (všetci začnú v rovnaký čas)! kto potrebuje teraz dáta, mobilné dáta, najvýhodnejšie je 3G a najlepšie vo 42mbit/s verzií (s budúcim upgrade) a na čo najväčšej ploche pre tých ktorí cestujú. táto lte je len lacno kúpená reklama v médiách operátora, ktorý nemá nič iné čo by nemala konkurencia už výhodnejšie, lacnejšie, lepšie... lte zariadenia zbytočne nekupujte, min. 1-2 roky ich nebudete potrebovať :-) - možno aj dlhšie, viac ako stabilných 5mbit/s pri smartoch, tabletoch nie je potreba - stačí na plynulé FullHD video z YT. lte je skôr konkurencia pomalším káblom (nov zákazníci pre opov), kým 3G je pre mobilné zariadenia vhodné aj na klasické hovory, univerzálne...

8.8.2012 03:34 / Cage (zive.sk) 4 34 nahlásiť

Este raz, LTE nie je 4G siet. Ta je az LTE Advanced. A ta je uz niekde inde. Hlavnou vyhodou LTE oproti 3G/3.5G/HSPA+ je v odozvach !!!!! A taktiez cene za MB. Tych tvojich 42mbps nejde ani nahodou dosiahnut, real je niekde na urovni 19-21mbps. Tak sa uz spamataj !!

8.8.2012 05:17 / pfff (zive.sk) 33 7 nahlásiť

ty sa spamätaj honíš tu brko ako keby 19-21 mbit zo 42 (pričom ja píšem o budúcich 168mbit/s) bolo tažko nepoužiteľných a 40 mbit zo 100 bolo úžasných a na čom? na 3,5-5-10" LCD ?! 20mbit/s = 5 súbežných fullhd streamov z YouTube, ty určite potrebuješ na mobile, tablete streamovať min. 10 fullhd videí lte bude označované ako 4G či len lte, či sa ti to páči alebo nie môžeš sa aj o zem buchnúť, je a bude to 4G a každý vie že 4G zahŕňa LTE, môžeš to opakovať donekonečna, bude to 4G, ako 3,9 či pre4G to nik nebude označovať, nástupca je LTE advanced, je to LTE, je to 4G, je to nekompatibilné s 2G, s 3G, je to 4G oneskorenie hspa+ pod 50ms, od do 25 do 50, 168mbit/s rýchlosti ešte v praxy nie sú lte má oneskorenie 10 a menej ms pri oboch záleží na optimalizácii optimalizované hspa+ môže byť rýchlejšie ako lte tak a napíš ten úžasný 15-40ms rozdiel pri použití smartov, tabletov, prečo vyhodiť terajšie prístroje a zakúpiť nové s LTE skutočne som zvedavý ako to ty osobne využiješ na 3,5-5" či 10" LCD teším sa na fanatikov v štýle: 320kbit mp3 je nepočúvateľné, oproti cd tak hnusne degradované, že treba bezstrátovú kompresiu a aj tá je zlá, lebo je to z cd a cd je degradácia záznamu hudby, kto chce hudbu musí jedine analóg a vinyl, repráky za 2mil.€ 10m pod zemou som zvedavý na prínos lte oproti 42-168 mbit hspa+ pre smarty, tablety, bežné konzumné notebooky

8.8.2012 05:43 / pfff (zive.sk) 24 2 nahlásiť

na wiki... "HSPA+ is widely deployed. Revision 11 of the 3GPP states that HSPA+ is expected to have a throughput capacity of 672 Mbps." hspa+ ktoré je spätne kompatibilné so všetkými 3g mobilmi (hoc aj 10 ročnými) sa vyvíja a zatiaľ dosiahne rýchlosť 672 mbit/s lte 300mbps, lte advanced 1gbit pre pevné, pre mobilné použitie 100mbps http://en.wikipedia.org/wiki/4G... skutočne ma zaujíma prečo odmietaš 3G, čo ti 3G neponúkne pre mobily, smarty, tablety, notebooky oproti lte. prakticky využiteľné, nie teóriu ak dáš online fps (bežná vec pre mobily :-D), vedz že terajšia 14,4 mbit O2-3G dokáže v pohode dať pod 100ms, HL2 bežne 85-105 - to ešte nemajú hspa+ a aj tak je to hratelné (na tom sú lepšie ako orange, ten má 42mbit na tom istom zariadení, kompe, mieste miesto 100ms dával 250-350) - testoval som, hral som - samozrejme nie na každý server, ale cez o2sk 3G sa dá v pohode hrať half life 2 deatmach, world of tanks europe bol 105-120ms, pri dsl 55-75ms - pri použití 7,2mbit wifi router a usb modem v tej istej lokalite, na tom istom servri

8.8.2012 07:51 / Marcus_A (zive.sk) 0 16 nahlásiť

RE: "skutočne ma zaujíma prečo odmietaš 3G, čo ti 3G neponúkne pre mobily, smarty, tablety, notebooky oproti lte. prakticky využiteľné, nie teóriu" ono sa to ma tak, ze ano, WCDMA aka 3G to teoreticky vie dosiahnut, ale za pouzitia podstatne viac HW na strane operatora ako pri LTE. To iste plati o pouzitych frekvenciach. Jednoducho LTE ma vyssiu spektralnu efektivitu, a to podstatne. Zober si napr 42MBit 3G. To je 64QAM modulacia simultanne na dvoch frequenciach. To pre teba znamena, ze musis byt vo velmi dobrych radiovych podmienkach, a musis by v podstate na pare buniek sam, aby si dosiahol na L2 uvedenu rychlost. Co je v podstate minimum pripadov ked pouzivas 42MBit. Pri LTE, nie je problem dosahovat 40-60Mbps za pouzitia vyrazne menej zdrojov (zelezo radiovej siete, spotreba, cena, radiove zdroje) ako pri 3G. 3G sa da dalej vyvyijat, a vyvyjane bude, ale niektore obmedzenia sa dat prekonat lahko nebudu, napr odozva.

