Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info
Diskusia

Nokia a Microsoft: Cesta do pekla či svetlá budúcnosť?

PRIHLÁSENIE


Diskusia je možná už aj bez prihlásenia
Zadajte meno, pod ktorým budete vystupovať v diskusii
Pri príspevku bude uvedená vaša IP adresa v tvare: 54.80.121.***


Ak chcete diskutovať pod vaším Azet kontom:

Prihlásiť sa s Azet kontom

Ak nemáte ešte vytvorené konto
zaregistrujte sa.

Pridať názor Diskusie už aj bez prihlásenia!
77 príspevkov
9.8.2012 13:28 / Pif666 (zive.sk) Reagovať 40 31 nahlásiť

prepacte pan Palus, ale tolko stavnatych hluposti som uz dlho necital. "ekosystem", "trh nie je pripraveny", spojovat slovo revolucia a windows 8 moze len ten kto nerozmysla a veri len marketingu od MS, "Microsoft sa novým systémom snaží vystihnúť ducha doby". Windows ... Stane sa ekosystémom, ktorý obsiahne takmer všetky naše zariadenia a spojí ich do jedného funkčného celku, v com je ten zazrak - myslite obycajnu synchronizaciu ktoru mame uz vsade len nie vo windowse? Microsoft s nicim novy neprisiel, je to ten kto je vecne druhy (co mi ale vobec nevadi), problemom pristupu od MS je to, ze sa pcha uz uplne vsade lebo ma pocit ze mu uteka vlak a dopadne to pren fiaskom a ak sa nokia nezobudi tak pre nu tiez.

9.8.2012 13:46 / mike6 (zive.sk) 26 39 nahlásiť

Nuž, nesúhlasím s tebou. Skôr si myslím, že NOKIA skutočne nemá, resp. nemala veľa šancí na prežitie bez TRETEJ cesty. Android je "obsadený" spoločnosťami ako SAMSUNG, HTC, LG, SONY a iné. iOS je jasný... NOKIA by asi veľa šancí s androidom nemala a spoliehať sa na systém SYMBIAN, ktorý zďaleka nedosahuje kvalít androidu alebo iOS by bolo riskantnejšie ako spojiť sily s Microsoftom. Aj RIM s BlackBerry ušiel vlak, a to ešte donedávna predstavoval špičku v business prostredí... . Ako sa hovorí: "vlaky prichádzajú, vlaky odchádzajú". A NOKIA už na ten svoj pozerá zo zadu, ale možno ešte nie je tak rozbehnutý, že ho nechytí...

9.8.2012 13:56 / Pif666 (zive.sk) 8 32 nahlásiť

tretia cesta - mozno mas pravdu, ale mohla si nechat aj zadne vratka symbian, android - ale to som nechcel riesit. Problem vidim hlavne v tom, ze partner ako je Microsoft, je na jednej strane velky, bohaty - na druhej strane je ako male dieta, ktore nevie co chce. Chcel by vsetko co maju ostatni a mam pocit ze nema dost jasnu viziu co ma robit len kopiruje tych uspesnych (to opat nie je problem). Jeho kopie su vsak casto hrozne (Bing) a nakoniec ho omrzia ked mu dojde ze nato nema. Co bude robit nokia potom ?

9.8.2012 14:13 / mike6 (zive.sk) 12 12 nahlásiť

V zásade ani Apple nič prevratné nevymyslel ale to čo urobil urobil parádne... iPod, iPhone, iPad a iné... Tá cesta, ktorou sa Apple vydal je asi dobrá... . Taktiež ani Microsoft nebol inovátor: * MS DOS - kúpený systém, ktorý si objednal IBM preto, lebo sa zameral na BIOS... * MS Windows - nadstavba MS DOS, kvôli popularite grafického prostredia * MS Office - textové a tabuľkové procesory boli vyvinuté "dávno" pred MS office... Ale: operačný systém Microsoftu kraľuje celosvetovo, MS Office kraľuje celosvetovo. Teda ani Microsoft nie je len nejaký potrimiskár... . Verím, že tak ako je v hlbokej kríze NOKIA bol aj Apple na začiatku 90-tych rokov a pozri sa... Aj Apple urobil niekoľko nepopulárnych krokov (prechod na intel, explorer ako prednastavený prehliadač a pod.). . Ak si NOKIA vybuduje postavenie nosného dodávateľa hardware-u pre Microsoft, tak si myslím, že šancu má. Ale ak do toho zabŕdne Samsung ako do androidu, tak neviem-neviem...

9.8.2012 16:32 / fefe (zive.sk) 13 20 nahlásiť

Symbian vobec nezaostava za Androidom v kvalite. Vratil som sa k Nokii a Symbianu asi po 8 rokoch pouzivania Windows phone a Android a bol som velmi prekvapeny. Spaja povodne kvality klasickych telefonov a novymi vlastnostami a fungovanim Androidu. Konkurencnou nevyhodou Nokie bolo, ze sa neskoro preorientovala na dotykove ovladanie telefonov a system predaja aplikacii ako ma Android a Apple. Zaspali dobu. Kvalitou ju uz dohnali v predposlednej verzii Symbianu (Bella), ale kvantitu v zmysle uzivatelov ju uz tazko dozenu

10.8.2012 02:48 / Peter (zive.sk) 1 5 nahlásiť

"... po 8 rokoch pouzivania Windows phone ..." Fíha, ty si prišiel z budúcnosti? Windows Phone je na trhu len nejaké 2 roky. Windows Phone nemá s Windows Mobile takmer nič spoločné.

10.8.2012 09:31 / fefe (zive.sk) 2 4 nahlásiť

Nenapisal som "Windows Phone" ako Ty, teda operacny system, ale "Windows phone", cize myslene Windows telefon.