8.8.2012 10:42 / pfff (zive.sk) 12 2 nahlásiť

opäť kopec megaodborníkov, ale čo na to operátori, ľudia čo sa vyznajú? dáme aj o2sk: "Zástupcovia operátora naznačili aj ďalšiu stratégiu rozširovania LTE siete. Po vyhodnotení pilotnej komerčnej prevádzky, ktorá bola včerajším dňom spustená, sa rozhodne, či sa bude pokračovať v rozširovaní 3G siete alebo sa začnú pokrývať ďalšie oblasti rovno novou technológiou." = ak je lte tak jednoznačne lepšie, potom klamú, úž je dávno rozhodnuté čo na to napr. AT&T, svet? "Japonský operátor NTT DoCoMo vypnul svou 2G síť letos v březnu (v tomto případě však nešlo o GSM) a v Americe už je na dohled soumrak GSM/EDGE. Operátor AT&T oznámil, že k 1. lednu 2017 dokončí vypínání své 2G sítě a uvolněné frekvence použije na posílení sítí 3G a LTE. Kromě přirozeného technologického vývoje je zde i několik dalších důvodů pro upgrade: sítě 3. a 4. generace sítě efektivněji využívají frekvence, jsou rychlejší, mají vyšší kapacitu a pro operátory znamenají nové obchodní příležitosti." http://www.mobilmania.cz/bleskovky/rok-2017-soumra... ... = operátori vo svete prevádzkujú, uprgadujú, rozširujú súbežne 3G aj LTE. asi neboli na mm.sk, tu im hneď a zaraz povedia - je to BLBOSŤ! 3G nemá budúcnosť, jedine LTE! a ono tupci stále investujú do 3G aj LTE a min. 10-20 rokov sa to nebude meniť

8.8.2012 17:56 / Marcus_A (zive.sk) 0 5 nahlásiť

a tvrdim nieco ine? A co sa tyka odbornika, pracujem ako technicka podpora pre WCDMA/LTE siete priamo u jedneho z najvacsich dodavatelov. Staci?

8.8.2012 20:29 / pfff (zive.sk) 6 0 nahlásiť

k čomu si to písal? vo svete operátori prevádzkujú 3G a LTE súbežne, 3G je primárne pre mobily, malé mobilné zariadenia v pohybe, LTE ako náhrada káblového internetu k čomu je počet HW keď ľudia chcú dáta pre mobily, tablety? najbližšie roky je najlepšia voľba 3G latenciu tu má niekto ako modlu, preto som sa pýtal na: "som zvedavý na prínos lte oproti 42-168 mbit hspa+ pre smarty, tablety, bežné konzumné notebooky" stále bez odpovede, len modla latencia, dokonca jeden "expert" napísal že preňho je viditeľný rozdiel medzi 25 a 35ms, mám dojem že si zmenil nick. min. rok tu jeden podobný písal že 3G je zastaralé, nemá budúcnosť, je strašne pomalé a bez LTE je net nepoužiteľný... 2 mesiace na to napísal že má edge o2 internet a je maximálne spokojný otázka zostáva: reálny prínos LTE oproti 42-168 mbit hspa+ pre smarty, tablety, bežné konzumné notebooky, prečo ľudia majú zabudnúť na staré 3G zariadenia a investovať do LTE

8.8.2012 22:11 / Marcus_A (zive.sk) 0 5 nahlásiť

realny prinos? cena priatelu. cena za instalaciu bunky je polovicna oproti 3G. 42-168HSPA? buducnost a problemy pri instalacii, potreba extra frequencii (teraz maju operatori po 4 mozne nosne pre 3G), extra anten, extra dosiek do BTS etc. LTE? 15-17Mbps realna prevadzka podla testov vo VzW(USA) pri 5MHz pasme. Sucasny max pre LTE R8/9 je zatial 20MHz pri 2x2 MIMO. Teda mozna skutocna rychlost kludne 50+. Skutocna, nie L2 teoreticka pre 3G DC. UTRAN? ziadne MIMO v sucasnom release, len DC a teda 42 teoreticky, prakticky tak 6-10Mbps. Investicia pre uzivatela? Vzhladom k tomu, ze v EU LTE nastup len caka, modemy za 1E a pod. Suma sumarum, rovnake kydy som cital pri zavedeni 3G 8 rokov dozadu. Naco, EDGE staci, latencia nieje podstatna, vtedajsie max pre 3G - 384kbps nebolo o tolko vacsie od EDGE. Sucasnost? 2G len ako backup a coverage pre rural. A vypinanie v centrach miest (AT&T). 3G nepovazujem za zastarale, vyvoj sa ale pohol dalej. Kto chvili stal, uz stoji opodal.

8.8.2012 22:30 / pfff (zive.sk) 8 0 nahlásiť

takže tvrdíš že polovičná cena dokonca až bunky lte oproti 3G? potom zástupca Huawei Technologies v prítomnosti manažmentu o2sk klame až sa práši! "Podľa zástupcu spoločnosti Huawei Technologies, ktorá operátorovi zabezpečuje technické zázemie, totiž veľký rozdiel v cene samotnej technológie nie je. Oveľa väčšie náklady súvisia s chrbticovou sieťou. Tá totiž musí zvládnuť niekoľkonásobne väčšiu kapacitu, než aká je potrebná pre súčasné 2G a 3G siete." http://mobilmania.azet.sk/clanky/o2-spusta-lte-s-ry... ... týmto považujem našu diskusiu za uzavretú

8.8.2012 23:46 / wauw (zive.sk) 0 10 nahlásiť

Riaditel Zemegule a miestny posuk najvacsi v jednej osobe pfff uzatvoril diskusiu. Kokos no pekne ti to kuruje v tej prazdnej gebuli.

9.8.2012 08:03 / Marcus_A (zive.sk) 0 7 nahlásiť

reci sa hovoria, chlieb sa je. A HWI sales brat za bernu mincu, no, pocul som uz aj zabavnejsie veci. co sa tyka rozdielu ceny, no ak myslis, ze cena RNC, ktoru v LTE nemas, pouzitie cisto IP namiesto ATM pre backhaul nerobi rozdiel, tak si mysli co chces. a to ani nehovorim o SON, ktory je zatial len pri LTE. ale aby som bol presny, zakladna cena LTE BTS a WCDMA BTS je vazne rovnaka, po dovybaveni WCDMA BTS na DC a 64QAM processing sa zrazu dostavame na dvoj a viacnasobok. A to stale dosahujeme len 42Mbps.

8.8.2012 08:23 / judge (zive.sk) 2 22 nahlásiť

este ze tu mame takych naslovo vztatych odbornikov cez wiki. tvarit sa mudro nestaci a ty tomu evidentne pitchu rozumies - pfff - aby bolo jasne aj tebe. ale si prezident vsetkych tych pajacov co tu pod roznymi nickmi vypisuju tie svoje bludy.

8.8.2012 10:34 / pfff (zive.sk) 10 0 nahlásiť

wow, dúfam že si po sebe upratal

8.8.2012 11:50 / Cage (zive.sk) 4 3 nahlásiť

Dedincanom sa tazko vysvetluje, ze hrat FPSku s pingami vyssimi ako 50ms, je blbost. Ked mate nejake biedne WIFI s odozvami 100ms+. Ak mas na aDSLku take odozvy, tak dakujem pekne. Sam som mal moznost vyuzivat HSPA+ od O2 a Orange a ani s jednym cez najslabsiu prevadzku, t.j. v noci to nejde pod 70ms. Co sa Orange tyka som v pokryti 42mbps a BTSka 300m priameho videnia B-]. Okrem toho aj normalny uzivatel pri otvarani stranok citi uz rozdiel medzi 35ms a 25ms.

8.8.2012 11:58 / pfff (zive.sk) 5 4 nahlásiť

takže na smartphone budeš hrať online realtime strielačku, ešte si daj titul: profesionálny hráč "Okrem toho aj normalny uzivatel pri otvarani stranok citi uz rozdiel medzi 35ms a 25ms." srandista, 10 milliseconds = 0.01 seconds

8.8.2012 12:14 / Cage (zive.sk) 2 7 nahlásiť

Neviem ako ty, ale ja to vidim ;).. A nie na smartphone, este raz 4G siet ma nahradit a konkurovat DSL a pod. pevnym pripojeniam. Stale mas problem to pochopit ?

8.8.2012 12:22 / pfff (zive.sk) 10 0 nahlásiť

a si v prdeli, ty profi hráč fps na smartoch ktorý vidí rozdiel 0,01s píšeš sprostosti od začiatku do konca a na záver hodíš tú najväčšiu: "A nie na smartphone, este raz 4G siet ma nahradit a konkurovat DSL a pod. pevnym pripojeniam. Stale mas problem to pochopit ?" pričom ja som to už dávno napísal pfff | 08. 08. 2012 03:14 lte je skôr konkurencia pomalším káblom (nov zákazníci pre opov), kým 3G je pre mobilné zariadenia vhodné aj na klasické hovory, univerzálne... len ty máš chudáčik problém, odsudzuješ 3G ako nepoužiteľné, k ničomu ale nedokázal si napísať ani jedinú rozumnú vec prečo je 3G tak zlé pre smarty, tablety, mobily. zrazu sám zisťuješ že je to náhrada pevných liniek a nie mobilných sietí ako je 3G

8.8.2012 11:52 / Cage (zive.sk) 0 6 nahlásiť

A tvojich up to 678mbps ide dosiahnut iba s MIMO a velkym mnozstvom anten ;).... Chcem si predstavit smartphone s MIMO 4x4.. Wake up.