14.8.2012 15:37 / 0 0 nahlásiť

Snazis sa sice obhahovat, ale ziadne windows telefon neexistuje. Mal si napisat "Windows mobile a Android" alebo so zazmurenymi ocami "Windows phone a Android phone".

14.8.2012 17:45 / Vlad21 (zive.sk) 0 3 nahlásiť

Tiez nechapem co je zle na Symbiane. N8 som si vybral podla toho, ze ma prave tento OS (Anna, po upgrade Belle). Skvely phone, ktory v case svojho uvedenia na trh predbehol dobu aj konkurenciu. V tomto case sa da zohnat uz aj za dobru cenu. Jedina skoda, ze sa vypredavaju uz len posledne kusky zo skladovych zasob obchodnikov... B-]

9.8.2012 13:53 / catm4n (zive.sk) 6 39 nahlásiť

ja pridam dva citaty z clanku co mi "zobrali dych" "Keď sa v roku 2011 Nokia rozhodla uzavrieť strategické partnerstvo s Microsoftom, hlavnou motiváciou bola sila softvérového giganta a snaha odlíšiť sa." ......"odlisit sa"....?? to sa akoze MS po uzavreti tohoto "strategickeho partnerstva" zaviazal, ze ziadnym inym vyrobcom WP nebude poskytovat......?? asi mi nieco uniklo.... "Lipnutie na starom systéme Symbian, podcenenie dotykových displejov či krach platforiem Maemo a Meego dostali Nokiu tam, kde sa v súčasnosti nachádza." ak by to bolo napisane v style "neschppnosti Nokie pruzne prisposobit system Symbian novym trendom" (tak ako vyzera Belle mal Symbian vyzerat par rokov spat) - dalo by sa suhlasit a "krach platforiem Maemo a Meego"...??? "krach"?? ak by tam bolo nieco ako "pochovanie kvoli partnerstvu s MS" - povedzme predaje N9 aj bez akejkolvek marketingovej podpory zo strany Nokie (a inych znevyhodnovani) hovoria o niecom inom

9.8.2012 13:39 / BA (zive.sk) Reagovať 37 12 nahlásiť

Nokia + Android mohla byt svetla buducnost. Toto bude ta prva moznost .. :-) Ze sa tam nepoucia ..... :-O

9.8.2012 13:43 / Zaklinac (zive.sk) 17 25 nahlásiť

Preco si to myslis? Okrem Samsungu maju vsetci vyrobcovia ponukajuci najma Android financne problemy. Samsung zaplavil trh vsetkych segmentov a ostatni len pozeraju a preglgaju.

2.7.2013 19:27 / Jim (zive.sk) 0 0 nahlásiť

HLUPOST! Osobne mi dosluzila N6610 mal som ju dlllllho a ked som si iseil vyberat novy fon tak som pozeral NAJPRV Nokie... Ked som zistil, ze vsade je ten WP ci WM presla ma chut... A som rad mam par znamych ktory si kupili tie lumie a pocujem od nich iba narek :) Ked sedime pri stole napr. partia tak min. 8 z 10 ludi ma android a su navzajom kompatibilny medzi sebou aj s PC... Bez specialnych softov ktre su POTREBNE pri Nokii na vyemenu dat PC-TELEFON atd atd... Ked Nokia zacne znovu pouzivat normalny OS tak snad budem znova zakaznik

9.8.2012 13:47 / bree (zive.sk) 2 32 nahlásiť

jasne este by na tom boli horsie ako s mrkvosoftom, stali by sa len tuctovym vyrobcom. Meego bola buducnost a aj vela vyvojarov boli pripraveni podporovat teuto platformu. Ale nokia odpalila vsetky linuxove OS so svojej dielne.

9.8.2012 13:42 / cg (zive.sk) Reagovať 2 21 nahlásiť

"Post PC éra je jednoznačne tu a nejedná sa o marketingový výplod technologických spoločností." Podľa mújho názru sa v konzumnom mainstreame v majoritných píipadoch jedná o marketingové výplody technologických spoločnosti. To je len taka poznámočka, pokiaľ bude v buducnosti na výber z rôznych produktov ktoré máju plniť určité požiadavky tak fajn a vadí mi trocha zavrvohanie stolových počitačov, tie si stale nájdu svoje opodstatnenie.

9.8.2012 13:49 / Zaklinac (zive.sk) Reagovať 22 13 nahlásiť

Trh zrejme tomu spojeniu veri, kedze akcie Nokie pomaly, ale isto stupaju, rovnako ako podiel WP. Podla mna bude klucove podchytit biznis sferu (co by sa mohlo podarit, ked uz W8 a WP8 budu "jedno telo"), uspech Surface a rozvijanie trhov Azie. Nokii zelam uspech a som zvedavy na uctovne uzavierky Q3 a Q4. A na WP8 :)

9.8.2012 14:06 / monocat (zive.sk) Reagovať 28 10 nahlásiť

ak by sla Nokia do Androidu, nemusela by byt tam kde je teraz. Stavka na Windows Phone im nevysla. Sice sa nachvilu zahojili peniazmi od MS, ale tie nevydrzali naveky. linia Lumia nevysla. Prilis malo a prilis pomaly. Ked prisli na trh uz bolo neskoro. Zarucujem vam ze sucasne vysledky iste nie su podla planu. Iste nepocitali s tym, ze Lumia bude hrat na trhu tretie husle a ze sa bude tak malo predavat. Prosim pozrite si vysledky predajnosti. Su horsie ako zle. Ak by isla na zaciatku do Androidu, nemusela by cakat na win 8 ako na nieco zo vsetko zvrati a potacat sa nad priepastou. zaplavila by nas tym co vie najlepsie, low a midendy s Androidom. A lacne Android smartphony pre treti svet. Mohla mat poziciu na trhu hned od zaciatku a nie cakat na "revoluciu", ktora pravdepodobne nikdy nepride.

9.8.2012 14:46 / peter pan (zive.sk) 10 9 nahlásiť

to by urcite nokiu zachranilo, keby zacala vyrabat telefony, ktorych je na trhu totalna zaplava... preco by som si realne mal kupit android od nokie, ked si mozem kupit samsung alebo htc, ktore tie androidove telefony vyrabaju uz roky, maju s tym skusenosti, maju vyladene nadstavby... preco by nesli podla planu, co si cakal, ze nokia vypusti na trh lumie a zrazu behom pol roka predbehne aj android aj ios??? to si nemozes realne mysliet... je to presne take iste ako ked vyjde nova mmo hra, pravidelne ju bude hrat 300 tisic ludi a hned sa vsade objavia spravy aky je to prepadak, pretoze sa ani nepriblizil k 11 milionom hracov world of warcraft... nikto sa nezamysli a neuvedomi si ze aj 300 tisic platiacich ludi je dost a velmi slusne to zaraba, proste kazdy vidi len tych jedenast milionov. nokia mozno tak skoro (mozno nikdy) nebude jednotkou na trhu ako v minulosti, ale to neznamena ze by na tom bola zle.

9.8.2012 14:59 / mariooo (zive.sk) 2 2 nahlásiť

zarucujes nam to? To je pekne, a co sa teda stane, ked ti tvoja predpoved nevyjde. Zarucujess na m to cim, svojim slovom? Toto si teda zabil..

9.8.2012 15:10 / monocat (zive.sk) 3 1 nahlásiť

zmysluplna reakcia. Dakujem za poucenia a hanbim sa ze som nezvolil dokonalu formu. Snad vsetci vieme, ze ak je forma nedokonala, tak vseto co pise dany diskuter je automaticky diskvalifikovane, ze?

9.8.2012 17:27 / mariooo (zive.sk) 3 2 nahlásiť

komentoval som konkretny prispevok, nie vsetky (ak tu este nejake su). Ber to ako konstruktivnu kritiku pre vhodnejsie podanie svojich hypotetickych vyplodov ktore vehementne predostieras ako zarucene isty scenar. Niesi Nostradamus, tak sa tak skus aj prezentovat.

9.8.2012 14:17 / Durus (zive.sk) Reagovať 41 4 nahlásiť

Stolne PC to maju davno spocitane, naco je komu doma velka bedna s 500wat prikonom, ked ti staci mobil/tablet pripojeny na full DHtv? A to 0.5% ludi co vyuzivaju stolne PC na 100% trh s PC nevytrhnu. A Microsoft? Ked si spomenem na to neskutocne mnozstvo restartov, preinstalacii, stratenych dat, nefunkcnych portov, citani diskusii koli zavadam, rozne konfiguracie, kopec penazi som do toho nastrkal, ja neviem co vsetko a aj tak to nefungovalo na 100%... No mozem ja teraz na nich kaslat... Este mam doma notebook s windows, ale uz aj ten onedlho pojde do hluchej doliny, je tu cas na zmenu...

9.8.2012 14:22 / PCMAN (zive.sk) 1 24 nahlásiť

Na serioznu pracu potrebujes PC. Tablet a mobil pre beznych konzumnych spotrebitelov ako ty. Apropo nove stolne PC s Intel Ivy Bridge maju spotrebu 50-60W, pokial nie si nejaky sialeny hrac s extremnou grafikou

9.8.2012 14:43 / Durus (zive.sk) 8 4 nahlásiť

No vidis, a prave ty alebo ja tvorime to 0.5% uzivatelov, co na PC pracujeme a cmarame tieto nezmysli. Ale moja babka, mama, sestra, kopec kamosov aj frajerka ci nas barman o tej velkej bedni nechcu ani pocut. Aj ked s tou spotrebou mas mozno pravdu....

9.8.2012 15:00 / paul2 (zive.sk) 2 21 nahlásiť

Tvoja babka, mama, sestra, kopec kamosov aj frajerka ci nas barman ... asi nerobia v Exceli, vo Worde, nerobia prezentacie, pripadne neprogramuju, nerobia uctovnictvo, neupravuju fotografie, nevytvaraju nejaku grafiku atd. Na prezeranie netu, nejake jednoduche hry, napisanie kratkeho mailu staci aj tablet alebo mobil. Pre ostatnych, pre ktorych je PC sucast ich prace s tabletom nevystacia. Pre mna uz robit na notebooku je ako za trest (myslim bez pripojenej mysi, velkej klavesnice a velkeho monitora).

9.8.2012 15:19 / Durus (zive.sk) 14 4 nahlásiť

Presne si uhadol, ani jeden z nich, az na tie fotografie, ale za rok zvladne tablet aj to. A ked si ho bezdratovo spojim s TV a doplnim bezdratovou klavesnicou a mysou, tak aj tie fotky alebo prezentaciu uplacam... Ver ze tych co sa zivia s PC je naozaj len mensina....