8.8.2012 12:01 / pfff (zive.sk) 7 0 nahlásiť

si predstav smartphone na ktorom človek potrebuje sťahovať rýchlosťou 84,75MB/s

8.8.2012 06:00 / exe (zive.sk) 2 35 nahlásiť

nebudem reagovat na LTE ani 3G, v tom sa az tak nevyznam, ale co sa tyka toho co si spomenul ohladne mp3 (320kbps) je zrejme ze nemas hudobny sluch resp. nemas sluh takmer vobec. staci obycajna zostava z hifi komponentov (napr. denon..nad..onkyo..atd) a obrovsky rozdiel v kvalite pocuje aj hluchy B-] dokonca je rozdiel pocutelny aj na beznom cd prehravaci s radiom (cca v cenovej kategorii 50-60e) radsej nic nenapisat, ako napisat sprostost :-) takze to nie je o fanatizme ale o realnom zvuku.

8.8.2012 06:21 / pfff (zive.sk) 33 11 nahlásiť

ako inak predané stovky mil. mp3 prehrávačov, dvd prehrávačov, mobilov zvládajúcich len mp3, stovky mil. mp3 skladieb s bitrate menším ako 320 (v DVBT je to mpeg2, 192kit/s a dávajú koncerty), net rádiá s nižším bitrate, FM rádio do 16kHz hrajúce z mp3, DJ, diskotéky s mp3 ale mp3 je nepočúvateľné, čo by počul aj hluchý a jpeg je absulútne nepoužiteľné na fotky, čo vidí aj slepý TN displeje spôsobujú rakovinu, nič nezobrazujú, sú nepoužiteľné čo na tom že to stačí 99,99% populácie - je to tak či tak zlé, nepoužiteľné - vie to slepý, hluchý aj nemý

8.8.2012 09:28 / bekheir (zive.sk) 15 1 nahlásiť

nevysvetlis

8.8.2012 09:31 / koStrčkaP (zive.sk) 0 11 nahlásiť

kotrčka ty jednobunkovec. indeks salmiakki bekheir kotrčka : Zaujala nás stabilita pripojenia a nízke odozvy, vďaka ktorým nie je používateľ obmedzovaný vo využívaní internetových služieb. Síce menej dôležité, ale zato zaujímavé sú maximálne rýchlosti. Download okolo 40 Mbit/s naplnil očakávania, upload s priemerom okolo 25 Mbit/s ich však výrazne prekonal. Ende. Auf wiedesehen.

8.8.2012 10:46 / pfff (zive.sk) 8 1 nahlásiť

sa maj jednobunkovec. čo na tom že toto tu bolo o mp3

8.8.2012 16:49 / exe (zive.sk) 0 18 nahlásiť

myslim ze teba komentovat nema zmysel, ale pre porovnanie uvediem bitovu frekvenciu: high quality mp3=320kbps, original (lisovane) cd=1411kbps (uz podla toho je to velky rozdiel, co sa odzrkadluje samozrejme aj realne v pocuvani. viem co pisem, robil som kedysi aj zvukara) B-]

8.8.2012 22:31 / pfff (zive.sk) 8 0 nahlásiť

jediné čo si dokázal, že vieš použiť wikipédiu, nič viac

9.8.2012 05:10 / exe (zive.sk) 0 8 nahlásiť

:-D na wikipedii som nebol ani nepamatam B-]

8.8.2012 08:43 / ferdo39 15 6 nahlásiť

lenže 3,5G pokiaľ nie je obsadené v špičke ide 7-8 Mbps pri limite 7,2 Mbps (nie je to striktne obmedzené), ide to aj pri 2 paličkách, len nie je odozva 70 ms, ale 140 ms, ked je horší signál. Pokrytie je vynikajúce, takže ti prdím na tvoju odozvu, ked sa môžem pohypovať na 1 m2, aby som mal 40 Mbps a inde mám prd alebo nič. O2 LTE nie je žiadna konkurencia, je to len to, aby as O2 chválilo sme tu boli s LTE prvý v 2 dedinách s mizerným pokrytím, kde redaktori behali a hľadali singál :-D

8.8.2012 11:53 / Cage (zive.sk) 0 7 nahlásiť

urcite, toto ti aj niekto veri ? :D:D:D:D ;-)

8.8.2012 12:09 / pfff (zive.sk) 6 3 nahlásiť

všetci až na tie 2 dediny, sú až 3 aj redaktori takmer všade túto lte sieť označujú len za ako marketingovú, bez reálneho prínosu o2sk ohlásili niekoľko veci: - prestanie rozširovania 3G - nebudovanie, nerozširovanie lte kým nezískajú 800MHz - nevedia čo budú budovať, kým iný opovia majú jasno - rozšíria, upgradujú 3G, lte bude ako doplnok, súbežná tretia sieť pre pc, notebooky, nikde na svete nie je 3G zaznávané, označované za nepotrebné ako tu o čo sa naží od roku 2006 o2sk (to tiež zisťovali do 2011 či 3G alebo už rovno LTE aj v dobe, keď v čr o2cz rozbehlo budovanie 3G), vyhlasovali EDGE na väčné časy, nikdy inak - stačí všetkým na všetko, 3G netreba

8.8.2012 03:45 / Lojzo (zive.sk) 12 1 nahlásiť

Laskavo sa nenavazaj do mojich amaterov z Mobilmania / Zive / Azetu / Noveho casu. Ano su strasni amateri neschopni spravit primerane zavery, ale ako velmi sa snazia... Just kidding, roznes ich na kopytach.

8.8.2012 08:12 / Reagovať 0 15 nahlásiť

Dobry den, jedna reakcia k nameranym hodnotam a porovnaniu toho, co prezentovalo O2 na tlacovke - 82 Mbit/s. Ich cislo bolo namerane cez speedtest.net. Tato sluzba meria rychlost v naraze a realne stahuje iba maly objem dat. Navyse zavisi aj od pouziteho weboveho prehliadaca (to sme si mali moznost vyskusat, tri testy po sebe v troch prehliadacoch dopadli s rozdielom az 20 Mbit/s). My sme cez speedtest.net namerali cca 65 Mbit/s (ano, je to menej), pre nas toto cislo ale nema vysoku vypovednu hodnotu. Ovela dolezitejsie je vacsie vytazenie siete, ako napriklad masivne stahovanie dat, kde sa mozu prejavit aj kolisanie a prepady, ktore nasledne upravia celkovu rychlost.

8.8.2012 08:32 / ferdinand prvý (zive.sk) 1 6 nahlásiť

skuste pouzit toto: http://www.visualware.com/solutions.html...

8.8.2012 11:48 / pfff (zive.sk) 7 3 nahlásiť

takže ste sami napísali - aby navýšili rýchlosť, použili podľa váš nepresnú službu vybudovali tu lte ktoré nevyťažené, pri plnom signále poskytuje max. 40-45% z nominálu, čo podľa mňa je veľmi zlé, podľa vás očakávané 40% z edge by bolo 158kbit/s pri nevyťaženej sieti, plnom signále pri 14,4mbps 5,76mbps (pričom reálne sa dá cca 10-11mbps) pri 42mbps by to bolo 16,8mbps pri voľnej sieti kde nik iný by nebol pripojený a vy by ste s tým boli spokojný?! nameráte down 43,4 Mbit/s up 30,1 Mbit/s (pomer 4:3) o2sk nameralo: 84 Mbit/s a upload 28 Mbit/s. (pomer 8:3) máte polovičný down ale o takmer 10% vyšší up, pričom na ich stránke sa uvádza čo ponúkajú: Superrýchly LTE InternetRýchlosť sťahovani .... 100 Mb/s (dosiahli ste 44%) Rýchlosť odosielania .... 20 Mb/s (dosiahli ste 150%) Objem dát (FUP) 100 GB http://www.o2.sk/pre-vas/internet/lte... a nič divné, všetko ok, spokojnosť?

8.8.2012 08:26 / Noxius (zive.sk) Reagovať 12 4 nahlásiť

zaujimave, ja som zobral lte na skusku (ivanka pri dunaji) a priemerna rychlost 3,5Mbps / 0.4Mbps, signal na 0-1 palicku, takze sa ani necudujem. nepomohla ani externa antena. zatial velke sklamanie, mozno ked zosilnia signal tak to bude o niecom inom.

8.8.2012 08:38 / ferdo39 Reagovať 11 6 nahlásiť

ked bude test pri max. vyťaženosti LTE, tak sa ozvite. všetko funguje Ok, pokiaľ sa kapacita pripojení nevyužije na max. Aj 3,5G od OR ide super, pokiaľ sa vyťaží bunka na plné a potom to už ide 2-3 Mbps namiesto 7-8 Mbps, alebo vám povie, že nei je voľný slot ;-)

8.8.2012 09:10 / bekheir (zive.sk) Reagovať 15 3 nahlásiť

bublina splasla. redaktori lovia signal, dosahuju sotva 40 percent maxima v nevytazenej sieti. jedine, co potesi je odozva, ale: 1. ak je to mobilne pripojenie (nie je, ale...), tak odozva je to posledne, co riesim (ak nie je na urovni 5 sekund) 2. ak je to fixne pripojenie, tak zasa super odozva, ale objem dat nedostatocny.

8.8.2012 09:59 / vale (zive.sk) Reagovať 0 8 nahlásiť

"... celú šírku pásma 2x15 MHz ..." nie je celkom presne. cela sirka by totiz bola 2x20 MHz. V tom pripade moze byt maximom cca 150 Mbps / cell. Samozrejme zavisi od mnoho faktorov (billing, traffic shaping, transmission, radio conditions, daytime ~ number of users, ... ) V pripade pouzitia 15 MHz je maximom cca 100 Mbps / cell. Na prezentacii sa nepodarilo dosiahnut 100 Mbps, pretoze uz sa na zakladnovke veselo 'datovalo'. Pocas predprezentacnych testov sa tuto rychlost hravo podarilo dosiahnut.

8.8.2012 10:08 / ferdo39 8 0 nahlásiť

čo to značí? že pri vyššej záťaži viac uživateľmi to môže ísť 2 Mbps?

8.8.2012 10:38 / ehm (zive.sk) 1 3 nahlásiť

nema nahodou o2 pridelenych len 2x15mhz? tym padom by to sedelo

9.8.2012 08:18 / Marcus_A (zive.sk) 0 2 nahlásiť

sorry, pri 20MHz 2x2 MIMO matrix je to 120 Mbps per user pre Cat3 modemy. Cat4 som komercne este nevidel, aj ked nejake vzorky zohnat mohli.