9.8.2012 20:26 / Edon (zive.sk) 10 6 nahlásiť

Ty musis byt velky retard alebo ja musim byt velky stastlivec...System od Microsoftu pouzivam uz od cias MS DOS a este nikdy nikdy som nemusel preinstalovat ziadny windows(95 98 xp vista 7) ani sa mi este nikdy nestalo ze som prisiel o nejake dáta. Tymto samozrejme nechcem vyzdvihovat MS ako najdokonalejsiu firmu len nerozumiem tomu ako moze mat niekto taketo problemy ked ja som za svoj zivot videl blue screen of death na mojich pocitacoch tak 2 krat..Mozno je obcas problem skor medzi stolickou a pocitacom ako niekde v nom ;-)

10.8.2012 01:03 / bree (zive.sk) 1 1 nahlásiť

Okej to je subjektivna skusenost, ale si v dost velkej mensine. MS je ako velky oximoron, pouzivaju ho miliony pritom je to jeden z najmenej bezpecnych systemov. Ale zase poznam ludi, ktori sa o windows starali a maju xp doteraze posledny bez komplikacii a problemov. Ja som robil tiez to iste a dopadol som vela krat s blue screenom a raz mi zmizli vsetky subory. Odvtedy som presiel na OS X a Ubuntu a na MS sa pozeram uz z vysky. Ale Nokii to prajem aj ked urobila vela chyb, ale moja N9 je posledny model co som kupil od nich.

9.8.2012 14:44 / ATX (zive.sk) Reagovať 12 10 nahlásiť

No môžem čestne prehlásiť, že toľko drístov pokope som už dávno nečítal. A to píšem ako používateľ Nokie - E90, teda z obdobia, keď ešte Nokia za niečo stála. Autor síce odprezentoval množstvo informácií, no sú to prevažne jeho sny a vízie, a to pomerne nereálne. Nokia skončí a môže si za to len a len sama. Partnerstvo s Microsoftom všetko akurát urýchlilo.

9.8.2012 15:04 / mariooo (zive.sk) 18 9 nahlásiť

nokia neskonci, microsoft to nedovoli. Androidaci sa po zacati predaja W8 budu len chytat za hlavy aky krok spravilo toto spojenie MS a NOKIA a aki su sprosti, ze ani len nedali sancu myslienke, ze to spojenie ma vyznam a preco to neskusit. Myslim si ze ANDROID bude do troh rokov na urovni dnesneho symbianu. SPomen si na tieto slova 9.8.2015, ked budes citat tento prispevok na Lumii s Win Phone 9 ;-)

9.8.2012 15:14 / monocat (zive.sk) 6 13 nahlásiť

Myslim ze za hlavu sa nebude chybat vobec nikto, kedze Nokia nema s MS podpisanu vobec ziadnu exkluzivitu. Samsung aj HTC mozu v pohode zacat chrilit Win telefony, ak by to bolo vyhodne. Akurat ze nie je. Tazko najst jediny ekonomicky ukazovatel, ktory neukazuje Windows Phone ako fail. Pocet predanych WP zariadeni a katastrofalne financne vysledky Nokie ukazuju jediny vec - bol to ZLY NAPAD! Co by stratili tym, ze by nesli do spoluprace s MS a zacinali by s nou az v tejto chvili? Jediny rozdiel by bol, ze by za sebou nemali fiasko s lumiami a mali by lepsie financne vysledky. Ak akcionari ocakavali, ze Nokia bude v roku 2012 v takomto stave, tak museli byt absolutne pometeni ak do toho sli.

9.8.2012 15:24 / Zaklinac (zive.sk) 17 10 nahlásiť

Pises nepravdu. Lumie sa predavali ovela lepsie ako iPhony alebo hi-end Androidy, ked nastupili na trh. Financna pozicia Nokie sa zlepsuje. Prakticky vseci vyznamni operatori cakaju na WP8 a kedze v nom vidia potencial, zavazuju sa k jeho predaju a pripagacii. WP vzrastol medzirocne o 115%!!! Ktory OS ma taky rast? Takze ziaden fail. Je samozrejme, ze rast je pomaly, je to prirodzene, ved je to uplne novy system. Android po takom case na trhu mal cca 1.5 %, neskor raketovo stupol. Kedze prakticky vsetky dolezite znacky ohlasuju nove zariadenia s WP8, nevidim dovod, aby WP nevzrastol tiez. Aby som ta parafrazoval: kto si myslel, ze WP bude mat po roku a pol 20%, je pomateny. Je to beh na dlhu trat, ale dolezite je, ze WP stupa.

9.8.2012 16:37 / monocat (zive.sk) 5 6 nahlásiť

a to mas odkial ze sa nokie predavali lepsie ako androidy a iphony? to ze AT&T po launchi prehlasilo ze cisla su "dobre"? Tak pozor. Nikedy nepredalo viac Lumii ako iPhonov. Nikdy. V aprili bola sprava ze Nokia predala 2 miliony lumii. Ale pozor, nie za prvy kvartal a v amerike, ale CELKOVO NA CELOM SVETE. 2 miliony!! Len AT&T (ktoré ako jediné v US výraznejšie ponúkalo lumie) predalo za prvy kvartal 4.3 miliony iPhonov! To znamena ze u jedneho operatora v US sa predalo za tri mesiace dvakrat viac iphonov ako sa predalo Lumii od ich launchu na celkom svete. Check your facts, Nokia fanboy. V druhom kvartali 2012 Nokia predala 4 miliony lumií. Lepšie, ale stále zanedbateľné.

9.8.2012 16:42 / peter pan (zive.sk) 4 4 nahlásiť

totalne zanedbatelne, ja tak predat 4 miliony mobilov za stvrt roka, tak sa rovno obesim, ako ma take nieco moze uzivit, neostava nici ne nez vyhlasit bankrot a zastrelit sa.

9.8.2012 17:15 / monocat (zive.sk) 3 5 nahlásiť

No veru, konecne s tebou suhlasim! Keby si predal 4 miliony telefonov kym konkurencia preda 53, resp. 35 milionov a mal MILARDU stratu, tak skutocne aj silna povaha moze uvazovat o ukonceni svojho zivota. Tazko v takej situacii zazlievat.

9.8.2012 20:32 / Diego (zive.sk) 0 2 nahlásiť

4 mil. ale z jedneho modelu, ak ste si nestihli vsimnut Nokia vyraba aj ine telefony ako je rada Lumia...

9.8.2012 18:39 / Zaklinac (zive.sk) 3 2 nahlásiť

Q4 2011: milion Lumii, Q1 2012: dva miliony Lumii, Q2 2012: styri miliony Lumii. 100% narast QoQ telefonu s novym systemom! Dokola opakujes, aky to je neuspech, ale to nie je pravda. A k tomu Lumia vs iPhone vs Android: http://www.wpcentral.com/nokia%E2%80%99s-cumulativ... ...

10.8.2012 08:32 / _px_ (zive.sk) 3 4 nahlásiť

Nechcem ti rucat tvoje sny, ale napr. Android ma 900k aktivacii denne. To znamena, ze predaj Lumii za Q4 11-Q2 12 je ako tyzdenny predaj Androidov. Tymto tempom ich sotva predbehne. Pre dalsie porovnanie: Lumii je medzi ludmi menej, ako Linuxu na desktope.

10.8.2012 08:58 / Zaklinac (zive.sk) 4 1 nahlásiť

Odhliadnuc od toho, ze tvoja reakcia je nesuvisiaca s mojimi prispevkami, nechapem, co si chcel povedat porovnanim aktivacii celeho jedneho OS vsetkych vyrobcov s predajom jednej rady jednej znacky? Tak bud porovnas aktivaciu jednotlivych OS, alebo jednotlivych znaciek, alebo predaje jedneho radu telefonov, alebo predaj dvoch vyrobcov... A preco by jeden rad jedneho vyrobcu mal predbiehat predaj vsetkych Androidov dokopy?? O moje sny sa neboj, rozhodne sa netykaju telefonov.

10.8.2012 10:12 / monocat (zive.sk) 0 0 nahlásiť

ano, lumia moze ouperformovat launch cisla iphonu a androidu, ale vtedy bola ohladne smarphonov uplne ina situacia teraz smartphony zacinaju dominovat nad dumpohones v celkovych predajoch, clovek pride do shopu a chce mudry telefon uplne samozrejme vtedy bola situacia ina, smartphony tvorili mensinu predajov je logicke ze aj mala cast kolaca, ak je kolac ovela vecsi ako kedysi robi lepsie cisla

10.8.2012 10:39 / Zaklinac (zive.sk) 2 1 nahlásiť

Ved PRAVE PRETO, ze je dnes situacia so smartphonmi odlisna - a teda ludia maju na vyber z ovela vacsieho mnozstva smartov davno zavedenych OS - je to uspech.

9.8.2012 19:03 / mariooo (zive.sk) 0 0 nahlásiť

jaj ty ekonom.

9.8.2012 15:24 / ATX (zive.sk) 3 13 nahlásiť

Presne tak. Nokia nemá exkluzivitu s MS ohľadom WM8 a tým pádom nemá nič. Jedného pekného dňa, možno v roku 2013, možno 2014 si MS odpíše stratovú investíciu a pôjde ďalej. Smartphony s WP8 budú poskytovať iní výrobcovia a Nokia bude definitívne stratená.

9.8.2012 15:29 / Zaklinac (zive.sk) 13 3 nahlásiť

Ked citam to vyplakavanie majitelov Samsungov a htc na WP forach spolu s ich zaprisahavanim, ze uz si kupia jedine Nokiu, nemyslim si, ze by sa mala tak skoro bat :-)

9.8.2012 15:27 / peter pan (zive.sk) 10 4 nahlásiť

ty ale rozpravas blbosti, windows phone sa predava dobre, prekrocili predpokladane predaje, to asi nebude katastrofalne, ze? a predaje stupaju. financne vysledky nokie idu tento stvrtrok pomalicky hore, iba vdaka WP... nokia isla k vode ovela skor nez zacala predavat WP a to hlavne kvoli symbianu. jasne, taky microsoft ma teraz trochu horsie vysledky, pretoze masivne investuje do reklamy, ale to je presne cesta k uspechu. nikto, ani microsoft, ani nokia neocakaval ze behom roka budu predbiehat android a valat sa v peniazoch... to si mozes mysliet len ty. este hodnu chvilu potrva kym prekrocia cervene cisla a budu ozaj uspesni, ale tak to funguje v kazdom biznise, najprv treba investovat, naklady sa vratia az casom. proste sa su snazis sirit bludy ako keby si si myslel zetym realne nieco dosiahnes, ze si ludia prestanu kupovat WP...

9.8.2012 16:39 / monocat (zive.sk) 3 6 nahlásiť

Nokia v Q2 zaznamenala 1 miliardu prevádzkovú stratu. Nic z toho co som nenapisal nie je blud. Predaje su slabe, rovnako ako financne vysledky Nokie. Aj v USA kde sa Lumie predavali relativne najlepsie su vysledky v porovnani s iPhone traficke. Ano, aj keby sme brali len AT&T. Pozri si cisla vyssie, alebo si najdi na nete kvartalne statistiky predaja. Ak tak ucinis, uz asi neodpises, pretoze nenajdes oporu v realite. Sevas.

9.8.2012 18:32 / Zaklinac (zive.sk) 4 2 nahlásiť

Mily Juraj, ja mam vysledky za Q1 aj Q2 velmi dobre nastudovane. Kazde slovo v tej sprave. Urob to aj ty a zistis, ze strata oproti minulemu roku klesla, rovnako ako klesaju straty ostatnych divizii Nokie (najvyraznejsie u Nokia Siemens Network). A Lumie sa vobec nepredavali najlepsie v Amerike.