8.8.2012 10:24 / janickovo (zive.sk) Reagovať 2 17 nahlásiť

Ludia niektori z vas su fakt j........y konecne je nieco nove na Slove:-))nsku a aj to ofrflete keby vam operatory davali iphony zadarmo aj lte zadarmo tak zas budete newpokojny kaslem na to vsak tu je par normalnych a extra trieda blbdov

8.8.2012 10:25 / iqlogic (zive.sk) Reagovať 5 6 nahlásiť

To sa snáď ani nedá nazvať mobilnou sieťou ... z pohľadu republiky je pokryté územie veľké asi ako riť ;-)

8.8.2012 11:10 / Allan (zive.sk) Reagovať 2 6 nahlásiť

že v malých obciach budú mať zasa smolu ? Ja bývam 6 km od okresného mesta, žiadny kopec medzi nami a na 3G môžem zabudnúť, všetci títo operátori zastali na hranici miest a už iba zrýchľujú prenos, no expanzia do obcí je nulová, lebo treba iba zarábať, načo investovať .... a ten mobilný internet, čo je nám k dispozícii, nech je rýchlosť max. 2,5 - 3 Mb/s, to by som ešte prežil, ale FUP na úrovni 10 GB v dnešnej dobe je úboho málo....

8.8.2012 11:53 / pfff (zive.sk) 5 2 nahlásiť

vydrž cca 2 roky (možno príde niečo skôr), lte na 800MHz ak vláda do toho nezamontuje istoty - pre operátorov - by mohla (mala) dať podmienku - pokryť najprv vidiek, málo osídlené, potom mestá (tak je to napr. v nemecku) inak by 800MHz bolo len o znížení nákladov pre operátorov, no žiaden prínos pre tých mimo 3G, ak by pokryli len ziskové oblasti kde už teraz majú 3G

8.8.2012 11:55 / Cage (zive.sk) 1 9 nahlásiť

Uz je to jasne, vidiencan, co nema ani pokrytie GSM 2G signalom.. co uz.. Podla IP odhadujem niekde v Polsku a polskych lazoch.

8.8.2012 12:11 / pfff (zive.sk) 10 2 nahlásiť

a ako si dokázal aj vyššie, tvoje odhady sú k ničomu pokračuj dalej v hraní fps na 4" lcd, ty profík ktorý cíti na webstránke rozdiel 0,01s

8.8.2012 14:28 / Cage (zive.sk) 0 5 nahlásiť

prosim ta pingni si najprv stranky ako google.com ci facebook.com a dalsie a potom rozpravaj..

8.8.2012 15:23 / Peter (zive.sk) 6 0 nahlásiť

Zato ty sedíš priamo v Blave v prezidentskom paláci a si riaditeľ Zemegule! :-D:-D:-D

8.8.2012 12:28 / T (zive.sk) Reagovať 10 3 nahlásiť

Konkurencia s HSPA+ je na tom lepšie ako O2 s micro LTE Huawei a mini 3G Huawei. Za 15€ surfovať v micro LTE s nemožnosťou použiť iný typ siete je drahé. Stále je to test a nie komerčná prevádzka.HSPA+ sa dá stále rozširovať. Na skutočné LTE O2 chýba optika...

8.8.2012 23:11 / Reagovať 9 2 nahlásiť

... LTE ako prví skúšal na Slovensku Orange ale nezaviedol ho do praxe. Osobne si myslím že v momentálnej ekonomickej situácii v ktorej sa občania Slovenska nachádzajú prichádza O2 s niečim nevyužiteľným a to z jednoduchých dôvodov: 1.) ceny mobilných telefónov (smartfónov) ktoré podporujú LTE sa rádovo pohybujú v cenách 430,- € a vyššie čo pri momentálnej kúpyschopnosti obyvateľstva znamená že si ich môže dovoliť možno 5%.... 2.) O2 má problém s pokrytím SR "obyčajnou 3G" sieťou nie to ešte LTE čo počet zákazníkov ktorý by mohli túto službu využívať ešte viac znižuje. ... ale ako technológia je premakaná a tá predstava možnosti robiť videokonferencie v prakticky reálnom čase bezdrôtovo proste parádička ;)

8.8.2012 23:27 / ferdinand prvý (zive.sk) 2 12 nahlásiť

LTE ako prvý operátor na Slovensku testovala Telefonica a nie Orange. Snívaj svoje mokré sny aj ďalej. 26. 8. 2010 http://mobilmania.azet.sk/clanky/lte-od-o2-na-slove... ... http://www.techbox.sk/operatori/c2468/lte-a-ora... ... LTE a Orange: živý test siete 25.5.2011 Určite sa väčšina z vás už stretla s pojmom LTE (Long Term Evolution). Pre vás, ktorí ste sa s týmto názvom ešte “nevideli“, tak je to v skratke štandard pre najnovšie mobilné siete, ktoré vylepšia infraštruktúru hlavne v oblasti mobilného internetu. Orange na základe povolenia od TÚSR má možnosť testovať LTE prevádzku v Banskej Bystrici a ako druhý slovenský operátor ju nám, teda aj vám, ukázal. No a ako to dopadlo?

9.8.2012 00:23 / Ferdo (zive.sk) 14 5 nahlásiť

Ferdo hrate sa tu na velkeho operatora s lte a medzitym vam unikajunzakladne veci ktore nestihate spojazdnit ako napriklad rosirit pokrytie 3g... Ale chapem ze ked uz nema telefonica cim zaujat tak vymyslaju imidzovky. Cinsky dodavatel si cez o2 spravil lacnu reklamu a ide sa dalej B-]

9.8.2012 09:43 / bekheir (zive.sk) 11 0 nahlásiť

plny suhlas... bol tu clanok o spusteni, nejake meranie, ale zivot ide dalej... 99,7 percenta populacie slovenska tuto "testovaco-komercnu" siet nikdy nevyuzije a pravdepodobne prve LTE s ktorym sa stretnu bude od Orange alebo Telekomu.