9.8.2012 18:51 / H (zive.sk) 0 2 nahlásiť

700 mil z toho bolo na restrukturalizaciu uplne inej divizie. zaveterny, ty si nejaky ch.uj, alebo co.

9.8.2012 15:08 / iSheep (zive.sk) Reagovať 2 0 nahlásiť

Do pekla...

9.8.2012 15:21 / T (zive.sk) Reagovať 10 17 nahlásiť

Nokiu vôbec nedorazil Iphone. Nokiu dorazil Elop. Zrušenie projektu Meego, ohlásený koniec Symbianu. Zo Symbianu veľa prešlo na Android nie na Ios. Ohlásenie zrušenia updatu spôsobí, že Nokia sa prepadne ešte viac. Tie predaje sú slabé. Samsung predal omnoho viac S3... WP je slepá ulička a Nokia je s tým systémom mŕtva. Nestačí zabaliť hardware do krytu N9......

9.8.2012 15:26 / Zaklinac (zive.sk) 8 4 nahlásiť

Lubo, uz som ti vravel, aby si prestal pit. Este je len pol stvrtej, preboha. A ty si uz namol a bluznis o nejakom stopnuti updatu...

9.8.2012 15:45 / T (zive.sk) 6 6 nahlásiť

Zaklínač vyzerá to, že piješ sám WP čučo...B-]

9.8.2012 15:54 / Zaklinac (zive.sk) 0 4 nahlásiť

Fakt si chod lahnut. Urobi ti to dobre.

9.8.2012 15:27 / pravda (zive.sk) Reagovať 1 3 nahlásiť

trosku sa zabuda, ze na svete je cca 30% populacie nad 40r , stara generacia, ktora neznasa smartfony, dotykove displeje a vyhladavaju obycajny a funckny mobil s dlhou vydrzou. Co sa tyka M$ a Nokie, Windows Phone by vobec nemusel byt zly, keby neurobili chybu - neohlasili ihned WP8 a nemoznost upgradu, ale podsunuli by niekolko aktualizacii na WP7.5 kym sa vypredaju zasoby nokie, a potom by prisli s WP8 ... ono mat smartfon s WP, Widows, vyuzivat ich vzajomnu synchronizaciu - je celkom fajn (android s Win nezosynchronizujes bez dalsieho softu) a skoda toho, ze M$ stavilo na Cloudove riesenia a nepodporilo SD Karty, ktore su dost oblubene. takze nebyt tychto 2 chyb, tak by WP a Nokii isiel biznis PS. Pouzivam android

9.8.2012 15:32 / pravda (zive.sk) 0 3 nahlásiť

len tak pre zabavu, precitajte si prvych 15 prispevkov v diskusii k videu prototypu Nokia AEON: http://www.mojevideo.sk/video/d6b/nokia_aeon.html... a teraz sa zamyslite, ze vsetko z toho plati na v sucasnoti dost rozsirene smartfony :) riesite tu kkcinky , nie je problem v nokii , ale v hlavach niektorych prispievatelov. Kym end-user nema Android s ROOTom, tak mu je uplne jedno ci bude vlastnit Nokiu s WP alebo to druhe...

10.8.2012 07:11 / mino678 (zive.sk) 2 2 nahlásiť

40 rokov a tará generácia ? A nejbnem ti jednu? Presný opak je pravdou. Skúsenejší vo svojej profesii sa nechce zaoberať IT hovadinami tak ako ty sa nechceš zaoberáť napríklad vymetaním komínov. A nie je jednoduchšie ovládanie ako smartfón - skor by som povedal že možno non-IT človek bude využívať 1% možností smartfónu ale jednoznačne ho považuje za najmenej bolestivé ovládanie oproti doteraz iným tlačítkovým telefónom. Dotykový systém svojim spôsobbom unifikoval ovládanie telefomnu práve na tie najzákladnejšie funkcie o ktorých hovoríš - telefonovanie a basta. A práve na takto jednoducom telefóne má šancu non-IT človek pričuchnúť dobrovoľne aj k niečomu čo ešte nikdy nerobil - napríklad sledovanie počtu medailí na OH London 2012.

9.8.2012 15:33 / BobiBolivia (zive.sk) Reagovať 3 19 nahlásiť

Nokia mala ostat u MeeGo. Ten system mam rad kazdym dnom viac a viac. Vsetko na dosah, ziadne uvodne stranky plne zbytocnych widgetov, ktore akurat zeru vykon, na vacsinu veci si zatial vystacim aj bez apps (snad len file manager sa neskor bude hodit, pripadne podla potreby), system je svizny, je rychly, nepotrebujem baterku-zeruce dvojjadro len preto, aby system siel hladko... je radost mat Nokiu N9 pri sebe :-)

10.8.2012 01:16 / bree (zive.sk) 0 6 nahlásiť

Potvrdzujem a sere ma to cim dalej tym viac, ze sa nato vykaslali. Ale za druhe lutujem pouzivatelov Androidu ( ked si pri dual boote dam android jak keby som si kupil trabant na lpg ) a tretia vec je, ze polovica veci v com je akoze SIII suprovy nam indicky a perzsky vyvojari vyvynuli priebehu par tyzdnov. A pre Android fanatikov, ktory by do mna chceli rypat, ze som nemal poriadny android telefon mal som SII asi mesiac a oproti N9 bol pomalsi pritom HW je na tom o moc lepsie. Dokonca par funkcii zvlada N9 rychlejsie ako moj 4S.