9.8.2012 10:20 / ferdinand prvý (zive.sk) 1 4 nahlásiť

to myslíš toho čínskeho dodávateľa na ktorom beží core v orange a celá dátová sieť v telekome? to myslíš toho čínskeho dodávateľa ktorého komponenty sú menšie a úspornejšie ale hlavne lacnejšie ako konkurenčné a preto sa im vo svete tak darí? to myslíš toho čísnekho dodávateľa ktorý dodal technológiu takmer polovici prevádzkovateľov ktorí majú lte sieť v plnej komerčnej prevádzke ?

9.8.2012 10:34 / ferdinand prvý (zive.sk) 0 6 nahlásiť

Huawei tak už dávnejšie dodáva zariadenia operátorom skupín Vodafone (naposledy napríklad v Grécku), Telekom Austria alebo Telefónica O2 (v Nemecku či na Slovensku). Slovenské O2 prešlo na Huawei v priebehu výstavby mobilnej siete, ktorú rozbehlo so zariadeniami od Ericssonu. Šéf O2 pre technológie Martin Škop to v tom čase vysvetlil okrem iného „veľmi výhodným pomerom ceny a výkonu“. Cenný úlovok sa Huaweiu vlani podaril v Nórsku, kde v konzorciu s americkým Starent Networks, dnes súčasťou Cisco Systems, získal šesťročnú zákazku s bližšie nešpecifikovaným finančným rozsahom na vybudovanie mobilnej 4G siete. V tendri národného operátora, Telenoru, porazil jeho dovtedajších dodávateľov, Nokiu Siemens a Ericsson – ktorému v deň oznámenia výsledku výberového konania klesli akcie o tri percentá. Šéf Telenoru Ragnar Kaarhus pripísal výber Huaweiu „kombinácii technickej kvality, spoľahlivosti a obchodných podmienok“. Huawei má mobilnú sieť zmodernizovať aj v Belgicku, kde s ním koncom roka 2009 rámcovú dohodu uzavrel národný operátor Belgacom. Podľa viceprezidenta telekomu Scotta Alcotta o zákazku súťažili všetci kľúčoví dodávatelia: „Ostrá konkurencia vyústila do atraktívnych finančných návrhov.“ Referenciu zo skupiny Telenor má aj čínska dvojka, ZTE. Tá u nej po menšom projekte v Čiernej Hore získala kontrakt za dvesto miliónov eur na vybudovanie mobilnej siete pre jeho maďarského operátora so 4,5 milióna zákazníkov. Jeho šéf Anders Jensen pre Financial Times uviedol, že ZTE ponúkla najlepšie dodávateľské podmienky (najnižšie úplné náklady na vlastníctvo), čo Telenoru umožní zefektívniť poskytovanie služieb. V krátkom čase šlo o ďalší väčší úspech ZTE v Európe. Koncom vlaňajška si ju vybrala Telefónica na inštaláciu bezdrôtovej siete typu Wimax v Španielsku a tiež holandský KPN na dodávku 3G zariadení pre svojich operátorov v Belgicku a Nemecku. Aktívna je ZTE aj na Slovensku, kde jej technológie testuje Orange. Šéf Orangeu pre technológie Ivan Golian hovorí, že výsledky testovania technológií ZTE na Slovensku sú zatiaľ priaznivé: „Výskyt chybových hlásení nie je vyšší ako pri iných, západných dodávateľoch. Rozdiel v kvalite technológie teda necítiť.“ Čo mu robí starosti, je udržateľnosť kvality servisu: „Ľudia zo ZTE pracujú na Slovensku na turistické víza, takže sa striedajú celé skupiny v mesačných intervaloch.“

24.8.2012 22:29 / duncho (zive.sk) 0 1 nahlásiť

Ferdinand prvý ma pravdu. Nepracujes náhodou v Orange, ked vieš aj tie zákulisné informácie?

9.8.2012 11:10 / Johann (zive.sk) 6 0 nahlásiť

Ano myslel urcite Huawei ale zbytocne si sa rozohnil, nikto nic zle na vasho dodavatela nenapisal len ze cele mikro lte je len bezplatna reklamna prezentacia dodavatela siete. Alebo ste nebodaj huaweiu za toti este ah zaplatili? A vobec nehaki ste v tom o2 nervozni

9.8.2012 11:14 / ferdinand prvý (zive.sk) 2 7 nahlásiť

jasne hlavne ak nervozitu cítiť predovšetkým z vašich oranžových jedovitých poznámok na adresu huawei a lte siete.

9.8.2012 11:38 / bekheir (zive.sk) 9 2 nahlásiť

a preto si napisal kilometrovy nenavistny blabol :-D

12.8.2012 21:09 / Václav (zive.sk) Reagovať 0 6 nahlásiť

Veľmi O2 fandím a prajem s LTE veľa úspechov. Pri takej rýchlosti a cene je to ultimátne vykúpenie pre ľudí, ktorí bývajú v dedinách v okolí Bratislavy a iných väčších miest, neskôr snáď pre všetkých. Oproti ponuke 3G od Orange je to ako zadarmo.