30.12.2012 10:57 / Juraj (zive.sk) 0 0 nahlásiť

Mam Nokia N9 16GB a som spokojny mam ju 6mesiacov a ide dobre a rychlo.Som spokojny ma svoje muchy,najme ten kryt mini USB konektora,ktory je nachylny na odlomenie.Mne sa po 6 mesiacoch opotrebovanim odlomil...No vymenili mi ho v Nokia Care za pockanim za 3Eura cakal som,asi 10minut.Inac som spokojny s tymto mobilom.Bol som verny nokiak,a zrejme je to posledny mobil co som si od nich kupil.... mal som 5 Nokii za 12 rokov.Nokia urobila chybu ze podcenila fenomen dotykovych mobilov, tak to bola chyba.Zaspali dobu a nevyrobili nic prevratne stale len zmenili dizajn a rovnake telefony robili.Ano je pravda,ze mali dobre modeli.Napriklad Nokia N95 8GB to bol vtedy spickovy mobil,ktory,len tazko mal konkurenciu..Tiez Nokia N8 je starsi mobil a Nokia za nemusela hanbit zan,tiez Nokia N9 bol,asi posledny mobil,ktory som od nich kupil.Mam este Nokia N95 8Gb a tu som daroval mamke ide dobre,sem tam mala oprava,ale je zachovaly je...;-) Uvidim,ako to pojde dalej z Nokiou.Ja kupujem nove mobili v hotovosti,tak raz za 3-4roky menim hardver....:-)

9.8.2012 16:43 / Jano (zive.sk) Reagovať 4 0 nahlásiť

Pre mna maju Andriod a WP velke minusy. Android - X aplikacii, ktore su sucastou mobilu to my napisalo, ze ci suhlasim s tym, aby odosielali data udajne anomymne. No fuj. WP sa dost opici po Androide a pridava pre MS svojske napady: vyuzivanie Live ID, mobil nema SD kartu

9.8.2012 17:23 / crucifix (zive.sk) Reagovať 6 8 nahlásiť

Nokia zaspala dobu. Microsoft vypustil neuveritelne obmedzeny WP7 s este hlupejsim a pazravym softom Zune. Ozaj dokonale spojenie. Teraz sa budu tvarit akoze "to chcu ludia" alebo klasicke dristy o "poznani potrieb zakaznika". Balmer niekde vystupi a povie, ze ludia chcu cloud alebo naco pamatove karty ? (ked si "blbec" zakaznik rad pripati za dalsich 16 GB/100USD) Tieto megakorporacie totiz nikdy nerobia to co chce zakaznik, oni maju prostriedky na to, aby si myslel, ze to chce a potrebuje. A dopadne to podobnym "uspechom" ako ultrabooky...

9.8.2012 18:04 / rado (zive.sk) 1 6 nahlásiť

nechapem, co tu riesite sd karty, ved win 8 ich bude podporovat :-) a nakoniec si aj tak kazdy kupi mobil, ktory mu najviac vyhovuje. ja som mal i phone 4, samsung galaxy s II, lumiu 800, vsetkych som sa zbavil a vytiahol som zo zasuvky n 8cku s mrtvym symbianom :-)

9.8.2012 18:47 / crucifix (zive.sk) 0 0 nahlásiť

to bol len priklad, trend je, ze karty off. Nakoniec si kazdy kupi mobil, ktory bude v tom case na trhu - a ked budu vsetky na jedno kopyto?

10.8.2012 11:51 / Jano (zive.sk) 0 2 nahlásiť

Ved prave to je to Rado, ze ja tie Antroidy a WPcka porovnavam s "mrtvym" systemom, ktory pouzivam v N8.

9.8.2012 18:12 / H (zive.sk) Reagovať 1 1 nahlásiť

pst pc je marketingovy zvast. ak by to tak nebolo, boli by tu zariadenia, ktore by nahradili pc. toto sa nedeje. ani mobil, ani tablet pc nenahradza. otvaranie dalsieho segmentu trhu predsa nie je nahradzovanim ineho. to mozte rovno napisat, ze mobily nahradia vysavace a blizi sa post vysavacova era.

9.8.2012 19:44 / Surany.MORE (zive.sk) Reagovať 1 5 nahlásiť

S Nokiou mam dlhorocne pozitivne skusenosti, novy mobil, ktory by som si kupil, by bola urcito Nokia. Nedam dospustit na Nokiu 3110c. Nech si skusi nejaky novy fon konkurovat tejto masinke v rychlosti pisania.

9.8.2012 20:53 / karol (zive.sk) Reagovať 0 7 nahlásiť

ďalšia diskusia bez konca. čo tu riešite? nemáte iné problémy? hlúposti, kto aký mobil ma. ja mám to, ja zas to, ale ty si *** lebo nemáš to čo ja. Ako deti.

9.8.2012 22:51 / Admjtadmjbmtjp (zive.sk) 0 1 nahlásiť

Mas s tym problem?

9.8.2012 22:22 / matejjjx (zive.sk) Reagovať 1 9 nahlásiť

Windows 8 na pocitas jeaktastrofa, vobec sa to nehodi k misi a bude to prepadak, je to usperk dotykovym obrazovkam, ale to je vsetko. WP7 - je viac uzavrety ako jablko - to je dovod preco si ho nekupim WP8 - vyzera byt lepsi a vaic otvorenejsi, cital som, ze ma mat podporu SD kariet a pod., mozno zacnem uvazovat, ale to uvidim, co sa s toho nakoniec vykluje No a moj nazor je, ze Elop uskodil Nokii, me nevadilo, ze ma telefony z WP7, preco nie, ale preco sa vzdala vsetkeho ineho, vsak ten symbian uz vyzeral celkom dobre, tie poslende verzie, bol celkom pouzitelny a takisto super system MeeGo - ja naozaj nerozumiem preco Nokia nepokracovala aj v tomto a to, ze stavila vsetko na Windows sa jej moze stat osudnym, je mi to luto, ale neviem ako dopadne tento europsky vyrobca a uz zatvara aj fabriky vo finsku a presuva sa do azie :/

9.8.2012 22:28 / H (zive.sk) 6 3 nahlásiť

pises ako plesniva pi.ca

10.8.2012 10:04 / dierya (zive.sk) Reagovať 3 0 nahlásiť

hot predaj 1080p Full HD Car digitálny videorekordér s 2,0 "LCD displej a 120 širokouhlý objektív, vysoká kvalita, najnižšia cena, najvyššia zľava na svete, nenechajte si ujsť túto skvelú príležitosť: http://urlen.dk/Zu...

10.8.2012 10:28 / freeman (zive.sk) Reagovať 5 4 nahlásiť

Taktiež som bol skeptik partnerstva Nokie s Microsoftom a bol som silný zástanca Androidu. Ale ako čas plynul som nakoniec po "experimentoch" opäť skončil v náručí Nokie s WP. A plná spokojnosť. Áno Android je podstatne čo do funkcii väčší. Ale je aj lepší ? Veď už len ponuka 7 rôznych obrazoviek je na "prášky". U WP 1+1. A že zatiaľ "fičíme" len na jednom jadre ? Tak to Vám zaručujem, že taký plynulý chod systému len ťažko dosiahnete na Androide aj s 4 jadrovým procesorom. A chybu si už pripustil aj Google keď v 4.1 prepracoval systém tak, že pri dotyku s displejom systém začne využívať procesor na maximum. Otázka je čo to spraví s výdržou. Takéto problémy s WP nezažijete. A s príchodom WP8 sa skončia všetky kuvičie hlasy s "obmedzeniami" WP7.5. A preto "vidím svetlo v tuneli".

13.8.2012 01:13 / abc (zive.sk) 0 2 nahlásiť

Nezamlcuj najdolezitejsi fakt, background,ktory wp7 nepozna a ktory je zakladny kamen pre smart,preto vlastne hlupy telefon nepotrebuje vykonnejsi hardware, to je vsjo, inak autor sa myli, keby nokia pchala do svojich produktov android a meego a podporovala ho,bola by dnes stale jednickou

13.8.2012 19:44 / Zaklinac (zive.sk) 1 0 nahlásiť

Teba dokedy bude bavit ten blud s backgroundom? Samozrejme, ze ho WP pozna!

13.8.2012 16:56 / milan (zive.sk) 0 1 nahlásiť

Ty si fakt negramotný. 7 obrazoviek je úžasná paráda: jedna najhlavnejšia Veľké hodiny, počasie, 3 web browsery a všetky formy správ. druhá na všetky apps pre cestovanie, navigácie, prekladače a súvisiace veci, tretia na všetky apps pre filmy a fotenie, panorámy, editory štvrtá na časopisy, čítačky a knihy piata aplikácie okolo zdravia šiesta widgety na rýchle predvoľby a nastavenia na 1 klik na všetkko čo ide siedma na nástroje, antivíry, filemanagery Nemohol by som existovať s 2 obrazovkami a 1-2 milisekundy ma nevzrušujú. Komfort je komfort.

10.8.2012 16:02 / RVM (zive.sk) Reagovať 3 3 nahlásiť

Je zjavne, ze Nokia stale vzbuduzuje velku pozornost, inak by sme tu nemali taketo clanky kazdy mesiac :) Citat sa mi to ale nechce, vacsina tychto komentarov o Nokii na slovenskych portaloch je na dost nizkej urovni a akurat zbytocne siria kadejake polopravdy a myty. Ak chcete mat uceleny obraz, treba si precitat komentare a diskuzie na MyNokiaBlog. Pisu tam mnohi dlhorocni fanusikovia Nokie, vyvojari aplikacii, zamestnanci Nokie (s informaciami priamo z vyvoja) ako aj akcionari. Ti, co tam chodia dlhsie, uz vedia koho prispevky nemaju velku vahu, a kto ma dolezite informacie.

11.8.2012 02:04 / xnosr.@ (zive.sk) Reagovať 3 8 nahlásiť

Či chcete či nie, windows 8 sa predávať bude, pretože ľudia si budú aj ďalej kupovať notebooku/ultrabooku/tablety... A teda aj WP8 bude logická voľba. Určite sa bude predávať oveľa lepšie ako doterajšie WP 7.5

Udajte dôvod prečo je príspevok nevhodný:
Nahlásiť
Udajte dôvod zablokovania uživateľa:
Živé.sk a MobilMania.sk e-mailom Zaregistrujte si svoju e-mailovú adresu na denný odber aktuálnych článkov.
Nesprávny formát e-mail adresy
Váš e-mail bol úspešne pridaný.
ŽIVÉ.SK A MOBILMÁNIA.SK MAILOM Potvrdením tohto políčka súhlasíte so zasielaním informačných e-mailov spoločnosti Azet.sk, a.s., v súlade s platnou slovenskou legislatívou. Informačné e-maily vám budú zasielané maximálne dvakrát do mesiaca a veľkosť jednotlivých správ neprekročí 80 kB. Pokiaľ bude správa vo formáte HTML, budú grafické prvky uložené na našom serveri a nebudú zahrnuté do tela e-mailu.   Súhlasím s pravidlami newsletteru Prihlásiť sa na odber newsletteru
Nájdete nás aj na:
© Azet.sk, a.s. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich
prevádzkovateľ portálu. Spravodajská licencia vyhradená.