28.8.2012 07:34 / 1 0 nahlásiť

CO2 bude teraz 5 rokov nadržané z toho jedného vysielača......B-]

1.9.2012 20:56 / xray (zive.sk) 1 0 nahlásiť

mozno by si mal vediet aj moju skusenost so ,,superrychlym internetom od O2,, Tak najprv Ti poviem, ze som O2 pozitiv a vyuzivam ich sluzby uz nejaky ten cas a som spokojny.. Avsak ako prebehla cela kampan je na grcanie.. Zastavili sa u mna dvaja podomovi predavaci najati O2 /externa poradenska firma zo Ziliny/ ci nechcem ,,najrychlejsi internet,, atd.. Vraj to ,,nic nestoji,, a podobny bullshit.. Tak mi na svojom laptope ukazali super vysledky a ja som nemal preco neverit... Podpisal som zmluvu, o par dni prisiel kurier a doniesol mi LTE router za 100 E-- A vtedy to zacalo... 1.Palicka kvality signalu bola /v exterieri/ na mizernej jednotke z piatich moznych /toto mi ti bu*eranti nepovedali/ Kedze kvalita signalu je pre tento typ rozhodujuca, zavolal som na Zakaznicku linku.. 2.Clovek ocakava, ze mu niekto na druhej strane poradi... Odpoved: ...nooo, hmmm mali by ste tam mat ,,nejaky,, signaaal... Ked som sa teda spytal, ci to nemoze byt nastavenim routera, odpoved: Neviem Vam poradit, ale zaslem Vam emailom postup... 3.Postup som po par hodinach obdrzal, router som mal nakonfigurovany spravne, problemom bol signal.. 4.Router som vratil do O2, avsak to uz sa nedalo cez kuriera, ale LEN OSOBNE !!!! Objednat cez kuriera nebol ziadny problem, vratit ale ani bohovi... 5.OK odt*tkal som sa do O2... To divadlo co predviedli, sa neda pochopit...NIKTO na pobocke nemal sajn, ako postupovat...niekolkokrat volali do nejakeho centra, avsak furt obsadene, vraj taky pripad este nemali atd.. Nakoniec napisali nejaky papier ze peniaze za router mi nemozu dat, ale neskor poslat na ucet... 6. Dalsi den mi nejaky peachus z O2 volal, vraj aky mam signal.... Som myslel ze ma ye*ne...

5.9.2012 00:39 / Src (zive.sk) Reagovať 1 0 nahlásiť

No ja som zvedavy na to LTE a to hlavne u Telekomu. Byvam v malej obci, mam vysielac doslova niekolko desiatok metrov za domom, takze signal by mal byt najlepsi ako sa da. V juni som videl ze robili upgrade na HSPA+. Potrva to sice este par rokov ale ked bude v komercnej prevadzke aj slusne FUP tak to bude myslim silna konkurencia DSLku, ktoreho maximum u mna je 5Mbit.

28.10.2012 23:33 / jozef (zive.sk) Reagovať 1 0 nahlásiť

IVANKA PRI DUNAJI signal 3/5 rychlost v priemere D 5Mb / U 12Mb hanba vsetko seka , pomaly nacitavaju stranky + obrovsky PING v online hrach od 70 - 999

12.2.2013 09:49 / Duški (zive.sk) Reagovať 0 0 nahlásiť

Chcem si zobrat LTE router od O2 na test do Malinova. Priamo v O2 v Avione je jeden predajca z Malinova a LTEcko mu v interieri funguje. Zariadenie ma moznost pripojenia externych anten, ktore sa daju kupit za 35€/kus - treba dve. Zaujima ma kde presne sa nachadzaju v Zalesi O2 BTSky na ktorych sa LTE prevadzkuje a aka je polarizacia anten aby bol signal zo strechy co najkvalitnejsi. Neocakavam 100Mbps, no smerovymi antenami by sa kvalita mohla zvysit. Vopred dakujem za pomoc.

Udajte dôvod prečo je príspevok nevhodný:
Nahlásiť
Udajte dôvod zablokovania uživateľa:
Živé.sk a MobilMania.sk e-mailom Zaregistrujte si svoju e-mailovú adresu na denný odber aktuálnych článkov.
Nesprávny formát e-mail adresy
Váš e-mail bol úspešne pridaný.
ŽIVÉ.SK A MOBILMÁNIA.SK MAILOM Potvrdením tohto políčka súhlasíte so zasielaním informačných e-mailov spoločnosti Azet.sk, a.s., v súlade s platnou slovenskou legislatívou. Informačné e-maily vám budú zasielané maximálne dvakrát do mesiaca a veľkosť jednotlivých správ neprekročí 80 kB. Pokiaľ bude správa vo formáte HTML, budú grafické prvky uložené na našom serveri a nebudú zahrnuté do tela e-mailu.   Súhlasím s pravidlami newsletteru Prihlásiť sa na odber newsletteru
Nájdete nás aj na:
© Azet.sk, a.s. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich prevádzkovateľ
portálu. Spravodajská licencia vyhradená.

PRIHLÁSENIE


Diskusia je možná už aj bez prihlásenia
Zadajte meno, pod ktorým budete vystupovať v diskusii
Pri príspevku bude uvedená vaša IP adresa v tvare: 54.224.202.***


Ak chcete diskutovať pod vaším Azet kontom:

Prihlásiť sa s Azet kontom

Ak nemáte ešte vytvorené konto
zaregistrujte sa.